Stank stickerverwijderaar uit de koelkast verwijderen

27-07-2014 21:47 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de binnenkant van onze koelkast schoongemaakt en daarbij stickers verwijderd met stickerverwijderaard. Hadden we nooit moeten doen, wat een stank



Heb al van alles geprobeerd om het te verwijderen:

-nacht laten staan met een schaal koffie erin

-sopje met schoonmaakazijn

-sopje met soda

-sopje sopje met dreft en citroensap

-bovenstaande met schuurspons

-twee dagen en nachten open laten staan



Niets helpt...



Nu staan er twee schalen met schoonmaakazijn in met het deurtje dicht.



Wie heeft suggesties? Op deze manier lijkt het erop dat we alleen door zoiets stoms een nieuwe inbouwkoelkast moeten kopen, terwijl hij 5 jaar oud is...
Alle reacties Link kopieren
oef. Ging net al even voor je zoeken op internet, was iemand die het in de wasmachine had gehad. Enige wat hielp was langdurig open laten staan. Niet zo fijn in geval van koelkast met deze warmte. Kun je morgen HG niet even bellen?

Voor de volgende keer (heb je nu niks aan, ik weet het..) lampenolie werkt net zo goed en ruikt veel minder.
Oma weet raad zegt dat je nog een (ongebruikt) theezakje zou kunnen proberen, of een schaaltje ranja met daarin een halve aardappel.
Alle reacties Link kopieren
Een grote ui opensnijden en een nacht erin leggen. Klinkt trouwens bijna of het een ander probleem is.... Al zoveel geprobeerd en dan nog steeds die lucht? Zou even checken of het niet iets anders is. Neemt het wel iets af al?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Ik bedenk nog iets: Geurvreters die ook in de ijskast kunnen?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Theezakjes heb ik altijd in de koelkast liggen tegen ongewenste geurtjes. Bv gemarineerd vlees kan er voor zorgen dat de hele koelkast er naar ruikt. Theezakjes nemen die geur goed op, wel geregeld weer nieuwe erin. En als je dan aan die oude theezakjes ruikt weet je dat ze echt goed werken. Vroeger had je ook van die koelkasteien hiervoor. Kon je bij bv Blokker kopen. Weet niet of ze nog te koop zijn en of ze werken, maar weet wel dat mijn moe ook wel eens eentje in de koelkast had liggen.
Alle reacties Link kopieren
Normale azijn in een bakje of beker er een of twee dagen in de koelkast laten staan!
Alle reacties Link kopieren
Alles tegelijk dan maar in de koelkast? Allicht dat er iets werkt..
Alle reacties Link kopieren
Naast alle andere tips, zou ik die plekken waar je het middel op gebruikt hebt, dus waar de stickers zaten, een keer afnemen met een sopje, en daarna met water.



(Had je dus al geprobeerd...)

Misschien nog een sterker ontvettend middel gebruiken, alcohol? De stickerverwijderaar is op basis van olie, die moet je dus weer zien te verwijderen. Ik vermoed dat je, ondanks je sopjes, er alsnog resten olie hebt zitten. Spiritus stinkt ook weer, maar een andere hoogprocentige alcohol zal het hem ook doen...
Alle reacties Link kopieren
Misschien een domme vraag maar had je ze niet gewoon kunnen laten zitten? Niemand die het ziet.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:ambra schreef op 27 juli 2014 @ 22:01:

oef. Ging net al even voor je zoeken op internet, was iemand die het in de wasmachine had gehad. Enige wat hielp was langdurig open laten staan. Niet zo fijn in geval van koelkast met deze warmte. Kun je morgen HG niet even bellen?

Voor de volgende keer (heb je nu niks aan, ik weet het..) lampenolie werkt net zo goed en ruikt veel minder.HG bellen vind ik een goeie, alleen ik kan geen nummer vinden op internet. Weet jij het toevallig?
Alle reacties Link kopieren
quote:Argentovivo schreef op 27 juli 2014 @ 22:16:

Een grote ui opensnijden en een nacht erin leggen. Klinkt trouwens bijna of het een ander probleem is.... Al zoveel geprobeerd en dan nog steeds die lucht? Zou even checken of het niet iets anders is. Neemt het wel iets af al?Zeker weten helaas dat dit het probleem is Een grote ui doormidden lijkt me vooral tijdelijk werken vanwege de sterke geur. Vraag me af of dit iets oplost, maar hou het als een van de opties achter de hand.
Alle reacties Link kopieren
quote:xxxx20 schreef op 27 juli 2014 @ 22:26:

Normale azijn in een bakje of beker er een of twee dagen in de koelkast laten staan!Heb nu al een nacht schoonmaakazijn erin staan. Denk je dat gewone azijn beter is?
Alle reacties Link kopieren
quote:rjg123 schreef op 28 juli 2014 @ 09:15:

[...]





HG bellen vind ik een goeie, alleen ik kan geen nummer vinden op internet. Weet jij het toevallig?U kunt desgewenst tijdens kantooruren (09.00 uur - 17.00 uur) bellen met onze klantenservice: +31 (0)36 5494700
Alle reacties Link kopieren
quote:B-100 schreef op 28 juli 2014 @ 09:18:

[...]





U kunt desgewenst tijdens kantooruren (09.00 uur - 17.00 uur) bellen met onze klantenservice: +31 (0)36 5494700Super! Maarruh... vind je dat nou gewoon op internet? Heb echt serieus gezocht... Tnx anyway!
Alle reacties Link kopieren
quote:rjg123 schreef op 28 juli 2014 @ 09:24:

[...]





Super! Maarruh... vind je dat nou gewoon op internet? Heb echt serieus gezocht... Tnx anyway!Enige advies: koelkast laten luchten. Gelukkig gaan we eind deze week voor twee weken op vakantie...
Alle reacties Link kopieren
quote:rjg123 schreef op 28 juli 2014 @ 09:24:

[...]





Super! Maarruh... vind je dat nou gewoon op internet? Heb echt serieus gezocht... Tnx anyway!Ja, op de site van HG...
quote:tof schreef op 27 juli 2014 @ 23:11:

Naast alle andere tips, zou ik die plekken waar je het middel op gebruikt hebt, dus waar de stickers zaten, een keer afnemen met een sopje, en daarna met water.



(Had je dus al geprobeerd...)

Misschien nog een sterker ontvettend middel gebruiken, alcohol? De stickerverwijderaar is op basis van olie, die moet je dus weer zien te verwijderen. Ik vermoed dat je, ondanks je sopjes, er alsnog resten olie hebt zitten. Spiritus stinkt ook weer, maar een andere hoogprocentige alcohol zal het hem ook doen...Wodka? Ontsmettingsalcohol? Beiden niet geheel geurloos maar imo minder vervelende geur dan spiritus etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:B-100 schreef op 28 juli 2014 @ 11:01:

[...]





Ja, op de site van HG...



HG geeft als enige suggestie: luchten die boel. Één week, twee weken... Gelukkig gaan we bijna twee weken op vakantie, dus kunnen we dat makkelijk proberen.



Kreeg verder de suggestie het met Cif te doen, omdat daar iets in zou zitten wat het neutraliseert, maar dat helpt vooralsnog ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Dettol? Ruikt ook sterk maar vervliegt wel snel. Ik heb het een keer met succes gebruikt bij een hardnekkige terpetinelucht.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Ben ik de enige die zich afvraagt hoe er stickers IN de koelkast komen?
Alle reacties Link kopieren
De oplossing (na al het gesop en geboen): twee weken de koelkast open laten staan... Bedankt voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven