emotioneel gezeur

28-07-2014 19:35 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn vriendje en ik hebben besloten het uit te maken..



huilend met een joint tussen mijn vingers zit ik achter dit laptopje.. zit ik hier in tilburg, een nieuwe start maken zou ik toch? ik had toch die kracht.. soms weet ik niet eens of ik uberhaubt kracht heb, of het me lukt om gelukkig te zijn..



ik heb zoveel om aan te werken, de pieken en dalen, het voortdurende gezeik in mijn hoofd.. ik heb het zo vaak op zoveel manieren geprobeerd maar het lukt maar niet om gelukkig te zijn met mezelf, deze drastische verandering door alles achter mij te laten en als 17 jarig meisje helemaal fresh te beginnen in een nieuwe stad is niet niks.. ergens hoop ik dat het geluk me uiteindelijk vanzelf bespringt. ik weet dat het niet gaat gebeuren.. dat het bij mezelf ligt, dat ik van mezelf moet houden en dat is het begin van geluk.. misschien maar beter dat het uit is met mijn vriendje dan kan ik alle ellendige jaren van ongeluk samen met hem achter me laten.. ik weet nu trouwens ook dat ik mezelf kapot maakte door hem 200% liefde te geven en daarbij mijn geluk in zijn handen legde...



van de week toch weer naar de drugs gegrepen.. een leuke nacht gehad, xtc.. altijd fijn.. ik heb het leven van een dakloze beter gemaakt door met hem te zitten heel de nacht en mijn drinken te delen.. we hebben nog contact gehad over de telefoon daarna en hij keek ernaar uit als ik weer belde. het is een lieve man en hij heeft ook jaren huisje boompje, beestje gekend.. maar toch zit hij nu op straat, we hebben afgesproken om elkaar te helpen. het is een mooie man, hartje van goud en met niks kunnen we iets voor elkaar betekenen en dat voelt fijn.



als ik m'n leven zou moeten uitschrijven dan ben ik nog heel lang bezig.. het gaat om het idee dat ik even m'n hart heb gelucht met dit emotionele gezeik..



omdat elke dag een nieuwe topic openen niet werkt.. maar ik van me af schrijven wel degelijk fijn vind zal ik hier elke dag een update maken van hoe het met me gaat en ik me voel..



bedankt, kuss
Alle reacties Link kopieren
Onverstandig, ik weet niet hoeveel drugs je gebruikt, dat hoef je hier ook niet neer te zetten. Maar wat ik je wel wil zeggen is als je veel gebruikt dat ineens stoppen op eigen houtje niet verstandig is. Je kunt er slaapproblemen en angstgevoelens van krijgen. Er zijn verslavingspoliklinieken waar je hulp krijgt om te stoppen en hierbij ook ondersteuning krijgt door middel van tijdelijke medicatie, training samen met lotgenoten, gesprekken met maatschappelijk werker, psycholoog en arts. Daar ben je in goede handen. De huisarts is degene die dit voor jou in gang kan zetten door middel van een verwijzing
Ga terug naar school. Pak jezelf bij elkaar. Niemand krijgt het kado hoor
Je kan het bitchen noemen, maar jij bent degene die koketteert met haar drugsgebruik door te schrijven dat ze met een joint in haar hand zit te typen.



Zolang jij drugs blijft gebruiken, zal je leven blijven mislukken. Drugs maken je onverschillig, lui, asociaal, enz.



Ga morgen naar je ha en vraag om hulp. Neem jezelf serieus, alleen gaat dit je niet lukken.
Alle reacties Link kopieren
Jullie worden teveel afgeleid door de drugs en zien de draad van het verhaal niet meer.. De drugs is een bijzaak, dat is het gevolg van mijn problemen, als ik mij beter en gelukkig voel heb ik minder behoefte om drugs te pakken
Alle reacties Link kopieren
quote:Argentovivo schreef op 29 juli 2014 @ 00:42:

[...]

Solliciteer jij naar de status van forum heilige?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja maar het is bewezen een circeltje...je kan je door de drugs ook rot voelen zeker als je dan even niet neemt. Dus het is wel degelijk belangrijk. Je komt op een punt door drugs dat je sowieso rot voelt ook al is daar niet direct een aanleiding voor.



Ik kan me van XTC herinneren dat ik in 1 avond al mijn blijheid erdoorheen joeg en tot wel 3 weken erna het gevoel had alsof mijn leven een zwartwit TV was. En van blowen werd ik lui en inactief.



(heb overigens al meer dan 10 jaar geen drugs meer gebruikt hoor en was een recreatieve blower op een feestje niet doordeweeks)
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft slim. Dat mag ik wel. Knip de drugs weg uit je verhaal en je houdt verstandig over.



Komt wel goed met jou. Echt alle vertrouwen in
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 juli 2014 @ 02:56:

[...]





Solliciteer jij naar de status van forum heilige?
quote:onverstandig schreef op 29 juli 2014 @ 02:49:

Jullie worden teveel afgeleid door de drugs en zien de draad van het verhaal niet meer.. De drugs is een bijzaak, dat is het gevolg van mijn problemen, als ik mij beter en gelukkig voel heb ik minder behoefte om drugs te pakkenJe OP bestaat voor 60% uit beschrijvingen van/door/over je drugsgebruik. En dan moet ik geloven dat de drugs bijzaak zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:onverstandig schreef op 29 juli 2014 @ 02:49:

Jullie worden teveel afgeleid door de drugs en zien de draad van het verhaal niet meer.. De drugs is een bijzaak, dat is het gevolg van mijn problemen, als ik mij beter en gelukkig voel heb ik minder behoefte om drugs te pakken

Voorlopig is je gebruik van drugs wel je grootste probleem, omdat je daarmee de pijn probeert te verdoven van wat je overkomen is.

Probleem met wiet is dat het ook je slechte buien nog slechter maakt.

Mijn zoon heeft wiet gebruikt vanaf zijn 14de jaar. Met tussenpozen ook gestopt en toch weer begonnen als zaken tegen zaten. Hij is nu 28 en begint langzaam in te zien dat het gebruik hem niet verder helpt.

Laat het bij jou niet zover komen alsjeblieft. Hoe eerder je kunt stoppen hoe sneller je je leven weer op de rails hebt.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
De drugs is inderdaad maar een deel van de problemen die je hebt.

Maar ik denk wel dat het je een goed gevoel zou kunnen geven als het je zou lukken er helemaal mee te stoppen.

En dat zou dan weer positief kunnen werken op de rest.



Ik begrijp dat je ook eigenlijk wel wilt stoppen, maar dat je op zwakke momenten toch weer naar drugs grijpt.

Op zich heel menselijk. Iedereen heeft zwakke momenten.



Iets wat je misschien kan helpen is om motiverende dingen te bedenken die je tegen jezelf kunt zeggen als je zo'n moment krijgt.

Bedenk die dingen op een moment dat je je wel goed en sterk voelt. Schrijf ze eventueel ook op.

Een voorbeeld: "hou vol, dan kan ik straks trots op mezelf zijn. Het is beter om ervan af te blijven." Maar dan in je eigen woorden.



Overigens lijkt het me niet niks om op je 17e ergens opnieuw te beginnen. Hopelijk hoef je dat niet in je eentje te doen?

En hopelijk komen er nieuwe, positieve dingen op je pad. Probeer die in elk geval op te zoeken!

Ga dingen ondernemen; probeer dingen te vinden die je leuk vindt en die voor jou belangrijk zijn. Leuke, positieve dingen om je tijd mee te vullen, zodat je geen hele dagen gaat zitten piekeren.



Veel sterkte in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anouar schreef op 29 juli 2014 @ 03:37:

Je schrijft slim. Dat mag ik wel. Knip de drugs weg uit je verhaal en je houdt verstandig over.



Komt wel goed met jou. Echt alle vertrouwen in+3
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
ahh lief!! doet me goed zulke dingen te lezen
Alle reacties Link kopieren
Je bent 17, dus je mag niet eens drugs gebruiken en drank drinken. Daarbij komt dat je je van XTC echt niet beter gaat voelen, hetzelfde geld voor drank. XTC/dronken is leuk die ene nacht, maar de dagen erna voel je je ellendig. Dit is hoe verslavingen ontstaan, als je gaat grijpen naar dingen om je pijn te vergeten. Sorry dat ik heel erg zeurderig over kom. Ben echt niet anti-drugs, heb zelf ook geexperimenteerd in mijn studententijd (was toen wel een tikkeltje ouder als jij nu bent en gebruikte niet ''omdat ik me zo ellendig voel

en van de pijn af wil'')



Verder wil ik alleen maar zeggen: Geen hand vol mannen maar een land vol. Tuurlijk nu voelt het kut, want je dacht dat het je ware liefde was. Maar dit is niet de manier. Praat erover met vriendinnen, ga desnoods lekker een jankfilm kijken en gooi die tranen eruit.
Alle reacties Link kopieren
quote:onverstandig schreef op 29 juli 2014 @ 02:49:

Jullie worden teveel afgeleid door de drugs en zien de draad van het verhaal niet meer.. De drugs is een bijzaak, dat is het gevolg van mijn problemen, als ik mij beter en gelukkig voel heb ik minder behoefte om drugs te pakken



Ik geloof dit je posts gelezen hebbende. Je kunt heel goed de kern van je probleem aangeven. Laat je dus niet een ander idee aanpraten, hoewel iedereen weet dat drugs heel verslavende kunnen zijn. Maar dat wil niet zeggen dat drugs je hoofdprobleem zijn. Kijk daar zeker voor uit, maar uit je teksten blijkt dat je doe bezig bent. Ga zo door! Hoe is het nu met je meis?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
To weet zelf echt wel dat drugs gebruiken niet goed is. Ze wil hier gewoon af en toe haar hart luchten en een beetje steun vinden...kom op, ze is nog maar 17...



Je geluk komt niet op je afspringen, helaas..het is de kunst om geluk te herkennen. En dat kan in zoveel kleine dingen zitten. Het voornaamste is dat jij jezelf als nummer 1 moet zien in deze wereld. Je bent belangrijk en uniek. En als je wilt heb je zelf alle voorzieningen die je nodig hebt om gelukkig te worden; nl. Jezelf.

Je hart is nu gebroken vanwege een jongen.

Laat deze verbroken relatie de rest van jouw leven niet bepalen. Zie het als een waardevolle les die je hebt geleerd en met je meeneemt, zodat je in je latere leven andere keuzes zult maken wat mannen betreft.

Je hebt verkeerde keuzes gemaakt...Wie niet?

Nu je erkend hebt wat verkeerd is, moet je ze niet meer maken..wees lief voor jezelf..je bent het meer dan waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:Icebreaker schreef op 29 juli 2014 @ 05:20:

[...]







Dank u!







Bij gebrek aan betere kandidaten voor de titel van forumheilige (ik noem het zelf kappitelaar) ben ik wederom verkozen. En terecht.



Ik heb zowel jou Icebreaker, als BGB, nog niet inhoudelijk zien reageren op de vraag/probleemstelling van TO. Met name van gerespecteerd fossiel BGB valt me dat tegen. Je hebt vaak goede teksten BGB, waarom nu dan niet? Terwijl je hier praktisch woont, had ik van jou iets beters verwacht...



Houd toch eens op met argumenteren tegen Argentovivo als je het inhoudelijk niet kunt of wilt winnen. Doe dan iets beters, bijvoorbeeld iets liefs zeggen tegen een TO die steun zoekt.



Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Wauw.. Het is bijna onbegrijpelijk hoeveel mensen hierop reageren.. Dat had ik totaal niet verwacht en vooral de laatste paar reacties.. Als ik zo'n reactie lees zie ik elke keer weer een lichtpuntje, dat kleine beetje steun wat ik graag wil voelen, het is echt fijn, dankjulliewel!!



Ps.. Ik ben harstikke nuchter, het is een begin
Alle reacties Link kopieren
ik heb ik voel me.. dag 1 en dag 2 topics gemaakt maar ik merk nu al dat dat teveel van het goede is en niet zal werken, ik vind het wel heel fijn om elke dag even van me af te schrijven dus vanaf morgen zal ik elke dag een update'je doen in dit topic!



kuss
Alle reacties Link kopieren
17 en nu al "alle ellendige jaren van ongeluk samen met hem" achter je willen laten? Kom op zeg, had je al op de lagere school een relatie met deze persoon? Je klinkt als een dramaqueen. Misschien beginnen met wat meer nuchterheid aanbrengen in je leven?
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
quote:onverstandig schreef op 30 juli 2014 @ 01:21:



Ps.. Ik ben harstikke nuchter, het is een beginHet is dus geen bitchen, zie je? Elk moment kan je beginnen en nu is het voor jou zover. Heb je nog mensen gesproken over je verdriet?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
En argentivo zoek toch eens ander terrein om jouw denken te bespreken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
nouja, ik heb eigenlijk niet meer iemand gesproken over me verdriet, maar dat is ook niet waar ik nu aan wil denken want als je mn andere topic leest die ik vandaag heb geplaats, dan zal je wel kunnen zeggen dat ik een goede dag heb vandaag.. haha en nog steeds nuchter



dit was trouwens mijn update van vandaag:



ik voel me vrolijk, alleen, gelukkig, eenzaam.. het zijn tegenpolen maar mijn gevoel gaat op en neer.. ik heb vandaag al momentjes gehad dat ik mij beter voelde en ergens gelukkig..



het moment is weer aangekomen dat ik achter het laptopje ben gekropen, dit keer met een mooi nummer op de achtergrond : the expanders-moving along.



mijn ambulante begeleidster belde, weer een fijn gesprek gehad, dingen op een rijtje gezet, mijn kamer in tilburg krijgt steeds meer bevestiging en ik word enthousiast..



ik ben aan het analyseren, wat ik heb, waar ik trots op kan zijn, wat ik beter zou willen en dingen waar ik zelf makkelijk verandering in kan brengen.. ik ben de wereld aan het bekijken, de mooie dingen aan het zien.. ik kijk naar buiten, zie de zon schijnen en een oude man lopen, ik betrap mezelf op een glimlachje.. ik kan ervan genieten dat die man gelukkig is, hij heeft het duidelijk naar zijn zin. wat zou hij nu denken? zou hij trots zijn op zijn leven dat hij heeft geleefd, of is hij soms net zo treurig als mij maar probeert hij zijn laatste jaartjes gelukkig af te sluiten en zoveel mogelijk proberen te genieten nu het nog kan..



soms heb ik zoveel bewondering voor de mensen die het leven als een roze wolk zien, pure optimisten, ik kan daar alleen maar jaloers op zijn.. behalve op dagen zoals deze.. ik kan zelf ook genieten van de zon, zelfs de lelijke bomen zijn mooi, ik besef dat de wereld super mooi is, hoe lelijk hij soms ook oogt.. mijn stiefvader zei altijd, het leven is een groot feest alleen moet je zelf de slingers ophangen en dat is zeker waar! de wereld is mooi hoe hij is, je kunt ervan maken wat je wilt, het is maar net hoe je er tegenop of juist op neer kijkt.



uit deze dag moet ik mijn kracht halen, ik voel de kracht in mijn lichaam en ik ga het benutten, ik help mezelf eraan herinneren waar ik het voor doe, misschien ga ik zo wel een lekkere fiets tocht maken om even uit te waaien en te kunnen genieten van de omgeving, dan kan ik zo stom zinnig met een glimlachje door de wereld fietsen omdat ik van elk klein dingetje geniet, het zit in de details, de details waar we normaal de tijd niet voor nemen, maar de kleine details is waar het geluk in zit.



bedankt voor u aandacht again, kuss!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
ik voel me.. dag 3



ik weet vandaag niet zo goed hoe ik mij voelen moet.. ik heb een slapenlozen nacht gehad en vanochtend om 07;15 pas in slaap gevallen..



me ritme is weg.. vannacht had ik een dipje, maar ik heb ook nog steeds niet geblowd, al weet ik niet of het daardoor komt maar als ik jullie moet geloven zal dat vast wel zo zijn.



ik heb vannacht ook mijn ex weer gesproken.. het was raar om hem te spreken en vooral omdat hij zijn emoties toonde en wel degelijk pijn had... hij was open.. en eerlijk.. en eigenlijk alles wat hij niet was tijdens onze relatie als ik dat nodig had.. maar er waren ook momenten dat ik mij meteen weer irriteerde en mezelf eraan hielp herinneren, ohja.. daarom is het uit.. het is beter zo, ik geef het al en een plekje en gek genoeg voel ik mij alleen maar beter nu ik het achter me kan laten.. die relatie gaf mij meer stress dan liefde en geluk.



verder ben ik nog steeds enthousiast over definitief het huis uit gaan, ik wil het graag voor elkaar hebben en dat het nu gebeurd, maar helaas moet ik nog even geduld hebben.. ik kan niet wachten tot het 1 oktober is.. ik hoop dan een beetje rust te vinden in mezelf als ik een stabiele thuis basis heb..



ik vind het vandaag fijn om maar een beetje aan te klungelen, een beetje bezig zijn en weg dwalen in mijn eigen gedachtes zonder dat ik mij er eigenlijk druk om maak.. heel raar eigenlijk maar het is fijn, lang leven dromenland..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven