Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Onze weekenden zijn ook onze enige quality time die we met ons 3 hebben vanwege mijn en zijn werk, dus datbegrijp ik wel.

Maar ik vind het bijv. Ook belangrijk dat man af en toe alleen met haar iets doet.
Alle reacties Link kopieren
Teun, dat doet hij ook wel hoor, hij gaat vaak in het weekend met haar naar de speeltuin of zo hier in de buurt. Maar ze zijn altijd binnen het half uur weer terug, dan heeft ze het wel weer gehad hahaha. Ik denk dan wel eens, potverdorie kan je niet eens 2 uur in de speeltuin blijven hangen?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat het dan heel lastig wordt ja! Maar goed, met kleine beetjes kom je er natuurlijk ook gewoon!



Mijn bureau is leeg . Iets waarvan ik even dacht dat het niet meer zou gaan gebeuren, maar het is klaar. Ik heb een keurig geverfd kastje en bijzettafeltje (ik ben er echt heel trots op ), allemaal foto's in fotolijstjes gedaan. Muurstickers opgeplakt, tegelstickers geplakt, alles wat op de grond in slaapkamer lag opgeruimd, toen het bureau opgeruimd en meteen alle belangrijke papieren keurig in mappen opgeruimd. Verder ook nog wat bezig geweest in de keuken, die is al deels opnieuw ingericht. Ik moet alleen nog wachten op een dingetje voor in de kast die ik heb besteld.. Maandag is het er hopelijk! Mijn lijstje met dingen die gedaan zijn is nu daadwerkelijk groter dan het lijstje met dingen die nog (per se) moeten. Heel veel dingen zijn ook nog een beetje van 'Als ik eraan toekom en er zin (lees: als ik mijn vriend mis) in heb.



Ik zit echt helemaal blij te zijn in mijn slaapkamer
Alle reacties Link kopieren
He, mijn schoonouders hebben aan hun muren een soort van rails hangen, daar komen dan doorzichtige draden aan waar je schilderijen of foto's aan kan hangen. Je kunt ze altijd heen en weer schuiven, ook hoger of lager hangen. Maar ik kan het nergens vinden of vinden hoe het precies heet! Waarschijnlijk ook de reden dat ik het niet kan vinden . Iemand enig idee waar ik zo'n ding kan halen of hoe het heet?
Alle reacties Link kopieren
Nou, haha, ik zag deze topictitel voorbijkomen en dacht: hee, nu kan ik eens meepraten daar! Niet bijgelezen of zo, nu geen tijd voor..



Waar vakantie en een vreemde huis(dier)oppas in huis krijgen al niet goed voor is, he :



-Alles aan kant, glas, papier en plastic weggebracht, vloeren gestofzuigd en gedweild, bank verschoond (huisdieren, dus altijd een kleed erover en badlakens, die kan ik op 60 graden wassen). Enorm gezweet, want het was in huis nog steeds warm en benauwd!

-Zelfs rekeningen betaald en BTW-aangifte lastminute gedaan vandaag.

-Een rolgordijn opgehangen in de keuken tegen de hitte, zodat het fruit niet zo snel overrijp/rot is (en ik al weken van plan was, doe ik dus voor de oppas wel!)

-auto leeggehaald, gestofzuigd, ramen binnen en buiten vlekkeloos schoongemaakt, banden op spanning gebracht

-tuin aangeveegd

-keuken, wc en badkamer schoon

-een schilderij opgehangen wat al tijden in de weg stond.

-gisteravond nog ff naar de kapper geweest.

(dit alles afgelopen paar dagen gedaan, je werkt veel efficienter met een deadline in het vooruitzicht, he, tenminste ikke wel!)

-alcoholtests en reflecterende vestjes gekocht (en zonnebrandcreme en aspirines en alles wat je meeneemt op reis).



Dat alles was ik laatste weken wat lui in met die warmte. Ik wachtte eigenlijk tot het wat koeler werd, maar ook vandaag was het niet bepaald koel hierbinnen (27 graden), ook al had ik de gordijnen dicht als de zon op de ramen stond.



Afgelopen week beetje bijgehouden door een veger door het huis te halen, stofzuigen trek ik echt niet met die warmte van afgelopen 2 weken. Ik kan het dan ook makkelijk ff met de franse slag doen en lekker een paar uur ergens aan (en vooral in) het water vertoeven. Dat huishouden komt dan later wel weer, als het regent.



Maar vakantie is weer ff een stimulans van buitenaf om eea weg te gooien of op te bergen waar het hoort.

Nu nog op tijd in bed zien te komen.. eea is ingepakt maar nog niet in de auto, dat doe ik morgenochtend pas. Ook brood smeren en drankjes uit de koelkast meenemen.



Het geeft een fijn gevoel dat alles redelijk volgens "planning" gelukt is (ik ben niet zo'n geweldige planner) en denk dat ik zometeen heerlijk kan slapen!

Voldaan gevoel dat eea gedaan is! Hopelijk niks belangrijks vergeten..



Wens jullie succes met opruimen, schilderen, inrichten, organiseren, inpakken of thuisblijven! Het wordt wat koeler en dan heb je ook wat meer zin om eea te doen (vind ik altijd).

(Afgelopen tijd bij mijn moeder bezig geweest met verhuizen/ inrichten, uit- en inruimen, kasten schoonmaken, spullen sjouwen, ook met warm weer, en kwam ik niet echt aan eigen huis toe, en ik moet toegeven dat het gewoon fijn voelt als alles weer fris en fruitig is en eea afgestreept kan worden van eigen to do lijstjes!



Ik kan wel aanraden om nu en dan de boel de boel te laten en gewoon te genieten van het mooie weer. Als het ff kan "knallen" bij koelte en regen en in je tuin oid zitten of de deur uit en genieten als het lekker weer is. Geen slaaf van je huis zijn, maar wel lekker ruimtelijk, fris en opgeruimd hebben, dat is mijn ideaal iig.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
welkom suzy



antiope, wij hebben dat systeem ook (of beter gezegd hadden, hangt nog in ons oude huis. Hier hebben we alleen aan bestaande gaten wat opgehangen.

Maar kun je volgens mij in iedere bouwmarkt krijgen
Alle reacties Link kopieren
google eens op picture rails.



ik heb ze gekocht en laten plaatsen door een interieurwinkel (die verf, gordijnen, kleinmeubelen enzo verkoopt).
Alle reacties Link kopieren
Ik ga denk ik ook maar eens rustig aan mee doen het huis op te ruimen Nog een maand of 2 voordat de baby komt en ik zit veel thuis te chillen tegen mijn bende aan te staren



Babykamer kan ik nog niets beginnen maar de rest van het huis kan ik op mijn gemak wel vast volledig uitmesten. Gisteren drie vuilniszakken kleding voor de kringloop verzameld uit mijn kledingkast en vandaag stuur ik manlief naar de Zweed om daar doosjes en mandjes te halen. Dan kan ik lekker gaan sorteren en ordenen vanaf morgen
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik zal nog eens zoeken bij bouwmarkt! Er zitten hier geen bouwmarkten in de buurt (niet op fietsafstand ten minste) dus misschien kan ik het online bestellen. Picture Rails is inderdaad precies wat ik bedoel! Dank jullie wel!
Alle reacties Link kopieren
Picture rails bij de bouwmarkt inderdaad! Fijne systemen.



Vanmorgen heb ik eindelijk alle ivfspullen weggedaan, weggooien wat weg kan en wat terug naar de apotheek kan klaargezet in een tas.

Losse prullaria die ik tegen kwam zoals proefjes en probeerverpakkingen ook meteen weggegooid, zoiets gebruik ik of meteen, of niet. Weg ermee! Kwartiertje werk en de badkamer oogt weer opgeruimd ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat een ijver hier zeg! Hier is het een matige troep. Losse rommel is grotendeels wel weg maar zo lang er buiten geverfd wordt, lopen we zoveel troep naar binnen en komt er zoveel stof mee met het schuren dat ik wel een grote schoonmaak ga houden als iedereen weer op school zit. Ga zo de strijk nog proberen weg te krijgen.....
Gratis af te halen,



Stront chagerijnige man, echt ik word zo moe van hem....

Vrijdagavond grootse plannen voor het weekend qua opruimen en alsnik hmm er dan op aanspreek omdat hij niks gedaan heeft... kan ik een chagerijnige snauw krijgen... zo gezellig vooral toen ik het waagde te vragen of een oud judo pak weg mocht (voor de beeldvorming... sinds ik man ken heeft hij niet meer gejudood.(dat is dus bijna 10 jaar.... why?
Alle reacties Link kopieren


Gewoon poetsdoeken van maken enniks meer vragen. Als het toch allemaal niet goed is maakt het ook niet uit, maar ben je in ieder geval van de troep af.
Alle reacties Link kopieren
Teun, ik zou hem graag van je overnemen maar die van mij is ook niet echt te harden, ik schiet er dus niks mee op. Maar goed dat we gisteren avond opgeruimd hebben in de speelgoedhoek... ik wist wel dat er vandaag niets van ging komen... hij zit nu te vissen.. goh wat een verrassing. En ondertussen zit ik MP te vullen
whaha phips, ik dacht eerst te lezen dat ik een poetsdoek van vent moest maken



Lopen je mp verkopen fan? Ik ga zo ook nog even wat erop zetten.



Noopes, ivff is nu echt een gesloten boek? Lijkt me moeillijk,:hug:

Overweeg je adoptie of pleegzorg? Of wil je daar nu nog helemaal niet aan denken?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat wel Teun, ik verkoop momenteel niet super veel. Wel een paar dingen verkocht waar ik van dacht ze nooit meer kwijt te raken. Dus dat is wel fijn. En af en toe verkoop ik iets via FB, maar dat gaat niet echt snel. Lijkt wel alsof er hier in de regio alleen een stel vrekken wonen
Alle reacties Link kopieren
Dit is precies de reden dat ik het opruimen nu doe, nu mijn vriend in Brazilië zit. (Verder totaaaaaaaaal niet omdat anders tijd heb om hem te missen ). Vandaag heb ik echter verzaakt, een vriendin nodigde me uit om naar het strand te gaan, dat klonk wat aanlokkelijker dan de keuken te gaan schrobben.
Alle reacties Link kopieren
Foei foei Antiope Lekker geweest op het strand?



Hahaha Teuntje,



Vakantietijd loopt nooit op mp. Vlak voor en erna meestal wel, afhankelijk wat je te koop hebt uiteraard..... Wij hebben in mei/juni een flinke slag geslagen.
Alle reacties Link kopieren
Was echt heerlijk! Als ik dan vandaag het weer zie dan ben ik toch erg blij dat ik gegaan ben.
Alle reacties Link kopieren
Phips, ik heb voornamelijk veel kinderkleding erop staan.

En dat gaat met vlagen moet ik zeggen
Alle reacties Link kopieren
quote:fanatic schreef op 26 juli 2014 @ 15:30:

Goedemiddag !!

Hier geprobeerd om op te ruimen, vriend is het inmiddels ook wel zat. We zijn er wel achter dat we gewoon teveel spullen hebben en dat we te lui zijn om elke avond na ons werk aan de slag te gaan (we zijn allang blij als onze kleuter eindelijk op bed ligt)

Maar goed, we doen ons best, ondertussen weer wat dingen verkocht op MP



Goedemiddag,



Bovenstaande is zo herkenbaar...



Mag ik ook mee schrijven. Wat een gezellig topic en ik kan wel wat opruim en schoonmaak motivatie gebruiken.
Minder is meer
Alle reacties Link kopieren
quote:antiope schreef op 26 juli 2014 @ 10:56:

Die afwas is uiteindelijk gelukt, inderdaad in 2 delen. Ik heb nog het kastje een eerste laag verf gegeven, 's ochtends was de kleine expedit al opgeruimd, maar daar is het blijven hangen. Kijken of vandaag weer wat productiever wordt , mijn huis ligt vol met rotzooi en maandag komt er een vriendin langs.



Ik heb trouwens letterlijk alles wat ik nu moet doen op kaartjes geschreven. Dus ik doe het kaartje voor kaartje. Vakje voor vakje en plank voor plank. Elke keer als ik klaar ben leg ik het kaartje weg en dan kan ik 's avonds zien wat ik die dag toch allemaal voor elkaar heb gekregen. En ik kan zien dat de stapel "te doen" wegsmelt.Wat een uitstekend idee van die kaartjes, dat ga ik overnemen
Minder is meer
Alle reacties Link kopieren
Welkom Traviatia! Het is hier inderdaad erg gezellig



O ja, kleding gaat inderdaad erg wisselend, maar ja, de aanhouder wint (meestal)......



Hier de vliering opgeweest, we zoeken iets wat daar misschien zou liggen. Niet gevonden maar wel mijn rug naar de knoppen Ineens krak en met heel veel pijn en moeite die rotvliering afgekomen. Wat er ligt mag niet weg van mijn man want als het weg had gemogen was het nooit op de vliering gekomen, dan hadden we dat toen wel besloten weg te doen. Maar tegelijkertijd vraagt hij wel wat al die babiekleertjes in die krat doen, moet je dat nou echt allemaal bewaren??? Is ie helemaal gek geworden, dat is een zwaar uitgezochte selectie die echt nooit weg mag! Kom nou..... Zit het in de lucht ofzo, die vervelende mannen?
Alle reacties Link kopieren
Voor de beeldvorming, ik woon ruim een jaar in mijn nieuwe huis. Op de zolder staan nog verhuisdozen met boeken. Er hangen nog geen mooie lampen in de woonkamer, alleen van die tijdelijke peertjes. (Weet niet hoe het heet)



Verder zijn er nog veel klussen in en om huis te doen. Ik heb een fulltime kind en twee parttime kinderen. Een hond en een kat. Een man die goed helpt in het huishouden maar zich nu even moet concentreren op buiten klussen.



Vandaag weer begonnen met werken na een maand vakantie, kort dagje, vanmiddag eindelijk even tijd voor mezelf genomen. Kind is bij de opvang dus even lekker forummen en blogs lezen...



Zo nog even de vaatwasser inruimen en uitruimen en eten maken. Vanavond naar de hondentraining en verder niets dan de eetboel opruimen en tijd met kind en hubbie doorbrengen...



Morgen weer een dag...
Minder is meer
Dan ben ik al verder traviata, hier alleen jog een peertje op de studeerkamer. Rest is voorzien van lampen.



(En die dozen met boeken negeer ik even)



Ik heb vooral speelgoed en nu mijn draagdoeken en zakken collectie op mp en fb staan, loopt best aardig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven