Goede vriendin liegt voor geld?

28-07-2014 23:29 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,



Ik woon en werk in het buitenland en ik heb onlangs ontslag genomen, omdat ik het absoluut niet naar mijn zin heb. Een goede vriendin van me gaat ook weg en we hadden al gepland om eind augustus samen een afscheidsfeest te geven.



Nu komen ze hier moeilijk aan Nederlanders, dus mijn leidinggevenden zaten behoorlijk met de handen in het haar en daarom hebben ze de "referral bonus" (bonus als je iemand aandraagt) voor mijn positie verdubbeld. Nu zag mijn vriendin dat ook en ze stelde voor iemand te vinden, zodat we die bonus kunnen krijgen.



Nu hoeft het van mij niet. Ik zou ten eerste niemand mijn positie aanraden (ik ga weg omdat ik het hier niet naar mijn zin heb en omdat veel zaken slecht geregeld zijn) en daarnaast mogen ze van mij lekker lang naar iemand zoeken. Hadden ze mij maar beter moeten behandelen.



Goed, jullie hebben nu wat achtergrond. Nu over tot de kern. Mijn vriendin vertelde afgelopen woensdag dat een vriend van haar een Nederlands meisje kende dat zij misschien kon aandragen. "Leuk, dan kun je wat geld ervoor krijgen," was mijn reactie. Ik ga zelf niemand aandragen, maar ik gun het haar van harte.



Afgelopen vrijdag kwam ze naar me toe en ze wilde me iets vertellen, maar ze zei dat het een geheim was en dat ze me later zou schrijven. Dit deed ze niet, dus ik vroeg haar via de werkchat wat het nou was. Ze zei dat ze het niet kon zeggen en dat ze me later misschien zou bellen. Ik vond het vaag, maar ik dacht "oké, prima". Ze heeft me daarna niet gebeld. Vandaag zag ik haar lopen en ik wilde oogcontact maken (ik zat op mijn werkplek boven), maar ze liep me straal voorbij, richting HR. Nu meen ik te snappen wat er aan de hand is: het geheim dat ze had was geen geheim voor de mensen om ons heen, maar het was een geheim voor mij. Ze heeft natuurlijk dat Nederlandse meisje gepolst en ze was waarschijnlijk bang dat het niet verstandig zou zijn om dit aan mij te vertellen.



Ze heeft me dus niet vertrouwd en daarnaast heeft ze gelogen ("ja, ik vertel het je zo wel", terwijl ze wist dat ze het niet ging vertellen). Dus voor die referral bonus heeft ze tegen een goede vriend gelogen. Dit voelt heel slecht, omdat ik haar als één van mijn beste vrienden beschouwde. Ik baal er echt van en ik heb zin om haar morgen de waarheid te vertellen en om haar mede te delen dat dat afscheidsfeest niet door zal gaan. Als wat geld haar meer waard is dan vriendschap, dan hoeft het van mij niet.



Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Waar heeft ze nu over gelogen dan? Ik snap je verhaal niet.
Ehm.....volgens mij doe jij heel veel aannames zonder met haar gesproken te hebben. Leuk voor de vriendschap. Als je hem omzeep wil helpen, dan slaag je daar aardig in.
Ik snap er ook niets van... Ze heeft je toch verteld een Nederlands meisje aan te gaan dragen? Jij gaf aan niemand aan te willen dragen dus ok. Wat is er dan achterbaks aan haar gedrag?
Alle reacties Link kopieren
Maar je weet het dus niet zeker toch? Even wachten tot je haar gesproken hebt?

En je had toch al gezegd: leuk dan kan je wat geld verdienen? Waar zit het probleem dan of heb ik niet goed gelezen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 28 juli 2014 @ 23:31:

Waar heeft ze nu over gelogen dan? Ik snap je verhaal niet.



Ze wilde vrijdag iets tegen me zeggen, maar ze zei dat het een geheim was en dat ze me het later zou vertellen. Ze heeft daarna niks meer gezegd, dus ze heeft tegen me gelogen dat ze me later nog zou inlichten.



Waarschijnlijk wilde ze me iets vertellen over de voortgang met dat Nederlandse meisje, maar bedacht ze zich op het laatste moment en heeft ze snel verzonnen dat ze me het later wel zou zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Jeeej, t lag dus niet aan mij.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat maakt dat nou uit dan?
Nou nou......Wat een verschrikkelijke leugen. Daar moet je inderdaad iemand meteen voor excommuniceren
quote:nikonlover schreef op 28 juli 2014 @ 23:35:

[...]





Ze wilde vrijdag iets tegen me zeggen, maar ze zei dat het een geheim was en dat ze me het later zou vertellen. Ze heeft daarna niks meer gezegd, dus ze heeft tegen me gelogen dat ze me later nog zou inlichten.



Waarschijnlijk wilde ze me iets vertellen over de voortgang met dat Nederlandse meisje, maar bedacht ze zich op het laatste moment en heeft ze snel verzonnen dat ze me het later wel zou zeggen.Met welk doel? Ik vind dit echt heel vergezocht van jouw kant. Van een mug een olifant maken. Je stelt je aan.
Alle reacties Link kopieren
Jij ziet spoken. Zij heeft jou netjes verteld dat zij dat zou proberen om dat meisje aan te dragen. Zij heeft de poet ook nog met je willen delen maar je wilde niet mee doen. Zij heeft niet tegen jou gelogen



Verder weet je niet wat zij bij HR deed en probeer je haar op het werk iets ontlokken dat zij liever met jou prive bespreekt. Lijkt mij logisch bepaalde zaken over vrienden zet ik ook niet op mijn werkmail en bespreek ik ook niet op het werk.



Trek niet zo snel je conclusies.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft jouw toestemming toch niet nodig? En het kan toch zijn dat ze van gedachte is verandert?
Ze heeft niet gelogen, jij bent een dramaqueen. Zeggen dat je later wel iets zult vertellen en het dan (nog) niet doen is niet liegen. Jij piept en neemt een heleboel zomaar aan zonder te checken. Geen wonder dat ik het niet snapte, je legt het uit en ik snap het alsnog niet.
En je weet niet eens zeker of dat "het geheim" wel is. Voor hetzelfde geld is ze zwanger ofzo... of bang zwanger te zijn en is ze inmiddels ongesteld... Je oordeelt te snel hoor...
Alle reacties Link kopieren
quote:goldmember schreef op 28 juli 2014 @ 23:35:

Maar je weet het dus niet zeker toch? Even wachten tot je haar gesproken hebt?

En je had toch al gezegd: leuk dan kan je wat geld verdienen? Waar zit het probleem dan of heb ik niet goed gelezen?



Daarom snap ik niet dat ze plotseling geheimzinnig is gaan doen. Uit mijn hele gedrag bleek en blijkt dat ik zelf niemand ga aandragen en dat ik het haar van harte gun. Bovendien hebben we elkaar het afgelopen jaar zat dingen toevertrouwd en hebben we elkaar vaak geholpen met verschillende dingen.



Daarom snap ik niet dat ze me 1. blijkbaar niet vertrouwt en dat ze 2. geheimzinnig tegen mij is gaan doen sinds vrijdag (c.q. tegen me heeft gelogen).
Hou toch eens op met die ongefundeerde conclusies en ga met haar PRATEN!!
Je verzint zelf dat ze je niet vertrouwt. Je verzint zelf dat het over dat meisje gaat. Je verzint zelf dat ze geheimzinnig doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef toe dat ik snel aannames doe, maar wat kan er anders zijn dat ze op vrijdagmiddag met me wilt bespreken en dat dan plotseling zo geheim blijkt te zijn dat ze het niet tegen me kan zeggen met wat vage collega's in de buurt en ook niet later via de chat op het werk? Ik kan geen andere interpretatie van deze situatie verzinnen.



Bovendien vond ik het raar dat ze vandaag snel langs liep, terwijl we normaal altijd even een praatje maken. Misschien zie ik spoken, maar ik zou het niet leuk vinden als ze dingen voor mij verzwijgt of als ze bang is dat uitgerekend ik, die zij alles kan toevertrouwen (tot aan relatieproblemen aan toe), eventueel roet in het eten kan gooien bij het verkrijgen van wat extra geld.
Jezus mens VRAAG HET HAAR!!
Alle reacties Link kopieren
Iets niet vertellen is niet hetzelfde als liegen.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft ze wel besloten om te blijven voor extra geld en durft ze je het niet te vertellen. Maar misschien ook niet.

Je overdrijft echt. Laat het gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dingen plotseling verzwijgen voor vrienden, omdat je bang bent wat geld mis te lopen, not done. Vooral omdat ik geen geheimen heb voor goede vrienden.



Ze heeft overigens niet besloten om te blijven, want ze heeft al een baan geaccepteerd in een ander land. Ze gaat daar in september met haar vriend naartoe verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kikkeranna schreef op 28 juli 2014 @ 23:46:

Jezus mens VRAAG HET HAAR!!



Hoe? "Heey, heb jij iets voor mij achter gehouden?"



Bovendien ben ik bang dat als ik er morgen weer over begin ("Wat wilde je vrijdag nou vertellen?") en ze doet weer geheimzinnig, dat ik me dan wederom gekwetst voel.
Hoe? Door op een geschikt moment te vragen of er iets aan de hand is. Dat is dus niet op de werkvloer tussen collega's en ook niet via de werkchat.
Alle reacties Link kopieren
Maar je weet helemaal niet of ze wat verzwijgt!

Als je een goede vriendin wil zijn zou je haar misschien beter kunnen zeggen dat ze je altijd alles kan vertellen, maar als ze dat liever niet wil, dat dat ook oke is.

Ik zou heel erg kriegel worden van dit gezuig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven