Ben ik echt lesbisch?!

28-07-2014 21:12 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai meiden!

ik ben nieuw op dit forum, ik twijfelde of ik een account zou aanmaken maar toch gedaan want zit met een probleem. Ben ik lesbisch? want voel me emotioneel aangetrokken door leraressen en volwassen vrouwen/actrices/bekende Nederlanders (denk aan angela schijf, chantal janzen, enz...) en ben verliefd op mn beste vriendin (al meer dan 2 jaar). Maar het lukt me niet om het van mezelf te accepteren, om uit de kast komen, en het mijn vriendin uiteindelijk te gaan vertellen.

oja misschien handig om te weten, ik ben 20 jaar en heb nog nooit een relatie gehad (druk met school, ouders, en omdat ik moest uizoeken ´wat´ ik was/ben.

Maar wat zal k doen? en val ik echt op vrouwen?

zit best in de knoop met mezelf en wil weer van m´n leven gaan genieten ^^

thankss! nog een fijne avond!
Just dance ~ live your life!
Wat maakt het uit of je homo of lesbisch bent? Je wordt verliefd, en dat is of op een man of op een vrouw, en daar hoef je echt niemand officieel van op de hoogte te stellen, en je hoeft ook niet voor jezelf duidelijk te hebben wat je nu 'bent'. Misschien ben je nu verliefd op een vrouw, dat kan, misschien word je opgooit verliefd op een man, dat kan ook. Dus waarom moet je in één van die hokjes passen?
Alle reacties Link kopieren
Er is maar één manier om daar achter te komen en dat is gewoon eens gaan experimenteren.
Alle reacties Link kopieren
Jezelf labelen kán voor sommigen juist wel fijn en rustgevend zijn. Voor mij wel iig



Het klinkt voor mij alsof je het wel zeker weet maar nog niet de kracht hebt het te gaan accepteren. Maar volgens mij ben je al goed op weg met baby stapjes!



Misschien kan je eens gaan praten met iemand die lesbisch is, wie weet heeft zij tips. Iemand van het COC. Iemand die je kent. Iemand op een site zoals gay.nl.
Kan, hoeft niet. Je hoeft het ook geen naam te geven.



Toen ik jonger was merkte ik dat ik mij aangetrokken kon voelen tot mannen en vrouwen. Dat waren van mijn12e tot 18e eigenlijk alleen nog maar onbereikbare personen (actrices, voetballers, leraren) en gericht op fantasie over later en dergelijke. Bij fantaseren over seks meer gericht op mannen dan op vrouwen, in het emotionele gevoel sterker gericht op vrouwen.

Hield er voor mezelf rekening mee dat het "later" allebei dus zou kunnen.



Ik werd niet verliefd op leeftijdsgenoten. Niet op jongens en niet op meisjes. Vond niemand ook echt leuk of aantrekkelijk. Hield niet van uitgaan of flirten. Was niet bezig met "leuke jongens" zoals ik mijn leeftijdsgenoten zag doen maar kon mij ook niet voorstellen dat ik zou willen/kunnen flirten, zoenen of vrijen met een meisje van mijn leeftijd.

Ik wachtte gewoon maar af.

En toen werd ik op mijn 18e verliefd op een meisje van ongeveer dezelfde leeftijd (22) en had korte relatie met haar

Daarna volgde een aantal jaren waarin ik afwisseld met jongens en met meisjes flirtte, dates had, relaties aanging.



Uiteindelijk weer stapelverliefd op een vrouw geworden met wie ik ook getrouwd ben, maar mijn geaardheid geef ik geen naam want ik vind niks echt bij me passen.
quote:jo12345 schreef op 28 juli 2014 @ 21:20:

Er is maar één manier om daar achter te komen en dat is gewoon eens gaan experimenteren.Dat maakte het voor mij juist alleen maar verwarrender.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lesbisch en voor mij maakt het wel uit dat het een labeltje heeft. Dat is dus voor iedereen anders. Het zorgde er voor dat ik mezelf beter kon accepteren.



Ik zou je aanraden om wat op holebi-fora's rond te kijken en het roze uitgaans circuit te verkennen. Of praat evt met iemand die al uit de kast is, ook dat gaf mij een bevestiging in wat ik voelde.
To,je zou kunnen gaan experimenteren of met iemand gaan praten

die lesbisch is.En verder sluit ik me bij yoshe aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag willen weten wat ik ben! Idd wat jullie zeggen dan kan ik het misschien beter accepteren.. Maar ik vind het woord lesbisch al heel naar klinken.. Terwijl het niks is waar je je voor kan schamen!
Just dance ~ live your life!
Alle reacties Link kopieren
Dat kost even tijd denk ik. Voor mij duurde dat wel even iig. Ik zeg ook vaak: ik val op vrouwen.



Maar uiteindelijk is het steeds makkelijker en vind ik het geen naar woord meer
Nee, is het ook niet! Ik herken dat "willen labelen" ook wel van toen ik jonger was. Leek mij duidelijker ook, maar t voelde steeds alsof ik het niet over mezelf had als ik een labeltje gebruikte. Ik vertaalde dat ook teveel naar seks of naar mensen die ik kende/personen van tv.



Maar bij geaardheid is het niet zo dat je kunt weten wat "je bent" door een bloedtest te doen ofzo. Het is dus maar net bij welke term je je prettig voelt (of bij geen term, ook mogelijk dus)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel dat ik voor 99,99 % dat ik lesbisch ben, maar kan het niet accepteren op een of andere manier.. Maar ik heb nog niet zo zeer de drang om meisjes/vrouwen te zoenen. Maar wel ben ik emotioneel aangetrokken tot ze, soms bedenk ik situaties ( met die vriendin, of met m'n 'celebrity crush') waarin ik met een groot probleem zit, en dat z dat opmerkt en het gaat uitpluizen en het uiteindelijk eindigt in een huilbui waar ze me gaat troosten! Daar droom ik van! #schaam. Maar hadden jullie dit ook zo erg??
Just dance ~ live your life!
Situaties bedenken en fantaseren over mijn crushes? Ja hoor, ver vóór ik de behoefte had aan experimenteren of daten.
Alle reacties Link kopieren
Maar ook echt van die rare en overdreven situaties? En had je ook wel eens, dat je dan met zin afwezig ging doen, of je anders ging gedragen, on maar haar emotionele aandacht te krijgen? Ik kijk wel eens naar haar en dan denk ik: wauw je bent echt perfect! En dat is ze ook echt, wist niet dar verliefdheid zo extreem kon zijn..
Just dance ~ live your life!
Rare en overdreven situaties, niet echt, maar door het fantaseren soms wel afwezig in gedachten zijn. Praatte dan ook veel over die persoon.



Laat het maar gewoon lekker op je afkomen, geniet van het dagdromen, laat je studie er niet onder leiden en op een dag gebeurt het misschien wel dat jij "gewoon" je verliefde gevoelens en/of seksuele verlangens zo duidelijk ervaart dat je het een labeltje kunt geven. Voel jij je daar tot die tijd niet prettig bij, laat het dan ook gewoon lekker label-loos. Alles is goed.



Niet teveel analyseren of piekeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel een beetje als overdracht gevoelens klinken. Google daar maar eens op. Ik zeg niet dat dit aan de hand is hoor, maar misschien herken je er wat in. Je kunt dat zelf het beste beoordelen denk ik.

Het zou idd mooi zijn als je kunt experimenteren en er achter kunt komen waar je gevoel naar uit gaat. En een gesprek met iemand die dit proces ook doorgemaakt heeft lijkt me een goede tip! Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik wil experimenteren maar met wie?? En ik had graag gehad, dat ik hetero was geweest dan had ik het het haar gewoon kunnen vertellen.. Want ze is 100% hetero! Tenminste ze heeft een vriend gehad (relatie van 3 maanden ongeveer) en ben bang dat ze de vriendschap gaat verbreken.. Maar het liefste wilde ik dat ze niet 1574928642x per dag door m'n hoofd spookt en dat het m'n leven zo beheerst. En eindelijk zou ik het willen vertellen maar dat kan ik niet.
Just dance ~ live your life!
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook altijd "dat ik op vrouwen val".



Het aantrekken en afstoten verhaal herken ik ook wel, maar dat kan bij alke liefde voorkomen. Vraag is wat jij er mee opschiet. Wil je niet veel liever eerlijk zijn en de kans misschien een blauwtje te lopen, ipv jezelf zo kwellen door je mond te houden en haar te ontlopen? Dat er ooit een vriendje was zegt niks, ik had ook ooit een vriendje.....
Het klinkt niet echt als verliefdheid eigenlijk. Wat heeft getroost worden te maken met verliefdheid? Zit je soms aardig in de knoop met jezelf en zou je heel graag willen dat iemand je begreep en je trooste? Zo komt het meer over dan als echt verliefdheid eigenlijk.
Overigens werd ik ergens op mijn 14e verliefd op een meisje. Daarvoor op jongens, daarna ook weer een tijd op jongens, toen toch weer eens op een meisje, getrouwd met een man uiteindelijk. En ik heb zelf nooit zo de behoefte gehad om dat te labelen, heb er ook nooit mee geworsteld, het was gewoon zo. Ik zou ook een relatie met een vrouw kunnen hebben, toevallig kwam ik mijn man tegen, helemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik denk dat ik wel verliefd ben! Want heb me nog nooit zo gevoeld.. Echt alsof je op een roze wolk zit. Maar ik denk dat ik mezelf het moeilijker maak.. En heb geen idee waarom
Just dance ~ live your life!
Alle reacties Link kopieren
Ieder mens moet in zijn leven doen waar hij of zij zich het prettigste bij voelt.



Jij zit duidelijk nog in de ontdekkende fase.

Het enige is: probeer verschillende dingen uit.

En probeer uit te vinden waar nu echt je hart ligt.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom gaat het dan allemaal zo moeilijk? Hetero's weten het toch ook gelijk? Dat ze niet op hetzelfde geslacht vallen
Just dance ~ live your life!
Toen ik 4 was vroeg ik aan mijn moeder hoe ik wist of ik lesbisch was.



Ik val op mannen en vrouwen, maar kan me herinneren dat ik twijfelde of ik toch echt wel ook op mannen viel, dat dat niet meer voortkwam uit een soort van dat-hoort-zo gevoel. Ik val dus op personen, zo blijkt.
quote:angelinaballerina schreef op 29 juli 2014 @ 10:08:

Maar waarom gaat het dan allemaal zo moeilijk? Hetero's weten het toch ook gelijk? Dat ze niet op hetzelfde geslacht vallen



Ik denk dat dat ook komt doordat het heterobeeld het standaardbeeld is dat kinderen meekrijgen, al ver voordat ze überhaupt weten wat hun geaardheid is, al ver voor ze ooit verliefde gevoelens hebben gehad. Daarmee bedoel ik: hun eigen ouders bijvoorbeeld, een man en een vrouw. Net zoals de meeste stellen die ze in hun omgeving kennen.

Daarna volgen de boeken, begint al met prentenboejes, liedjes etc. Dan de beelden die ze op tv zien. Kind weet dus niet beter dan dat hetero is hoe "het hoort", dat is niet aangeleerd maar zo worden wel onbewust gevormd. Homoseksueel/lesbisch zijn wordt vaak nog benaderd vanuit de uitzonderingspositie en ik denk dat mensen daarom ook minder snel "weten" of ze homoseksueel of lesbisch zijn, omdat je je niet wil plaatsen in de uitzonderingspositie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven