Gezondheid alle pijlers

al weken keelpijn

28-07-2014 23:00 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Paar weken geleden had ik een zware verkoudheid te pakken met een paar dagen later keelontsteking erbij. Mijn verkoudheid was gauw over, maar mijn keelpijn wil maar niet weg. Ik heb zo veel pijn bij het slikken, maar nog erger bij praten. Wat vreemd is dat heel af en toe de pijn helemaal of bijna weg is, maar zomaar ineens kan het ook weer vreselijk pijn doen. Zo had ik er vanochten nauwelijks last van, maar nu kan ik niet meer praten of slikken. Het is ook maar aan een kant en het straalt uit naar mijn linkeroor.



Nu las ik net ook dat keelpijn langer dan een week kan aanduiden op een ernstige ziekte zoals kanker. Ik ben nu gelijk in paniek!!! Het is ook geen keelontsteking meer want ik voel het maar aan een kant. Heb opgezocht op keelkanker en alle symptomen komen overeen. Gelukkig heb ik morgen een afspraak bij de huisarts. Misschien kunnen jullie mij alvast een beetje geruststellen. Wie heeft dit ook weleens gehad, weken aanhoudende keelpijn dus, waarbij praten en slikken erg pijnlijk is. Alvast bedankt lieve mensen !!
Ga naar je ha.
Alle reacties Link kopieren
Keelpijn duurt vaker langer dan een week. Huisarts afwachten. Waarom denk je meteen aan keelkanker? Beterschap!
Tek time you gon fine ants belly
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je een afspraak hebt bij je HA morgen.

Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
En niet gaan googelen. Je komt dan vaak op de meest enge dingen uit.
Tek time you gon fine ants belly
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk is het gewoon iets van maagzuur. Ik had ook van die vlagen van keelpijn, na het slikken van maagbeschermers was het zo over.
Alle reacties Link kopieren
Wacht eerst morgen de ha eens af, en maak je in de tussentijd niet gek! Als je zelf op internet gsat zoeken kom je vaak bij de ergste dingen uit terwijl er niets aan de hand blijkt te zijn. Heb vaak en lang keelpijn, is bij mij meestal een teken dat mijn weerstand te laag is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts inderdaad. Ik denk aan keelkanker omdat ik net heb gelezen dat keelkanker normaalgesproken nooit langer dan een week kan duren en dat bij langer durende keelpijn er sprake kan zijn van keelkanker.



Ik ben nu ook de hele tijd de symptomen van keelkanker aan ht lezen en alle symptomen zijn herkenbaar. Pijn bij het slikken dus, pijn dat uitstraalt naar een oor etc. etc.
Alle reacties Link kopieren
Even serieus, als je iets hebt, niet gelijk gaan googlen.

Ik had laatst ergens last van, bij de huisarts geweest, daarna even gegoogled en ik had volgens Google ook kanker.

Ga gewoon naar je huisarts als je er nog steeds last van hebt, en niet gaan googlen, daar zou je haast nog zieker van worden.
Alle reacties Link kopieren
De huisarts kan je vast beter verder helpen of geruststellen.

Door je topictitel moest ik ergens anders aan denken: toen ik maandenlang lichte keelpijn had, bleek dat een symptoom van een vitamine B12 tekort. Zo'n tekort is niet bij alle huisartsen even bekend, dus ik wilde het toch even melden voor het geval je langer last houdt.
Alle reacties Link kopieren
Ok Pinarcik, adem in en adem uit. Je gaat gelijk van het ergste uit. De symptomen die jij noemt kun je bij meer dan alleen kanker onderbrengen hoor!! Ik heb wel eens langer dan een week keelpijn gehad. Stop met google, neem een waterijsje dat helpt tegen de pijn en je mag best een pijnstiller (paracetamol) nemen. Als je die niet kunt inslikken dan maak je paracetamol klein in een glas water. Zoek afleiding want je maakt jezelf gek hiermee. Hop je bed in en morgen de huisarts laten kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit ietwat hypochondrisch overkomen. Het kan zijn dat je last heb van ontstoken klieren. Ik heb dit ook een paar keer gehad, duurde weken.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat de huisarts me morgen gelijk kan geruststellen en niet dat ik eerst een verwijzing kno arts krijg en vervolgens daar moet wachten op uitslagen van eventuele onderzoeken. Wil nu en gelijk weten of ik een ernstige zieke heb of niet, want ben daar idd vreselijk bangvoor.
Ik snap hoe je je voelt maar ik ben dan ook een hypochonder



Ik had ook weken keelpijn, naar huisarts die kon niks vreemds zien. Na 2 weken teruggegaan, toen doorverwijzing kno arts en die is met een camera slang via neus naar keel gegaan. Keel zag er goed uit maar slokdarm waarschijnlijk ontstoken. Nu zit ik aan de maagzuurremmers. Ik ben ook niet helemaal gerustgesteld nog maar hoop dat dit gaat werken.



Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik zeker, als je het echt al een week of twee hebt krijgt de ontsteking chronische trekjes en kan het een bacteriële ontsteking zijn geworden, dan wordt vaak Broxil voorgeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Pinarcik, niet te ver vooruit denken. De "Wat als gedachten" brengen je niets nu. Jij bent de baas over jouw gedachten hè. Morgen naar de huisarts en daar stop je jouw gedachten. Is de volgende stap KNO? Prima, is de volgende stap bloedonderzoek? Is de volgende stap antibiotica? Is allemaal mogelijk maar jij stopt jouw gedachten bij het morgen naar de huisarts gaan want je weet helemaal nog niets. Laat het aan de expert over en dat is de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
bedankt, het doet me wel goed, jullie geruststellende woorden !!
Wat vervelend voor je Pinarck die angst. Ik heb vaker keelpijn gehad, langere tijd. Op gegeven moment zijn mijnamandelen verwijderd. Dat hielp. Maar afgelopen winter ook op en af keelpijn gehad, heesheid etc. Dat duurde en duurde. Weken. En het ging weer over. De kans op keelkanker is heel klein hoor. Sowieso heb ik t idee, op welk symptoom je ook google,t je altijd op kanker uitkomt. Dus adem in adem uit. Komt vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Lees dit topic:

Ziek en lamlendig na die hittegolf.



Veel mede-forummers die ook de laatste weken aan het kwakkelen zijn!
Met een goede keelontsteking was ik vaak weken zoet.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel een beetje. Maak me ook snel zorgen. Ik heb geleerd om niet te googelen. Succes bij de huisarts!
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
En TO wat zei de ha?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven