Jouw maatregelen bij noodweer/calamiteiten

28-07-2014 15:40 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ging het vandaag net goed, het scheelde niet veel of er zou water in mijn huis lopen natuurlijk begaf de auto het ook! Dit zette me aan het denken over de maatregelen die ik zou kunnen treffen om voorbereid te zijn op calamiteiten. Natuurlijk geen doomsday preppers niveau maar een paar acties. Zo ga ik wat zandzakken kopen, een six pack waterflessen in de voorraadkast zetten en eindelijk eens die zaklamp/EHBO doos en kaarsen in huis halen. Welke maatregelen hebben jullie getroffen/zouden jullie willen treffen (ter inspiratie)
Je moet er natuurlijk wel aan denken om het forum even uit te printen voor de Kladderadatsch uitbreekt. En een pen bij de hand te hebben, zodat je gewoon kunt blijven reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:fjorgyn schreef op 28 juli 2014 @ 19:50:

[...]



Het hele systeem wijst zich vanzelf als jer er eenmaal mee begonnen bent; we hebben octrooi aangevraagd, dus ...Alles smurft voor zich
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 28 juli 2014 @ 19:53:

Als zombies komen leg ik allemaal harken om mijn huis, omdat zombies niet echt kijken naar waar ze lopen gaan ze steeds op een hark staan en krijgen ze een klap voor hun kop waardoor ze omvallen.



Ja, mijn huis wordt zombie-proof





Ja, die heb ik ook gezien, lachen.........*holt naar de DIY-store voor harken*
It's hip(ster) to be square!
quote:mrsnem schreef op 28 juli 2014 @ 19:34:

[...]





Wat ga je dan stropen binnen dat hek? Of hebben ze kippen. Das ook wel een goeie.

(Hier kinderboerderij om de hoek..)Ja kippen. En buiten het hek loopt er wild. En het paard van de buren
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 28 juli 2014 @ 20:00:

[...]



Alles smurft voor zich
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt vooral veel schapen. Ik denk dat ik maar veel knoflooksaus insla
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Annelaure schreef op 28 juli 2014 @ 19:51:

Oh, ik heb ooit nog leren breien voor het geval de oorlog uit zou breken ik zou dan dekens kunnen breien voor in de winter en die dan ruilen voor andere dingen Je hebt voor dat geval ook vast een aantal schapen in je tuin?
quote:Moonlight82 schreef op 28 juli 2014 @ 20:03:

Hier in de buurt vooral veel schapen. Ik denk dat ik maar veel knoflooksaus insla Hahaha, lees nu pas jouw post! Leer breien
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 juli 2014 @ 19:58:

Je moet er natuurlijk wel aan denken om het forum even uit te printen voor de Kladderadatsch uitbreekt. En een pen bij de hand te hebben, zodat je gewoon kunt blijven reageren.

Ik zie het voor me, allemaal als een razende pennen.

+ postduiven dan. Of zo'n zelfbesturende auto.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 28 juli 2014 @ 20:04:

[...]



Hahaha, lees nu pas jouw post! Leer breien

Schrijft op lijstje:

- breipennen

- spinnewiel



(Wat moet je met een spinnewiel Moon? Nou dat is voor als er een overstroming komt dan wil ik iets breien van die schapen verderop.

Denk dat ze de GGZ bellen )
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Moonlight82 schreef op 28 juli 2014 @ 20:13:

[...]



Schrijft op lijstje:

- breipennen

- spinnewiel



(Wat moet je met een spinnewiel Moon? Nou dat is voor als er een overstroming komt dan wil ik iets breien van die schapen verderop.

Denk dat ze de GGZ bellen )Spintol neemt minder ruimte in En je hebt dan toch tijd zat.
quote:Istar_ schreef op 28 juli 2014 @ 20:03:

[...]



Je hebt voor dat geval ook vast een aantal schapen in je tuin? quote:Moonlight82 schreef op 28 juli 2014 @ 20:03:

Hier in de buurt vooral veel schapen. Ik denk dat ik maar veel knoflooksaus insla Ik ga naar Moonlight82
Moonlight82 spint, ik brei en we eten samen kebab
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 28 juli 2014 @ 20:14:

[...]



Spintol neemt minder ruimte in En je hebt dan toch tijd zat.Ja als ik niet meer kan forummen zit er weinig anders op dan wol spinnen en breien....
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Annelaure schreef op 28 juli 2014 @ 20:17:

Moonlight82 spint, ik brei en we eten samen kebab Nou Moon, nog wat flessen knoflooksaus en het is een feestje bij jullie!
Alle reacties Link kopieren
En nou zie ik net op t journaal dat ze de dijk opgehoogd hebben. Verdeurie zo wordt het nooit wat met die overstroming!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nu heel stoer maar eigenlijk heb de hele zolder vol met blikjes tonijn en mais en soep. En tot de nok toe vol gestapeld met flessen water. En o ja, mijn 3 jarige kan al schieten met een gun, want als de buurt ruikt dat ik voorraad heb dan moeten we ze wel van de poort af kunnen schieten.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven