Mannen op het viva-forum

29-07-2014 09:30 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat het beleid is met betrekking tot mannen en ook niet of er wel eens een topic over dit onderwerp is geweest. Het is, voor de goede orde, ook niet mijn ambitie om het beleid hier te gaan bepalen.



Wel wil ik het debat openen over de rol van mannen op dit forum. Ik vind het persoonlijk erg merkwaardig dat er behoorlijk wat mannen zijn, die uit alle beschikbare fora over alle mogelijke onderwerpen, uitgerekend kiezen voor het forum dat evident niet voor hen bedoeld is. Eerlijk gezegd gaat mijn radar hier al van af.



Want wat motiveert die mannen om hier te komen? Om van gedachten te wisselen met vrouwen? Kan dat niet op een gemengd forum in plaats van op een vrouwenforum?



Hopen sommige mannen hier een relatie of een scharrel op te doen? Misschien ben ik te cynisch, maar ik vermoed dat dat voor heel veel mannen hier geldt.



Of proberen ze vrouwen af te zeiken en te voorkomen dat vrouwen elkaar echt kunnen vinden. Het is uit onderzoek bekend dat wanneer er mannen in een vrouwengroep bijkomen, vrouwen toch weer pleasend gedrag gaan vertonen. Ze willen zich manifesteren, "grappig" zijn, sexy overkomen, etc. In een dergelijk klimaat is het moeilijker om vrouwelijke solidariteit en een kritisch/activistisch klimaat tot stand te brengen.



In een ander topic valt het me ook op hoe mannen me negatief bejegenen, en er stilzwijgend van uitgaan dat feministische kritiek in feite niets anders betekent dan de wens om "eens stevig geneukt te worden". Het is erg genoeg dat we dit soort seksistische agressie elders in de maatschappij moeten dulden, maar uitgerekend op een vrouwenforum? Of all places in the world?



Kortom: wat zijn jullie ervaringen met de mannen hier? En wat is jullie antwoord op de vraag wat die mannen hier in Godsnaam zoeken? Vinden jullie dat niet een beetje raar en dubieus?
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 29 juli 2014 @ 12:11:

[...]





Ik doe beiden graag.

Naaien en shoppen????????????????



Krijg nu een beeld van een stoffenshoppende meneer achter een naaimachine...
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft het beleid hier lijkt het mij heel simpel, bij het aanmaken van een account kan je namelijk zelf invullen van welk geslacht je bent. Simpeler kan het bijna niet en met die keuzemogelijkheid is die vrouwelijke exclusiviteit van jou meteen overboord.

Het valt je op dat mannen jou negatief bejegenen? Goeie tip, lees je eigen topics nog eens terug. Wat denk je nu zelf? Je beschrijft mannen voortdurend als brute, seksistische onderdrukkers met vieze piemels.....Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

Hoe kom je trouwens op het rare idee dat de vrouwen hier er op zitten te wachten dat jij het forum omtovert tot een feministisch bolwerk?



Waarom ik hier kom? Een aantal weken geleden was ik op zoek naar wat informatie over een bepaald onderwerp en kwam bij toeval hier terecht. Ik heb veel topics gelezen, veel intelligente, hartverwarmende en lachwekkende meningen en reacties gezien en besloten hier een tijdje te blijven.

En nee, ik kom hier niet om te hengelen, fappen of weet ik wat voor flauwekul. Ik heb een zeer lieve vriendin waarmee ik een volstrekt gelijkwaardig leven leid, iets wat jij overduidelijk nog moet leren want je hebt werkelijk geen enkel idee hoe de wereld in elkaar zit.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een zeur OP toch weer.
quote:Yraatje schreef op 29 juli 2014 @ 12:13:

[...]



Toch dat kippenhok!! kippen = ei = goed voor de potentie = man blij..........vrouw ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 29 juli 2014 @ 12:15:

[...]









*gooit alle niet-seks-gerelateerde zaken weer uit koffer*Blijft er niet veel over he?
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 29 juli 2014 @ 12:16:

[...]





.......vrouw ook.Oh ja?
Volgens mij mag TAM blijven, TO
Ik ben hier als man lid geworden omdat ik via via op een topic kwam waar wat gedachten van een man wel welkom waren. Ik zal nog wel eens in een dergelijk topic reageren denk ik.



Ik ben er vrij sterk van overtuigd dat mannen en vrouwen vrijwel hetzelfde willen in het leven en van elkaar, alleen dat we soms andere manieren hebben om dat te uiten.



Wat betreft het topic man vs vrouw zelf denk ik dat er op sommige terreinen nog heel wat te winnen valt. Dat vrouwen in dezelfde functie als mannen bijvoorbeeld nog altijd structureel minder verdienen is gewoon niet goed te praten. Maar dat is iets waar we volgens mij prima in de loop van de tijd op een normale manier uit kunnen komen. En wie er dan verder thuis voor de kids wil zorgen, wil gaan werken, of alles perfect fifty fifty willen verdelen... weet je, bepaal het lekker zelf!



Om voor mijn eigen situatie te spreken bijvoorbeeld: ik ben de schoonmaakmuts in huis. Alles behalve de boodschappen en het koken doe ik. Ik werk meer uren en alsnog verdient mijn vrouw riant beter dan mij en dit gun ik ONS van harte. En hoe andere mensen het regelen moeten ze lekker helemaal zelf weten. Zolang ze maar niet gehinderd worden door seksisme wanneer ze datgene willen gaan doen waar ze zelf voor hebben gekozen.
quote:Yraatje schreef op 29 juli 2014 @ 12:15:

[...]



Naaien en shoppen????????????????



Krijg nu een beeld van een stoffenshoppende meneer achter een naaimachine...Ik ga graag met m'n vrouw shoppen zodat ik mede-invloed heb op de kledij. (welke kleding haar het meeste flatteert en het beste staat.) Afhankelijk van het soort kledij, mondt dit vaak uit in naaien. (zonder naaimachine).
quote:Yraatje schreef op 29 juli 2014 @ 12:17:

[...]



Blijft er niet veel over he?Nope.
quote:Yraatje schreef op 29 juli 2014 @ 12:19:

[...]



Oh ja?Ja, natuurlijk. van seks wordt je toch wederzijds blij? Of niet dan?
Alle reacties Link kopieren
Jeej en dit topic begon met feminisme
Enjoying life
Ik ga shoppen en terrasjes pakken. Tot later, dames.



*draagt stokje over aan Amand*
Je doet toch wel aan vrouw-vriendelijke seks, TAM? Just checking hoor. Gelijkwaardige seks, bedoel ik dan hè.
laura, femiwattes?



Nu TAM druk bezig is...



pimpampum, nog wat te doen vanavond?
Nou TO er hebben nu toch aardig wat mannen gereageerd, geef daar je reactie eens op!
Oh, jammer.



Maarruh ik gebruik m'n eigen stokje wel, TAM. En die heb ik op dit moment ergens anders nodig, dus helaas. En je weet dat ik jouw stokje niet in mijn handen wil nemen. Daarvoor zit ik net niet comfortabel genoeg in m'n hetroseksualiteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 29 juli 2014 @ 12:21:

[...]





Ik ga graag met m'n vrouw shoppen zodat ik mede-invloed heb op de kledij. (welke kleding haar het meeste flatteert en het beste staat.) Afhankelijk van het soort kledij, mondt dit vaak uit in naaien. (zonder naaimachine).

Geniaal... Heb je nog tips?? Mijn vriend vindt het "vervelend" dat hij tegenwoordig wel eens op mij moet wachten in een winkel i.p.v. omgekeerd.

Maar tot nu toe resulteert mijn keuze tot nu toe nog niet echt uit in naaien (zonder naaimachine). Dat gebeurt alleen als ik toch al niks meer aan heb...
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 29 juli 2014 @ 12:23:

[...]





Ja, natuurlijk. van seks wordt je toch wederzijds blij? Of niet dan?

Ach ja, het is dat het moet ( ) maar ja...



Meestal wel ja...
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnigkleintje schreef op 29 juli 2014 @ 12:27:

laura, femiwattes?



Nu TAM druk bezig is...



pimpampum, nog wat te doen vanavond? Naja ok meer een provocerende stelling.
Enjoying life
quote:pimpampum schreef op 29 juli 2014 @ 12:20:

Ik ben hier als man lid geworden omdat ik via via op een topic kwam waar wat gedachten van een man wel welkom waren. Ik zal nog wel eens in een dergelijk topic reageren denk ik.



Ik ben er vrij sterk van overtuigd dat mannen en vrouwen vrijwel hetzelfde willen in het leven en van elkaar, alleen dat we soms andere manieren hebben om dat te uiten.



Wat betreft het topic man vs vrouw zelf denk ik dat er op sommige terreinen nog heel wat te winnen valt. Dat vrouwen in dezelfde functie als mannen bijvoorbeeld nog altijd structureel minder verdienen is gewoon niet goed te praten. Maar dat is iets waar we volgens mij prima in de loop van de tijd op een normale manier uit kunnen komen. En wie er dan verder thuis voor de kids wil zorgen, wil gaan werken, of alles perfect fifty fifty willen verdelen... weet je, bepaal het lekker zelf!



Om voor mijn eigen situatie te spreken bijvoorbeeld: ik ben de schoonmaakmuts in huis. Alles behalve de boodschappen en het koken doe ik. Ik werk meer uren en alsnog verdient mijn vrouw riant beter dan mij en dit gun ik ONS van harte. En hoe andere mensen het regelen moeten ze lekker helemaal zelf weten. Zolang ze maar niet gehinderd worden door seksisme wanneer ze datgene willen gaan doen waar ze zelf voor hebben gekozen.



Vooral eens met het vetgedrukte. Doorgaans ben ik me er niet eens van bewust dat ik deels met vrouwen discussieer hier. Nu ligt het er dik bovenop, maar in andere discussies is geslacht een non-issue. Het idee dat mannen hier komen en blijven hangen om het aan te pappen met vrouwen vind ik ronduit lachwekkend. Zoals je zelf zegt: daar zijn zat betere (dating)sites voor!



Ik ben hier verzeild geraakt aan het begin van deze eeuw toen ik online een abonnement afsloot op de Viva, als cadeau aan mijn vriendin. Het blad was een teleurstelling, maar aan het forum ben ik blijven plakken. Ik bezoek tal van andere beroeps- en hobbyfora, maar als algemeen forum vind ik Viva gewoon het leukst.
Volgens mij verloopt dit topic niet naar wens van TO!
Alle reacties Link kopieren
vaak kom ik er ook pas later achter dat iemand een man is, ga er toch wel vanuit dat de meesten hier vrouwen zijn. Hoe rolbevestigend is dat
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:pimpelmeesje67 schreef op 29 juli 2014 @ 12:34:

Volgens mij verloopt dit topic niet naar wens van TO! Of juist wel, dan is hij/zij de beste trol ooit
quote:zonnigkleintje schreef op 29 juli 2014 @ 12:27:

laura, femiwattes?



Nu TAM druk bezig is...



pimpampum, nog wat te doen vanavond?



Sorry zonnigkleintje, na werk, de afwas, het dinsdagavondse stofzuigrondje door het huis en het dweilen van de keuken ben ik echt te moe vrees ik :'(



En nog even serieus op wat kadanz zegt: er komen hier uiteraard ook mannen die proberen te hengelen naar 'iets leuks' wat dan al snel seks betreft. Jammer genoeg voor de meesten van hen doen ze dat zo doorzichtig en onbeholpen dat ze vrijwel direct worden afgedroogd en buitengezet. Daardoor is het vooral vermakelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven