Rokende buurvrouw

24-07-2014 16:12 216 berichten
Ik woon in een flatje en ik heb een balkon. Dit balkon staat de hele dag in de zon en is daarom vooral s avonds een heerlijke plek om te zitten. Nou heb ik een buurvrouw en zij rookt. Zij rookt buiten. Natuurlijk moet zij helemaal zelf weten dat ze dit doet, maar als ze buiten rookt dan komt het vrij vaak mijn kant op. Het is soms zo erg dat ik de deur dicht moet doen om niet in de stank te zitten. Wat erg vervelend is om warme dagen.

Nu zit ik met een dilemma. Is er iets wat ik kan doen?

Eigenlijk vind ik niet dat ik er iets van kan zeggen, omdat het haar balkon is en zij daar gewoon moet kunnen roken.

Maar aan de andere kant is het voor mij gewoon erg smerig.

Wat zouden jullie doen?

Zouden jullie iets doen, of heb je zoiets van *just deal with it*?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 26 juli 2014 @ 15:50:

[...]



Mens, je bent niet goed wijs. Ik val helemaal niemand aan. En als jij al die goede ideeën hebt, waarom ventileer je die zelf niet richting regering? Waarom moet een roker, die nota bene in eigen tuin of op eigen balkon rookt, dit doen?



De hele discussie gaat over roken in privé omgeving waar niet rokers over vallen.



Dit is trouwens mijn laatste reactie op jou. Ik probeer al een tijd om je heen te forummen, vandaag helaas niet gelukt.Waarom voel jij je zo aangevallen door de vraag van iemand hoe die rooklucht op het balkon kan voorkomen? Dat is een totaal niet aanvallende vraag namelijk. De TO betrekt het totaal op zichzelf en vraagt alleen tips. Nergens maar dan ook nergens valt ze de buurvrouw aan, tegendeel zelfs. Dus blijft de vraag waarom jij je zo aangevallen voelt. Schuldgevoel soms?
Alle reacties Link kopieren
quote:mika65 schreef op 26 juli 2014 @ 15:42:

[...]





Jamie alle rokers zijn tokkies, uitschot van de samenleving. Laat ze maar schelden voelen ze zich beter door. Net of ze zelf altijd met iedereen maar rekening houdenHeb je net zoveel zelfkennis als kennis over mensen die roken?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoetie schreef op 26 juli 2014 @ 15:16:

Waarom roken rokers niet gewoon lekker in hun eigen huis eigenlijk? Deuren en ramen dicht en paffen maar........ en dan je peuken daar op de grond gooien ipv in de natuur.

Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, maar je wilt niet weten hoeveel van die zooi ik zie liggen als ik op buitenrit ben door de bossen en de hei te paard. Zo asociaal!Dan ben je buiten de ruiterpaden, waar je doorgaans weinig wandelaars ziet omdat ze dikwijls oneffen en/of modderig zijn en omdat ze niet graag omver worden gelopen, of het zijn mensen die op de rug van hun paard een sigaretje wegpaffen.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 26 juli 2014 @ 16:35:

[...]





Heb je net zoveel zelfkennis als kennis over mensen die roken?Heb je wel gelezen waar ik op reageer?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 26 juli 2014 @ 15:09:

[...]



Ik vroeg aan Calvijn waar zij vind dat rokers dan wel een peuk op mogen steken.



Je hebt het steeds maar over REKENING HOUDEN MET, maar je vergeet voor het gemak dat rokers al verbannen zijn uit kroegen en restaurants. Mede daarom vind ik dat je aan een roker niet kan vragen of hij/zij niet meer in eigen tuin of op eigen balkon wil roken.



Als je er last van hebt dan ga je maar naar de kroeg.



Men mag van,mij overal roken, wil er alleen geen last van,hebben.

Wij hebben erg veel last van onze rokende buren (oa rook in slaapkamer zoon van 21 mnd), maar zal hun niet vragen niet op balkon te roken
Frankly my dear, I don"t give a damn
Je haalt ze er meteen uit, de rokers! Wat ben ik toch blij dat ik geen buren heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:hallekie schreef op 26 juli 2014 @ 13:48:

Komt TO nog terug?Welnee, die zit lekker op d'r balkon achter de ventilator.
Alle reacties Link kopieren
Roken, op het balkon? Dit meen je toch niet he? Bedoel dat je er last van hebt? Zou zeggen, zet een tent voor je flat, en ga daar in zitten, als je last hebt van de rook. Je buurvrouw is in haar eigen huis. in openbare gelegenheden roken, dat mag niet. Vindt zelf dat de niet-rokers het veel te ver doordrijven. Zal nooit goed zijn.



En als je in een flat woont, kan je last hebben van de buren. Dat heb ik ook. Maar om nou overal een probleem van te maken. Zou zeggen, ga sparen voor een vrijstaand huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:mika65 schreef op 26 juli 2014 @ 16:41:

[...]





Heb je wel gelezen waar ik op reageer?Dacht het wel.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 26 juli 2014 @ 16:39:

[...]





Dan ben je buiten de ruiterpaden, waar je doorgaans weinig wandelaars ziet omdat ze dikwijls oneffen en/of modderig zijn en omdat ze niet graag omver worden gelopen, of het zijn mensen die op de rug van hun paard een sigaretje wegpaffen.De voet- en fietspaden liggen regelmatig naast de ruiterpaden hier (gelukkig niet overal, nee). Daarbij moet je hier het eerste stuk over een gewoon bospad rijden (dus geen specifiek ruiterpad), anders kom ik vanaf mijn weiland/stalling de hei niet op en het bos met ruiterpaden niet in. Mensen dumpen van alles, helaas..... en ja, ik zie ook veel plekken met peuken. Vind het ongelofelijk dat sommige mensen (in dit geval dus rokers blijkbaar) zo met de natuur omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ga je niet zeggen dat iemand niet op haar eigen balkon mag roken, maar dat wil TO toch ook helemaal niet? Ze raagt of iemand een andere oplossing weet. Ik heb behoorlijk last van barbecues en vuurkorven in de tuinen achter mijn huis. Ik woon vrij hoog, en de rook trekt rechtstreeks mijn slaapkamer in, stond regelmatig letterlijk blauw. Natuurlijk ga ik niet vragen of ze willen stoppen met barbecuen, maar ik heb mijn directe buren wel gevraagd of ze het me en wilden laten weten als ze de barbecue/vuurkorven aansteken. Dan kan ik namelijk mijn slaapkamerraam op tijd dicht doen. Probleem opgelost, en zij vinden het prima.



Soms kun je samen best ergens een oplossing voor vinden, zonder dat iemand zich opgejaagd wild hoeft te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik pafte er vroeger ook op los zonder rekening te willen/moeten houden met buren. Ik stond daar ook niet bij stil.

Rokers hebben helaas zelf niet in de gaten hoe erg het stinkt.





Maar aan de andere kant vind ik dat je er in ieder geval niks van zou moeten zeggen, levert je niks op, hoogstens een slechte verstandhouding.

Hoe is de afscheiding tussen de balkons? Is het mogelijk om er aan jouw kant nog een zeil tegenaan te maken zodat er geen rook meer door komt?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
De kinderen van mijn buren (die zelf met vakantie zijn) waren gisteren ook de hele middag in de tuin aan het roken. Ik ga daar niets van zeggen, maar ik vond het toch wel vervelend dat de hele middag elk kwartier rooklucht mijn kamer binnen kwam. En ik weet niet wát ze roken, maar het stonk echt heel erg. Geen joints, die lucht ken ik wel, volgens mij hele goedkope sigaretten. Uiteindelijk heb ik toch maar de deur dicht gedaan, zonde want het was heerlijk weer. Over een paar weken komen mijn buren weer terug, dan is het over.
Alle reacties Link kopieren
Oh, vreselijk! Herken het! Hier is het ondertussen al opgelost.

Mijn slaapkamerraam staat met name 's avonds open om even door te tochten voor ik ga slapen. Zitten de buren buiten (net onder mijn raam) de hele tijd te roken.

Vind het echt een smerige geur dus na een hele tijd geïrriteerd in bed liggen ben ik op een dag toch naar mijn buren gestapt om te vragen of ze misschien in de voortuin of in de andere hoek van de tuin konden roken. Reactie viel me super mee, ze zitten nu netjes aan de andere kant van de tuin omdat ze begrepen dat de geur erg vies is in de slaapkamer

Nu is een flat wel een iets andere situatie maar ik vind dat jij het recht heb om er op een aardige manier wat van te zeggen
Bladblazer?

Daarmee krijg je die gore lucht wel weg, maar dat mag dan niet.



Maar als je eerst een heleboel blaadjes laat vallen weer wel?



Nee, maar ik denk dat een blazende stofzuiger wel gebruikt zou kunnen worden. Het lijkt me sterk dat ze daar nog niets voor verzonnen hebben.



Met zoiets kan je de lucht wel makkelijker verplaatsen.

Ik zit nu ook met een houten kop van de pijn die ik heb gekregen door het benauwde en de stank in mijn huis van het bezoek van mijn buren.



Wie weet het?
Of een verstuiver die de lucht verfrist of water. Dan slaat de stank neer. Wel over het balkon sprayen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven