Lijf & Lijn alle pijlers

Secret Eaters...

28-07-2014 21:54 28 berichten
Ik zit op TLC te kijken naar Secret Eaters en ik ben er ook een denk ik.. oke weet ik



Soms sta ik bij de snoeptrommel en bedenk me dan, maar meestal sta ik best vaak stiekem bij de trommel te snacken.

Ik eet de 3 maaltijden heel gezond, maar die snoepjes, sap en chipjes moet ik echt laten staan.



Weeg zo'n 20 kilo meer dan voor de kinderen en ik heb medicatie die niet helpt met afvallen maar 10 kilo moet toch te doen zijn?



Vandaag heel goed gegaan, alleen maar fruit gekocht om te snacken. En worteltjes.



Tips en trucs welkom, lekkere maaltijden die mager en vullend zijn ook.



Sinds vorige week ook weer wat meer gaan sporten, langzaam opbouwen.

Goede oefeningen voor thuis zijn ook welkom!
Schrijf alles op wat je eet. Echt alles. Het geeft je inzicht en kan je tegenhouden op momenten dat je eigenlijk verkeerde dingen en om verkeerde redenen wilt eten.
Alle reacties Link kopieren
De app Fatsecret downloaden en ALLES invoeren (!)

Ook die avocado van 300kcal. Mensen met overgewicht eten vaak heel gezond, maar kiezen een beetje verkeerd waardoor ze over de hele dag genomen teveel kcal binnenkrijgen.



Elk sapje is zon 120 kcal, als het niet meer is. Dat tikt aan!
Geniet van elke dag!
Geweldig programma vind ik dat! Ik zou zeggen, gebruik de tips van die onderzoeken die ze doen met die testpersonen. Ik eet nu ook van een kleiner bord en warempel: het helpt! Ook ben ik gestopt (OK, ik probeer nog, maar het gaat goed ) met eten uit verveling en is frisdrank voor eeuwig in de ban.



Ik ben zelf niet zo van het eetdagboek, want één slechte dag en ik schrijf het dan niet op.



Wat ik wel doe, is meer eiwitrijke maaltijden eten. Bijvoorbeeld yoghurt/kwark voor het ontbijt, eieren bij de lunch, kip/biefstuk/zalm voor het avondeten. Vult beter en je hebt er minder lang honger door.
Blijven schrijven is een kwestie van discipline en je kop niet in het zand steken.
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik niet zo'n secret eater, maar heb ik van die dagen dat ik niet kan stoppen met eten, vaak vlak voor dat ik ongesteld word...



Nu zit ik te fantaseren oer een whopper met dubbele kaas laag.... Super moeilijk!

Bij mij is het ook vaak dat ik wel wil sporten maar dat het maar twee keer in de week echt lukt...

Een goed eetpatroon lijkt me al moeilijk te ontwikkelen (begin vaak pas laat in de middag met eten). Iemand daarvoor tips? Eten in de ochtend word ik super misselijk
Ik begin vaak met alles bijhouden en een paar weken gaat het goed, ik weet dan ook dat ik met de drie vaste maaltijden niet te veel eet en gezonde keuzes maak, maar daar omheen lukt het soms gewoon niet goed. Ik ga zelfs wel eens naar de winkel om wat te halen en dan laad ik met kar vol met slechte lekkere dingen.



Trek is het, lekker trek...

Maar ik ga die app Fatsecret zeker eens bekijken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op maandag 28 juli 2014 22:19 Ik begin vaak met alles bijhouden en een paar weken gaat het goed, ik weet dan ook dat ik met de drie vaste maaltijden niet te veel eet en gezonde keuzes maak, maar daar omheen lukt het soms gewoon niet goed. Ik ga zelfs wel eens naar de winkel om wat te halen en dan laad ik met kar vol met slechte lekkere dingen.



Trek is het, lekker trek...

Maar ik ga die app Fatsecret zeker eens bekijken!





Ja trek. Daar heb je dus niks aan.

Kun je posten wat je op een dag eet?
Geniet van elke dag!
Voor vandaag heb ik qua eten en drinken staan:



4 bruine boterhammen, 2 met sambal smeerkaas en 2 met kaas en boter.

Glas halfvolle melk en 3 koffie zwart.

Water 2 glazen en een glas ananas sap.

Smoothie met magere yoghurt en aardbeien.



Ananas 4 plakken vers

Perzik



2 bieten met een ei en handje walnoten.

Een lollie en cracker met smeerkaas net.

Zwarte koffie en een glas holy soda.



Heb nu de honger/trek gestild met fruit maar misschien een beetje veel?



Morgen eten we kipburgers met tomaten salsa en heb ik worteltjes en komkommer met magere yogurthdip gepland voor als ik tussen de maaltijden toch wil snoepen.



Misschien een voller ontbijt ook?
En heel vaak eet ik daarnaast dus chips en drink ik sap want ik ben toch zo gezond bezig, kan wel

Of snoep ik stuk voor stuk toch een zakje drop per dag weg..
Waarom eet je geen volwaardige avondmaaltijd?



Begin met het schrappen van drinken met kcal. Dat is de makkelijkste "besparing".
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat bij mij echt helpt is geen snoep meer kopen. Als het in de voorraadkast ligt, dan moet het op de een of andere manier open en op...

Verder zou ik als ik jou was zo min mogelijk sapjes drinken. In plaats daarvan water of thee.
quote:kikkeranna schreef op 28 juli 2014 @ 22:38:

Waarom eet je geen volwaardige avondmaaltijd?



Begin met het schrappen van drinken met kcal. Dat is de makkelijkste "besparing".



Ja, vandaag de sapjes in het schap laten staan! zat te denken aan een kan icetea te maken zelf.



Had vandaag geen zin in vlees of kip, vandaar.
Kipburgers en tomatensalsa klinkt ook niet heel volwaardig. Of eet je 200-300 gram tomatensalsa naast je kipburger? Neem trouwens aan dat het zonder broodje is? Was er trouwens een reden dat je vandaag geen koolhydraten bij je avondmaaltijd had:?



Ice tea is een goed idee! Mits je er geen suiker doorheen gooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even jouw eten van vandaag in Fatsecret gezet en ik kom uit op 1200 kcal (bij benadering, want ik weet niet welke producten en welke hoeveelheden je precies hebt gegeten). Als je toch die kip erbij had gegeten, dan zat je op zo'n 1350 kcal. Dat is echt veel te weinig en daar val je niet vanaf.



Je kan op internet je onderhoud berekenen (de hoeveelheid kcal die je min. nodig hebt in rust) en je dagelijkse behoefte. Je kan langzaam het aantal kcal opbouwen (bijv. 100 kcal p/w extra) tot je aan je dagelijkse behoefte zit. Op deze manier went je lichaam eraan dat je meer (lees: normaal) eet en vervolgens ga je daar 300 kcal onder zitten om langzaam af te vallen.



Je hebt zelfs kans dat je al afvalt als je meer gaat eten (wel gezond dan he?). Geen lightproducten/sapjes, maar voldoende vet uit noten, olijf- of kokosolie, vette vis), proteïne (kwark, vis, kip, biefstuk, ei) en koolhydraten (volkoren brood en pasta, banaan, zilvervliesrijst, (zoete) aardappel, groente). En, een keer in de week iets eten wat je lekker vindt, een koekje, een bakje chips, chocola.
Alle reacties Link kopieren
quote:ninon schreef op maandag 28 juli 2014 23:46 Ik heb even jouw eten van vandaag in Fatsecret gezet en ik kom uit op 1200 kcal (bij benadering, want ik weet niet welke producten en welke hoeveelheden je precies hebt gegeten). Als je toch die kip erbij had gegeten, dan zat je op zo'n 1350 kcal. Dat is echt veel te weinig en daar val je niet vanaf.



Je kan op internet je onderhoud berekenen (de hoeveelheid kcal die je min. nodig hebt in rust) en je dagelijkse behoefte. Je kan langzaam het aantal kcal opbouwen (bijv. 100 kcal p/w extra) tot je aan je dagelijkse behoefte zit. Op deze manier went je lichaam eraan dat je meer (lees: normaal) eet en vervolgens ga je daar 300 kcal onder zitten om langzaam af te vallen.



Je hebt zelfs kans dat je al afvalt als je meer gaat eten (wel gezond dan he?). Geen lightproducten/sapjes, maar voldoende vet uit noten, olijf- of kokosolie, vette vis), proteïne (kwark, vis, kip, biefstuk, ei) en koolhydraten (volkoren brood en pasta, banaan, zilvervliesrijst, (zoete) aardappel, groente). En, een keer in de week iets eten wat je lekker vindt, een koekje, een bakje chips, chocola.



Je weet niet hoeveel boter en welke soort kaas

Je weet niet hoeveel een handje walnoten is bij TO

Die smoothie, wat zat daarin?

En de dranken niet meegeteld ;)
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 28 juli 2014 @ 23:59:

[...]





Je weet niet hoeveel boter en welke soort kaas

Je weet niet hoeveel een handje walnoten is bij TO

Die smoothie, wat zat daarin?

En de dranken niet meegeteld ;)



Heb je meegekeken mrsnem? . Dranken wel meegeteld (behalve koffie) maar inderdaad weet ik natuurlijk niet de hoeveelheden. Heb ruim gerekend, gewone boter, 48+ kaas, meer gram dan ik zelf bereken voor mijn (kleine) handje noten. Smoothie mist, maar dan nog is het menu van vandaag van TO niet heel volwaardig met het bieten, walnoten, ei als avondeten.



TO, log anders een weekje met je huidige eetpatroon, dan kan je zien of je voldoende eet. Zo goed mrsnem
Alle reacties Link kopieren
Haha ja toppie!



Bedoelde het niet lullig, weet je wel toch ;)

Maar je schrijft een hele conclusie, op basis van dat weinige aantal kcal over de hele dag. Misschien eet TO er morgen wel 3000, snapje.

Geniet van elke dag!
Ik had gister inderdaad een mager dagje, maar normaal eet ik dus wel meer calorieen hoor, eergister tortilla's gegeten met gehakt sausjes en kaas en tomaat sla enz.. dan zit ik met het ontbijt en lunch en de lekkere dingen echt wel meer dan 2500 kc.



Was het snoepen zat van het weekend en had magere boodschappen gehaald.

En toen ik gister Secret Eaters zag helemaal.



Maar ik ga het bijhouden en misschien een voller ontbijt en meer groente bij diner.



Ik eet vanavond de burger dus wel met een broodje, komkommer tomaten salsa en een portie groente ernaast.
quote:mrsnem schreef op 29 juli 2014 @ 00:52:

Haha ja toppie!



Bedoelde het niet lullig, weet je wel toch ;)

Maar je schrijft een hele conclusie, op basis van dat weinige aantal kcal over de hele dag. Misschien eet TO er morgen wel 3000, snapje.

Of eergisteren en sommige dagen daarvoor inderdaad :-)
quote:ninon schreef op 29 juli 2014 @ 00:45:

[...]





Heb je meegekeken mrsnem? . Dranken wel meegeteld (behalve koffie) maar inderdaad weet ik natuurlijk niet de hoeveelheden. Heb ruim gerekend, gewone boter, 48+ kaas, meer gram dan ik zelf bereken voor mijn (kleine) handje noten. Smoothie mist, maar dan nog is het menu van vandaag van TO niet heel volwaardig met het bieten, walnoten, ei als avondeten.



TO, log anders een weekje met je huidige eetpatroon, dan kan je zien of je voldoende eet. Zo goed mrsnem Ga ik doen!
quote:kikkeranna schreef op 28 juli 2014 @ 22:58:

Kipburgers en tomatensalsa klinkt ook niet heel volwaardig. Of eet je 200-300 gram tomatensalsa naast je kipburger? Neem trouwens aan dat het zonder broodje is? Was er trouwens een reden dat je vandaag geen koolhydraten bij je avondmaaltijd had:?



Ice tea is een goed idee! Mits je er geen suiker doorheen gooit.Gezoet met Stevia, en best te drinken vind ik
Top! Waar ik zelf altijd blij van wordt is ijskoude spa rood. Soms met een beetje teissere suikervrije limonade erdoor.
Alle reacties Link kopieren
Weet ik wel hoor, mrsnem. Je hebt ook wel gelijk
Gisteravond kwam ik dit topic tegen en heb idd die app gedownload. Wat blijkt.... ik eet veel te weinig en kom niet aan de 1500 calorieën. Ik ben de eeeeeuwige lijner en nadat ik ben afgevallen ben ik als de dood om aan te komen. Wat is nu een goed aantal calorieën om niet te veel niet te weinig calorieën binnen te krijgen?

Ik heb een bmi van 22

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven