Hoeveel mensen mee naar 20-weken echo?

29-07-2014 08:02 51 berichten
Een collega heeft binnenkort de 20-weken echo. Nu gaf ze aan dat haar ouders mee gaan daarheen. Dit heeft ze verder niet nagevraagd bij het bureau of dat mag. Nu staat mij bij dat er bij ons maar 1 persoon naast mij aanwezig mocht zijn. Hoe was dit bij jullie? Mag je idd meer mensen meenemen of niet?
Ik had ook alleen man mee. Wel ouders en schoonouders bij de 3D pretecho en ze vonden het echt superleuk, dat is wel aanrader. Ze waren echt onder de indruk hoe goed je alles kon zien.
Bij de 20-weken was ik er ook alleen bij, als partner zijnde. Net als bij de 7-wekenecho en 12-wekenecho.



We hebben ook een pretecho laten maken, ik dacht bij 28 weken (?) en daar waren de opa's en oma's ook bij en het zusje van mijn vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en oudste (van 2) waren mee. Academisch ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alleen met vriend.

Nee, je mag niet filmen. Ze kunnen het wel op een USB stick zetten. Ik betaalde hier ¤5.- cash (kon dit niet pinnen) voor. Van te voren even aangeven dat je dit wilt.
Alle reacties Link kopieren
Hier alleen partner



Snap nooit waarom iedereen altijd mee moet.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Academisch ziekenhuis, man, schoonmoeder (en schoonvader met dochter op de gang) mee. Was geen probleem.



Juist als er slecht nieuws was (lag in lijn der verwachting) vonden we het handig als er nog iemand bij was om mee te luisteren en vragen te stellen.
Hier drie keer eigenlijk niks over gezegd hoeveel mensen er mee mochten. Maar alleen mijn vriend ging mee. Ik vond de echo's zelf al enorm saai, zou niet weten waarom iemand anders dat leuk zou vinden.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons 1 extra volwassene, geen kinderen toegestaan. Moest dus steeds oppas regelen voor echo's. Maar ik snap het wel, de echoscopiste moet zich kunnen concentreren. Als je het leuk vind zo'n moment te delen met familie, kan je pretecho doen of bijv je moeder een keer meenemen naar vk. Dan kan ze het hartje horen.
Alle reacties Link kopieren
quote:luffy22 schreef op 29 juli 2014 @ 09:32:

Hier drie keer eigenlijk niks over gezegd hoeveel mensen er mee mochten. Maar alleen mijn vriend ging mee. Ik vond de echo's zelf al enorm saai, zou niet weten waarom iemand anders dat leuk zou vinden.Haha, lekker nuchter.
Alle reacties Link kopieren
quote:luffy22 schreef op 29 juli 2014 @ 09:32:

Hier drie keer eigenlijk niks over gezegd hoeveel mensen er mee mochten. Maar alleen mijn vriend ging mee. Ik vond de echo's zelf al enorm saai, zou niet weten waarom iemand anders dat leuk zou vinden.Dit dus
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik vond de echo's helemaal niet saai, alleen later in de zwangerschap vond ik er niet zoveel meer aan omdat er zo weinig te zien was. En mijn ouders vonden het ook heel leuk, in 'hun tijd' werden er namelijk nog nauwelijks echo's gemaakt dus zij vonden het gewoon leuk om een keer te zien.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee eigenlijk. Ik had altijd alleen man bij mij. Een keer is mijn moeder meegegaan naar een routinecontrole, toen heeft de VK wel een kleine echo gemaakt omdat mijn moeder zo onder de indruk was van de dvd qua kwaliteit itt de vroegere echo (wazige vlek).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je in hemelsnaam meer dan een persoon mee willen nemen en foto's en films willen maken bij een 20 weken echo ?!
Alle reacties Link kopieren
Het is geen pretecho!!!!!! Het is een serieuze zaak en erg spannend !!!!
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat over de 20 weken echo waar wordt gekeken of je kindje helemaal goed is, er geen afwijkingen zijn. Is niet voor vermaak!

Daar wil je toch alleen je man bij? Zucht.... Anders moet je ergens een pretecho laten maken.
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
De 20 weken echo is vooral medisch, daar had ik alleen man bij. Omdat ik zwangerschapssuiker had zijn er in het laatste trimester 3 extra echo's gemaakt door de VK. Bij een van die echo's heb ik wel mijn moeder meegenomen. Die had dat nooit meegemaakt; in haar tijd deden ze nog niet aan echo's. Op zich waren die echo's ook medisch, maar alleen om te controleren of baby niet te hard groeide. Bij afspraken met VK mocht er altijd wel een extra iemand mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 29 juli 2014 @ 08:02:

Een collega heeft binnenkort de 20-weken echo. Nu gaf ze aan dat haar ouders mee gaan daarheen. Dit heeft ze verder niet nagevraagd bij het bureau of dat mag. Nu staat mij bij dat er bij ons maar 1 persoon naast mij aanwezig mocht zijn. Hoe was dit bij jullie? Mag je idd meer mensen meenemen of niet?In de VU geweest voor een medische echo en later nog een 20weken echo gehad in een speciale kliniek.. man en dochter van 3 mochten zonder problemen mee.
Alle reacties Link kopieren
Medische echo, alleen mijn man mocht mee. Ook geen kinderen. Nog eens super spannend omdat wij geen combitest e.d. hadden laten doen. Was niet eens in me opgekomen om meer mensen mee te vragen, daar zijn pretecho's voor ...
Mijn moeder is meegeweest naar de twintig weken echo van de jongste, en dochter van bijna drie was er ook bij. Man zat in het buitenland voor langere tijd en ik wilde niet alleen. Oma wist dus ook eerder dan de vader het geslacht van het kindje.
quote:chillies schreef op 29 juli 2014 @ 10:28:



Daar wil je toch alleen je man bij? Zucht.... Anders moet je ergens een pretecho laten maken.Nou zeg, dat mag toch iedereen zelf bepalen. Zolang ze maar weten dat het geen gezellig uitje is, lijkt me dat de zwangere in kwestie best wel zelf kan bepalen of haar partner dan wel iemand anders tot steun kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het kan per ziekenhuis verschillend zijn, maar bij ons ziekenhuis waren ze heel 'streng'; alleen de ouders.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg wat extra echo's (vanwege de groei van de baby, die was aardig groot rond 35 weken) en toen heb ik mijn moeder wel meegenomen, die vond dat heel interessant natuurlijk.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Hier ook maar strikt 1 persoon mee en geen foto's/filmpjes maken. Werd van te voren echt benadrukt dat het geen pretecho was maar puur een medische check.



Geef wel als tip mee dat ze zichzelf comfortabel maakt op die tafel/bank waar je dan op ligt. Ik had al iets last van mijn bekken, maar kon zowat niet lopen toen ik 3 kwartier later van die pijnbank af kwam. Had graag iets van een kussentje onder mijn rug gehad
Alle reacties Link kopieren
meestal staat informatie op website van degenen die de 20 weken echo doen. ook kreeg ik een folder mee waarin ook duidelijke informatie stond. mn man is de enige die mee is geweest vond k zelf ook wel fijn, zou me alleen maar niet prettig voelen met veel mensen erbij.

@ lulu dat had ik dus ook ik lag ook zowat n half uur daar en kwam er met n stijve rug etc vanaf, niet echt prettig haha.
sometimes believing and hoping is all we have
Alle reacties Link kopieren
Bij ons mogen er wel drie volwassenen mee, geloof dat ik daar wel even over gebeld heb de vorige zwangerschap. Toen hebben we de oma's meegenomen. Ik heb vandaag toevallig weer een 20 wk echo. Dit keer besloten om samen met mijn man te gaan zonder "publiek". Voor de oma's was t erg leuk de vorige keer maar ik heb de halve echo gemist voor mijn gevoel doordat ik steeds bezig was met hub reacties etc. Nu dus met z'n tweetjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven