Vegetarische zoon

28-07-2014 19:55 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft enkele weken geleden aangegeven, vegetarisch te willen eten. Niets mis mee, maar ik stuit toch wel op planalogische problemen.



Zo lang we gewoon Hollandse pot eten, is het geen probleem, dan maak ik een vleesvervangers voor hem klaar. Maar we eten nog al graag pasta's en ovenschotels, daarbij is dat toch een stuk lastiger.



Hoe doen andere dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:natasha_poet schreef op 28 juli 2014 @ 20:48:

[...]



Omdat het zo lekker gezond is, al dat gore afvalvlees. Hier in 020 zit in 9 van de 10 shoarmatenten bacteriën in het vlees, die je aantreft in menselijke ontlasting. Ik zeg: eet smakelijk.

Jij met je bakken vlees eten altijd. Smerige gore dooie zooi, met bakken antibiotica en ontlasting van het dier erin (want wat denk je dat er met de inhoud van de darmen gebeurd). Erg slank zul je er ook niet bij zijn.Goh wat een vriendelijke en vooral ter zake doende opmerking zeg....
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 28 juli 2014 @ 20:58:

[...]





Uit hoeveel personen bestaat jullie gezin?



Uitgaande van 4 personen, zou je je zoon kunnen voorstellen dat je 2x per week vegetarisch kookt voor iedereen en dat hij de andere vijf keer gewoon eet wat de pot schaft.



Als hij alleen vegetarisch eet, zijn dat per week 7 porties en als je met z´n vieren 2x per week vegetarisch eet, zijn dat er 8. En geen gedoe met koken.

We zijn met zijn vijven.

Ik vind niet dat ik hem vlees op kan dringen trouwens.
Houdt je zoon het ook vol als jullie overheerlijk zitten te bbq-en? Die geur doet bij mij 't kwijl uit m'n mond lopen. Lijkt me dan echt vreselijk om uit principe vega te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 28 juli 2014 @ 21:20:

Houdt je zoon het ook vol als jullie overheerlijk zitten te bbq-en? Die geur doet bij mij 't kwijl uit m'n mond lopen. Lijkt me dan echt vreselijk om uit principe vega te zijn.



Bij echte vleesbarbecueers is het inderdaad niet leuk, dan krijg je alleen zo'n droge hamburger, maar er zijn zulke lekkere vega dingen voor op de barbecue. Vooral fruit ben ik een fan van, maar ik houd van fruit.



Jouw kennende zul je zo ongeveer niks lekker vinden wat ik dan weer heerlijk vind van de barbecue. Nou, halloumi misschien.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al sinds mijn tiende vegetarier. Altijd vleesvervangers gehad van de AH, verder eet ik wel eens een handje noten. Cashews zijn erg lekker door de rijst en woknoedels bijv. Daarnaast veel salades met o.a.a spinazi en geitenkaas. Kwark is ook goed etc...



Als je je zorgen maakt kan je natuurlijk altijd ijzertabletten kopen en die geven.



En mbt de BBQ, zat lekkere vleesvervangers die er ook op kunnen
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet laten, zit hier te grinniken om de topictitel...
Enige vega wat ik ooit van de bbq op heb was maiskolf.

Halloumi ken ik niet, wat is dat?

Fruit eten tijdens 'n bbq doe ik niet, dan kan ik niet genoeg van dat lekkere vlees op
Het internet stikt van de vegetarische recepten. Tik gewoon eens "vegetarische recepten" in op Google.



Pastasaus in twee pannetjes maken? Een met gewoon gehakt een met vegetarisch gehakt. Ovenschotel een met vlees en een kleine voor hem met een vleesvervanger.



Hier vleeseters en vegetariërs in huis en als er vlees wordt gegeten dan dus twee pannetjes of twee ovenschotels. Ik ben het zo gewent dat ik haast verbaast ben dat iemand dat zo ingewikkeld vindt.
quote:elninjoo schreef op 28 juli 2014 @ 21:29:

Enige vega wat ik ooit van de bbq op heb was maiskolf.

Halloumi ken ik niet, wat is dat?

Fruit eten tijdens 'n bbq doe ik niet, dan kan ik niet genoeg van dat lekkere vlees op



Kaas die moet je grillen anders is het niet te eten omdat het heel rubberachtig is. Gegrild is het heel lekker in een wrap met rauwe groente en eventueel een sausje. Het is vrij zout vandaar de combinatie met frisse groente.



Nu heb ik er trek in. Snel weer eens halen.







Zo dus met een salade bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Qian schreef op 28 juli 2014 @ 21:28:

Kan het niet laten, zit hier te grinniken om de topictitel... Als je maar lang genoeg groenvoer eet ben je uiteindelijk gewoon iets vegetarisch;)
Heb 't idd ook gegoogled en klinkt idd lekker van de bbq.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 28 juli 2014 @ 21:29:

Enige vega wat ik ooit van de bbq op heb was maiskolf.

Halloumi ken ik niet, wat is dat?

Fruit eten tijdens 'n bbq doe ik niet, dan kan ik niet genoeg van dat lekkere vlees op Halloumi is kaas dat je kunt grillen. Bij de turk en soms in de supermarkt te koop. Beetje als feta, maar dan te grillen dus.
Ik ben al ongeveer vanaf mijn twaalfde vegetariër, en daarvoor at ik ook al amper vlees. Ik liet tijdens de maaltijd het vlees simpelweg achterwege. Ik was (en ben) zelden ziek dus zo slecht zal het niet voor mij zijn geweest. In mijn gezin ben ik de enige vegetariër, het vlees voor bijvoorbeeld macaronie of nasi doen we altijd apart van de saus. Soms doe ik er een vleesvervanger bij; sinds er zoveel varianten zijn is het ook lang niet meer zo moeilijk toch lekker en gezond te eten.
quote:Mevrouw75 schreef op 28 juli 2014 @ 21:26:

[...]





Bij echte vleesbarbecueers is het inderdaad niet leuk, dan krijg je alleen zo'n droge hamburger, maar er zijn zulke lekkere vega dingen voor op de barbecue. Vooral fruit ben ik een fan van, maar ik houd van fruit.



Jouw kennende zul je zo ongeveer niks lekker vinden wat ik dan weer heerlijk vind van de barbecue. Nou, halloumi misschien.Als ik wordt uitgenodigd voor een bbq, dan bied ik meestal aan om zelf iets mee te nemen, want anders wordt het inderdaad meestal zo'n hamburger.
Alle reacties Link kopieren
TO, het gegrinnik om je vegetarische zoon is taaltechnisch; als je zoon vegetarisch zou zijn, zou hij dus zelf uit groente bestaan. Een vegetarisch mens bestaat dus niet.

Wel kun je vegetariër zijn, of vegetarisch eten.

Een beginnersfoutje, zeg maar Geeft niks.
Vind je 't geen probleem dat je vega-dingen bij het vlees op de bbq liggen? Ik vind bbq-en echt 'n vlees (en seafood) festijn.
quote:ambra schreef op 28 juli 2014 @ 21:41:

TO, het gegrinnik om je vegetarische zoon is taaltechnisch; als je zoon vegetarisch zou zijn, zou hij dus zelf uit groente bestaan. Een vegetarisch mens bestaat dus niet.

Wel kun je vegetariër zijn, of vegetarisch eten.

Een beginnersfoutje, zeg maar Geeft niks.Doet me denken aan een uitspraak van mijn zoon, toen hij klein was: hij wilde best vegetariërs eten
Oh juist met pasta's en ovenschotels vond (en vind!) ik het altijd juist héérlijk om ze vegetarisch te eten. Genoeg te vinden toch, ook online?
quote:elninjoo schreef op 28 juli 2014 @ 21:41:

Vind je 't geen probleem dat je vega-dingen bij het vlees op de bbq liggen? Ik vind bbq-en echt 'n vlees (en seafood) festijn.Meestal is er wel een apart hoekje op de bbq waar groenten en vegetarisch spul worden gelegd. Ik heb nog nooit gehad dat mijn vegetarische spiesje droop van het vleesvet iig.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 28 juli 2014 @ 21:41:

Vind je 't geen probleem dat je vega-dingen bij het vlees op de bbq liggen? Ik vind bbq-en echt 'n vlees (en seafood) festijn.jawel. De meesten houden echter een hoekje over zonder vlees. En anders, nou ja, dat is dan jammer, heel erg radicaal ben ik dan ook weer niet. Wel zoals eerder hier gesuggereerd werd: eerst vlees braden in de pan, dan vlees eruit en saus maken, dat wil ik dan weer niet. Lekker inconsequent natuurlijk, maar ik ken niemand die dat doet en echt heel veel houden dus een hoekje voor de vega-dingen vrij.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 28 juli 2014 @ 21:43:

[...]





Doet me denken aan een uitspraak van mijn zoon, toen hij klein was: hij wilde best vegetariërs eten

haha,



ja koeien zijn ook vegetariërs, dus die wilde hij vast ook wel eten
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 28 juli 2014 @ 21:43:

[...]





Doet me denken aan een uitspraak van mijn zoon, toen hij klein was: hij wilde best vegetariërs eten haha, en dat doet me dan weer denken aan een verhaal van Roald Dahl.
quote:Qian schreef op 28 juli 2014 @ 21:47:

[...]



haha,



ja koeien zijn ook vegetariërs, dus die wilde hij vast ook wel eten Haha, ja klopt, nog steeds trouwens, ook al eet hij ook graag vegetarische gerechten mee.
quote:NYC schreef op 28 juli 2014 @ 21:44:

Oh juist met pasta's en ovenschotels vond (en vind!) ik het altijd juist héérlijk om ze vegetarisch te eten. Anders een extra kleinere schotel zonder vlees. Met pizza laat ik altijd een deel vrij van vlees. En inderdaad op de bbq, een hoek vrij voor mijn vegaschnitzel
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 28 juli 2014 @ 20:24:

[...]





Bij mij is het nadeel van het houden van kaas, dat ik weinig ijzer opneem, want ijzer en calcium bijten elkaar wat dat betreft. Heb wel genoeg ijzer in mijn bloed, maar in tijden van nood zeg maar (nu zwanger en kon wel wat meer ijzer gebruiken) moet ik wel minderen met kaas en meer appelstroop en spinazie enzo gaan eten, maar dan niet samen met kaas.



Alleen vleesvervangers lijkt me zo saai eigenlijk. Dan eet je nog steeds een 'vleesmaaltijd' maar dan met een vervanger. Maar goed, dat is een kwestie van smaak. Of het voldoende is weet ik niet, want ik eet amper vleesvervangers.Spinazie en appelstroop bevatten volgens mij relatief weinig ijzer in vergelijking met andere groenten. We denken dat spinazie ijzerrijk is vanwege Popeye en appelstroop was vroeger altijd ijzerraak omdat het in ijzeren potten werd gemaakt. Het kan zijn dat fabrikanten nu extra ijzer toevoegen, maar ik zou als ik jou was toch nog eens uitzoeken waar nu echt 'veel' ijzer in zit.
Occam's razor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven