Ikea memory foam topmatras

28-07-2014 09:58 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iemand hier ervaring met het memory foam topmatras van Ikea?

Wij hebben 2 stevige matrassen van Ikea (werd aangeraden ivm gewicht) maar ik vind het toch wel vrij hard. Ik heb een topmatras maar deze is totaal versleten en dus ben ik aan het kijken naar een andere. Ik kom op deze uit en ben nieuwsgierig of er ervaringen zijn.

Ligt het lekker? Goede steun? Niet te warm?

Ik woon in Zweden dus koude winters hier maar momenteel een hittegolf.
Me!

Heerlijk zacht, dat merk ik met name als ik weer thuiskom na ergens anders te hebben geslapen.

Oh en de steun komt van de matrassen eronder, dus als die goed stevig zijn, dan komt het met de steun ook goed!



Tijdens een hittegolf is het niet ideaal, maar ook wij hebben er gewoon op geslapen toen het vorige week ook hier erg warm was. Was goed te doen.

We hebben het bed nu ongeveer een jaar en voor de winter is het erg comfortabel. Ik ben een koukleum en dan is memoryfoam echt een grote vooruitgang tov alleen boxspring (want kouder).
Alle reacties Link kopieren
Ah kijk een zeer positieve reactie wat goed!



Ik merk dat ik nu namelijk 's ochtends pijn in mijn heupen en schouders heb en ik hoop dat zo op te lossen. Klinkt goed!
Ik ben nu zwanger Floortje en heb ook lichte bekkenproblemen en daarvoor is deze topmatras ook ideaal!



Wij hebben de hele combi van Ikea dus het zal vast goed aansluiten op elkaar. Als je mijn advies wil, dan zeg ik: kopen!



Nu met de hittegolf kun je m toch nog niet op bed leggen. Hij moet nl eerst luchten, ruikt extreem chemisch de eerste week. Daarna is het ok en nu geen enkel probleem meer.
Alle reacties Link kopieren
Ah cheery hier net bevallen (of net alweer 2,5 maand terug) matrassen zijn hier ook van Ikea (de hesseng) dus zal idd wel een goede combi zijn dan.



Goed dat je dat zegt van het luchten!
Wij hebben gekozen voor een ander topmatras, ik vond het helemaal niet fijn liggen. Maar probeer het uit in de winkel.
Ook slim Reisa! Ik zou het zeker even uitproberen als je in de Ikea bent, maar aan de andere kant je kunt m weer terugbrengen.. (Wel een zwaar onding als je m moet verslepen)



Die combi hebben wij ook, Floortje. Dus als je wat extra zachtheid wilt, dan denk ik dat ie wel aansluit op je wensen. Maar nogmaals, vooral even zelf proberen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ga ook zeker proefliggen hoor! Heb geen zin om heen en weer te gaan met zo'n ding.
Succes! Mocht je nog vragen hebben dan weet je me te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Sultan Tafjord. Ligt heerlijk! Linkje

En warm? Nah, het is bloedheet 's nachts. Of je nou op een gewone matras ligt of op een topper, warm is het toch wel.

Luchten? Ik heb 'm uit de verpakking gehaald en op bed gelegd. Heb niks vreemds geroken. Sliep er prima op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem gekocht vond de combi echt zalig liggen! Op de verpakking staat 72 uur luchten en hij ruikt ook vrij chemisch nu dus dat ga ik wel doen. Zoontje van 2,5 maand slaapt ook bij ons in bed namelijk.



Ik kijk nu al uit naar donderdagnacht!!!
Dat klinkt super, Floortje!! Ik ben benieuwd hoe je je vrijdagochtend voelt



Deedot, ik denk dat je of geluk hebt gehad of een minder scherpe neus hebt, want hier ook de Tafjord maar we hebben toch echt moeten luchten. Maar dat is allemaal off topic!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven