Mannen op het viva-forum

29-07-2014 09:30 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat het beleid is met betrekking tot mannen en ook niet of er wel eens een topic over dit onderwerp is geweest. Het is, voor de goede orde, ook niet mijn ambitie om het beleid hier te gaan bepalen.



Wel wil ik het debat openen over de rol van mannen op dit forum. Ik vind het persoonlijk erg merkwaardig dat er behoorlijk wat mannen zijn, die uit alle beschikbare fora over alle mogelijke onderwerpen, uitgerekend kiezen voor het forum dat evident niet voor hen bedoeld is. Eerlijk gezegd gaat mijn radar hier al van af.



Want wat motiveert die mannen om hier te komen? Om van gedachten te wisselen met vrouwen? Kan dat niet op een gemengd forum in plaats van op een vrouwenforum?



Hopen sommige mannen hier een relatie of een scharrel op te doen? Misschien ben ik te cynisch, maar ik vermoed dat dat voor heel veel mannen hier geldt.



Of proberen ze vrouwen af te zeiken en te voorkomen dat vrouwen elkaar echt kunnen vinden. Het is uit onderzoek bekend dat wanneer er mannen in een vrouwengroep bijkomen, vrouwen toch weer pleasend gedrag gaan vertonen. Ze willen zich manifesteren, "grappig" zijn, sexy overkomen, etc. In een dergelijk klimaat is het moeilijker om vrouwelijke solidariteit en een kritisch/activistisch klimaat tot stand te brengen.



In een ander topic valt het me ook op hoe mannen me negatief bejegenen, en er stilzwijgend van uitgaan dat feministische kritiek in feite niets anders betekent dan de wens om "eens stevig geneukt te worden". Het is erg genoeg dat we dit soort seksistische agressie elders in de maatschappij moeten dulden, maar uitgerekend op een vrouwenforum? Of all places in the world?



Kortom: wat zijn jullie ervaringen met de mannen hier? En wat is jullie antwoord op de vraag wat die mannen hier in Godsnaam zoeken? Vinden jullie dat niet een beetje raar en dubieus?
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
Ik krijg meer het verkapte onderzoek/artikel schrijf gevoel.....



Maar goed, ik vind het ook enigszins vreemd dat mannen er voor kiezen hier te komen en te blijven hangen. Maar zijn we dat niet allemaal? Ik snap het idee dat zelfs online mannen proberen gebied zich toe-eigenen, net zoals ze dat vanzelfsprekend voor hen, in real life doen. Maar ik voel me er niet gehinderd door hier.
Is dit de Wijze stiekem? Wat een onzin topic weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoishet schreef op 29 juli 2014 @ 10:09:

[...]





Huh? Uit de reacties hier leid jij dat al af? Dat vind ik heel knap.Ik vind het al knap dat jij haar gedachtegang snapt
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 29 juli 2014 @ 10:13:

"Of proberen ze vrouwen af te zeiken en te voorkomen dat vrouwen elkaar echt kunnen vinden. Het is uit onderzoek bekend dat wanneer er mannen in een vrouwengroep bijkomen, vrouwen toch weer pleasend gedrag gaan vertonen. Ze willen zich manifesteren, "grappig" zijn, sexy overkomen, etc. In een dergelijk klimaat is het moeilijker om vrouwelijke solidariteit en een kritisch/activistisch klimaat tot stand te brengen."



Wie denk jij eigenlijk wel niet dat je bent?Vrouwelijke solidariteit? In wat? Kritisch naar wat?
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man, kom er openlijk voor uit. Ik zit hier niet voor een scharrel of wat dan ook. Ik lees soms de topics, reageer soms maar wel met respect naar de vrouwen.

Vrouwen zijn het beste en meest sterkste geslacht van de wereld. Zonder vrouwen waren wij nergens. Ik ben heel erg blij met jullie vrouwen, in alle opzichten.

Natuurlijk mag je voor jezelf opkomen, maar bedenk dat er mannen zijn die wel respect hebben voor vrouwen.

Ik ben opgevoed door een vrouw, die heel sterk was, die mij altijd geleerd heeft dat vrouwen het meeste werk verrichten in een gezin, huishouden enzovoort. Zowel emotioneel als fysiek is een vrouw ontzettend sterk.

Ik ben getrouwd met zeer sterke vrouw, samen doen wij het huishouden, we kletsen veel. Zij beschouwt mij soms als haar beste vriendin, zal altijd voor haar klaar staan. En van alle kanten haar helpen, want dat doet zij mij ook



Dus misschien zijn er wel meer mannen die er zo over denken en net daarom hier komen
nobody said it was easy
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 29 juli 2014 @ 10:08:

[...]



Ja, dat zijn van die zwervers die eens langskomen om te kijken of er iets te halen valt, maar toch niet ons vaste groepje troetels?Ja maar als je hier net bent (weet ik niet hoor) dan ben je toch nog niet bekend met de vaste groep?
Stressed is just desserts spelled backwards
jeeeh mannen in dit topic.



Zeer welkom wat mij betreft
quote:MevrouwJack schreef op 29 juli 2014 @ 10:15:

[...]



Ik vind het al knap dat jij haar gedachtegang snapt



Ik probeer mij te manifesteren, want ik vermoed zo maar dat hier ook mannen gaan reageren. En dan moet ik natuurlijk wel 'gezien' worden!



Het is beslist waar dat vrouwen zich anders gaan gedragen als er mannen zijn, beslist mee eens. Dat noemt met ook wel "evenwicht", biologisch, evolutionair, eierstokkenklapperend bepaald zeg maar.



Op jouw topic krijgt je niét alleen de wind van voren van de mannen, eigenlijk is helemaal niemand het volledig met je eens.

Best gek. Het forum wordt dagelijks bezocht door 10.000 mensen, het gros is vrouw. Dat had je vast anders bedacht toen je je topic op "seks" opende.

En ik heb nog van niemand mogen lezen dat ze jouw oproep om alle mannen te ondermijnen door ze pikstraf te geven een goed idee vinden!
Alle reacties Link kopieren
Toevallig vroeg mijn vriend gisteravond wat er nou zo leuk was aan het VF, die zit het schermpje regelmatig op de VF-app staan. Ik vertelde hem over allerhande zaken, dat ik heel veel leer hier, enzovoort enzovoort. Toen hij vroeg of er ook mannen meeschreven, zei ik tegen hem dat het soms juist heel verhelderend was, als een man ook eens reageerde. Dat ik dan denk: ja, mannen denken inderdaad heel anders, duidelijk. Als duidelijk is dat ze man zijn (want dat is nog wel eens lastig) vind ik het soms heel handig. Even de andere kant belichten. De hengelaars daargelaten, die zoeken het maar uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbelma schreef op 29 juli 2014 @ 10:14:



Maar goed, ik vind het ook enigszins vreemd dat mannen er voor kiezen hier te komen en te blijven hangen. Maar zijn we dat niet allemaal? Ik snap het idee dat zelfs online .



Ja toch? Wat beweegt hen?



Maar ik vind het persoonlijk ook erg vervelend dat uitgerekend de enige plek die specifiek voor vrouwen bedoeld is weer gekoloniseerd (en ook gedomineerd!) moet worden door mannen.



Ik zeg gedomineerd, omdat het mijn ervaring is dat procentueel er weliswaar niet zoveel mannen lijken te zijn, maar dat zij wel onevenredig veel impact (proberen te) hebben met schreeuwerige meningen, vrouwonvriendelijke stellingnamen en sowieso met een dominante houding. Datgene juist dat we willen doorbreken.
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
Ik vind trouwens dat je met je OP de 'macht' van mannen zeer overschat, en die van vrouwen onderschat.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoishet schreef op 29 juli 2014 @ 10:19:

[...]





Ik probeer mij te manifesteren, want ik vermoed zo maar dat hier ook mannen gaan reageren. En dan moet ik natuurlijk wel 'gezien' worden!



Wel nog even jouw ava aanpassen en dan flink wapperen met jouw 'erotisch kapitaal' . Je weet toch dat die stumperds visueel zijn ingesteld...
Nee heb je, ja kun je krijgen
Meid, weet je wat jij een keer nodig hebt? Een goeie beurt.



Godsklere, waarom zo zuur?
quote:Maleficent schreef op 29 juli 2014 @ 10:18:

[...]





Ja maar als je hier net bent (weet ik niet hoor) dan ben je toch nog niet bekend met de vaste groep?True!
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 10:20:

[...]





Ja toch? Wat beweegt hen?



Maar ik vind het persoonlijk ook erg vervelend dat uitgerekend de enige plek die specifiek voor vrouwen bedoeld is weer gekoloniseerd (en ook gedomineerd!) moet worden door mannen.



Ik zeg gedomineerd, omdat het mijn ervaring is dat procentueel er weliswaar niet zoveel mannen lijken te zijn, maar dat zij wel onevenredig veel impact (proberen te) hebben met schreeuwerige meningen, vrouwonvriendelijke stellingnamen en sowieso met een dominante houding. Datgene juist dat we willen doorbreken.Ik vind het heel bijzonder dat jij alleen reageert op de reacties waarin iemand het me je eens is. Voor een gezonde discussie is het handig ook te reageren op mensen die het niet met je eens zijn. Er zijn nl vrouwen die het niet met je eens zijn. Of zijn dat dan alleen vrouwen die willen pleasen in jouw ogen? Zijn die het reageren niet waard?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 29 juli 2014 @ 10:23:

[...]



True!Maar met de rest ben ik het niet zo eens. Ik reageer niet anders als er mannen meeschrijven in een topic. Niet naar de mannen en niet naar de vrouwen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 10:20:

[...]





Ja toch? Wat beweegt hen?



Maar ik vind het persoonlijk ook erg vervelend dat uitgerekend de enige plek die specifiek voor vrouwen bedoeld is weer gekoloniseerd (en ook gedomineerd!) moet worden door mannen.



Ik zeg gedomineerd, omdat het mijn ervaring is dat procentueel er weliswaar niet zoveel mannen lijken te zijn, maar dat zij wel onevenredig veel impact (proberen te) hebben met schreeuwerige meningen, vrouwonvriendelijke stellingnamen en sowieso met een dominante houding. Datgene juist dat we willen doorbreken.Weet je zeker dat je zelf geen man bent dan?
quote:zoishet schreef op 29 juli 2014 @ 10:21:

Ik vind trouwens dat je met je OP de 'macht' van mannen zeer overschat, en die van vrouwen onderschat.

Dit!

De mannen domineren hier absoluut niet. Sowieso zijn vrouwen over het algemeen betere schrijfsters en betere argumentators. (hee, dat woord bestaat niet!) En als ze zich misdragen krijgen ze 500 vrouwen over zich heen figuurlijk. Lekker puh.
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 10:20:

[...]





Ja toch? Wat beweegt hen?



Maar ik vind het persoonlijk ook erg vervelend dat uitgerekend de enige plek die specifiek voor vrouwen bedoeld is weer gekoloniseerd (en ook gedomineerd!) moet worden door mannen.



Ik zeg gedomineerd, omdat het mijn ervaring is dat procentueel er weliswaar niet zoveel mannen lijken te zijn, maar dat zij wel onevenredig veel impact (proberen te) hebben met schreeuwerige meningen, vrouwonvriendelijke stellingnamen en sowieso met een dominante houding. Datgene juist dat we willen doorbreken.Jeetje, hoe kom je erbij, hoe kom je erbij.
Alle reacties Link kopieren
Sommige "dames" melden zich hier aan met een nicknaam waardoor ze meteen passief aggressief zijn.

Wanneer ze dan vervelende reacties krijgen vinden ze dat vreemd.



Ik denk dat er hier meer mannen zijn die nog nooit op de sekspijler geschreven hebben dan mannen die alleen daar voor komen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:zoishet schreef op 29 juli 2014 @ 10:19:

[...]





Ik probeer mij te manifesteren, want ik vermoed zo maar dat hier ook mannen gaan reageren. En dan moet ik natuurlijk wel 'gezien' worden!



Je bent een vákvrouw
Tjezus, wat vals
quote:Maleficent schreef op 29 juli 2014 @ 10:25:

[...]





Maar met de rest ben ik het niet zo eens. Ik reageer niet anders als er mannen meeschrijven in een topic. Niet naar de mannen en niet naar de vrouwen.Nee inderdaad. Ik zie de meerwaarde er wel van in en heb ook vaak genoeg goed kunnen lachen met ze. Nou ben ik toch meer een mensentyp dan dat ik continu bezig ben met de tweeslachtigheid van het leven. Dat is leuk als ik verliefd wordt, dan moet het een man zijn, maar zo in het dagelijkse leven ben ik daar echt niet mee bezig. Daar ben ik alweer een tijdje overheen gegroeid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 29 juli 2014 @ 10:27:

Ik denk dat er hier meer mannen zijn die nog nooit op de sekspijler geschreven hebben dan mannen die alleen daar voor komen.Plus dat de meeste mannen op de sekspijler een héle kort forumleven hebben
Tjezus, wat vals
Hoe kom je er trouwens bij dat we uberhaupt de behoefte hebben om hier "iets te doorbreken"?



Of dat dit een platform voor activisme/feminisme zou zijn als er geen mannen ronddwaalden?



Kind, ik kom hier voor m'n rust .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven