tijdelijk uit elkaar, vreemdgegaan wat nu?

28-07-2014 16:29 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd
anoniem_198187 wijzigde dit bericht op 29-11-2015 22:42
Reden: verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:alvino, 2 minuten geleden

Klopt, spuugen om een orgasme te faken daar stond ik ook van te kijken...

Ik slikte op dat moment antidepressiva, venlaflaxine de hoogste dosis. Deze medicatie sloeg heel erg verkeerd aan. Maar dat verhaal zal ik jullie besparen. Inmiddels loop ik bij een nieuwe huisarts en ben gelijk gestopt ermee.



Venlafaxine heeft ook bijna mijn relatie gekost. Sta er niks van te kijken nu je ineens dit middel noemt. Ik was veranderd in een Stepford housewife en Stan trok het na anderhalf jaar ook niet meer.



Ik noem het trouwens geen vreemdgaan als jullie tijdelijk uit elkaar waren. Wel heel pijnlijk, maar dat jij die twee maanden hebt liggen huilen in bed zal ook door een deel verklaard kunnen worden door de reden dat je venlafaxine hebt voorgeschreven gekregen èn door die teringzooi zelf. Nooit zo'n rotzooi geslikt als dat, dat het überhaupt nog voorgeschreven wordt! Ga niet naar een huisarts voor psychofarmaca, maar naar een psychiater. Vraag een verwijzing, doe dat, alsjeblieft. Je gaat ook niet voor een chemo naar de huisarts.



Probeer je vriend te vergeven, of dat verhaal van hem nu wel of niet klopt, jullie waren uit elkaar. Als je het echt een tweede kans wil geven, zal je hem moeten vergeven.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds, 22 minuten geleden

Ja dat is vreemdgaan. En ik zou maar ophouden de schuld bij jezelf en je medicijnen te zoeken. Waar 2 vechten hebben 2 schuld. Hij is ook nog eens degene die gelogen geeft. Ik zou maar niet denken aan een terugkeer voorlopig.Stierenpoep. Medicijnen en ziekte kunnen een zeer zware wissel trekken op jezelf, op je omgeving en op je relatie. Was de wereld maar zo maakbaar als jij hem altijd voorspiegelt. Zeker met psychiatrische aandoeningen en psychofarmaca. Maar misschien is dit iets wat je moet ervaren...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Kom op zeg. Medicijnen kunnen je gedrag beinvloeden dat ontken ik niet. Maar het effect dat het heeft op een ander ligt aan de ander. ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag en gevoel. Maar misschien moet je dat eens ervaren
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd
anoniem_198187 wijzigde dit bericht op 29-11-2015 22:45
Reden: verwijderd
% gewijzigd
En hem ergens anders inleggen heeft al helemaal niks met medicijnen te maken
tja... technisch gezien was het 'uit' dus hem beschuldigen van vreemdgaan zet geen zoden aan de dijk.... al had hij Leentje, Lotje en heel de Lange Lindelaan sufgeneukt.



jij hebt fouten gemaakt.... hij heeft fouten gemaakt.

jullie hebben samen fouten gemaakt.



als je het nu opnieuw wilt proberen, zou ik het hele verleden vergeten en met een schone lei beginnen. Anders ga je elkaar maar verwijten maken en gaan jullie opnieuw de fout in.
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd
anoniem_198187 wijzigde dit bericht op 29-11-2015 22:46
Reden: verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jullie hadden geen relatie, dus is hij niet vreemdgegaan. Dat vind ik. Ik vind het ook niet zo gek dat hij het bed in is gedoken met een ander, omdat ik denk dat het voor sommige mensen een (tijdelijke) oplossing kan zijn om iemand proberen te vergeten. Verder: is dat gedeelte van op de grond spugen echt serieus? 😱😱
Hij kan jou niet gelukkig maken, dat is zijn taak niet. In een relatie is ieder verantwoordeljjk voor zijn eigen geluk
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 juli 2014 @ 17:02:

En hem ergens anders inleggen heeft al helemaal niks met medicijnen te maken

Maar ze waren uit elkaar op dat moment Meds.



Ross/Rachel inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Ja dat gedeelte van op de grond spuugen is echt serieus.... Hij heeft me dit later pas verteld omdat ik hem vroeg, eens zo'n actie is meestal een brief om t vaker te doen. Waarop hij zei: 'ik kon het uiteindelijk niet eens, het heeft minder als een minuut geduurt en om het zo snel mogelijk af te maken heb ik op de grond gespuugd.

Hier heb ik nog heel lang van staan te kijken, eigelijk nog steeds..
Alle reacties Link kopieren
Feitelijk is het natuurlijk geen vreemdgaan als je uit elkaar bent, ook al wisten jullie toen nog niet dat jullie weer samen zouden komen en was alleen die hoop er wel degelijk.



Het lijkt me bijzonder pijnlijk als je ex op dat moment met een ander seks heeft en ook nog eens onbeschermd. Dat hij je vervolgens vertelt/of jij hebt gevraagd hoe het precies is gegaan, lijkt me niets toevoegen aan wat er is gebeurd. Teveel info, zou ik denken over dat spugen, maar goed...



En medicatie kan idd je geheel doen veranderen; zo ken ik iemand die hetzelfde gebruikt als jij en nergens last van heeft (gehad) en zelf gebruik ik een medicijn waarvan ik in de gewenningsperiode klachten kreeg die ik voorheen niet had. Ik was daarin heel streng voor mezelf; geen mensen in m'n omgeving als ik me k*t voelde, zodat ik ook niemand onbedoeld kon kwetsen of irriteren. Als je samenwoont is dat natuurlijk lastiger, maar tot op zekere hoogte denk ik wel dat het een wisselwerking is geweest. Uiteraard koos hij ervoor om met een ander seks te hebben, maar dit was (hoogstwaarschijnlijk) niet gebeurd als jullie niet (tijdelijk) uit elkaar waren gegaan. Ik vind eerlijk gezegd dat er niet 1 zogenaamd schuldige in dit verhaal is en hoop dat er voor jullie beiden een goede oplossing komt.
Alle reacties Link kopieren
Ross?? Ben jij dat???
Alle reacties Link kopieren
ja veeeel te veel info...

en wat het ook aangeeft is dat ie makkelijk kleine leugentjes vertelt...



maar hee, niet nu verder gaan zeuren als je al aangaf dat dat eigenlijk jullie grootste probleem was he
Lorem Ipsum
Ik zou dat spugen niet geloven. Het is te gedetailleerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 juli 2014 @ 16:35:

Welk medicijn heeft als bijwerking zeuren?



paracetamol. Het werkt prima tegen zeurende hoofdpijn.

De hoofdpijn trekt weg maar het zeurende niet.

Dat jij dat niet op google hebt gevonden
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:alvino, 27 minuten geleden

Bizar he @Mrsstanleywalker!!



Op wat voor manier ben jij veranderd door deze medicatie als ik vragen mag? Wat ik tot de dat van vandaag niet kan begrijpen, is dat ik naar de huisarts ging voor een doorverwijzing. Ik wou graag met iemand 'praten' omdat er veel stress in mijn omgeving was.

De huisarts schreef per direct venlaflaxine voor omdat volgens hem de overbrugginstijd naar een psychiater te lang zou duren.



ik ben veranderd in een ware 'heks'. Had geen levenslust meer, voelde geen emotie meer en het enige wat ik deed was zeuren, zeuren en nog eens zeuren. Wat ik net al aangaf, ik schaamde me kapot.



Is het met jou relatie wel goed gekomen?



We zijn nu vijftien jaar verder, dus dat is wel goed gekomen. Ik ben een half jaar na onze bijna-break-up pad gestopt met die tyfuszooi, toen een van mijn beste vrienden verongelukte. Toen drong het door wat die troep met me deed. Ik heb nu na heel veel jaren psychotherapie en gedokter eindelijk de juiste medicatie en ik heb heel wat geleerd door schade en schande, helaas.



Ik werd door venlafaxine een soort zombie met een drang naar perfectie en totaal geen gevoel. Ik was dag en nacht bezig met perfectie op alle gebied, studie, werk, huishouden (, normaal valt het huishouden me geeneens op en toen liep ik met een doekje achter de hond aan om zijn druppels op te poetsen want er zou eens een gele druppel op mijn smetteloze vloer liggen...). Ik had last van hartritmestoornissen en migraine. Heb ik daarna ook nooit meer gehad.



Toen ik van die zooi af was, kwam ik pas verder dan de eerste zin van mijn scriptie waar ik al meer dan een jaar mee bezig was om die op papier te krijgen. Zo erg was het en die symptomen hadden werkelijk waar NIKS te maken met mijn ziektebeeld (PTSS) of persoonlijkheid. Helemaal nada, niks. Ik neem voor die periode mezelf maar een ding kwalijk en dat was dat ik zonder me in venlafaxine te verdiepen het ben gaan slikken, als aankomend neurowetenschapper op dat moment had ik dat moeten doen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsdoubtfire, 36 minuten geleden

tja... technisch gezien was het 'uit' dus hem beschuldigen van vreemdgaan zet geen zoden aan de dijk.... al had hij Leentje, Lotje en heel de Lange Lindelaan sufgeneukt.



jij hebt fouten gemaakt.... hij heeft fouten gemaakt.

jullie hebben samen fouten gemaakt.



als je het nu opnieuw wilt proberen, zou ik het hele verleden vergeten en met een schone lei beginnen. Anders ga je elkaar maar verwijten maken en gaan jullie opnieuw de fout in.De huisarts heeft de allergrootste fout gemaakt. Die had heel veel beter moeten weten, je schrijft toch ook geen chemo voor als overbrugging tot er plaats is bij een oncoloog? Dit is gewoon hetzelfde.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor ik-ik-ik en ik.



Ik had verdriet-ik vind het erg-ik vind etc etc etc.



Neen, vreemdgaan is geen structurele oplossing. Maar ik kan me voorstellen dat als je altijd alleen maar in ellende zit dat je "liefde" ergens anders zoekt.



Nu komt de vraag:

Wil jij met hem verder?

Maar ik denk beter: ga eerst eens je eigen leven goed op poten zetten. Dat valt niet mee (ik weet dat ook uit ervaring).

Maar ik denk niet dat dit het m (op dit moment) gaat worden.



Is de liefde echt en diep dan komt het tzt wel weer goed. Anders helaas niet wat je nu ook doet-zegt-zwijgt enz.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 juli 2014 @ 17:46:

[...]





De huisarts heeft de allergrootste fout gemaakt. Die had heel veel beter moeten weten, je schrijft toch ook geen chemo voor in overbrugging tot er plaats is bij een oncoloog? Dit is gewoon hetzelfde.



dat weet ik zo net nog niet hoor. Er zijn zat mensen die antidepressiva slikken zonder bijwerkingen. Hoe weet een huisarts nou van te voren hoe je erop gaat reageren?



Dan is er ook nog zoiets als een bijsluiter waarvan wordt aangeraden het te bewaren voor een eventueel latere raadpleging. Daar staat meestal in wat de bijwerkingen zijn en of je de arts of apotheker moet contacten als je andere bijwerkingen hebt.



Ik denk niet dat de medicijnen in hun eentje er toe hebben bijgedragen dat vriendlief er uiteindelijk niet meer tegen kon en zijn kuierlatten ging zoeken.



al ben ik het er wel mee eens dat bepaalde medicatie bepaalde gedragingen kunnen afzwakken, versterken of anderszins beinvloeden.



maar wat ik al zei.... wil ze opnieuw een begin maken, dan zal ze het verleden in het verleden moeten laten. En hij ook.
Alle reacties Link kopieren
Vraag nooit naar de details van zulke uitschieters.

Of daar doe je jezelf alleen maar meer pijn mee.

Of je zoekt troost in leugens/zoethoudertjes

'er was niks aan'

'met jou was het beter'

'het lukte niet'

'ik spuugde op de grond' (hoe verzint 'ie het?)



Om een nieuwe start te maken zullen jullie het verleden moeten laten voor wat het is.

Een verwijderde Facebook-pagina en een nieuw telefoonnummer staat hier echt compleet los van.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat was geen vreemdgaan. Het was uit dus mocht hij doen wat hij wou.
Dat jij niet moe wordt van jezelf Meds met al dat gemoraalridder.



Niet iedereen die een keer seks heeft met een ander, is meteen een verdorven persoonlijkheid die je de deur moet wijzen.

Ze hadden daarvoor al langere tijd veel problemen en ze hadden op dat moment geen relatie. Bovendien heeft hij blijkbaar een verleden waarbij hij seks als een soort troost gebruikte. En laat dat nou precies zijn waar hij op dat moment behoefte aan had. Dat is meer een terugval te noemen dus, want ik las dat hij daarvoor ook therapie krijgt. Zoals een alcoholist sneller naar een borrel grijpt als hij in kloterige omstandigheden terecht komt, zo heeft hij zich hier aan schuldig gemaakt. Goed? Nee natuurlijk niet, maar je moet het niet belangrijker maken dan het is. Natuurlijk is het een signaal dat jullie goed moeten praten met elkaar over wat er gebeurt is, hoe dat kon gebeuren en hoe/of jullie in de toekomst samen verder willen gaan, maar veel meer waarde heeft het niet in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 28 juli 2014 @ 17:29:

[...]





paracetamol. Het werkt prima tegen zeurende hoofdpijn.

De hoofdpijn trekt weg maar het zeurende niet.

Dat jij dat niet op google hebt gevonden
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het was geen vreemdgaan, dus daar hoef je niet over te piekeren.

Uit elkaar gaan zegt toch genoeg?

Dan mag je gaan en staan waar je wilt.

Dan had je dat niet moeten doen.



Ik denk dat jullie allebei even aan jezelf moeten werken, voordat jullie je weer in een relatie storten. Het werkt samen niet als er teveel problemen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven