Uit de hand gelopen ruzie met schoonbroer

28-07-2014 18:27 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de oplossing:

Je zwager als eerste trouwen.

Jullie als eerste scheiden (neem aan dat je gedrag je vent op den duur toch wel uit de keel gaat hangen)

Hebben jullie allebei een primeur!
quote:rozelotus schreef op 28 juli 2014 @ 19:12:

Om even misschien nog wat verdere uitleg te geven, ik denk dat mijn enthousiasme gewoon een beetje uit de hand was gelopen omdat ik druk bezig ben mijn leven weer op te bouwen maar ik nog niet heel veel omhanden heb.Om eerlijk te zijn doet dat er gewoon niet toe. Misschien is het wel een idee om te kijken hoe je je leven verder op kan bouwen zonder het belangrijk te vinden wanneer je zwager wel of niet gaat trouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 juli 2014 @ 19:14:





Edit: geintje hoor . Hoewel ik het soms wel serieus overweeg om er eentje op te richten.Gat in de markt zeg ik je!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 juli 2014 @ 19:14:

[...]





En anders mijn geheime bestand met meltdowngevoelige OP's wel .



Edit: geintje hoor . Hoewel ik het soms wel serieus overweeg om er eentje op te richten.Ik heb daar ook zo vaak over nagedacht
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu! In ieder geval bedankt voor de reacties en ik ga er zeker wel wat mee doen. Heb er ergens wel spijt van dat ik dit erop heb gezet en het niet gewoon zelf in heb gezien allemaal, vind het forum namelijk wel heel leuk en wou me al eerder aanmelden. Maar denk niet dat jullie daar verder nog heel erg op zitten te wachten! Fijne dag nog verder, iedereen!
Alle reacties Link kopieren
En weg is de OP weer!! Irritant gedoe!
Alle reacties Link kopieren
iedereen is welkom hoor Rozelotus en als het je geholpen heeft, is het alleen maar goed toch?

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wat heeft als eerste trouwen met enthousiasme en je leven opbouwen te maken?

Ik snap dat trouwen leuk is, maar ik snap dat 'als eerste' niet.

Wil je je extra bijzonder voelen?
Alle reacties Link kopieren
Nou niet per se, het was meer een uit de hand gelopen grapje.. tussen mijn vriend, mij en nog wat mensen. En toen hadden we zoiets van dat is eigenlijk ook wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Daarom zei ik ook hierboven al, het was meer de manier waarop waar ik van schrok. Maar ik heb ook wel door dat dat uit mijn eerste tekst niet goed blijkt.
quote:rozelotus schreef op 28 juli 2014 @ 19:23:

Ik ga nu! In ieder geval bedankt voor de reacties en ik ga er zeker wel wat mee doen. Heb er ergens wel spijt van dat ik dit erop heb gezet en het niet gewoon zelf in heb gezien allemaal, vind het forum namelijk wel heel leuk en wou me al eerder aanmelden. Maar denk niet dat jullie daar verder nog heel erg op zitten te wachten! Fijne dag nog verder, iedereen!Nee, we hebben niks tegen jou hoor! Blijf gezellig langskomen
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe de rest daarover denkt, maar ik ben dan bang dat ik altijd dat meisje blijf. Dat zou ik niet leuk vinden. En weet ook inderdaad niet of andere mensen daar dus wel op zitten te wachten.
quote:rozelotus schreef op 28 juli 2014 @ 19:23:

Ik ga nu! In ieder geval bedankt voor de reacties en ik ga er zeker wel wat mee doen. Heb er ergens wel spijt van dat ik dit erop heb gezet en het niet gewoon zelf in heb gezien allemaal, vind het forum namelijk wel heel leuk en wou me al eerder aanmelden. Maar denk niet dat jullie daar verder nog heel erg op zitten te wachten! Fijne dag nog verder, iedereen!Nou zeg, gewoon blijven hoor! Ik vind juist dat je het erg sportief opvat allemaal, uiteindelijk, en soms heb je gewoon even de blik van een ander nodig om er op een andere manier naar te kunnen kijken. Is helemaal niet raar. En ik vrees dat zelfs de fossielen onder ons ook wel eens iets hebben gepost dat niet meteen met instemmend gejuich werd ontvangen... dat is echt geen reden om meteen maar weer weg te hollen. Welkom dus .
quote:rozelotus schreef op 28 juli 2014 @ 19:34:

Ik weet niet hoe de rest daarover denkt, maar ik ben dan bang dat ik altijd dat meisje blijf. Dat zou ik niet leuk vinden. En weet ook inderdaad niet of andere mensen daar dus wel op zitten te wachten.Bedoel je op dit forum of bij je familie? Als je dit forum bedoelt: iedereen hier is dit topic over een week alweer vergeten. Als je je familie bedoelt: als je niet wil dat ze je zien als "dat meisje" moet je je niet als "dat meisje" gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Oke, nou dan blijf ik gewoon! En als ik dan iets zie waar ik graag op wil reageren dan doe ik dat wel. Ik denk ook dat ik er zo heftig op reageerde omdat we dus al eens eerder ruzie hebben gehad, zwager ( dacht echt dat het schoonbroer was, iedereen in onze familie zegt dat ) en ik.. En daarin ben ik dus heel erg gekwetst. Heb het er later op therapie over gehad en weet daarom ook zeker dat ik daar niks aan kon doen. Mijn therapeut is op vakantie, ben vandaag naar de instelling geweest maar de receptie was dicht, kon geen afspraak maken en vandaar dus deze post.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij komt schoonbroer over als iemand met een kort lontje. Ik vind jou zachtaardig overkomen. Hopelijk kunnen jullie onderling alles bijleggen.
Alle reacties Link kopieren
@parbleumondieu Ik heb een aantal dingen meegemaakt waardoor ik een aantal verschillende angststoornissen heb ontwikkeld. Mijn zwager reageert inderdaad wel vaker zo op verschillende mensen. Maar dat neemt mijn aandeel hierin natuurlijk niet weg, dat zie ik nu ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 28 juli 2014 @ 19:50:

Bij mij komt schoonbroer over als iemand met een kort lontje. Ik vind jou zachtaardig overkomen. Hopelijk kunnen jullie onderling alles bijleggen.Zachtaardig? Werkelijk? Omdat ze gaat jankebalken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Schoonbroer zeggen wij ook hoor, zal wel een beneden-sloots iets zijn.



Je vat het sportief op trouwens, menigeen die na deze kritiek zijn account aan de wilgen had gehangen. Nu nog: relax! Lekker trouwen wanneer jullie willen, en wat boeit het wat de rest doet.
quote:rozelotus schreef op 28 juli 2014 @ 19:42:

Oke, nou dan blijf ik gewoon! En als ik dan iets zie waar ik graag op wil reageren dan doe ik dat wel.



Ik denk ook dat ik er zo heftig op reageerde omdat we dus al eens eerder ruzie hebben gehad, zwager ( dacht echt dat het schoonbroer was, iedereen in onze familie zegt dat ) en ik.. En daarin ben ik dus heel erg gekwetst. Heb het er later op therapie over gehad en weet daarom ook zeker dat ik daar niks aan kon doen. Mijn therapeut is op vakantie, ben vandaag naar de instelling geweest maar de receptie was dicht, kon geen afspraak maken en vandaar dus deze post.

Ik kan me voorstellen dat je dan heftiger reageert. Goed dat je snapt waar het vandaan komt en ook je eigen aandeel ziet en dat je er bewust iets aan gaat doen!



Schoonbroer is trouwens gewoon Nederlands hoor, ik woon in het zuiden van het land en hier zegt iedereen schoonbroer.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozelotus schreef op 28 juli 2014 @ 19:34:

Ik weet niet hoe de rest daarover denkt, maar ik ben dan bang dat ik altijd dat meisje blijf. Dat zou ik niet leuk vinden. En weet ook inderdaad niet of andere mensen daar dus wel op zitten te wachten.Hang je deze nick aan de wilgen. Je maakt een andere aan en reageert niet meer met deze.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozelotus schreef op 28 juli 2014 @ 19:34:

Ik weet niet hoe de rest daarover denkt, maar ik ben dan bang dat ik altijd dat meisje blijf. Dat zou ik niet leuk vinden. En weet ook inderdaad niet of andere mensen daar dus wel op zitten te wachten.Je laat de wereld weer helemaal om jou draaien. Niemand houdt je in de gaten schat. Jij maakt er nu een punt van en niemand anders. Zie je waar je mee bezig bent? Ikke ikke ikke ikke ikke.
Alle reacties Link kopieren
We gaan sowieso gewoon trouwen wanneer we hadden afgesproken, had het idee eigenlijk meteen al aan de wilgen gehangen tot mijn vriend er opnieuw over begon. Wil sowieso liever op die dag trouwen omdat de datum voor ons heel belangrijk is. Ik denk dat de combinatie eerdere ruzie+angstoornissen het voor mij heel moeilijk maakte om rustig te blijven. Is natuurlijk geen excuus.. Maar de eerdere ruzie heeft mij wel heel erg gekwetst en daardoor was ik ook bang om opnieuw op die manier aangevallen te worden.
Alle reacties Link kopieren
@sensy ik zie heel vaak dat iemand een topic opent waar mensen negatief op reageren en dat dan alles wat diegene eerder heeft gepost ook omhoog word gehaald!
quote:rozelotus schreef op 28 juli 2014 @ 20:01:

We gaan sowieso gewoon trouwen wanneer we hadden afgesproken, had het idee eigenlijk meteen al aan de wilgen gehangen tot mijn vriend er opnieuw over begon. Wil sowieso liever op die dag trouwen omdat de datum voor ons heel belangrijk is. Ik denk dat de combinatie eerdere ruzie+angstoornissen het voor mij heel moeilijk maakte om rustig te blijven. Is natuurlijk geen excuus.. Maar de eerdere ruzie heeft mij wel heel erg gekwetst en daardoor was ik ook bang om opnieuw op die manier aangevallen te worden.

Dat snap ik wel. En eerlijk gezegd lijkt die zwager van jou me ook niet de meest invoelende man op aarde . Maar je bent dus onder behandeling voor je angststoornissen? Dan ben je in elk geval met/voor jezelf aan het werk, en dat is meer dan velen (hier) kunnen zeggen.



En wat dat loepen betreft: dat kan inderdaad erg vervelend zijn als het op de verkeerde manier gebruikt wordt. Maar aan de andere kant vind ik dit topic nou helemaal niet iets om je voor te schamen, zoals het nu verloopt. Ik denk dus dat het wel los zal lopen, en anders kun je deze nick inderdaad nog altijd laten anonimiseren en een andere aanmaken als je er toch bang voor bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven