meningen/inzichten gevraagd: terroriserende buurtkinderen

28-07-2014 14:31 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke ik wil graag zoveel mogelijk menigen of inzichten...zeg mij maar hoe jullie het zouden doen.



Wij wonen in een kinderrijke buurt, met bij ons achter een pleintje waar de kinderen graag spelen. Nu zijn er een aantal kinderen (en niet zo maar 1 of 2) in de buurt die andere normen en waarden hebben dan ik gewend ben. Mijn dochter is nu bijna 6 en zelfstandig genoeg om zonder mij daar te spelen. Wij hebben samen duidelijke afspraken en zij houdt zich over al aan. Vanuit de tuin heb ik er ook redelijk zicht op. Maar nu zijn er een aantal buurtkinderen die dus gewoon (ja echt zonder aanleiding, heb er eens op staan kijken) beginnen te schoppen of te slaan, pakken fietsen af, blijven pesten tot mijn kind (en ook anderen) 4-5 keer op een middag huilend binnen staan omdat er weer iets gebeurd is. Ben er een tijdje bij gaan zitten en dan gebeurd er uiteraard niks, maar zodra ik of een andere moeder weg ben begint het weer opnieuw. De ouders van die kinderen aanspreken is al 100 keer gebeurd, het ergste is dat ik dus praat over jongetjes van 5/6 jaar:(. 1 moeder die nog oudere kinderen heeft vertelde mij dat er wel nooit iets zal veranderen omdat die jongens oudere broers en zussen hebben en het jaren geleden dus ook al zo ging. Ouders doen er niks aan, kinderen zitten er heel de middag en ouders kijken er niet naar om.



Ik ben inmiddels zo ver dat mijn kind terug mag schoppen en slaan zo hard als ze wil (alle andere opties hebben we al geprobeerd nl) maar dat zit niet in haar en dat zal ze nooit durven. Maar ik kan haar daar niet meer heen laten gaan, het is de hele middag huilen als ze wel gaat. Daarbij heb ik er zelf nog 1 van 1,5 en ben go dus er dagelijks bij gaan zitten is gewoon geen optie.



Wat nu nog te doen, zit echt met mn handen in het haar.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 juli 2014 @ 19:11:

Ik haalde rotjochies vaak binnen om 1'op 1 te spelen. Ging het daarna vaak goed. En als ik zag dat rotjochies het plein opkwamen kwam ik meteen naar buiten met een doos ijsjes om iedereen een ijsje te geven. En om dan natuurlijk even " gezellig samen spelen, he?! " er bij te melden. Ook rotjochies worden graag aardig gevonden en hebben soms van huis uit niet geleerd hoe dat moet.

Kindertjes van - in hun ogen - vervelende , zeurende moeders zijn misschien nog wel vaker de lul. ( " jij gaat je moeder halen, klikspaan " ) .Oja alsof ik dat nog niet hebt geprobeerd...werkt niet. Zeker niet als de jongens samen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat BGB dus zegt
Alle reacties Link kopieren
quote:appelkoek schreef op 28 juli 2014 @ 19:10:

..ik maak jou dood is heel normale taal voor hen.Je moet dat dus niet serieus nemen, ze hebben geen idee dat ze iets heel idioots en achterbuurterigs zeggen. Het is voor hen geen keuze, maar niet beter weten. Zeg maar iets stoms terug ; " dan moet je eerst zesduizend euro sparen , want jij moet de begrafenis betalen " of zoiets. En vraag wie je gras wil maaien voor 30 cent om vast een beginnetje te hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 28 juli 2014 @ 19:13:

[...]





Oja alsof ik dat nog niet hebt geprobeerd...werkt niet. Zeker niet als de jongens samen zijn.Haal je ze allemaal tegelijk binnen voor pannenkoeken. Uurtje ga je toch wel redden met die gassies?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:appelkoek schreef op 28 juli 2014 @ 19:10:

.ik maak jou dood is heel normale taal voor hen.1x doen, tien x dood.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 juli 2014 @ 19:14:

[...]





Je moet dat dus niet serieus nemen, ze hebben geen idee dat ze iets heel idioots en achterbuurterigs zeggen. Het is voor hen geen keuze, maar niet beter weten. Zeg maar iets stoms terug ; " dan moet je eerst zesduizend euro sparen , want jij moet de begrafenis betalen " of zoiets. En vraag wie je gras wil maaien voor 30 cent om vast een beginnetje te hebben.Hier is er een die aangeeft dat zijn vader in de golfoorlog mensen heeft doodgemaakt en nog een pistool thuis heeft. Die gaat hij wel even halen dan. Papa heeft laten zien hoe dat pistool werkt..Sorry maar mijn dochter van 7 neemt dat wel serieus en de nog kleinere buurmeisjes ook.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 juli 2014 @ 19:15:

[...]





Haal je ze allemaal tegelijk binnen voor pannenkoeken. Uurtje ga je toch wel redden met die gassies?Ik heb al eens een buurtspel georganiseerd samen met nog wat buren, het ging een uurtje goed inderdaad, daarna had er een keihard getrapt op het hoofd van een peuter expres.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 28 juli 2014 @ 19:17:

[...]





Hier is er een die aangeeft dat zijn vader in de golfoorlog mensen heeft doodgemaakt en nog een pistool thuis heeft. Die gaat hij wel even halen dan. Papa heeft laten zien hoe dat pistool werkt..Sorry maar mijn dochter van 7 neemt dat wel serieus en de nog kleinere buurmeisjes ook.

Mij namen ze - in eerste instantie - ook heel serieus als ik de verbandkoffer al op het plein zette en vroeg om die pa dan maar te halen. En ik vroeg dan of zij hun vader wilde helpen met de pleisters, want ik had zwarte band karate en ik zou hem wel even pakken. Daarna moesten ze heel hard om me lachen en was het de grap van de dag.

Wat jij zegt gebeurde twintig jaar terug ook al, hoor.

Je zult je kinderen er mee om moeten leren gaan. Later kun je ook niet voor ze opkomen als ze oervervelende buren hebben of bully's als collega's.

Je gaat het niet redden in dit leven als je voor alles de wijkagent , maatschappelijk werk of hoe-heet-zo-iemand-op-het-werk in moet schakelen. Soms werkt humor, soms medeleven en soms een verschrikkelijk grote muil. ( dat laatste al geprobeerd, trouwens ? )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 juli 2014 @ 19:24:

[...]



Mij namen ze - in eerste instantie - ook heel serieus als ik de verbandkoffer al op het plein zette en vroeg om die pa dan maar te halen. En ik vroeg dan of zij hun vader wilde helpen met de pleisters, want ik had zwarte band karate en ik zou hem wel even pakken. Daarna moesten ze heel hard om me lachen en was het de grap van de dag.

Wat jij zegt gebeurde twintig jaar terug ook al, hoor.

Je zult je kinderen er mee om moeten leren gaan. Later kun je ook niet voor ze opkomen als ze oervervelende buren hebben of bully's als collega's.

Je gaat het niet redden in dit leven als je voor alles de wijkagent , maatschappelijk werk of hoe-heet-zo-iemand-op-het-werk in moet schakelen. Soms werkt humor, soms medeleven en soms een verschrikkelijk grote muil. ( dat laatste al geprobeerd, trouwens ? )



Yup en de ergste beetgepakt en heel dicht in zijn gezicht geslist dat ik hem dood ga maken als hij nog eens aan haar of de buurmeisjes zat. Zijn vader ging de politie bellen want ik mocht hem niet aanraken ( ja dat weet hij al, ben dus niet de eerste).

Aangegeven dat ik de politie graag opwacht dan kon ik ze over hem vertellen. Dus bel maar..

Weg was ie... maar meestal werkt alles ( aardig doen, rustig blijven, erbij blijven toespreken, samen spelen bevorderen ) maar tijdelijk.



Ik hoop dat ze strakjes nog groter zijn en lekker met hun vrienden ergens anders gaan hangen, hier is het niet cool met al die spiedende ouders

Of dat we toch kunnen verhuizen binnen een paar jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 juli 2014 @ 19:14:

[...]





Je moet dat dus niet serieus nemen, ze hebben geen idee dat ze iets heel idioots en achterbuurterigs zeggen. Het is voor hen geen keuze, maar niet beter weten. Zeg maar iets stoms terug ; " dan moet je eerst zesduizend euro sparen , want jij moet de begrafenis betalen " of zoiets. En vraag wie je gras wil maaien voor 30 cent om vast een beginnetje te hebben.ik snap ook wel dat ze niet letterlijk van plan zijn iemand dood te maken, ze kunnen amper hun veters strikken, maar ik ben gewoon niet gediend van die taal.
quote:Annapalona schreef op 28 juli 2014 @ 19:30:

[...]





Yup en de ergste beetgepakt en heel dicht in zijn gezicht geslist dat ik hem dood ga maken als hij nog eens aan haar of de buurmeisjes zat. Zijn vader ging de politie bellen want ik mocht hem niet aanraken ( ja dat weet hij al, ben dus niet de eerste).

Aangegeven dat ik de politie graag opwacht dan kon ik ze over hem vertellen. Dus bel maar..

Weg was ie... maar meestal werkt alles ( aardig doen, rustig blijven, erbij blijven toespreken, samen spelen bevorderen ) maar tijdelijk.

Dingen zeggen die je nooit kan waarmaken (ik maak je dood) heeft natuurlijk geen enkele zin.

Ik verzon altijd achterlijke dingen zoals "Ik sleur ja aan je oren de straat door. Ik hang je met je riem bovenaan de lantaarnpaal." Meestal werkte dat wel even
quote:Istar_ schreef op 28 juli 2014 @ 19:33:

[...]



Dingen zeggen die je nooit kan waarmaken (ik maak je dood) heeft natuurlijk geen enkele zin.

Ik verzon altijd achterlijke dingen zoals "Ik sleur ja aan je oren de straat door. Ik hang je met je riem bovenaan de lantaarnpaal." Meestal werkte dat wel even Was wat hij de hele tijd zegt vandaar.. maar ik onthou deze mooie voor de volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
quote:appelkoek schreef op 28 juli 2014 @ 19:32:

[...]





ik snap ook wel dat ze niet letterlijk van plan zijn iemand dood te maken, ze kunnen amper hun veters strikken, maar ik ben gewoon niet gediend van die taal.Je zal het er mee moeten doen, vrees ik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 28 juli 2014 @ 19:30:

[...]





Yup en de ergste beetgepakt en heel dicht in zijn gezicht geslist dat ik hem dood ga maken als hij nog eens aan haar of de buurmeisjes zat. Zijn vader ging de politie bellen want ik mocht hem niet aanraken ( ja dat weet hij al, ben dus niet de eerste).

Aangegeven dat ik de politie graag opwacht dan kon ik ze over hem vertellen. Dus bel maar..

Weg was ie... maar meestal werkt alles ( aardig doen, rustig blijven, erbij blijven toespreken, samen spelen bevorderen ) maar tijdelijk.



Ik hoop dat ze strakjes nog groter zijn en lekker met hun vrienden ergens anders gaan hangen, hier is het niet cool met al die spiedende ouders

Of dat we toch kunnen verhuizen binnen een paar jaar.



Wat dom om dat ventje beet te pakken.



Had dan iets gezegd dat je een steen door zij raam ging gooien, dat pistool ging pakken en je dikke reet er mee af ging vegen en dat zijn pa het pistool af kon likken, of een ander totaal loos maar lekker klinkend dreigement. Nooit aan andermans koters zitten: goed voor nog veeeel meer gedoe. Jij wordt daar namelijk thuis ook besproken en vast niet heel aardig, waardoor zo'n kind zich gesterkt voelt een nog grotere mond te geven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 28 juli 2014 @ 19:33:

[...]



Dingen zeggen die je nooit kan waarmaken (ik maak je dood) heeft natuurlijk geen enkele zin.

Ik verzon altijd achterlijke dingen zoals "Ik sleur ja aan je oren de straat door. Ik hang je met je riem bovenaan de lantaarnpaal." Meestal werkte dat wel even Ja, precies: zeggen dat je van die leuke diamanten oorbellen een neuspiercing maakt, of zo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:appelkoek schreef op 28 juli 2014 @ 19:32:

[...]





ik snap ook wel dat ze niet letterlijk van plan zijn iemand dood te maken, ze kunnen amper hun veters strikken, maar ik ben gewoon niet gediend van die taal.Het is HUN taal. Kun je beter hun taal leren als eisen dat zij die van jou overnemen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hahahaha, ja die zijn ook veel grappiger Was gewoon even na 4 jaar giflink en spuugzat.



Maar ik ga gewoon weer op het plein zitten, zit niets anders op inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
En die ventjes zijn...hoe oud? .... Zes???



Ik denk dat je het ook nog een paar dagen redt als je zegt dat er een verborgen camera op het plein staat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 juli 2014 @ 19:51:

En die ventjes zijn...hoe oud? .... Zes???



Ik denk dat je het ook nog een paar dagen redt als je zegt dat er een verborgen camera op het plein staat.



Die bij ons zijn ouder, 8/9 ongeveer.

TO hoe oud zijn die bij jou?
Inderdaad kwam dit vijftien jaar geleden ook al voor.

Mijn ervaring was ook dat alle dingen, van ijsjes uitdelen tot vermanend toespreken, meestal maar zeer tijdelijk werkten. Wel was het zo dat de pesters op een moment vanzelf weer verdwenen. Ze werden het pleintje zat en gingen hun heil elders zoeken. Ze werden groter en dan zag je ze ineens bij het winkelcentrum rondhangen. Zo zijn er groepjes gekomen en gegaan in de loop van de jaren. Gelukkig waren er ook genoeg tijden waarop er rustig en leuk buiten gespeeld kon worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 28 juli 2014 @ 19:58:

[...]





Die bij ons zijn ouder, 8/9 ongeveer.

TO hoe oud zijn die bij jou?een aantal van 5/6, hebben wel allemaal oudere broers en zussen maar de hangen niet meer op het pleintje rond maar zwerven heel de buurt rond.
Hoe zou je met die kinderen omgaan als het je eigen kinderen waren?



In Plato's republiek is iedere man vader van ieder kind.
quote:Kapitein_Onderdeurtje schreef op 29 juli 2014 @ 09:57:

Hoe zou je met die kinderen omgaan als het je eigen kinderen waren?



In Plato's republiek is iedere man vader van ieder kind.Dan waren ze niet zo geworden... En daarnaast zijn het mijn kinderen niet. Kan ze moeilijk straf geven he?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kapitein_Onderdeurtje schreef op 29 juli 2014 @ 09:57:

Hoe zou je met die kinderen omgaan als het je eigen kinderen waren?



In Plato's republiek is iedere man vader van ieder kind.Als mijn kinderen brutaal waren tegen volwassenen en kinderen pesten dan kwamen ze niet meer buiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven