Vliegen met Ryanair- bastards

28-07-2014 14:17 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand hier ervaring met een vlucht van Ryanair? Heb last minute een vakantie geboekt, maar heb nu het gevoel dat ik een beetje genaaid word.



Wat is het probleem: stoelkeuze interesseert mij niet. Dus ik wil geen plek kopen, maar gewoon gratis een stoel toegewezen krijgen. Dat kan zegt Ryanair, maar pas vanaf een week voor de betreffende vlucht. Voor de heenvlucht kan ik dit dus gewoon regelen. Maar de terugvlucht dus niet, want dan ben ik al op mijn vakantiebestemming.

Iemand hier ervaring mee en een briljante oplossing waar ik nog niet opgekomen ben met mijn boze hoofd?



Ps: ja sorry, non topic ik weet het maar die moeten er ook zijn
Ik spreek toch geen Chinees?!
Bellen of internetten tijdens je vakantie? Dus hetzelfde als je zou doen vanuit Nederland maar dan vanuit een andere plaats?

Of iemand in Nederland het laten regelen voor je?
Of gewoon gaat zitten op een lege plek? Hoe doen andere mensen dat? Vraag dat eens aan Ryan air?
Je zou toch sowieso pas op bestemming dan je boarding pass kunnen printen? Wat is nu het verschil? Volgens mij is het niks nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Je kan gewoon ergens gaan zitten. Zo doet iedereen het.
Snap het bastards ook niet echt. Normaal weet je toch ook niet waar je komt te zitten bij een andere vliegmaatschappij? Dan regelen ze dat toch ook pas bij het inchecken?
Snap het ook niet...
Je hoeft toch niks te regelen als zij jou bij inchecken een stoel aanwijzen?
quote:amsie_99 schreef op 28 juli 2014 @ 14:26:

Je kan gewoon ergens gaan zitten. Zo doet iedereen het.



Je kan niet meer gewoon ergens gaan zitten, horror bij het instappen (geduw en getrek). Daarom wijst Ryanair tegenwoordig stoelnummers toe.



Je kan toch gewoon ergens vanaf een internetpunt even inchecken op vakantielocatie? Ook een boardingpass printen moet prima ergens lukken hoor, zo hebben wij het ook gedaan.
Dit zie ik op de website van Ryanair:



Gratis toegewezen stoel

Voor een gratis toegewezen zitplaats moet u van 7 dagen tot 2 uur voor elke vlucht inchecken

U krijgt dan een willekeurige zitplaats toegewezen

U kunt van 7 dagen tot 2 uur voor vertrek van elke vlucht inchecken



Dus zorgen dat je bij de terugvlucht 3 uur van te voren op het vliegveld bent? Of een internetcafé opzoeken ter plaatse? Of via WiFi op je telefoon?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet, als ge geen reservatie wil betaal je daar gewoon niet voor en dan moet je niets doen.
Alle reacties Link kopieren
Ryanair heeft sinds heel kort ook een App. Dus gewoon op je telefoon inchecken.



http://www.ryanair.com/ie/questions/mob ... ng-passes/
Alle reacties Link kopieren
Als je geen voorkeur hebt, krijg je automatisch een stoel aangewezen.



Je kan vast ergens op je vakantie adres online inchecken, stoel selecteren en boarding pass printen.



Dus ik snap je probleem niet.
Ik denk dat TO niet wist dat inchecken sowieso altijd kort voor vertrek is?
Alle reacties Link kopieren
Als je dus 2,5-3 uur voor vertrek op het vliegveld bent is het opgelost.



Wat ik me wel altijd afvraag bij de Ryanair (en andere goedkope maatschappijen) 'bash'topics: je wilt goedkoop vliegen maar verwacht wel een hoge servicegraad? Ik begrijp dat niet helemaal. Als je met Ryanair vliegt, weet je toch dat je veel dingen zelf moet doen, apart moet betalen voor alles en bij 100 gram overgewicht handbagage moet bijbetalen?
Alle reacties Link kopieren
Vanwaar het gevloek? Wat hebben ze fout gedaan?



Als je full service wil, boek je een duurder ticket, vlieg je met een prijsvechter, moet je niet zeuren.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Het is idd nieuw en ik vind het ook lastig om op vakantie een printer te moeten zoeken. Aan de balie inchecken kost weer meer bij RA, veel meer volgens mij. De app is misschien een oplossing, maar die zal er wel weer niet zijn voor een Windows Phone. Dus ik zou de stoel reserveren om van t gezeik af te zijn. Liever een paar euro meer betalen dan een printer moeten zoeken op vakantie.
.
Alle reacties Link kopieren
Ah ik zie op de link van ainne dat RA tegenwoordig wel boading passes op je mobiel accepteert op de meeste vliegevelden, ook zonder app. Probleem opgelost, lijkt me?
.
Alle reacties Link kopieren
Dat heet dus inchecken. En dat kan inderdaad een paar dagen van tevoren via internet.
Alle reacties Link kopieren
Nee je kunt niet zomaar ergens gaan zitten. Je moet van te voren online inchecken, kan dus niet ter plekke. Bij het online inchecken heb je 2 opties: stoel kiezen en daarvoor betalen of gratis een stoel toegewezen krijgen.

Alleen die tweede optie is geen echt optie, want die kun je pas kiezen vanaf een week vóór de vlucht. Wanneer ik dus op vakantie ben en geen printer tot mijn beschikking heb.

Heb weinig zin om in het weekje vakantie dat ik heb daar ergens op zoek te moeten gaan naar een internetcafe waar ik dan moet gaan inchecken en printen.



Maarrrr ik zie nu idd iets over een Ryanair app waarmee het ook mobiel kan. Jeuh! Probleem (hopelijk) opgelost dan. Thanks (o.a.) Ainne!



En voor iedereen die zich af vroeg waarom ik dan met een prijsvechter vlieg: je moet mijn topic niet zo serieus nemen, stond er ook onder
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 28 juli 2014 @ 16:33:

Nee je kunt niet zomaar ergens gaan zitten. Je moet van te voren online inchecken, kan dus niet ter plekke. Bij het online inchecken heb je 2 opties: stoel kiezen en daarvoor betalen of gratis een stoel toegewezen krijgen.

Alleen die tweede optie is geen echt optie, want die kun je pas kiezen vanaf een week vóór de vlucht. Wanneer ik dus op vakantie ben en geen printer tot mijn beschikking heb.

Heb weinig zin om in het weekje vakantie dat ik heb daar ergens op zoek te moeten gaan naar een internetcafe waar ik dan moet gaan inchecken en printen.



Maarrrr ik zie nu idd iets over een Ryanair app waarmee het ook mobiel kan. Jeuh! Probleem (hopelijk) opgelost dan. Thanks (o.a.) Ainne!



En voor iedereen die zich af vroeg waarom ik dan met een prijsvechter vlieg: je moet mijn topic niet zo serieus nemen, stond er ook onder



Het ging mij niet zozeer om het non-topic, daar hebben we er hier wel meer van.

Ik vind een bedrijf, zonder aanwijsbare reden, bastards noemen erg onnodig en ongepast!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Vroeger kon je altijd een maand van tevoren je inchecken. Je had dan alleen je stoel niet. Maar je ging gewoon ergens zitten. Vind het altijd een crime om je terug ticket te regelen. Er gaat altijd wat fout. Ook kun je bij de meeste hotels je ticket niet meer printen en moet je een mail sturen.Jammer dat ze dat hebben veranderd. Bij sommige maatschappijen is dat wel mogelijk.



Ach en Ryanair heeft al de bijnaam Cryenair. Net als Transavia Transvagina en Eayjet heet Easyslet. E n Klm heet KLEM en dan de stewardessen heten dan KLEM GLEUVEN. Net als stewardellen. Heb ik geleerd van iemand die op Schiphol werkte bij de transvagina :--)
Alle reacties Link kopieren
quote:izalinia schreef op 29 juli 2014 @ 18:05:

Vroeger kon je altijd een maand van tevoren je inchecken. Je had dan alleen je stoel niet. Maar je ging gewoon ergens zitten. Vind het altijd een crime om je terug ticket te regelen. Er gaat altijd wat fout. Ook kun je bij de meeste hotels je ticket niet meer printen en moet je een mail sturen.Jammer dat ze dat hebben veranderd. Bij sommige maatschappijen is dat wel mogelijk.



Ach en Ryanair heeft al de bijnaam Cryenair. Net als Transavia Transvagina en Eayjet heet Easyslet. E n Klm heet KLEM en dan de stewardessen heten dan KLEM GLEUVEN. Net als stewardellen. Heb ik geleerd van iemand die op Schiphol werkte bij de transvagina :--)





Ik vind die bijnamen een beetje flauw. Ik zit zelf bij Easyjet beter dan in die superkrappe KLM/Air France toestellen, en bij KLM moet je tegenwoordig ook bagage betalen.



Dat je zonder stoelreservering niet lang van tevoren meer kan inchecken was inderdaad even lastig, maar omdat je nu bij RA met een niet-geprinte boardingpass op je mobiel of tablet mag inchecken is het wel een veel minder groot probleem geworden.

Ik vlieg nog steeds liever voor 30 euro dan voor 100;.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven