Vragen (a la Willem Wever)

25-07-2014 08:14 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik nadenk, dan zijn er wel eens zaken die ik me afvraag, maar die onbeantwoord blijven:



1. Soms zie je plaatjes van de smeltende poolkappen met ijsberen die in nood zijn. Ik vraag me dan altijd af of ijsberen ook op de Zuidpool zouden overleven (voeding?) en zo ja, waarom brengt "de mens" niet enkele ijsberen naar de Zuidpool (er worden vaak genoeg dieren in het wild uitgezet).



2. Men leest wel eens dat diverse planeten niet levensvatbaar kunnen zijn vanwege de hitte, de straling, de gassen, etc. Maar kunnen er geen levensvormen bestaan die op een andere manier leven dan het leven op aarde? Ik noem iets achterlijks: aliens die leven van helium of energie generen van licht? Waarom wordt er altijd vanuit gegaan dat buitenaards leven dezelfde temperatuur en gassen nodig heeft als de aarde?



Zo nu jullie prangende vragen...enne als je antwoord op mijn vragen weet, dan hoor ik het graag!
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 23:39:

Bestaat er een ander woord voor lijkwagen?Rouwauto?
Alle reacties Link kopieren
Waar slapen vogels?
Alles komt goed
quote:B-100 schreef op 25 juli 2014 @ 23:40:

[...]





Rouwauto?Geen idee. Er zit hier een uitvaartondernemer op de hoek en altijd als ik zo'n auto zie vraag ik me af of er een vriendelijker woord dan lijkwagen is.
quote:lesleya schreef op 25 juli 2014 @ 23:42:

Waar slapen vogels?Op een tak.
Alle reacties Link kopieren
quote:lesleya schreef op 25 juli 2014 @ 23:42:

Waar slapen vogels?Ligt aan het soort, maar de meeste bij van der Valk.
Alle reacties Link kopieren
quote:B-100 schreef op 25 juli 2014 @ 23:45:

[...]





Ligt aan het soort, maar de meeste bij van der Valk.
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 17:30:

Hoe komen ze zo snel aan zoveel dezelfde auto's in dezelfde kleur voor het vervoeren van de lichamen van de MH17?Hier kun je lezen hoe het een beetje in elkaar zit: http://www.omroepgelderla ... et-droog.htm#.U9LfjPl_t6Q
quote:mararangara schreef op 26 juli 2014 @ 00:52:

[...]





Hier kun je lezen hoe het een beetje in elkaar zit: http://www.omroepgelderla ... et-droog.htm#.U9LfjPl_t6QHelder. Dank je.
Alle reacties Link kopieren
quote:moestuintje schreef op 25 juli 2014 @ 23:31:

Vraag:



Waarom hebben meeuwen een oranje stip op hun snavel?Hier staat dat jonge meeuwen tegen de stip pikken om de ouders ertoe aan te zetten voedsel op te braken.



Smakelijk ontbijt iedereen
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!



Ik heb dan ook 2 brandende vragen..



1. Hoe ontstaat een nieuwe kies/tand? Na het melkgebit komen de nieuwe tanden en kiezen. Maar waar komen ze vandaan? Want ze gaan toch wel door je kaak zo naar boven tot ze boven je tandvlees zitten. Maar eerst bestonden ze dus nog niet en op een of andere manier zijn ze ontwikkeld en komen ze naar boven..



2. Hoe leeft een vlieg en waar gaat ie dood aan? Eigenlijk geldt deze vraag voor meerdere insecten, maar laatst zat een vlieg in mijn huis. En ik vroeg me dit opeens af. Want vaak liggen ze na een paar dagen gewoon dood in de vensterbank. Dus hoe leven ze eigenlijk zonder dat ze een hart hebben? En hebben ze wel een maag dus voor hetgeen wat ze eten? En waar gaan ze dood aan? Want in huis is er toch genoeg te smikkelen voor die beesten maar toch liggen ze in de vensterbank dood.
quote:madelieeefje schreef op 26 juli 2014 @ 13:46:

Leuk topic!



Ik heb dan ook 2 brandende vragen..



1. Hoe ontstaat een nieuwe kies/tand? Na het melkgebit komen de nieuwe tanden en kiezen. Maar waar komen ze vandaan? Want ze gaan toch wel door je kaak zo naar boven tot ze boven je tandvlees zitten. Maar eerst bestonden ze dus nog niet en op een of andere manier zijn ze ontwikkeld en komen ze naar boven..



2. Hoe leeft een vlieg en waar gaat ie dood aan? Eigenlijk geldt deze vraag voor meerdere insecten, maar laatst zat een vlieg in mijn huis. En ik vroeg me dit opeens af. Want vaak liggen ze na een paar dagen gewoon dood in de vensterbank. Dus hoe leven ze eigenlijk zonder dat ze een hart hebben? En hebben ze wel een maag dus voor hetgeen wat ze eten? En waar gaan ze dood aan? Want in huis is er toch genoeg te smikkelen voor die beesten maar toch liggen ze in de vensterbank dood.

De nieuwe tanden en kiezen zitten al in de kaak en groeien met de kaak mee tot het tijd is om te wisselen.



Alle reacties Link kopieren
Waarom hebben de meeste wasmachines een raampje, en een droger niet?
Je bent niet de enige die dit wil weten: http://www.goeievraag.nl/ ... ine-raampje-droger.285552
Alle reacties Link kopieren
quote:B-100 schreef op 28 juli 2014 @ 11:05:

Waarom hebben de meeste wasmachines een raampje, en een droger niet?



Zodat je kunt zien of er eventueel een dier of kind in de wasmachine zit.... drogers zijn minder gevaarlijk omdat je niet kunt verdrinken.



http://www.quest.nl/vraag ... ine-vaak-een-rond-raampje
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft schreef op 25 juli 2014 @ 09:00:

[...]





Dat komt door zgn. spiegelneuronen, die in de hersenen gedrag wat waar wordt genomen spiegelen. Waarom het juist bij gapen zo sterk is weet ik niet.Ik heb wel gehoord dat als iemand daar totaal geen last van heeft dat dat kan duiden op psychopatische neigingen. Te weinig inlevingsvermogen etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:daddy_gijs schreef op 28 juli 2014 @ 13:51:

drogers zijn minder gevaarlijk omdat je niet kunt verdrinken.Wel levend verbranden, maar een kniesoor die daar op let
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Waarom hangt in de meeste winkels de herenkleding links en de dameskleding rechts? Maar in sommige winkels juist net andersom?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven