Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html



Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Duizenden Nederlandse Joden bedreigd in Nederland vanwege Gaza



Veel Joden moeten persoonlijk beveiligd worden.

Winkels van Joodse winkeleigenaren bedreigd met brandstichting.

Auto's bekrast met hakenkruizen enz. enz. enz.
De gematigde islam bestaat niet



[...]



Bron: www.trouw.nl..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2014 18:49
Reden: Verwijderd ivm auteursrecht
% gewijzigd
quote:vivarita schreef op 26 juli 2014 @ 13:45:

@ Wageningen; mee eens, maar dat zowel de moslimlanden als de niet moslimlanden niets doen om Israël te stoppen en inderdaad - om jou woorden te gebruiken- de Palestijnen laat verrotten is nog geen rechtvaardiging voor de wandaden die Israël al ruim 50 jaar pleegt.Heb je het andere topic nu al eens gelezen? Het maakt het leed voor de bevolking niet minder, maar het helpt wel als je begrijpt dat het niet zo zwart/wit ligt als doorgaans wordt voorgesteld. De bevolking van Gaza is het slachtoffer, maar niet perse (alleen) van Israël. Zoals ik het nu zie, worden ze opgeofferd als kanonnenvoer in een propagandaoorlog.
quote:meivogel schreef op 27 juli 2014 @ 09:44:

[...]





Heb je het andere topic nu al eens gelezen? Het maakt het leed voor de bevolking niet minder, maar het helpt wel als je begrijpt dat het niet zo zwart/wit ligt als doorgaans wordt voorgesteld. De bevolking van Gaza is het slachtoffer, maar niet perse (alleen) van Israël. Zoals ik het nu zie, worden ze opgeofferd als kanonnenvoer in een propagandaoorlog.





'Het andere topic' staat barstensvol propaganda-artikelen, aangedragen door dezelfde moslimbashers die ieder topic waarin de Islam ook maar een bijrolletje speelt komen overnemen met hun haatpraat.

Die mensen hebben helemaal niks met Israël, ze haten de Palestijnen, om de exclusieve reden dat het moslims zijn.

Als Israël bedreigd werd door Russen of Japanners zou het ze een zorg zijn wat er met het land gebeurde.



Het is verstandig om de bronnen die in dat topic aangedragen worden even goed te checken, want de meeste zijn verre van objectief.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 26 juli 2014 @ 16:05:

De gematigde islam bestaat niet



[...]



Bron: www.trouw.nl..Is hier nu tekst 'verwijderd i.v.m. auteursrecht'??

Vaag.



Nou ja, dan maar zo:

De gematigde islam bestaat niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 27 juli 2014 @ 11:20:



Die mensen hebben helemaal niks met Israël, ze haten de Palestijnen, om de exclusieve reden dat het moslims zijn.

Als Israël bedreigd werd door Russen of Japanners zou het ze een zorg zijn wat er met het land gebeurde.



Wat een aannames en gepsychologiseer weer.

Stop eens met het rondstrooien van leugens en laster over forummers die je niet kent.



En niet alleen op Actueel doe je dit, je verspreidt je lasterpraatjes over de forummers hier, ook op allerlei andere pijlers van dit forum.



Er is jou al heel vaak verzocht de discussie inhoudelijk te houden. Maar vooralsnog geef je daar geen gehoor aan.

Je inhoudelijke kennis over de onderwerpen blijkt nihil, maar je non-praatjes zijn des te groter.



Bij deze nogmaals het verzoek aan jou op inhoud te discussiëren, i.p.v. op de persoon/personen.



.
Alle reacties Link kopieren
Inhoudelijke kennis van de mens is genoeg. Er is en zal altijd haat zijn tegenover de 'ander'.

De inhoudelijke kennis waarover gesproken wordt, is hoe dan ook gekleurd. Maakt niet uit wie het geschreven heeft. Dus als men in 2014 de moslims als zondebok wil aanwijzen, helemaal prima. Vergeet alleen niet dat het concept 'zondebok' al eeuwenoud is. Ik ben benieuwd welke groep hierna aan de beurt is.



Als ik de topictitel lees: is de islam eng? Dan antwoord ik wat ik 75 pagina's geleden ook al antwoordde: de mens is eng. Wat de mens aanhangt is enkel een excuus voor een uitlaatklep van de waanzin.
quote:Crique schreef op 27 juli 2014 @ 11:20:

[...]





'Het andere topic' staat barstensvol propaganda-artikelen, aangedragen door dezelfde moslimbashers die ieder topic waarin de Islam ook maar een bijrolletje speelt komen overnemen met hun haatpraat.

Die mensen hebben helemaal niks met Israël, ze haten de Palestijnen, om de exclusieve reden dat het moslims zijn.

Als Israël bedreigd werd door Russen of Japanners zou het ze een zorg zijn wat er met het land gebeurde.



Het is verstandig om de bronnen die in dat topic aangedragen worden even goed te checken, want de meeste zijn verre van objectief.



Dit is een aanname die ikzelf nergens uit dit topic opmaak. Er wordt weliswaar kritisch naar de islam gekeken, maar dat mag, toch? Nu is het wel vaker zo dat zo'n kritische houding wordt aangezien voor moslimhaat, maar dat slaat voor mijn gevoel nergens op. Ik heb een kritische houding tegenover geloof in het algemeen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik alle gelovigen haat. Ik deel alleen hun mening niet met betrekking tot hun geloof.

Nu lijkt het alsof je ten opzichte van elk geloof kritisch mag zijn, behalve ten aanzien van de islam.



Het is niet zo dat ik elk stuk dat ik lees, klakkeloos voor waar aanneem. Hier niet en nergens. Zelfs de meest betrouwbare bron schrijft altijd vanuit zijn eigen perspectief, daar ben ik me steeds van bewust.



De conclusies die ik tot nu toe met (enige) zekerheid durf te trekken:

De bevolking van Gaza lijdt ernstig onder dit conflict, en:

Het conflict is te ingewikkeld om er een zwart/wit mening op na te houden.
Wat ik dus werkelijk niet snap is dat de rest van jullie moslimvriendjes oorverdovend stil blijven. Israel is een modern westers land. Is echt heel erg klein, en omsloten door allerlei moslimlanden. Gadver, je zal daar maar wonen , met zoveel haat om je heen. Ga lekker demonstreren daar tussen de palestijnen en laat ons land en de joden die hier wonen er lekker buiten. Er zijn van de week een paar grote stenen door een deur gegooid van een rabbijn. Dat doen een stelletje idioten die moedwillig de boel hier verzieken. Veelal jongeren die overdag geen donder te doen hebben en dan maar rotzooi trappen . Deze lui kunnen we missen als kiespijn. Als je die dombo's zou vragen waarom ze dat doen, kunnen ze nog niet eens hun antwoord onderbouwen. Zo stom zijn dat soort gastjes. Die stenen hebben ze gekocht of gejat denk ik eerder, oftewel met opzet dit gedaan, terwijl voor hetzelfde geld deze rabbijn om had kunnen komen. Maar ach , lekker boeiend toch, het is toch maar een jood. :'( Dus dan heb je in mijn beleving maar 2 hersencellen. En zelfs die gebruiken ze nog verkeerd. De moslims hier worden boos als je alle moslims op een hoop gooit qua handelen en hun gedachtegoed, maar voor wat betreft de joden is het geen enkel probleem. Huichelaars zijn jullie allemaal. Haat wordt er met de paplepel ingegooid. En inderdaad, de gematigde islam bestaat niet, evenmin als de gematigde moslim. Jullie zouden eens een lekker borreltje moeten drinken, gezellig, ziet de wereld er ineens heel wat gezelliger uit. Lachen jullie ook eens een keertje. Ieder weldenkend mens zou werkelijk gestoord raken van zoveel regeltjes wat wel en wat niet mag. Ik moet eerlijk bekennen, vrolijke moslims ben ik nog niet tegen gekomen. Kan ook niet , als je zo zwaar leeft onder de knoet van een god.
quote:meivogel schreef op 26 juli 2014 @ 12:48:

[...]

Maar je ziet wel dat de gelovigen zelf het niet pikken en massaal de kerk de rug toekeren. Ze blijven niet blindelings iets volgen waarvan je met je ogen dicht nog kunt zien dat het niet deugt.Mjah... Het heeft maar een paar duizend jaar gekost voor ze de ogen openden. In dat gebied wat nu Nederland heet dan.
quote:meivogel schreef op 27 juli 2014 @ 22:32:

[...]





Dit is een aanname die ikzelf nergens uit dit topic opmaak. Er wordt weliswaar kritisch naar de islam gekeken, maar dat mag, toch? Nu is het wel vaker zo dat zo'n kritische houding wordt aangezien voor moslimhaat, maar dat slaat voor mijn gevoel nergens op. Ik heb een kritische houding tegenover geloof in het algemeen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik alle gelovigen haat. Ik deel alleen hun mening niet met betrekking tot hun geloof.

Nu lijkt het alsof je ten opzichte van elk geloof kritisch mag zijn, behalve ten aanzien van de islam.



Het is niet zo dat ik elk stuk dat ik lees, klakkeloos voor waar aanneem. Hier niet en nergens. Zelfs de meest betrouwbare bron schrijft altijd vanuit zijn eigen perspectief, daar ben ik me steeds van bewust.



De conclusies die ik tot nu toe met (enige) zekerheid durf te trekken:

De bevolking van Gaza lijdt ernstig onder dit conflict, en:

Het conflict is te ingewikkeld om er een zwart/wit mening op na te houden.Verdiep je eens een beetje in andere onderwerpen over de Islam hier, dan zie vanzelf uit welke hoek de wind waait.
quote:Noesa schreef op 27 juli 2014 @ 17:00:

[...]





Wat een aannames en gepsychologiseer weer.

Stop eens met het rondstrooien van leugens en laster over forummers die je niet kent.



En niet alleen op Actueel doe je dit, je verspreidt je lasterpraatjes over de forummers hier, ook op allerlei andere pijlers van dit forum.



Er is jou al heel vaak verzocht de discussie inhoudelijk te houden. Maar vooralsnog geef je daar geen gehoor aan.

Je inhoudelijke kennis over de onderwerpen blijkt nihil, maar je non-praatjes zijn des te groter.



Bij deze nogmaals het verzoek aan jou op inhoud te discussiëren, i.p.v. op de persoon/personen.



.-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-07-2014 12:44
Reden: Verwijderd ivm op de man spelen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alle radicalisering is eng bij alle geloven.

De islam zelf is niet eng.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 28 juli 2014 @ 08:00:

Wat ik dus werkelijk niet snap is dat de rest van jullie moslimvriendjes oorverdovend stil blijven. Israel is een modern westers land. Is echt heel erg klein, en omsloten door allerlei moslimlanden. Gadver, je zal daar maar wonen , met zoveel haat om je heen. Ga lekker demonstreren daar tussen de palestijnen en laat ons land en de joden die hier wonen er lekker buiten. Er zijn van de week een paar grote stenen door een deur gegooid van een rabbijn. Dat doen een stelletje idioten die moedwillig de boel hier verzieken. Veelal jongeren die overdag geen donder te doen hebben en dan maar rotzooi trappen . Deze lui kunnen we missen als kiespijn. Als je die dombo's zou vragen waarom ze dat doen, kunnen ze nog niet eens hun antwoord onderbouwen. Zo stom zijn dat soort gastjes. Die stenen hebben ze gekocht of gejat denk ik eerder, oftewel met opzet dit gedaan, terwijl voor hetzelfde geld deze rabbijn om had kunnen komen. Maar ach , lekker boeiend toch, het is toch maar een jood. :'( Dus dan heb je in mijn beleving maar 2 hersencellen. En zelfs die gebruiken ze nog verkeerd. De moslims hier worden boos als je alle moslims op een hoop gooit qua handelen en hun gedachtegoed, maar voor wat betreft de joden is het geen enkel probleem. Huichelaars zijn jullie allemaal. Haat wordt er met de paplepel ingegooid. En inderdaad, de gematigde islam bestaat niet, evenmin als de gematigde moslim. Jullie zouden eens een lekker borreltje moeten drinken, gezellig, ziet de wereld er ineens heel wat gezelliger uit. Lachen jullie ook eens een keertje. Ieder weldenkend mens zou werkelijk gestoord raken van zoveel regeltjes wat wel en wat niet mag. Ik moet eerlijk bekennen, vrolijke moslims ben ik nog niet tegen gekomen. Kan ook niet , als je zo zwaar leeft onder de knoet van een god.



Poe zeg!

Het is van beide kanten een diep gewortelde haat hoor.

En ik ken genoeg vrolijke moslims zelfs meer dan vrolijke joden.



En gematigde moslims bestaan niet nou vind Turkije hier juist een goed voorbeeld van dat het wel samen gaat met de westerse wereld!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat alle geloven vrouwonvriendelijk zijn (en ook om die reden opgericht zijn), maar de Islam spant wel de kroon.



Maar ja, als je kritiek hebt op de Islam, spring je al snel (ongewild!) op de wagen bij allerlei enge conservatieve mannen die helemaal niets met emancipatie en vrouwenrechten hebben.



Tactisch/strategisch is het dus moeilijk opereren.
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
Alle reacties Link kopieren
Het enge aan de islam of welk ideologie dan ook, is dat mensen (lees: beesten) over lijken gaan om iets te verdedigen wat alleen tussen de oren bestaat, maar zich wel uit in excessief geweld en onderdrukking. In dat opzicht ben ik het zeker eens met de kritiek. Alleen vind ik dat de wijze waarop de kritiek geuit wordt neigen naar haat. Haat verblindt en dat is precies waar die fanatiekelingen heilig in geloven: die nauwe blik dat de islam het beste is wat de mensheid ooit overkomen is. De mens is het slechtste wat de mens ooit is overkomen.



Ik weet niet wie het schreef, maar ik ben het ermee eens dat de mensen die zo fanatiek geloven allesbehalve vrolijk en happy zijn. Zo diep kan het zitten dat een ideologie/achtergrond/geloof gelijkstaat aan wie mensen zijn. Alsof je mij aanvalt als je mijn ideeën bekritiseert. Tja, dan ga ik jou ook met een mes te lijf als ik denk dat mijn ideeën net zo werkelijk zijn als mijn ledematen.



Ik zou niet weten wat het antwoord is op de angst die mensen terecht of onterecht voelen als het gaat om de islam. Maar ik zou wel voorzichtig zijn met verwarren van doorgedraaide van God los zijnde krankzinnigen met de gewone mens die zonder iemand lastig te vallen 5x per dag bidt en netjes ieder jaar vast. Want wat je ook voelt, als dat gaat bepalen hoe je naar mensen van een bepaalde religie gaat kijken dan werk je net zo hard mee aan een onveilige wereld.
Uit onderzoek van De Volkskrant blijkt dat 3/4 van de Nederlandse moslims sympathiek staat ten opzichte van jihadstrijders:



http://www.volkskrant.nl/ ... yrie-gangers-helden.dhtml



Dat kun je met de beste wil van de wereld toch geen gematigde moslims noemen.
quote:malu3 schreef op 28 juli 2014 @ 16:09:

Uit onderzoek van De Volkskrant blijkt dat 3/4 van de Nederlandse moslims sympathiek staat ten opzichte van jihadstrijders:



http://www.volkskrant.nl/ ... yrie-gangers-helden.dhtml



Dat kun je met de beste wil van de wereld toch geen gematigde moslims noemen.Er staat helemaal niet dat 3/4 van de Nederlandse moslims sympathiek staat ten opzichte van jihadstrijders. Er staat:

Bijna driekwart van de Nederlandse moslims vindt het prima dat Nederlanders naar Syrië vertrekken om mee te strijden tegen het regime van Assad.



En bovendien staat er:

De meerderheid van de moslims ziet de Syrië-gangers ook niet als jihadi's, maar eerder als strijders voor gerechtigheid. Slechts een kwart spreekt van de jihad. Bij de autochtonen is dat percentage even groot.



Je kunt niet ontkennen dat het regime van Assad niet fris is en dat de bevolking wel wat hulp kan gebruiken om van die griezel af te komen.
De Nederlandse jihadstrijders sluiten zich overwegend aan bij ISIS (of IS zo je wil). Dat clubje kun je nou niet bepaald fris noemen. Hobby is afhakken van zoveel mogelijk hoofden en nekschotten uitdelen.



De christenen in Mosul mogen van ISIS kiezen tussen bekering tot de islam of de dood. Wat een royaal gebaar



http://www.elsevier.nl/Bu ... tenen-asiel-aan-1567317W/



Hoe dan ook, met gematigde moslims heeft het helemaal niets te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 28 juli 2014 @ 16:09:

Uit onderzoek van De Volkskrant blijkt dat 3/4 van de Nederlandse moslims sympathiek staat ten opzichte van jihadstrijders:



http://www.volkskrant.nl/ ... yrie-gangers-helden.dhtml



Dat kun je met de beste wil van de wereld toch geen gematigde moslims noemen.



Sterker nog:



Door een overgrote meerderheid (73 procent) van de moslims worden de Syrië-gangers zelfs gezien als helden.



Autochtone Nederlanders zijn het met deze visie absoluut niet eens. 70 procent kan zich niet vinden in dergelijk heldendom.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 28 juli 2014 @ 16:51:

De Nederlandse jihadstrijders sluiten zich overwegend aan bij ISIS (of IS zo je wil). Dat clubje kun je nou niet bepaald fris noemen. Hobby is afhakken van zoveel mogelijk hoofden en nekschotten uitdelen.



De christenen in Mosul mogen van ISIS kiezen tussen bekering tot de islam of de dood. Wat een royaal gebaar



http://www.elsevier.nl/Bu ... tenen-asiel-aan-1567317W/



Hoe dan ook, met gematigde moslims heeft het helemaal niets te maken.



isis is idd niet bepaald fris maar dat zal bijvoorbeeld het zionisme ook niet zijn.

Alles wat radicaal wordt vind ik ook eng maar de islam zelf niet.
quote:nikki_28 schreef op 28 juli 2014 @ 17:26:

[...]





isis is idd niet bepaald fris maar dat zal bijvoorbeeld het zionisme ook niet zijn.

Alles wat radicaal wordt vind ik ook eng maar de islam zelf niet.Verdiep je maar eens in de islam. Het is 1 en al haat tegen vrouwen, homo's, joden en alle niet-gelovigen. Er is niets vredelievends aan deze religie kwaadaardige ideologie. Lekker roepen dat alle joden dood moeten in demonstraties waarbij de Nederlandse elite gewoon de andere kant opkijkt. Schandelijk dat Nederlandse joden dit moeten meemaken.
quote:nikki_28 schreef op 28 juli 2014 @ 17:26:

[...]





isis is idd niet bepaald fris maar dat zal bijvoorbeeld het zionisme ook niet zijn.

Alles wat radicaal wordt vind ik ook eng maar de islam zelf niet.



Als je de islam ziet als teksten in een boek, niet nee. Een boek is niet gevaarlijk. Hetzelfde kun je zeggen over de bijbel.

Het communisme, idem. Dat is slechts een ideologie om de wereld eerlijker te maken: op papier niks mis mee. En zo kun je nog wel even doorgaan.

Op dit moment vormen bepaalde islamitische groeperingen wel degelijk een groot gevaar, net als bepaalde Russische separatisten. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat Rusland een gevaar is. Dat is slechts een stuk land dat toevallig zo heet.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 28 juli 2014 @ 18:40:

[...]





Verdiep je maar eens in de islam. Het is 1 en al haat tegen vrouwen, homo's, joden en alle niet-gelovigen. Er is niets vredelievends aan deze religie kwaadaardige ideologie. Lekker roepen dat alle joden dood moeten in demonstraties waarbij de Nederlandse elite gewoon de andere kant opkijkt. Schandelijk dat Nederlandse joden dit moeten meemaken.geef daar dan eens een linkje van wat ik heb dat nog nooit gelezen.
Alle reacties Link kopieren
en dan bedoel ik wel rechtstreeks uit de koran.



Ik heb zelf het idee dat veel dingen uit de koran anders geinterpreteerd worden dan de bedoeling is.

Dit door de niet gelovige maar ook zeker door sommige moslims zelf.

Je hebt zoveel stromingen van de islam waarvan sommige zeker erg vrouwonvriendelijk enzo zijn.

Maar vind het echt hoe het geinterpreteerd wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven