Jouw maatregelen bij noodweer/calamiteiten

28-07-2014 15:40 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ging het vandaag net goed, het scheelde niet veel of er zou water in mijn huis lopen natuurlijk begaf de auto het ook! Dit zette me aan het denken over de maatregelen die ik zou kunnen treffen om voorbereid te zijn op calamiteiten. Natuurlijk geen doomsday preppers niveau maar een paar acties. Zo ga ik wat zandzakken kopen, een six pack waterflessen in de voorraadkast zetten en eindelijk eens die zaklamp/EHBO doos en kaarsen in huis halen. Welke maatregelen hebben jullie getroffen/zouden jullie willen treffen (ter inspiratie)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 juli 2014 @ 17:58:

[...]





Na een uur (of een dag voor mijn part) heb je al die rommel echt nog niet 'nodig' hoor. Hoewel het natuurlijk wel handig is als je het hebt, in bepaalde gevallen. Maar als je huis met alles erin wegwaait... tja.



Geloof me als er geen water uit de kraan komt gaat het vlot hoor.

Bij ons was het meestal veel langer dan een uur want er werd bij graafwerkzaamheden altijd wel een kabel of leiding geraakt; en dan met 4 man in huis naar het toilet moeten, echt dan gaat het snel. Heb je wel eens een dag (of langer) zonder water gezeten??



En, wij zaten in een bouwput dus geen winkels op loopafstand hé
It's hip(ster) to be square!
Ik ben echt een hele slechte prepper
Alle reacties Link kopieren
Met de Appie om de hoek ben ik ook geen goede prepper.
Stressed is just desserts spelled backwards
Nee precies Male
Ik heb in ieder geval 40 liter water in mijn stortbak zitten. Daar kan ik heel lang mee vooruit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 28 juli 2014 @ 18:19:

Met de Appie om de hoek ben ik ook geen goede prepper.Ja, die heb ik nu ook om de hoek!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Een zaklamp en 2 flessen water die inmiddels zwaar over de datum zijn maar wel handig om de plee mee door te spoelen. Ik heb ooit een halve dag op de zondag (toen er nog geen koopzondagen waren) zonder water gezeten vanwege een hoofdleiding die elders in de stad geknapt was en sindsdien heb ik altijd 2 flessen klaar staan voor je weet maar nooit.



Woon hoog dus zandzakken niet nodig
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Hier ook een slechte prepper, maar als er nood aan de man is duik ik wel bij familie of vrienden onder. Nadat ik bij de Appie ben geweest that is.
quote:Annelaure schreef op 28 juli 2014 @ 18:21:

Ik heb in ieder geval 40 liter water in mijn stortbak zitten. Daar kan ik heel lang mee vooruit.Pcies. Dat is meer dan ik in flessen ooit kwijt zou kunnen in mijn minikeukentje. Nog afgezien van het feit dat ik toch vergeet die paar flessen elke paar dagen te verversen.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_198361 wijzigde dit bericht op 28-07-2014 19:47
Reden: Dubbel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eén keer per maand doen wij samen met vrienden een HIKAW-oefening (hittegolf, ingesneeuwd, kortsluiting, aardbeving en wateroverlast). Beetje chaotisch maar ook hardstikke knus en heel leerzaam.



Wat je nodig hebt:

Kaarsen, zaklantaarn, s.o.s.-vlaggetjes, boeken, gitaar, waterpistool, piano, kristalontvanger, voorraad drank en eten, braséro, petroleumstel, tafeltennis, voetstoofje, tent, speelkaarten, houten namaaktelevisie, welvoorziene ehbo-kast, een paar smurfen, toneelkijker, een godfather- en een miss piggy-masker.



O ja, en een schaal met elastiekjes, touwtjes, schroefjes, kapot speelgoed en paperclips (om een zender mee te bouwen).
Helemaal geen maatregelen. Als doomsday komt, of de zombies het land overspoelen hoop ik dat we het tot mijn ouders halen
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op maandag 28 juli 2014 18:25 Hier ook een slechte prepper, maar als er nood aan de man is duik ik wel bij familie of vrienden onder. Nadat ik bij de Appie ben geweest that is.



Plunderuhh!



Ik zorg gewoon dat ik iets heb wat anderen niet hebben en gebruik dat als ruilmiddel. Medicijnen, drugs, gas ofzo.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op maandag 28 juli 2014 19:03 Helemaal geen maatregelen. Als doomsday komt, of de zombies het land overspoelen hoop ik dat we het tot mijn ouders halen



+1



(Of iemand anders met een hek om het huis)
Geniet van elke dag!
quote:mrsnem schreef op 28 juli 2014 @ 19:08:

[...]





+1



(Of iemand anders met een hek om het huis)

Hek: check

Bron: Check

Eigen voedselvooziening: check

Voorraad: check.

Mogelijkheid tot stropen: check



Alleen jammer dat we er 170km voor moeten rijden
Alle reacties Link kopieren
quote:fjorgyn schreef op 28 juli 2014 @ 19:00:

Eén keer per maand doen wij samen met vrienden een HIKAW-oefening (hittegolf, ingesneeuwd, kortsluiting, aardbeving en wateroverlast). Beetje chaotisch maar ook hardstikke knus en heel leerzaam.



Wat je nodig hebt:

Kaarsen, zaklantaarn, s.o.s.-vlaggetjes, boeken, gitaar, waterpistool, piano, kristalontvanger, voorraad drank en eten, braséro, petroleumstel, tafeltennis, voetstoofje, tent, speelkaarten, houten namaaktelevisie, welvoorziene ehbo-kast, een paar smurfen, toneelkijker, een godfather- en een miss piggy-masker.



O ja, en een schaal met elastiekjes, touwtjes, schroefjes, kapot speelgoed en paperclips (om een zender mee te bouwen).Dat is geen HIKAW-oefening maar een MacGyver-oefening
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd de meest vreemde ongelukjes dus heb een tijd geleden van een vriend een mooie, zeer goed gevulde ehbo-trommel cadeau gehad; beste cadeautje ooit! Kaarsen, eten en water heb ik altijd wel ruim in huis. Ik heb sowieso nogal voorraden van vanalles, dus ik denk dat je bij mij moet zijn als de nood echt toeslaat.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Driedubbel; heb al een soort noodsituatie: internetverbinding heeft verschrikkelijk vervelende kuren.
Alle reacties Link kopieren
En, wat doe je met die smurfen???
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
quote:hipstercat schreef op maandag 28 juli 2014 19:19 En, wat doe je met die smurfen???Opeten of smelten, denk ik
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op maandag 28 juli 2014 19:10 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mrsnem in "Jouw maatregelen bij noodweer/calamiteiten"" class="messagelink">mrsnem schreef op 28 juli 2014 @ 19:08</a>:</b>

[...]





+1



(Of iemand anders met een hek om het huis)</div></blockquote>

Hek: check

Bron: Check

Eigen voedselvooziening: check

Voorraad: check.

Mogelijkheid tot stropen: check



Alleen jammer dat we er 170km voor moeten rijden



Wat ga je dan stropen binnen dat hek? Of hebben ze kippen. Das ook wel een goeie.

(Hier kinderboerderij om de hoek..)
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 28 juli 2014 @ 19:33:

[...]





Opeten of smelten, denk ik





Ja, dat had ik natuurlijk ook kunnen bedenken, waarschijnlijk roosteren boven een kaars of zo....
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
quote:hipstercat schreef op 28 juli 2014 @ 19:19:

En, wat doe je met die smurfen??? Het hele systeem wijst zich vanzelf als jer er eenmaal mee begonnen bent; we hebben octrooi aangevraagd, dus ...
Oh, ik heb ooit nog leren breien voor het geval de oorlog uit zou breken ik zou dan dekens kunnen breien voor in de winter en die dan ruilen voor andere dingen
Als zombies komen leg ik allemaal harken om mijn huis, omdat zombies niet echt kijken naar waar ze lopen gaan ze steeds op een hark staan en krijgen ze een klap voor hun kop waardoor ze omvallen.



Ja, mijn huis wordt zombie-proof

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven