Geloof staat in de weg in de relatie

04-07-2014 23:32 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi mensen, ik zou graag wat advies willen van jullie.



De situatie zit zo: ik en mijn vriendin zijn al 3 jaar samen, hartstikke gelukkig en al, maar er was altijd één ding dat niet klopte, zij was christelijk en ik atheïst. Soms ging ik met haar en d'r ouders mee naar de kerk, maar voorderest voel ik niet zo veel voor dat geloof. Nu onze studie's zijn afgelopen beginnen die ouders erg opdringerig te doen tegen mij over dat ik mij moet bekeren, dit gaat in de vorm van dopen. Nu voel ik er zelf natuurlijk vrij weinig voor en hoeft het voor mij niet. Mijn vriendin zou het natuurlijk fijn vinden als ik me ging dopen met haar. Vandaag kwam er een hele andere wending in onze relatie.. D'r ouders zeiden namelijk dat als ik me niet binnenkort doop, ik niet meer welkom ben en ik mijn vriendin niet meer mag zien.. Ikzelf vind dit echt verschrikkelijk en ouderwets om dit te flikken, dit kan gewoon niet natuurlijk. Ik wil me namelijk ook gewoon niet dopen, omdat ik van mezelf weet dat ik het geloof na het dopen zwaar ga verwaarlozen en dat betekent dus dat het een ritueel is zonder enige betekenis, dat dopen. En het alleen voor haar doen is natuurlijk ook niet goed, het moet uit mezelf komen. Nou wil ik haar natuurlijk helemaal niet kwijtraken.. Ik hou zielsveel van haar. Mijn vriendin staat een beetje neutraal in deze situatie jammer genoeg, ze kan niks tegen die ouders van haar zeggen want die zijn nogal streng ingesteld. Maar nu het dilemma: dopen of niet? Hoe denken jullie hierover?



Groet
Alle reacties Link kopieren
Jakkes. Hoezo zijn gelovige niet manipulatief? Vrije keus enzo? Van dit soort dingen gaan mijn nekharen gewoon overeind staan.



Ik denk ook dat atheïsten en gelovigen nooit samen zullen gaan, te verschillend. En het feit dat jij TO pas respect van haar en haar familie krijgt als jij je naar hun aanpast zegt al genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Het is nu iig gewoon over. Ik ga nu kapot van de liefdesverdriet, maar ik denk dat het zo beter voor ons is, nu we beiden van dat gezeik van die ouders af zijn. En als ik me ging laten dopen.. bleef het daar natuurlijk niet bij. Dan begon het pas. Ik besef me dit nu pas.
Goedzo Carlo!
Bah. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven