Gezondheid alle pijlers

PCOS

27-07-2014 14:34 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

2 jr geleden werd bij mij PCOS geconstateerd nav cysten op mijn eierstokken. Ik heb in korte tijd behoorlijke gewichtstoename gehad (20kilo) en vooral een grote rand buikvet.

Daarbij voel ik me al tijden moe, vet haar, stemmingswisselingen, depri, afvallen lukt niet etc.

In het ziekenhuis 'snappen' ze het maar kunnen er weinig mee. Pas als ik een kinderwens heb kunnen ze me helpen.

Ik heb alles al geprobeerd met eten maar niks helpt. Ik val max 4 kilo af en dan stagneert alles. Ik weet dat dit erbij hoort maar kan me er niet bij neerleggen.



Wie heeft ervaring met een endocrinoloog? Daar ben ik nog niet geweest, wel bij de gynaecoloog. Of andere bruikbare adviezen?



Ik hoor het graag!



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
quote:NepBlond schreef op 28 juli 2014 @ 21:24:

[...]



Dat meen je? Werkt het überhaupt alweer dan, de privéberichten? Heb je ene emailadres? Dan mail ik je even!



Ja, dat is inderdaad makkelijker. Mail is: tedderdeted@gmail.com

Deze website werkt ook niet briljant bij mij en de app al helemaal niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:mel.nl schreef op 28 juli 2014 @ 21:23:

Nou inderdaad! Ik ga morgen ook weer een afspraak maken met de huisarts voor in ieder geval die glucosetest en misschien ook een doorverwijzing naar de endocrinoloog (als ik het goed schrijf)



Ik hoop voor je dat ze iets voor je kunnen doen. Mijn huisarts zei tegen mij (toen ik voor de zoveelste keer hopeloos aan het bureau zat) : Meid, als jij zo graag ongesteld wil worden, dan ga toch lekker aan de pil?



Heb 's middags direct een andere huisarts gezocht en pissig bij mijn huidige weggegaan. Wat een drama.

En een internist in het ziekenhuis zei ooit: Misschien moet je naar een gedragstherapeut om om te leren gaan met chronische vermoeidheid... Wat een types!
Alle reacties Link kopieren
Maar dat is toch verschrikkelijk!!!! Zo veel onbegrip!!! En dan doen ze nog of je achterlijk bent ook!



Bij mijn vorige huisarts moest ik al zelf met diagnoses komen voor er ergens naar gekeken werd, denk dat ik dat maar weer oppak! Ik snap niet dat als ze de diagnose pcos geven, dat ze dan niet verder willen kijken en niet zelf willen zeggen wat hier allemaal nog eens bij komt.
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb contact gehad met mijn huisarts en volgende week mag ik langskomen om nuchter mijn bloedsuiker te prikken. Daarna willen ze verder kijken.



Ik ben benieuwd, heb het gevoel dat ik weer zoet gehouden wordt! Maar jah, eerst dit maar even.
If you can dream it, you can do it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven