Buren boos aan de deur i.v.m. herriemakende kat

28-07-2014 23:37 169 berichten
Grrr even stoom afblazen hoor! Ik heb vandaag mijn kat opgehaald die nog bij mijn ex woonde maar waar hij niet meer voor kan zorgen. Beestje is natuurlijk in de war en aangezien ze een Oosters Korthaar is kan ze behoorlijk schreeuwen. Ik weet dat dit ook weer overgaat als ze gewend is aan de nieuwe omgeving. Nu staat de buurvrouw net op de stoep gelijk helemaal in de aanval dat die herrie moet stoppen want haar baby wordt er wakker van. Ik nog proberen uit te leggen hoe de vork in de steel zit maar ze wilde niet luisteren en ik ben zo dom geweest me mee te laten sleuren in haar boze bui aangezien ik de afgelopen maanden meerdere malen wakker ben geworden van haar baby als die keihard lag te schreeuwen. Heb alleen nooit boos bij haar aan de deur gestaan aangezien ik snap dat ze die baby moelijk stil kan krijgen en dat dit erbij hoort. En geloof me als die baby ligt te janken gaat dat rustig een uur door. Ook overdag. Ook als mijn vriend nachtdienst heeft. Dus ja dat heb ik haar nu alsnog voor haar voeten geworpen dat ze eens moest weten hoe vaak wij om de meest onmogelijke tijden hebben wakkergelegen. "die kat moet NU stil anders bel ik de politie" riep ze nog. Zit hier te trillen als een rietje met mijn gordijnen dicht. Ik snap heus wel dat het irritant is dat de kat jankt maar dit gaat ze echt geen weken doen hooguit 3 dagen tot ze beetje gewend is. Overigens hoor ik hier regelmatig in de straat krolse katten en die maken nog meer herrie. Bah ik wou dat ik de loterij won zodat ik lekker vrijstaand kon gaan wonen. Zou de politie hier echt voor aan mijn deur komen???
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, even aan je vriend vragen.

Onder het mom van PMS.
Alle reacties Link kopieren
De buren zijn in ieder geval zo lief dat ze je pakketje voor je in ontvangst hebben genomen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Eerst even naar de winkel, dan fris en fruitig naar de buren. "Goh, ik hoorde dat jullie een pakketje voor mij in ontvangst hebben genomen. Dat vind ik erg fijn. Ik hoop dat jullie nog een beetje goed geslapen hebben, vannacht...."



Heb je trouwens je vriend al verteld over het drama van afgelopen nacht? Ik hoop voor jou dat de slechte bui van je buurvrouw inderdaad komt van de hormonen en de gebroken nachten met het huilende kind. Dan gaat het namelijk weer over...
Nou dat was me weer een feestje net. Vriend is uit nachtdienst naar bed gegaan en ik heb hem niet wakker gemaakt dus die ligt nog te slapen. Ik ben even gaan winkelen boodschapje doen en terwijl ik mijn straat in fiets zie ik een politieauto bij de buren voor de deur. Dus ik schrik me helemaal de pleuris en fiets erlangs hup snel mijn huis in. Boven ligt vriend nog prinsheerlijk te slapen en er is niemand aan mijn deur geweest dus wat die politie daar moet...geen idee.



Ze hebben trouwens ook nog een oudere zoon dus het kan heel goed zijn dat die het pakketje heeft aangenomen hoor en geen idee heeft van wat er gister met zijn moeder is voorgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ben je bang dat de politie daar is vanwege jouw telefoontje?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Jouw onderschrift.



En wat een mooi beestje.



En sterkte met je buren, wat een tokkies. Hopelijk heb je straks wat meer duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 29 juli 2014 @ 01:45:

Om dit kleine onschuldige poesje gaat het. Maar wat een herrie komt er uit dat kleine beestje!



[afbeelding]Wat een mooi poesje
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Nou ik denk niet dat ze voor mij komen want het is inmiddels een halfuur later en ik heb net uit mijn raam gegluurd, auto is weg. Maar had wel even een adrenaline momentje toen ik die auto zag staan. Nu baal ik want mijn guitarhero controller ligt bij de buren en ik heb wel even genoeg actie gehad voor een dag dus ik wacht wel even tot ik zeker weet dat buuf niet thuis is of ik spreek haar zoon op straat aan dat er nog pakketje ligt ofzo. To be continued.



Ondertussen zit mijn siamees met een kattenbak in de badkamer want hij valt kleine poes echt aan. Ze zat net op de bak en die klier ging er pal voorzitten en nam haar te grazen zodra ze eruit kwam. Maar hij is sowieso op oorlogspad hoor want hij valt zijn beste vriendje ook aan. Ik stap zo in de auto om feliway stekker te halen. Echt suf want vroeger waren ze de beste vriendjes maar zal wel met territorium te maken hebben. Ik hou ze tot die tijd maar weer even fijn apart.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 29 juli 2014 @ 08:05:

Ik zou voortaan gaan klagen bij de buuf als haar baby het op 'n krijsen zet. Als je zelf ook geluidsoverlast veroorzaakt heb je geen recht van spreken.En als klagen niet helpt, maar de baby nog steeds door krijst bel jij als grote kindervriend waarschijnlijk de politie
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ja joh de politie en dan verwacht ik dat ze met een S.W.A.T. team dat huis gaan bestormen.



Maar even zonder dollen nee ik ga niet bellen voor die baby want die kan er niks aan doen. Ik zou ook janken met zulke ouders. En hard ook.



Die hond is een ander verhaal... maar ook daar onderneem ik geen actie op. Is meestal overdag en als ik straks weer aan het werk ben hoor ik het niet meer dus kan ik daar nu wel heel verhaal van maken maar dan zet ik de boel juist op scherp.
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottew88 schreef op 29 juli 2014 @ 14:39:

[...]





En als klagen niet helpt, maar de baby nog steeds door krijst bel jij als grote kindervriend waarschijnlijk de politie



Ze heeft anders wel een punt. De buuf klaagt omdat de kat krijst, daar kun je net zo weinig aan doen als aan een huilende baby.

Beide gezeur om niks dus.

De buuf had niet zo als een tokkie tegen to moeten staan krijsen, dan had to rustig de situatie uit kunnen leggen dat het waarschijnlijk maar een paar dagen gaat duren en dat de kat dan gewend is.

Een huilbaby geeft langer overlast ( ja dat is ook vervelend voor de ouders maar dat geeft de ouders niet het recht als een idioot te gaan schreeuwen bij overlast van een ander).
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 29 juli 2014 @ 14:43:

Ja joh de politie en dan verwacht ik dat ze met een S.W.A.T. team dat huis gaan bestormen.



Maar even zonder dollen nee ik ga niet bellen voor die baby want die kan er niks aan doen. Ik zou ook janken met zulke ouders. En hard ook.



Die hond is een ander verhaal... maar ook daar onderneem ik geen actie op. Is meestal overdag en als ik straks weer aan het werk ben hoor ik het niet meer dus kan ik daar nu wel heel verhaal van maken maar dan zet ik de boel juist op scherp.Zeer verstandig niet ervoor zorgen dat de boel verder escaleert.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Nee ik heb zoiets van 'choose your battles' en dit is er een van waar ik i.c.m. burnout totaal geen zin in heb. Straks ben ik hopelijk weer aan het werk en ik probeer me tot die tijd zo min mogelijk extra stress op de hals te halen. Vind het wel irritant dat er niet normaal met deze mensen te communiceren valt. Voor ik ging samenwonen woonde ik in een super leuke buurt. De buurvrouw was relaxed en had 2 puberzonen dus ja ik hoorde weleens wat maar aan de andere kant ik zette weleens lekker tijdens het schoonmaken een metal CD aan. 1x buren daarover aan de deur gehad. Zoon wilde weten welke band ik aan het draaien was woehaha. We gaven elkaars planten water en dieren tijdens de vakantie echt heb nog heimwee naar mijn oude buurtje. We zitten in Nederland hutjemutje in rijtjeshuizen op elkaars lip en daar moeten we het beste van maken lijkt me.



Schiet me wat anders te binnen nog waarvan ik niet zeker weet of ik er wat mee moet... die buurman heeft dus al een zoon uit eerdere relatie en voor zover ik weet woont hij permanent bij zijn vader. Die jongen heeft sinds kort ook zijn rijbewijs wat dus betekent dat er op 1 adres 3 auto's zijn. En waar staat die auto van zoon nu? Voor mijn deur (wij hebben geen oprit). Hiervoor kon ik bijna altijd wel parkeren voor mijn deur. Aangezien alle andere buren ook auto's hebben moet ik nu soms wel 5 min van mijn huis parkeren en dat met kratten boodschappen of dingen als kattengrit is niet handig. Ook kreeg ik gister opmerking van een buurtbewoner waarom ik voor zijn deur parkeerde. Tsja. Ik uitgelegd dat de buren 3 auto's hebben en toen snapte hij mijn frustratie. Heb alleen geen idee wat ik er aan kan doen aangezien het een vrij land is en de hele wereld voor mijn deur mag parkeren als ze willen.
Wat een verhaal, Grumpy.

Wat ik in elk geval zou doen, als ik jou was: jezelf niet in een hoek laten drukken of verstoppen. Niet achter dichte gordijnen, in het donker net doen of je niet thuis bent, of het niet tegen je vriend durven vertellen. Daarmee maak je jezelf veel te kwetsbaar, terwijl je helemaal niks verkeerd doet. En door het niet tegen je vriend te vertellen, neem je het op voorhand al op voor je buren. Dat moet je natuurlijk helemaal niet doen! Wie is belangrijker: je buurvrouw of je vriend?

En als laatste tip: negeer zuigende forummers.



En als allerlaatste: succes met je katten! Hopelijk duurt het maar even en zijn ze straks weer de beste vriendjes.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Grumpy met de katten, jouw burnout :( en de buren
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik denk niet dat je iets aan dat parkeren kunt doen. Wat je zegt: iedereen mag overal parkeren.

En als je burnout bent (geweest?), dan zou ik zeker oppassen dat je je niet door van die onbenullen in een hoek laat duwen. Kom op zeg. Bespreek het met je vriend, je hoeft dit niet alleen op te lossen.
Ja ik vind het echt klote dat die mensen alleen an zichzelf denken. Ik heb vaak zware boodschappen en kan niet goed tillen. Mijn vriend werkt dusdanige tijden dat dingen als kattengrit toch echt door mij gehaald moeten worden meestal. Soms is hij op zaterdag vrij dan proberen we groot in te slaan maar ook hij is er niet blij mee. Ik zal eens informeren bij de gemeente of ze niet eens een keer iets met vergunninghouders kunnen gaan doen ofzo want dit is echt suf.



Het vervelende met die burnout is dat ik om niks al sta te janken en sowieso moeite heb met grenzen aangeven (daardoor ben ik ook mede in die situatie beland). Ik denk al snel dat ik wel zal zeuren en als ik dan een keer me eroverheen zet en meen in mijn recht te staan zoals toen met die migraine aanval dan ben ik echt in totale shock als iemand dan zo zwaar aso tegen me gaat lopen doen. Het liefst ga ik in een hutje op de hei wonen nu waar ik van iemand last heb en zij niet van mij. Mensen zijn zo gejaagd en zitten zo op je lip. Liet gister perongeluk mijn auto afslaan tijdens het optrekken bij stoplicht en gelijk staat degene achter me op zijn tuuter te rammen. Ja daar gaat mijn auto spontaan sneller van starten !$!%!~~$@@
Alle reacties Link kopieren
Stomme vraag misschien, maar waarom ben je zo bang voor de politie? Ze zijn wel wat gewend hoor met burenruzies en meestal proberen ze een beetje als mediator de gemoederen wat te sussen. Maar ze gaan echt niet jouw kat in beslag nemen omdat die nog even moet acclimatiseren in z'n nieuwe huisje.

Oh en voor de volgende keer, hang een stickertje bij je deurbel dat pakketjes niet afgegeven mogen worden bij de buren. In het ergste geval moet je dan een keer je pakketje bij een afhaalpunt ophalen, maar dan heb je in elk geval niet de stress van dat je weer contact moet hebben met je buren.
Ja bang voor de politie geen idee eigenlijk. Ben er nog nooit mee in aanraking geweest eigenlijk. Ja toen ik ze zelf nodig had en ze niks voor me deden maar dat is een ander verhaal. Ik ben voornamelijk bang om in een onrechtvaardige welles nietes ruzie met de buren terecht te komen want ik heb momenteel al genoeg aan mijn hoofd en wil zonder stress in mijn eigen huis zitten. Moet donderdag weer naar de arbo en das al even stress genoeg en heb binnenkort intake voor hulp bij de burnout waar nog wel wat meer aan vooraf is gegaan. Ze vermoeden PTSS en nog wat leuke dingen dus ben er nog wel even zoet mee vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Ja, raar mens dat ze zijn ex aanspreekt. Redelijk gênant ook, maar ook een aanwijzing dat je haar niet serieus moet nemen en haar vooral moet ontwijken. Straks krijg je nog meer rare en onjuiste beschuldigingen naar je hoofd geslingerd .



Snap ik, maar ik denk maar zo dat áls je al een gehorige woonruimte hebt, het best vervelend kan zijn voor andere mensen om jou tot een hoogtepunt te horen komen. Ikzelf had er dus wel rekening mee gehouden als ik jou was, al helemaal als ik een buurvrouw heb die overal over zeurt. Het is namelijk zo dat áls er wel een strijd komt, ze allerlei zaken gaat opnoemen die jij (zogenaamd) hebt 'fout' gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Over het kattengrit, heel veel dierenspeciaalzaken en webwinkels bezorgen grit gratis. Mocht je een plekje in de schuur hebben dan laat je het daar plaatsen en ben je daar ook even niet afhankelijk van.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik wil best rekening met dingen houden maar als ik al met mijn kiezen op elkaar moet gaan liggen seksen dan is voor mij de lol eraf. En nogmaals ik hoor die baby regelmatig langer dan een uur op volle sterkte janken. Hoe lang duurt een orgasme? Nog geen minuut. Dat gehorig wonen werkt twee kanten uit. En ik denk niet dat de politie aan de deur staat omdat ik weleens klaarkom.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, baby kan er ook niks aan doen. Nee, maar blijkbaar hoort ze alles en zal ze wel meer horen dan een paar kreuntjes. Of wat je ook voor geluid produceert. Ik heb het ook niet over de politie, maar ze zal als het erop aankomt van alles aangrijpen om gelijk te krijgen. Als ze al in staat is om andere mensen te vertellen dat jullie luidruchtige seks hebben, is het vrij logisch dat ze overal over gaat zeiken en van alles zal benoemen als het nodig is. Dus ook seks als het regelmatig voorkomt.



Ik had er dus wel op gelet. Ik ben wel blij dat ik geen hele dichtbije buren heb als ik dit zo lees .
Goede tip van MV, ik bestel mijn kattengrit altijd bij zooplus. Scheelt me veel sjouwwerk
Andere mensen Funky? Zijn ex... de moeder van zijn kinderen. Over een avond dat wij uit respect voor diezelfde kinderen braaf muisstil zonder te seksen in bed lagen. DAAR val ik over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven