1,5 week teruggezet?

29-07-2014 12:34 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Het zit mij toch niet helemaal lekker dus wil graag jullie mening weten.



Ik ben afgelopen zaterdag 26-7 bij de verloskundige geweest voor een echo. Naar mijn idee was ik toen rond de 7 weken. Echter toen de vk het vruchtje ging opmeten (3/4mm) vertelde ze mij dat ik pas 5+4 ben. Ik schrok hier eigenlijk een beetje van want dat is 1,5 korter dan dat ik zelf dacht. We hebben wel een voorzichtig kloppend hartje gezien



7-6 was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Ik heb een gemiddelde cyclus. (alleen de maand ervoor had ik toevallig een langere cyclus van 3 dagen)

Op 7-7 heb ik voor het eerst positief getest. Als ik zelf dus ga rekenen zou ik nu 7+3 zwanger moeten zijn en niet 6 weken.

Ik weet niet wanneer mijn eisprong is geweest dus precies berekenen is niet mogelijk maar hoe is het mogelijk dat er een verschil van 1,5 week in zit?



Ik ga me nu dus allerlei dingen in mijn hoofd halen. Ben ik misschien wel 7 weken zwanger maar heeft de baby een achterstand en ontwikkeld zich niet goed? Of is het normaal dat je zover terug kan worden gezet?



Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen geruststellen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt waarschijnlijk ontzettend vroeg getest. Ik heb ook bij alle zwangerschappen al met 3.5 week getest in de veronderstelling dat ik toch echt al ruim over de 4 weken zou zijn.



Je kan heel goed nu ook een langere cyclus hebben gehad.



Probeer je niet druk te maken. En vergeet niet dat je er allemaal geen invloed op hebt.



Wanneer mag je weer terug?
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
quote:saraaa-- schreef op 29 juli 2014 @ 12:37:

Je hebt waarschijnlijk ontzettend vroeg getest. Ik heb ook bij alle zwangerschappen al met 3.5 week getest in de veronderstelling dat ik toch echt al ruim over de 4 weken zou zijn.



Je kan heel goed nu ook een langere cyclus hebben gehad.



Probeer je niet druk te maken. En vergeet niet dat je er allemaal geen invloed op hebt.



Wanneer mag je weer terug?



Toen ik de eerste keer teste op 7-7 was het inderdaad een heeeeel licht streepje. De dagen erna werd hij steeds donkerder en een week later was de teststreep zelfs donkerder dan de controlestreep.

Het zou dus inderdaad heel goed kunnen dat ik heel vroeg getest heb maar dan nog, 1,5 vind ik zo veel?



30-8 mag ik terugkomen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je er niet druk over maken, heeft geen enkele zin. Mijn schoonzus werd ook 2 weken teruggezet, bij de 12 weken echo werd ze weer een week vooruit gezet. Uiteindeljik beviel ze met 39 weken. Eigenlijk kunnen ze het pas met de 12 weken echt goed zien, even geduld dus, het is nog zo pril.
Alle reacties Link kopieren
Vergis je ook niet hoe klein het is momenteel. Als ze ook maar een halve mm verkeerd opmeet komt daar gelijk een verschil van een paar dagen uit. Kortom; nog even afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zal mezelf wel weer te veel druk maken. Ik vroeg het me alleen af hoe het mogelijk is dan je zo kort in de zwangerschap 1,5 week kan worden teruggezet. Ik ga dan weer van alles in me hoofd halen.. pff zucht



Dat gaan 4 langen weken worden ben ik bang..
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht eigenlijk dat je ook pas in de 6e week een hartje kon zien? en niet al in de 5e week..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 1.5 week terug gezet. Nu was dat voor mij niet heel onverwachts, want ik had een langere cyclus en iedereen hield die 4 weken maar aan. Dus ipv met week 11 echo, nu opeens week 9. Dat was vooral een psychische knauw omdat ik 'een week' nog wel aan kon qua misselijkheid en dergelijke, maar nu 'moest' ik het nog 3 weken volhouden.



Ik heb niet getwijfeld of het wel goed ging ofzo, de echo zag er nl. gewoon goed uit.
quote:stassie schreef op 29 juli 2014 @ 12:52:

Ik dacht eigenlijk dat je ook pas in de 6e week een hartje kon zien? en niet al in de 5e week..Met 5 weken en vier dagen zit je al in de zesde week.
Alle reacties Link kopieren
Dit was ook zo bij mijn eerste zwangerschap. Ik heb zelf een hele nauwkeurige cyclus en vond het dan ook apart dat ik ver werd teruggezet. Heb dit meermaals aangestipt maar werd min of meer overheen gepraat en heb het laten zitten.



Toen mijn kind werd geboren had ik toch gelijk. Ben volgens mijn berekening met 42 weken bevallen en niet met 40+3 zoals zij hadden berekend. Mijn kind was groot, geen spoortje huidsmeer meer en nog wat dingen. Op de kraamafdeling zagen ze het ook meteen en gaven aan dat het best vaak zo gaat. Ze begonnen daar uit zichzelf over.



Verder niet over inzitten. Het is alleen niet leuk als je dan toch tot en met 42 weken loopt.
Ik was 10+5 volgens mijn eigen berekeningen. Echo wees uit 9 weken precies. Dat kon gewoon niet kloppen vond ik zelf, want dan had ik symptomen nogvoor innesteling. Maar goed, ze ging er beslist niet aan tornen.



De hele zwangerschap las ik steeds bij 'mijn week' dingen die ik al eerder had gevoeld of ervaren. Met 30 weken nog een groei echo gevraagd want de baby was groot.



Mede door het forum was ik al me aan het voorbereiden op de strijd dat ik beslist niet tot 42 weken door wilde lopen.



Maar kleine Dorian meldde zich 8 dagen eerder dan de uitgerekende datum en slechts 1 dag later dan mijn eigen uitgerekende datum.
Alle reacties Link kopieren
Ik bleek ook een week minder ver te zijn dan ik dacht. Heel vreemd, ik weet denk ik precies welke keer seks hebben tot de bevruchting moet hebben geleid en een week later kon echt niet...



Mijn echoscopiste zei dat het soms wel gebeurt dat een klontje cellen na bevruchting nog wat rondzwerft voordat het echt gaat innestelen. Dat kan dus blijkbaar echt wel wat dagen duren. Schijnt dat ze dit ontdekt hebben bij terugplaatsingen. Dan weet je ok precies de dag van terugplaatsing en komt er soms toch een latere UD uit.

Tel daar een evt iets latere eisprong dan verwacht bij op en een net iets verkeerd afgemeten echo en je hebt zo een week 'achterstand' te pakken.



(overigens bij de laatste echo weer een dag er bij gekregen...)
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Had dit ook bij mijn eerste 2 zwangerschappen. De eerste, kwam een week, voor de door berekende datum en (dus ruim 2 weken voor de echo datum) en de 2e op de echodatum.



De huid van de oudste zag er uit, als die van een baby 'op tijd' en de 2e als die van een baby, die 42 weken was gedragen. Zegt dus helemaal niets in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:JannaQueen schreef op 29 juli 2014 @ 13:27:



Toen mijn kind werd geboren had ik toch gelijk. Ben volgens mijn berekening met 42 weken bevallen en niet met 40+3 zoals zij hadden berekend. Mijn kind was groot, geen spoortje huidsmeer meer en nog wat dingen. Op de kraamafdeling zagen ze het ook meteen en gaven aan dat het best vaak zo gaat. Ze begonnen daar uit zichzelf over.

.Toch zegt dit ook niets hoor. Ik ben ingeleid met 37 weken en er was ook geen spoortje huidsmeer en m'n dochter was bijna 8 pond.
t zal wel
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties!. Stelt mij toch weer een beetje gerust
Alle reacties Link kopieren
TO, als je je nu al zo druk maakt wat moet dat dan straks wel niet. Gewoon relaxt blijven en afwachten. Hoe relaxter je bent hoe beter voor je zwangerschap. Maar ik vrees met vreze
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 29 juli 2014 @ 13:47:

TO, als je je nu al zo druk maakt wat moet dat dan straks wel niet. Gewoon relaxt blijven en afwachten. Hoe relaxter je bent hoe beter voor je zwangerschap. Maar ik vrees met vreze



haha

Het is niet zo dat ik aan het stressen ben hoor, maar zijn gewoon vragen die door me hoofd doorgaan.

Ben voor de rest vrij relaxt
quote:WannabeMom schreef op 29 juli 2014 @ 13:41:

[...]



Toch zegt dit ook niets hoor. Ik ben ingeleid met 37 weken en er was ook geen spoortje huidsmeer en m'n dochter was bijna 8 pond.Hier juist zwaar overtijd bij mijn partner, maar met klompen huidsmeer!! Volgens mij is dat opmeten geen exacte wetenschap
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 keer mee gemaakt dat ik ook al zo'n week verder dacht te zijn in de zwangerschap dan dat uit de echo bleek. Afgaande op wanneer ik ongesteld ben geweest en wanneer de bevruchting gebeurt moest zijn was ik daar behoorlijk zeker van dat ik gelijk had.



Ik heb me daar verder niet zo'n zorgen om gemaakt: voor de VK is het dagelijks werk om echo's te bekijken en de vrucht te meten, dus weet ze vast wel waar ze het over heeft.

ik dacht nog we zullen wel zien of ik dan de uitgerekende datum haal of misschien toch eerder moet bevallen .........en weet je wat? Ik was 2 keer 9 dagen over tijd toen mijn dochters geboren werden.

Dus blijkbaar duren mijn zwangerschappen gewoon standaard iets langer haha
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat ook hoor ik werd van 8 weken naar 6 weken gezet, zeer waarschijnlijk een late eisprong gehad en n langere cyclus. Ook ik had een kloppend hartje bij de eerste echo
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ging het er eigenlijk meer om dat ik dacht dat ik misschien wel 7 weken zwanger ben maar dat het vruchtje is gestopt met groeien of een groeiachterstand heeft..
Dat is koffiedik kijken Stassie, dát zijn nu de beruchte eerste 12 weken waar je doorheen moet zien te komen
Alle reacties Link kopieren
@stassie, dat laatste wat je schrijft kan natuurlijk ook zo zijn (dat was bij mij zo). Niet om je weer ongerust te maken, maar nu lijkt het net of het niks hoeft te betekenen dat je 1,5 week bent teruggezet. En dat hoeft ook zeker niet, maar het kan wel....Misschien is het goed om met realistische gevoelens naar de volgende echo te gaan. Al blijven de eerste 12 weken altijd spannend
Alle reacties Link kopieren
Tja eerst deze 4,5 weken maar door zien te komen en proberen om er niet te veel aan te denken
Alle reacties Link kopieren
En als je onrustig bent, gewoon om een echo wat eerder vragen hoor! Ik vind 4,5 week wachten wel heel lang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven