Mensen met kinderen die denken dat iedereen ze schattig vind

28-07-2014 23:43 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik irriteer me vaak aan moeders met kinderen. Dat ze dan verwachten dat je hun kind schattig vind. Ze kijken je ook zo aan en dan moet je wel zogenaamd vertederd naar het kind kijken en een lach eruit persen. Waarom zijn veel moeders zo?
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 28 juli 2014 @ 23:49:

Iedere moeder vindt haar eigen kind het mooist, zelfs als het op een chimpansee lijkt.



Chinees gezegde: Er is maar een mooi kind, en het is van iedere moeder.

Och en mijn moeder zei bij ieder (achter) kleinkind: We hebben al veel mooie kindjes in de familie gehad, maar dit is de mooiste
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:MrsStanleyWalker schreef op 29 juli 2014 @ 00:38:

[...]





Jij ook al? Ik verander weer terug nu Mason de babytijd is ontgroeid. Moet er niet meer aan denken, aan baby's. Ik hoef ze ook niet meer vast te houden, doet me niks. Geen koetsiekoetsie meer, horrormonen zijn weer uitgewerkt. Het is niet zo als met puppy's en andere jonge dieren, die blijven wel cute, En Mason, die blijft ook supercute. Ik heb nu baby nr 2 en vind 99% van de andere kinderen nog steeds stom. Meer babies lijken dus ook helemaal niet te helpen, het had kennelijk al in je moeten zitten. Bij beesten werkt dat idd heel anders en heb nu wel een geweldig excuus om naar kinderboerderijen en dierentuinen te gaan. Koter wil helemaal geen lammetjes knuffelen maar mamma wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken die irritatie wel hoor, maar ik heb het vooral op Facebook. Statussen als: Vandaag weer een mooie tekening gekregen van mijn prinses. Dat maakt papa blij. *Ieuw



In real life kan ik kindjes wel schattig vinden gelukkig, maar er zitten soms ook hele vervelende exemplaren tussen. Die negeer ik dan en ook opmerkingen van ouders over hoe leuk hun monster is daar klets ik dan over heen. Werkt prima.
quote:calvijn1 schreef op 28 juli 2014 @ 23:46:

Jaloers?Rare reactie...
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg altijd tegen trotse moeders: "Wat een ontzettend lelijk kind heb jij, gelukkig is het vast heel lief en slim."
quote:loquase schreef op 29 juli 2014 @ 01:30:

Ik zeg altijd tegen trotse moeders: "Wat een ontzettend lelijk kind heb jij, gelukkig is het vast heel lief en slim."Tuurlijk......
Alle reacties Link kopieren
Grappig hoe je nu hier komt met zo'n ietwat provocerende opening nadat je notabene een tijdje terug forummers uitschold voor ramptoeristen. En nu wil je van die zelfde zgn ramptoeristen een reactie op dit topic, waarom????

Ik vind dat soms zo raar, mensen die roepen "ik ben weg hier" om vervolgens opnieuw binnen te komen met wederom een provocerend topic. Snap ik niet.
Optimist tot in de kist!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 29 juli 2014 @ 01:38:

[...]





Tuurlijk......



Meestal moeten ze dan heel hard lachen en denken ook dat ik een grapje maak.



Maar serieus, ik zeg niet zo vaak ongevraagd wat over andermans kinderen. Veel kinderen vind ik wel lief en schattig en vaak ook grappig.



Mijn eigen kind kon ik toen hij baby was ook wel om grappen. Hij had een kaal rond hoofd en keek altijd heel boos. Het was net uncle Fester
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 28 juli 2014 @ 23:59:

Oh wat leuk! Een onvervalst kutwijf
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Vonden jouw ouders jou schattig, TO? En ergerde je je daar toen ook al aan? Of ben je als volwassene geboren? Ouders vinden hun kinderen gelukkig schattig. Dat is de beschermende natuur.



Verwachten dat iedereen ze als een soort idols aanbidt is wel extreem en vermoeiend, beetje dommig. Zeker als het een excuus is om de kinderen onopgevoed te laten rondrennen, schreeuwen, anderen hinderen en het huis afbreken waar ze op bezoek zijn ... en zelf lui in een stoel blijven hangen. 'Spontane schatjes'. Ik kom dat eigenlijk niet vaak tegen.



Probeer als oefening eens een keer je rigiditeit, onbehaaglijkheid af te leggen en verdiep je in een zo'n kind(je), geeft het je volle aandacht (je 5 minuten 'opofferen' moet te doen zijn). En zie wat een respons je krijgt, hoe je zo maar vreugde kan voelen. Laat je verrassen door even jezelf te vergeten. Je bent veel te jong om al zo enghartig en zwartgallig te zijn. Hoppa, probeer maar. Morgen.
Ik heb je topic over de getrouwde scharrel gevolgd en ik weet al wat hier speelt. Je bent gewoon stikjaloers. Dat die lul van een vent waar jij stiekem nog super verliefd op bent al dat blije kindergedoe meemaakt met zijn vrouw en niet met jou. Dus vind je kinderen maar irritant omdat je in je verwrongen kop natuurlijk denkt dat als hij geen kinderen zou hebben, hij wel nu met jou zou zijn. Ofzoiets.
Alle reacties Link kopieren
@olifantje: negatieve aandacht is ook aandacht. Als je het op de gewone manier niet krijgt, dan maar op de onvolwassen manier.

Wat ik in zekere zin eerder verdrietig dan sneu vind.
Alle reacties Link kopieren
Waar je je druk over kunt maken..... Maarre.... ik lees iets over een ex, waar je nog verliefd op zou zijn, die getrouwd is en kinderen heeft. Ach jaaa..... Weer zo'n jaloerse tuthola, die haar frustraties moet botvieren op het forum, hahaha..... Mens, get a life! Your own life .
Ik wist niet dat ik meteen een aso was, omdat dochter zichzelf op de grond gooit in de supermarkt
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op dinsdag 29 juli 2014 02:34 Ik heb je topic over de getrouwde scharrel gevolgd en ik weet al wat hier speelt. Je bent gewoon stikjaloers. Dat die lul van een vent waar jij stiekem nog super verliefd op bent al dat blije kindergedoe meemaakt met zijn vrouw en niet met jou. Dus vind je kinderen maar irritant omdat je in je verwrongen kop natuurlijk denkt dat als hij geen kinderen zou hebben, hij wel nu met jou zou zijn. Ofzoiets.Aah de conclusie, dat is verhelderend, sterkte daarmee TO. Lijkt me sneu om zo in t leven te staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:fjorgyn schreef op 29 juli 2014 @ 02:26:

Vonden jouw ouders jou schattig, TO? En ergerde je je daar toen ook al aan? Of ben je als volwassene geboren? Ouders vinden hun kinderen gelukkig schattig. Dat is de beschermende natuur.



Verwachten dat iedereen ze als een soort idols aanbidt is wel extreem en vermoeiend, beetje dommig. Zeker als het een excuus is om de kinderen onopgevoed te laten rondrennen, schreeuwen, anderen hinderen en het huis afbreken waar ze op bezoek zijn ... en zelf lui in een stoel blijven hangen. 'Spontane schatjes'. Ik kom dat eigenlijk niet vaak tegen.



Probeer als oefening eens een keer je rigiditeit, onbehaaglijkheid af te leggen en verdiep je in een zo'n kind(je), geeft het je volle aandacht (je 5 minuten 'opofferen' moet te doen zijn). En zie wat een respons je krijgt, hoe je zo maar vreugde kan voelen. Laat je verrassen door even jezelf te vergeten. Je bent veel te jong om al zo enghartig en zwartgallig te zijn. Hoppa, probeer maar. Morgen.

Onderste ben ik het niet mee eens. Sommige ouders denken dat ze het allerleukste kind hebben, denken vervolgens dat alle volwassenen dat ook vinden en moeten dan in geuren en kleuren vertellen dat Sophietje op het potje heeft geplast, want dat is fantastisch. Ofzo. En denk aan de vrouwen waar het hele Facebookaccount volstaat met foto's en updates van/over het kind en dat soort dingen. Ik hoop zelf nooit zo'n moeder te worden.



Ik denk dat to daarop doelt.



Mijn mening: kinderen zijn best schattig van een afstand, maar ook dodelijk vermoeiend en dus vervelend soms. Ik heb alleen de vreemde pech dat kinderen vaak met mij willen spelen en blijven hangen. 😫
quote:goldmember schreef op 28 juli 2014 @ 23:50:

Iedereen lacht naar mijn kinderen, ze zijn om op te vreten. Zelfs mensen die niet willen lachen doen dat uiteindelijk toch.

Wedje doen?
quote:elninjoo schreef op 29 juli 2014 @ 08:07:

[...]



Wedje doen? Da's niet eerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Mijn 5 kinderen, tussen 11 en 18 zijn echt de allerleukste, dat begint gewoon al met de puistjes, de luchten die uit hun kamers komen, de olievlekken van vrommertjes in de garage......



Joh dat hoort er toch bij? Is toch ook houden van.... Want ja , mijn man is ook de leukste en de knapste, em onze honden zijn ook de allerliefste..... En ja mijn moeder...........Dus ja, of jaloers, of een vreselijk minderwaardigheids komplex.......
quote:nwdesie schreef op 28 juli 2014 @ 23:56:

[...]





Ik weet zeker dat ik geen kinderen wil brrrr.



Denk je nu.....



Maar on topic; jij meent te weten wat een andere vrouw voor reactie van jou wil door hoe ze jou aankijkt? Dat is interpretatie van jou kant hè?!

Gedachtenlezen is namelijk heel knap.



Ik heb wel eens de reactie van een hondenbezitter gekregen dat ik niet zo afkeurend naar haar teckel hoefde te kijken. Geen idee waar die het over had, ik zat in gedachten verzonken voor me uit te staren in de trein, had niet eens gemerkt dat die vrouw met hond tegenover me was komen zitten.....
Weet je wat pas irritant is? Als anderen denken dat je kinderen zo schattig zijn! Met mijn oudste was het al erg, maar met de jongste drama! Vooral toen hij wat kleiner was, even boodschappen doen was er niet bij hoor, iedereen wilde even oehen en ahen, even aan hem zitten en mij uitgebreid uit de doeken doen hoe schattig hij wel niet was!

En dat is hij ook, maar daarom hoeft nog niet iedereen aan hem te zitten, en ik wil ook wel eens even snel boodschappen doen soms. Leave my baby alone!
Alle reacties Link kopieren
quote:siska74 schreef op 29 juli 2014 @ 08:33:

[...]





Denk je nu.....



... DIT is echt de meest irritante reactie van allen. Van die vrouwen die denken dat,omdat zij wel kinderen hebben of willen,dat elke vrouw dat op termijn wel zal willen. Hoe vaak ik deze discussie wel niet heb gevoerd omdat ze zich zo verheven voelen boven kindervrije mensen dat zij denkende wijsheid ten aanzien van de kinderwens van elke vrouw, in pacht te hebben. Nog vermoeiender dan die moeders die je aankijken met die " mijn kind is de schattigste van allemaal" nadat dat kind net de oren van je kop heeft geschreeuwd of omdat je 3 uur in de rij moet wachten omdat zij hun kind zo nodig alles uit moeten leggen. Die blik beantwoordt ik vervolgens met
Alle reacties Link kopieren
Oh jij bent die vrouw die mij laatst toen ik met de kinderen in de trein was erop wees dat ik wel rekening moet houden met de medereizigers. We waren op dat moment het station nog niet uit. Ik ben je wel dankbaar voor de suggestie want ik dacht echt dat de reizenden in de ochtendspits op te kunnen vrolijken met twee gillende kinderen. Pas door jouw suggestie kwam ik erop dat dat niet zo is en ze verteld dat ze beter toch even rustig konden blijven.
quote:nwdesie schreef op 28 juli 2014 @ 23:43:

Ik irriteer me vaak aan moeders met kinderen. Dat ze dan verwachten dat je hun kind schattig vind. Ze kijken je ook zo aan en dan moet je wel zogenaamd vertederd naar het kind kijken en een lach eruit persen. Waarom zijn veel moeders zo?



Omdat het waar is

Je hebt trouwens ook mensen die dat hebben met hun huisdier, of met hun werk, of met hun auto, met hun sport, of noem maar op. Die denken ook dat andere mensen dat net zo mooi/geweldig/interessant vinden als zijzelf. Menselijk trekje denk ik
Alle reacties Link kopieren
De opmerking van aso's.. Als kind zich op de grond laat vallen in bv de supermarkt

Wijst er al op dat je totaal geen ervaring / idee hebt van kinderen.

Ik durf te wedden dan jij vroeger ook zo hebt gelegen .. Volgens jou moet jij dan wel hele aso ouders hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven