Als anderen graag willen dat je zwanger wordt

28-07-2014 23:03 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er moet me iets van het hart.



Ik word moe, doodmoe, van alle opmerkingen in de zin van:



'Wordt het niet eens tijd?'

"Oh toen ik jouw leeftijd had, had ik al kinderen!'

"Het lijkt me nou zo leuk als je zwanger zou zijn!"

"Lukt het soms niet?"



Laatst kreeg ik op een borrel de opmerking, volgende keer bij jou, en dan is het een babyshower!!



Zucht.

Ik ben vers 31, ik wil graag kinderen, mijn partner ook, en het komt allemaal wel.



Waarom is het zo'n f**ing issue?



Waarom kan ik niet gewoon misselijk zijn, pukkels hebben, emotioneel worden, dikker zijn, zonder dat ik de opmerking krijg "Zie je wel!" Volgens mij ben je zwanger!!"
Rien du tout, ou out de suite?
Alle reacties Link kopieren
Heeft volgens mij iedere vrouw op vruchtbare leeftijd wel last van. Lekker laten gaan!
Het is maar net wat je zelf zwaar opvat.



Ik krijg zo vaak de vraag 'geen derde?' Of 'willen jullie er nog 1?' Of 'ach, je hebt nu ruimte over, leuk zo'n baby erbij' of zelfs opmerkingen over mijn buikje.



Ik kan er niet mee zitten.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, nooit last van gehad, maar lijkt me wel fokking irritant.



Nou heb ik nooit aangegeven dat er eventueel misschien een kinderwens was, misschien scheelt dat. Ik reageer ook niet enthousiast op andermans kinderen geloof ik, dus ik denk dat iedereen gewoon dacht dat ik helemaal geen kinderen wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ineens ook sinds ik 30 ben, en ik heb niet eens een partner en weet ook helemaal niet of ik wel kinderen wil. Maar ik krijg sinds een jaar dus wel steeds meer opmerkingen.

Ik negeer het gewoon en leef lekker zoals ik het wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het, bijna al mijn vriendinnen hebben kinderen of zijn zwanger of er mee bezig.



Als ik dan uitleg dat ik nog geen kinderen wil maar over een jaar of vijf kijken ze mij aan als of ik van lotje getikt ben.

De haast en druk die sommige hebben snap ik niet, ik ben net 27 en voel de druk niet van het moet nu nu nu!



Een vriendin vertelde laatst dat ze in verwachting was dus ik moest snel opschieten dan konden we samen zwanger zijn .
Tja, en ik baalde er weer van dat ik/wij (2 vrouwen) die opmerking dus echt nooooooit kregen, terwijl wij ook een kind wilden hoor! En aan anderen hoorden er die vraag wel steeds gesteld worden. Ach ja, mensen denken vrij standaard volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.. Je komt in een bepaalde leeftijdsfase en ineens is het iedereen zijn zaak. Zelfs vrienden van vrienden en mensen die ik niet of nauwelijks ken die al vragen 'of we al bezig zijn' .. Daar valt je mond dan toch van open?
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon antwoorden dat het niemand wat aangaat, bij voorkeur op niet zo'n vriendelijke toon. Dan is de boodschap wel duidelijk.
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
Ja, bekend fenomeen. Op een gegeven moment konden sommige mensen me ook niet meer feliciteren met m'n verjaardag zonder er een opmerking bij te voegen als "de klok tikt wel door hè?" , "je kan het leven niet blijven uitstellen" en meer van dat soort tegeltjeswijsheden.



Heb overwogen om iedereen te vertellen dat m'n vriend zwak zaad had, zodat ze het lullig zouden vinden en hun mond hielden



Overigens zijn er ook nog mensen in de waan geweest dat mijn (uit-ein-de-lij-ke) zwangerschap te danken was aan hun 'aanmoediging' ...



Succes, nog een jaartje of 4 dan denken ze gewoon dat je onvruchtbaar bent en houdt het vanzelf weer op
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zwanger worden echt gaan 'plannen' omdat ik met mijn reguliere medicatie niet zwanger mag worden. Nu kan ik elke keer dat ik een vraag in die richting krijg er serieus op in gaan en mijn hele verhaal vertellen, maar ik kies ervoor dat niet te doen. Laat maar vragen, antwoord is nee en meer aandacht dan dat besteed ik er ook niet aan. Werkt (voor mij) prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik kapte het altijd snel af ( ben 28 )

Meestal iets in de trant van dat we nog lekker met zn 2e aan het genieten & reizen zijn. Ik was heel snel zwanger, toen was iedereen weer verbaasd

Maak je er niet te druk om je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen.
Ik vind het zeer ongepast en irritant als mensen dit doen. Het kan ook extreem pijnlijk zijn als je als stel probeert zwanger te worden maar het wil maar niet lukken.
Ik ben 34, man 37 maar wij hebben dergelijke vragen nog nooit gehad. Wel op een normale manier dat iemand 1x normaal vroeg of wij geen kinderen wilden. Antwoord gegeven en klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op maandag 28 juli 2014 23:08 Het is maar net wat je zelf zwaar opvat.



Ik krijg zo vaak de vraag 'geen derde?' Of 'willen jullie er nog 1?' Of 'ach, je hebt nu ruimte over, leuk zo'n baby erbij' of zelfs opmerkingen over mijn buikje.



Ik kan er niet mee zitten.



En dat is het belangrijkste: je moet er niet mee zitten.



Natuurlijk zullen er lompe, onbeschofte opmerkingen zijn. Nou en? Wat zou het?



Leg het naast je neer en ga verder.
quote:Rubber_Ducky schreef op 28 juli 2014 @ 23:23:

Ik vind het zeer ongepast en irritant als mensen dit doen. Het kan ook extreem pijnlijk zijn als je als stel probeert zwanger te worden maar het wil maar niet lukken.

Opmerkingen maken en toespelingen maken is niet zo handig. Maar gewoon vragen 'willen jullie eigenlijk kinderen' is toch niet pijnlijk of vervelend? Mits het niet de kassajuffrouw is zeg maar. Dan is het toch gewoon interesse? Zelfs al lukt het niet?



Ik heb er twee en ik heb er veel verdriet van gehad dat ik niet meer dan twee kinderen kon krijgen door lichamelijke oorzaken. Mensen vragen mij heel vaak of ik nog meer kinderen wil/of er snel een derde komt. Dat vind ik niet pijnlijk. Het feit dat ik heel graag een derde wil en dat gaat niet gebeuren, dát is pijnlijk, het feit dat iemand het vraagt is niet pijnlijk. Mijn antwoord is dan ook altijd gewoon 'ik zou echt heel graag willen, maar helaas zit dat er niet in', en soms leg ik het uit.



Nu snap ik echt dat als zwanger worden niet lukt en iemand roept 'nou zijn jullie aan de beurt' of ' wordt het niet eens tijd' dat dat lullig is. Maar dat soort opmerkingen is altijd een beetje lullig en ongepast.
Alle reacties Link kopieren
Wat lijkt me dat irritant zeg!

Ik ben zelf snel zwanger geraakt.

Nog voor anderen zich ermee gingen bemoeien geloof ik, heb er zelf geen last van gehad namelijk.



Ben me wel erg bewust van het feit dat mensen bijv. bezig zouden kunnen zijn om zwanger te worden, het niet lukt of gewoon geen kinderen willen maar het is mijn zaak niet dus begin ik er nooit over bij anderen.

Heb onlangs mijn vriend ook uitgelegd hier voorzichtig in te zijn nadat ik hem wat had horen vragen (discreet gelukkig, voor zover dat kan) aan een vriend van hem.

Hij werd zich er toen pas echt bewust van. Ook van het feit dat het niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is.



Ik heb zelf overigens de grootste hekel aan mensen (mannen vaak) die dat soort dingen ook nog met een hoop gelach en gebulder (over hun eigen fenomenale grap) 'vragen'.
Alle reacties Link kopieren
Ach, hier vragen ze na 3 meiden of we nog voor een jongetje gaan.



meestal lach ik ze uit
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Zolang het niet pijnlijk is, maar je het meer als irritante vraag ervaart : probeer het als gespreksonderwerp te zien, zoals mensen rond de vakantie standaard vragen 'gaan jullie nog weg?', of met kerst 'vieren jullie kerst?', dat soort dingen. Ook heel irritant na de twintigste keer dat mensen erom vragen en het niet jouw onderwerp is, maar mensen proberen een gesprekje te voeren/grappig te zijn. Ach....
Alle reacties Link kopieren
Als iemand aaan mij vraagt : heb jij nog geen kinderen? Dan reageer ik vaak met : helaas niet.. of : soms loopt het niet zoals je zou willen.

Meestal begrijpen ze dan dat zo'n vraag ook pijnlijk kan zijn voor iemand. Verder is het wachten tot je 40e verjaardag. Dan zijn die vragen voorbij
Alle reacties Link kopieren
Het omgekeerde gebeurt ook. Toen ik hertrouwde, kreeg ik van verschillende mensen opmerkingen als: Jullie gaan toch niet meer voor een kindje samen he? Je bent al tegen de 40 toch?
Alle reacties Link kopieren
Heel erg herkenbaar.. Ik heb een zoon van 5 (ben zelf 23) en krijg vaak de vraag wanneer de tweede komt.

En als ik misselijk of niet lekker ben, wordt vaak meteen gedacht dat ik zwanger ben. Erg vermoeiend!
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
herkenbaar, helaas. Ik vind het zo ontzettend brutaal.

Wij zijn inmiddels een van de weinigen in onze omgeving zonder kinderen.

Volgens mij hebben mensen last van projectie alsof het ze ouderschap aan je moeten verkopen.Zij zijn ouder dus dan is het voor anderen ook de hoogste tijd.



Als ik geen alcohol drink op feesten en partijen wordt er gretig naar gevist.

Alleen vanwege mijn leeftijd.



Raar
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk irritant!



Vorig jaar getrouwd en kort geleden een andere auto gekocht. Een SUV, dus de opmerkingen over maxicosi's vliegen ons om de oren.



Eigenlijk ga ik voor de open en eerlijke aanpak. "Het staat voorlopig niet in de planning. Bovendien weten wij dat wij niet op de natuurlijke manier kinderen kunnen krijgen en wij zijn nog niet klaar om het medische traject in te gaan"



Meestal schrikken mensen dan. Wij lijken allebei altijd geluk te hebben qua liefde, gezondheid, carriere etc. Dus mensen verwachten op een of andere manier niet dat er ook gebieden zijn in het leven waarop wij slechte kaarten getrokken hebben..



Maar hoe meer mensen weten hoe het ervoor staat, hoe minder wij hopelijk de komende jaren geroddel en opmerkingen hoeven te verduren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven