Mis ik hem of mis ik iemand?

25-07-2014 14:27 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo daar, ik moet eventjes mijn verhaal kwijt. Misschien herkent iemand dit of kan iemand tips geven.



Mijn ex, die ik na een relatie van bijna 2 jaar dumpte, was tijdens onze relatie niet alleen mijn partner, maar ook mijn beste vriend. Toen ik hem ontmoette, was ik niet dolverliefd, maar groeide mijn liefde voor hem langzaam. In theorie was er sprake van wederzijds respect en vertrouwen. Het was veilig en stabiel, ondanks het feit dat ik niet intens verliefd was.



Dit was een ander soort relatie dan mijn eerdere relatie in 2010. Toen was ik intens verliefd, maar was er veel drama en werd de relatie beëindigd met veel pijn en veel verwijten. Mijn hart werd gebroken en ik denk niet dat ik ooit opnieuw zo verliefd kan worden.



Ik had dus geen reden tot klagen met mijn ex, maar toch beëindigde ik de relatie. Toen we bijna 2 jaar samen waren, had ik plots geen zin meer in seks met hem, alles irriteerde me aan hem. Ik voelde me niet meer aangetrokken tot hem en ik probeerde onze ontmoetingen uit te stellen (we wonen elk apart). Bovendien kreeg ik meer interesse in andere mannen. Voor mij was het duidelijk: ik was niet meer verliefd. Hij zag dit niet aankomen, want hij dacht dat alles in orde was.



Ik heb hem een 2-tal maanden niet gezien (wel af en toe een berichtje over koetjes en kalfjes), maar sinds deze week zie ik hem regelmatig (gemeenschappelijke vrienden, feestjes). De klik is er opnieuw, ik voel weer lichte vlinders en je raadt het al: we zijn met elkaar in bed beland en de seks was fantastisch.



De alarmbelletjes rinkelen natuurlijk. Hij wil weten of ik toch verder met hem wil gaan, maar daar ben ik bijlange niet zeker van. Ben ik wel écht verliefd? Of mis ik gewoon iemand die me begeert? Wat als ik me na een tijd opnieuw irriteer?



Ik wil hem niet aan het lijntje houden, maar dat ben ik nu waarschijnlijk aan het doen. Ik vrees enkel dat ik een vergissing bega als ik hem laat gaan en nooit meer een degelijke vent (zoals hem) vind.



Egoïstisch, ik besef het maar al te goed...
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie niet praten over waarom het toen mis is gegaan/jouw irritatie punten van de laatste keer? Misschien kan hij zich daar ook in vinden en hij daarin rekening met jou houden of een compromis vinden?

Het zou inderdaad zonde zijn om het te laten schieten. Ik zou proberen er samen uit te komen.
No worries
Alle reacties Link kopieren
quote:sarahseg schreef op 25 juli 2014 @ 14:27:

Toen we bijna 2 jaar samen waren, had ik plots geen zin meer in seks met hem, alles irriteerde me aan hem. Ik voelde me niet meer aangetrokken tot hem en ik probeerde onze ontmoetingen uit te stellen (we wonen elk apart). Bovendien kreeg ik meer interesse in andere mannen.



Maar sinds deze week zie ik hem regelmatig. De klik is er opnieuw, ik voel weer lichte vlinders en je raadt het al: we zijn met elkaar in bed beland en de seks was fantastisch.



Ben ik wel écht verliefd? Of mis ik gewoon iemand die me begeert?



Plots wil je geen seks meer met hem en irriteert hij je. Je keek weer naar andere mannen.

Na een korte 'onthouding' hebben jullie elkaar weer ontmoet en de seks ging fantastisch.



Ik denk gewoon dat na twee jaar de sleur een beetje was toegeslagen en jij je afvroeg 'is dit het nu?'

En ging 'rondkijken' naar andere mannen.



Maar nu na seksuele onthouding hebben jullie weer 'zin' in elkaar gekregen. Ik denk dat jullie het samen moeten proberen. Praat er over wat er gebeurt is. En probeer minder snel in een sleur te belanden. M.a.w., doe eens gek, doe andere dingen. Verras elkaar eens wat vaker.



Zorg dat de relatie 'spannend' blijft.
Alle reacties Link kopieren
Dus je was niet intens verliefd, maar het was veilig en stabiel?



Das niet echt een basis in mijn ogen..
You only live once, if you do it right: once is enough..
Wat zal er nu anders zijn mocht je het weer samen proberen tov de vorige keer bij elkaar waren?
Alle reacties Link kopieren
quote:sarahseg schreef op 25 juli 2014 @ 14:27:

Ik heb hem een 2-tal maanden niet gezien (wel af en toe een berichtje over koetjes en kalfjes), maar sinds deze week zie ik hem regelmatig (gemeenschappelijke vrienden, feestjes). De klik is er opnieuw, ik voel weer lichte vlinders en je raadt het al: we zijn met elkaar in bed beland en de seks was fantastisch.



Na 2 maanden heb je echt niet je boel op orde. Het duurt mijns inziens wel langer voordat je alles emotioneel helder hebt na een relatie.



Prima om een beetje rond te wippen, maar om dat nou te doen met je ex.... je maakt het natuurlijk wel fucking ingewikkeld voor jezelf, en helemaal voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Als beide partners het weer willen proberen met elkaar moet je dat, in mijn ogen, doen.



Elke relatie heeft wel eens een dip.

Elke relatie verdiend een tweede kans.



Als jullie dan allebei na een korte periode toch zien dat het goed gaat dan hebben jullie het in ieder geval geprobeerd. En hebben jullie daarna allebei nooit meer de twijfel: 'hebben we er wel goed aan gedaan om uit elkaar te gaan'.
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 25 juli 2014 @ 14:56:

Elke relatie verdiend een tweede kans.



Hahaha, dat is nogal een boude uitspraak! Wat is er aan "relaties" dat ze iets "verdienen"?



Sorry, gaat er bij mij echt niet in... elke relatie is anders, en ik heb er 1 meegemaakt en die relatie verdiende geen tweede kans. Maar een nekschot.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal terechte opmerkingen... Het biedt heel wat stof tot nadenken.



Als ik opnieuw voor hem ga, wil ik het alleszins niet overhaast doen. Het is misschien geen slecht idee om elkaar op termijn opnieuw te leren kennen. Op een 'eerste date' gaan en dergelijke.



Ik vind al bijzonder dat hij me een nieuwe kans wil geven nadat ik zo plots met hem gebroken heb... Wil dat ook niet misbruiken
Alle reacties Link kopieren
Wat is je vraag?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral duidelijk zijn tegen hem dat je het nog niet weet dat hij geen valse hoop krijgt. Je hebt hem immers al een keer gedumpt.



Ik vind dat onzin dat je heftig verliefd moet zijn, verliefdheid gaat altijd over. Stabiel en veilig lijkt me een betere basis. Mensen verwachten teveel van relaties.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 25 juli 2014 @ 15:29:

Wat is je vraag?Aan topic titel te zien Mis ik hem of iemand :p
You only live once, if you do it right: once is enough..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een oplossing die niet je vraag beantwoord.



Zeg eerlijk dat je niet toe bent aan een vaste relatie met hem en dat je het op los-vast/sv/casual date basis wel ziet zitten om te kijken of het ooit nog ergens heen gaat.



Wanneer je het echt niet weet dan kun je beter de waarheid vertellen, zeker wanneer je hem niet wilt gebruiken. Hij kan dan zelf de keuze maken of hij het op een losse basis wil voortzetten of niet.



Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn welzijn. Die verantwoordelijkheid op je nemen leidt tot leugenachtig gedrag. Je kunt niet voorkomen dat hij hier pijn van gaat krijgen. Je kunt hooguit eerlijk zijn over hoe je er nu in staat. Hoe hij daar mee omgaat is zijn eigen keuze.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Normaal zou ik nooit reageren op een forum, so feel special ;), ik heb zelfs een account aangemaakt. Ik voel helemaal met je mee omdat ik op dit tijdstip in precies dezelfde situatie zit. Dit is wat ik denk en doe in mijn situatie nu.



"Burned out flames should never reignite". Ik heb het ooit ergens gehoord, en het helpt me die 'ik mis hem, mis ik hem? Of mis ik iemand?' gevoelens tegen te gaan. Ik heb nog nooit gezien dat een relatie werkt wanneer het uit is geweest en men het nogmaals probeert. Ik heb voor mezelf een lijst opgesteld met punten die ik leuk vind aan mijn ex en dingen die ik niet leuk vind, en heb me mezelf daarna de vraag gesteld of ik kan leven met die punten. Bij twijfel -net als een nieuw kledingstuk- moet je het niet doen, want je doet jezelf, maar ook hem er geen goeds mee.



Je houdt hem inderdaad aan het lijntje, want hij is waarschijnlijk dol op je en wilt jou niet snel kwijt. Maar wat schiet je ermee op, sta je jezelf niet in de weg om iemand te vinden die 100% (voor de sceptici onder ons 80%) bij je past. En sta je hem daarbij niet in de weg?



Vertrouw op je allereerste gevoel, onbewust weet je of een relatie wel of niet werkt. Zet je gevoel uit en bekijk alles objectief, dat helpt. Dat laatste is misschien verwarrend, doe eerst het een, dan het ander ;). Sorry voor het boekwerk ^^. GOOD LUCK <3
anoniem_204582 wijzigde dit bericht op 29-07-2014 01:14
Reden: verwarrende informatie
% gewijzigd
Never say goodbye because goodbye means going away and going away means forgetting.
Alle reacties Link kopieren
Frayssie, ik heb eens een lijstje samengesteld met de goede en minder goede aspecten van onze relatie.



De goede punten omvatten sleutelwoorden zoals vertrouwen, respect en dergelijke, maar omvatten ook persoonsgebonden zaken waardoor ik besef dat ik hem zeker nog graag zie. De negatieve zaken zijn elementen waaraan gewerkt kan worden, mits goede communicatie.



Maar... Sommige vrienden en mijn ouders zeggen dat ik niet opnieuw met mijn ex moet beginnen. Toen we samen iets begonnen, dacht iedereen dat het niet lang ging duren, omdat we zo verschillend zijn (hij is 2 jaar jonger, hij is een beetje rock 'n roll, neemt het leven zoals het komt - ik ben beheerst en hou van controle). Ondanks onze verschillen, vullen we elkaar goed aan. Maar uit die verschillen ontstonden soms mijn irritaties Mijn moeder zei onlangs nog dat ze al vanaf dag 1 iemand anders voor mij in gedachten had dan hem. Oeps... Wat vang ik daar nu mee aan?



Ik weet dat onze relatie iets tussen ons tweeën is, maar deze verklaring beïnvloedt me wel.
Alle reacties Link kopieren
Volg je hart.. en luister naar je intuitie en het geluk komt vanzelf ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi om te lezen dat jullie elkaar goed aanvullen. Misschien zou je aan je omgeving moeten vragen waarom ze vinden dat je het niet nog eens moet doen. De gesprekken met mijn vriendinnen hebben ervoor gezorgd dat ik een soort duidelijkheid kreeg in wat ik voor mijn ex voelde en waarom ik het niet nog eens moest proberen.



En wat juiceyou zegt ben ik het helemaal mee eens. Je hebt de feiten op een rijtje. Ben je daar tevreden mee; volg dan je hart. Je omgeving bedoeld het altijd goed (en ziet de relatie wat meer objectief), maar het gaat wel om jouw geluk.



Ben benieuwd hoe het afloopt ^^
Never say goodbye because goodbye means going away and going away means forgetting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven