Beinvloedt het vivaforum je kijk op dingen?

29-07-2014 12:49 330 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. een ander topic kwam de volgende vraag bij me op en in eerste instantie was die alleen voor de mannelijke forummers bedoeld, maar eigenlijk kan je hem breder trekken: In hoeverre heeft het lezen en schrijven hier je denkbeelden over vrouwen, mannen, politiek, maatschappij veranderd?



Ik heb gemerkt dat ik best veel leer hier over de motivatie van mensen, waarom ze dingen doen die ze doen en is mijn blik opener geworden voor andere denkbeelden. Concreet voorbeeld is de hele zwartepietendiscussie. Voorheen vond ik die onzin, maar nu begrijp ik beter de achtergronden.



Hoe zit dat met jullie?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:noreservations schreef op 29 juli 2014 @ 15:13:

[...]



Oh ja, Dasty gekocht inderdaad.



En heb met m'n stomme kop een mengsel van kokosvet, maizena en zuiveringszout onder m'n oksels gesmeerd. (vind dit soort huisgemaakte dingen leuk. Voorbereiding voor als de apocalyps komt en we niet meer naar de winkel kunnen voor spullen).

Het gevolg is knalrode uitslag en jeuk.





Zelf wasmiddel gemaakt



Met de kanttekening dat je wel op moet passen voor wolluis (google is your friend).
Ik heb hier ontzettend veel geleerd. Wat zeg ik, ik leer nog elke dag bij. Dat is de reden waarom ik hier al jaren rondhang en dat waarschijnlijk ook nog wel een poos blijf doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft schreef op 29 juli 2014 @ 13:07:

Ja, ik heb hier gemerkt dat er mensen zijn die elkaar willen steunen, waar je je verhaal kwijt kan en die met hele fijne, goede opbouwende reacties komen. Dat heeft mijn vertrouwen in mensen wel goed gedaan.



Verder sta ik er van versteld dat er nog zoveel vrouwen zijn die zich afschuwelijk laten behandelen en dat ook nog eens tamelijk normaal vinden. Soms ontstaan daar interessante gesprekken waarin geanalyseerd wordt waarom dat zo is, dat vind ik leerzaam. (maar het stemt me wel treurig dat het zo is)



Verder leer ik over mezelf dat ik het af en toe best lekker vind om niet zo aardig te reageren. Vind ik niet zo'n leuke eigenschap van mezelf.Eens...
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 29 juli 2014 @ 14:38:



Dat het eigenlijk zelden nodig is om je mening te geven hier: er is altijd wel iemand die hetzelfde schrijft als ik wilde schrijven.





+1 dit absoluut!



En ja ik lees in bepaalde discussies regelmatig iets over een onderwerp waardoor ik er ineens met een andere blik naar kijk.



Ik vind het interessant om eerlijke meningen en inzichten van andere mensen te lezen. In het echt zijn mensen toch een stuk voorzichter daarmee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vooral geleerd dat ik alleen maar mezelf kan zijn. Ik ben in real life niet iemand die écht fel uit de hoek komt, ben vrijwel altijd diplomatiek en maak eigenlijk nooit ruzie, is me meestal niet waard. Type conflictvermijder dus. Wel eens geprobeerd om me hier van mijn andere kant geprobeerd te laten zien, maar wat blijkt: geen andere kant aanwezig.



Ik zou ook een waardeloze trol zijn trouwens
Tjezus, wat vals
quote:pimpelmeesje67 schreef op 29 juli 2014 @ 12:52:

Ik heb opeens een ontzettende hekel aan feministes!
quote:rosanna08 schreef op 29 juli 2014 @ 13:12:

Stora





Ik heb hier ook geleerd om mijn mening beter onder woorden te brengen en eerst na te denken voordat je iets roept. Grappig ik heb juist geleerd dat ik niet altijd tactvol hoef te zijn en alle gevolgen ervan probeer te overzien en nadenken wat een ander hiervan vind. De laatste tijd probeer ik dus ook wat duidelijker mijn mening te geven, ik zoek nog een beetje de juiste balans hierin.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geleerd dat veel forummers van narcissen houden.

Zo lekker fleurig ook.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb (echt) geleerd dat er best veel onaardige mensen zijn op de wereld. Ook al zijn ze volwassen.
Ik heb geleerd dat mensen vinden dat ze werkelijk alles op internet knallen of er vooral geen moeite mee hebben om iemand totaal de grond in te trappen, belachelijk te maken of vooral als eerste een lullige opmerking moeten maken. Want hee het kan zo lekker anoniem!!. Vraag me serieus af hoe deze mensen irl zijn.
Verder heb ik geleerd dat er 24 uur per dag mensen wakker zijn en dat er altijd wel iemand is die bereid is met je te kletsen als je dat nodig hebt, dat wildvreemden die met je meeleven erg prettig kan zijn.



Heb ook geleerd dat het ook allemaal maar zo afgelopen kan zijn. Als je ervan beschuldigt wordt te liegen en/of troll te zijn kan je je nick wel aan de wilgen hangen. Ik heb wel meegemaakt dat mensen hier veel verdriet van hadden en daarom ook gestopt zijn of niks persoonlijks meer schrijven. Heel jammer! Daarom heb ik ook een hekel aan trullhunten of andere manier om iemand te beschuldigen van liegen, zeker bij serieuze zaken, je hebt geen flauw benul wat je iemand aan kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, enkel bevestiging.
quote:yasmijn schreef op dinsdag 29 juli 2014 15:57 Ik heb geleerd dat veel forummers van narcissen houden.

Zo lekker fleurig ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op dinsdag 29 juli 2014 16:01 Verder heb ik geleerd dat er 24 uur per dag mensen wakker zijn en dat er altijd wel iemand is die bereid is met je te kletsen als je dat nodig hebt, dat wildvreemden die met je meeleven erg prettig kan zijn.



Heb ook geleerd dat het ook allemaal maar zo afgelopen kan zijn. Als je ervan beschuldigt wordt te liegen en/of troll te zijn kan je je nick wel aan de wilgen hangen. Ik heb wel meegemaakt dat mensen hier veel verdriet van hadden en daarom ook gestopt zijn of niks persoonlijks meer schrijven. Heel jammer! Daarom heb ik ook een hekel aan trullhunten of andere manier om iemand te beschuldigen van liegen, zeker bij serieuze zaken, je hebt geen flauw benul wat je iemand aan kan doen. Je onderste alinea: dat is ook maar net hoe je er zelf mee omgaat. Ik heb ook meegemaakt dat mensen vervelend deden, maar na een poosje houdt dat wel op.
quote:funky2901 schreef op 29 juli 2014 @ 16:05:

[...]



Je onderste alinea: dat is ook maar net hoe je er zelf mee omgaat. Ik heb ook meegemaakt dat mensen vervelend deden, maar na een poosje houdt dat wel op.Klopt en dat vind ik ook heel sterk van jou maar niet iedereen kan dat. Ik heb het gezien waarbij mensen in twijfel getrokken werden over net overleden dierbaren bv. Dan moet je wel erg sterk in je schoenen staan als je denkt dat waait wel over.
Ow en ik heb er goed over nagedacht maar ik ben het er niet mee eens dat je relatie op knappen staat omdat je je partner een keer meneer noemt op het forum
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 29 juli 2014 @ 16:00:

Ik heb (echt) geleerd dat er best veel onaardige mensen zijn op de wereld. Ook al zijn ze volwassen.Gelukkig waren en zijn er altijd weer mensen die je verdedigden en je wel leuk vinden.
quote:StoraHuntur schreef op 29 juli 2014 @ 13:06:

Ik heb vooral geleerd dat je héél makkelijk door de pil heen zwanger kan worden.

Haha, precies!

Verbazingwekkend, het lijkt wel 'n epidemie onder viva-bezoekers.
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 29 juli 2014 @ 16:01:

Verder heb ik geleerd dat er 24 uur per dag mensen wakker zijn en dat er altijd wel iemand is die bereid is met je te kletsen als je dat nodig hebt, dat wildvreemden die met je meeleven erg prettig kan zijn.



Heb ook geleerd dat het ook allemaal maar zo afgelopen kan zijn. Als je ervan beschuldigt wordt te liegen en/of troll te zijn kan je je nick wel aan de wilgen hangen. Ik heb wel meegemaakt dat mensen hier veel verdriet van hadden en daarom ook gestopt zijn of niks persoonlijks meer schrijven. Heel jammer! Daarom heb ik ook een hekel aan trullhunten of andere manier om iemand te beschuldigen van liegen, zeker bij serieuze zaken, je hebt geen flauw benul wat je iemand aan kan doen.



Eens. Al is er twijfel, of reageert een ander lomp, geen reden om dat zelf te gaan doen. Ik vind het een zwaktebod. Je krijgt ook veel boeiender gesprekken als je het bij argumenten probeert te houden.



Ook een heel afwijkend, of ongeloofwaardig verhaal kan waar zijn. Feiten zijn vaak vreemder dan fictie. Mocht het verhaal toch niet kloppen, nog geen man over boord. Dan heb je vaak toch een leuke discussie gehad, of was het misschien nuttig voor een stille meelezer.

(Echte nare trollen natuurlijk daargelaten)
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg regelmatig de opmerkingen van mijn man

" gelezen op het VIVA forum zeker? "
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 29 juli 2014 @ 15:33:

Ik heb hier ontzettend veel geleerd. Wat zeg ik, ik leer nog elke dag bij. Dat is de reden waarom ik hier al jaren rondhang en dat waarschijnlijk ook nog wel een poos blijf doen.Ik leer heel veel van jou!
quote:amarna schreef op 29 juli 2014 @ 15:07:

[...]

De laatste keer was daar zelfs een inmiddels geëmigreerd clublid bij! Ik geloof dat ik de enige ben die nog op dit forum bivakkeer. We hebben wel veel contact via Facebook.En ik heb het geluk gehad bij die geemigreerde forumster te mogen logeren en heb met nog 2 geemigreerde forummers gemeet in hun respectievelijke nieuwe thuislanden. Super gezellige ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet zo lang actief hier, de verhalen die ik lees vind ik vaak heel boeiend.

Ik leer hier mezelf te uiten, probeer dit op een genuanceerde maar ook eerlijke en duidelijke manier te doen. Irl was/ben ik vaak heel terughoudend en kwam niet echt voor mezelf op (door o.a. pestverleden ).

Door het forum en de manier van reageren van iedereen leer ik dit wel te doen en dat sterkt me enorm.

Ik vind het tot nu toe een geweldige leerplek.
Alle reacties Link kopieren
Heb in sommige topics (vooral 'mijn vriend wil dat ik hem meester noem' volgens mij) best wat eye openers toegeworpen gekregen, die mijn kijk op dingen best veranderd hebben.



Soms is de kijk van andere op dingen best verhelderend
quote:boerderijgeit028 schreef op dinsdag 29 juli 2014 16:16 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "Beinvloedt het vivaforum je kijk op dingen?"" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 29 juli 2014 @ 15:33</a>:</b>

Ik heb hier ontzettend veel geleerd. Wat zeg ik, ik leer nog elke dag bij. Dat is de reden waarom ik hier al jaren rondhang en dat waarschijnlijk ook nog wel een poos blijf doen.</div></blockquote>Ik leer heel veel van jou! Wat lief dankjewel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven