Kinderen ( pubers) en alcoholvrij bier

29-07-2014 12:01 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een discussie met mijn oudste van bijna 15.

Die is het er mee eens dat alcohol vergif is voor kinderen/pubers ( voor nu;).



Toch wilde mijn jongste van bijna 12 even mijn Radler 0,0 proeven. Dat mocht van mij niet, bier is bier of er nou alcohol in zit of niet.

De grens vervaagt dan volgens mij te snel.

Maar een beter argument had ik zo snel eigenlijk niet.

Mijn oudste vond dat wel een beetje een non argument.



Wat vinden jullie en wat is jullie argumentatie?
quote:riannerianne schreef op 29 juli 2014 @ 16:10:

[...]





We?



Ik niet hoor.Ik ook niet.
Ik zou die radler gewoon in een frisglas schenken en het m laten proeven, is die bierassociatie er ook niet zo erg.
quote:Istar_ schreef op 29 juli 2014 @ 15:58:

Vroeger zaten we ook zonder gordels in de auto.

Uit onderzoek blijkt dat alcohol de hersenontwikkeling van kinderen beïnvloed. En die hersenen zijn pas met 23 uit ontwikkelt.



Waarom zou je (nep)alcoholgebruik stimuleren? Er is zat ander drinken te krijgen.omdat het geen (nep)alcoholgebruik is, maar gewoon frisdrank drinken?
quote:Desperate_Housewive schreef op 29 juli 2014 @ 16:17:

[...]

omdat het geen (nep)alcoholgebruik is, maar gewoon frisdrank drinken?

Het wordt gemaakt om het op alcoholisch drankje te laten lijken, nl bier, (itt druivensap). Ik associeer het niet met frisdrank. En ik denk een puber ook niet.



Zou jij het tijdens de lunch op je werk drinken? Of om 10 uur op de koffie bij je schoonouders?



Ik niet iig.
quote:riannerianne schreef op 29 juli 2014 @ 16:10:

[...]





We?



Ik niet hoor.Ik ook niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet alleen over die Radler, ook over gewoon alcoholvrij bier. Bier = bier het smaakt er naar, alleen de alcohol mist.

Dat kan je in een ander glas schenken, maar blijft naar bier smaken ( uitzondering op de radler en consorten).
Alle reacties Link kopieren
Je maakt mij niet wijs dat die pubers Radler en 0,0 % drinken omdat ze het zo ontzettend lekker vinden (op een uitzondering na). Die vinden dat gewoon stoer, (nep)bier drinken.

Wat is er mis met nee zeggen tegen een puber?
Nou groeit mijn kind toch al op in een huishouden met sober alcoholgebruik.

Ik drink zelden en in zijn bijzijn zeer zelden. In de familie wordt er nauwelijks gedronken, dus daar krijgt hij het ook niet echt mee.



Alcohol is hier iig niet normaal.
quote:nessemeisje schreef op 29 juli 2014 @ 16:24:

Je maakt mij niet wijs dat die pubers Radler en 0,0 % drinken omdat ze het zo ontzettend lekker vinden (op een uitzondering na). Die vinden dat gewoon stoer, (nep)bier drinken.

Wat is er mis met nee zeggen tegen een puber?

Dat denk ik dus ook.

En m.i. kan je heel goed nee verkopen aan een puber.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 29 juli 2014 @ 16:24:

Je maakt mij niet wijs dat die pubers Radler en 0,0 % drinken omdat ze het zo ontzettend lekker vinden (op een uitzondering na). Die vinden dat gewoon stoer, (nep)bier drinken.

Wat is er mis met nee zeggen tegen een puber?Mijn jongens dus wel, gewoon 0% bier zullen ze niet gauw drinken. Heb weleens de verkeerde gehaald, maar dat vonden ze een stuk minder.
Ik sta er ook nog steeds dubbel in hoor.

Zo vind ik die reclame voor 0.0 bier van die wielrenner ook raar.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 29 juli 2014 @ 16:30:

Ik sta er ook nog steeds dubbel in hoor.

Zo vind ik die reclame voor 0.0 bier van die wielrenner ook raar.Die is ook vreemd
Vind dat eigenlijk juist wel 'n leuke reclame, ondanks dat ik 'n hekel heb aan wielrennen. Niet zo schreeuwerig als het merendeel van de reclames en 'n leuke boodschap.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 29 juli 2014 @ 16:29:

[...]



Mijn jongens dus wel, gewoon 0% bier zullen ze niet gauw drinken. Heb weleens de verkeerde gehaald, maar dat vonden ze een stuk minder.Maar van jou mag je 15-jarige ook 2% bier drinken toch? Durf je geen nee te zeggen, ben je bang geen toffe moeder te zijn? Is een serieuze vraag want ik begrijp echt niet waarom je een puber hierin zijn zin zou moeten geven. Waarom niet gewoon cola? Of sap?
quote:elninjoo schreef op 29 juli 2014 @ 16:39:

Vind dat eigenlijk juist wel 'n leuke reclame, ondanks dat ik 'n hekel heb aan wielrennen. Niet zo schreeuwerig als het merendeel van de reclames en 'n leuke boodschap.Ik vind Laurens ten Dam iets schattigs hebben met die grote blauwe ogen...
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 29 juli 2014 @ 12:35:

[...]





Het hoort in mijn ogen niet op die leeftijd.

Het argument ze doen het toch, vind ik geen argument het toe te staan.Haha nee, maar weet je? Ze doen het toch.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dus eigenlijk kan de juf of meester gewoon voor de klas gaan zitten/staan met een Radler in de hand. Niets anders dan frisdrank.
quote:Enn schreef op 29 juli 2014 @ 16:43:

[...]



Haha nee, maar weet je? Ze doen het toch. Maar dan kan je het toch nog wel verbieden?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk wel nee blijven zeggen maar niet geschokt zijn dat ze het toch wel doen hoor! Ik vind de overtuiging van sommigen hier over het gedrag van hun kinderen best vermakelijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 29 juli 2014 @ 16:42:

[...]





Maar van jou mag je 15-jarige ook 2% bier drinken toch? Durf je geen nee te zeggen, ben je bang geen toffe moeder te zijn? Is een serieuze vraag want ik begrijp echt niet waarom je een puber hierin zijn zin zou moeten geven. Waarom niet gewoon cola? Of sap?Dit krijgt hij heel soms. (Heeft het denk ik 2x op) omdat ik in mijn omgeving pubers gezien heb, die zo gauw als ze het zelf konden kopen, compleet los gingen. Nu kon ma of pa het niet meer tegen houden. Ik vind dat je kinderen best kan leren, dat alcohol met mate geen kwaad kan. Maar dat je helemaal vol laten lopen niet goed is.
quote:Istar_ schreef op 29 juli 2014 @ 16:44:

Dus eigenlijk kan de juf of meester gewoon voor de klas gaan zitten/staan met een Radler in de hand. Niets anders dan frisdrank.Neem aan dat 't voor 'n leraar ook not done is om met 'n frisdrank of koffie in de klas te gaan zitten terwijl je als leerling alleen water mag?
quote:elninjoo schreef op 29 juli 2014 @ 16:49:

[...]



Neem aan dat 't voor 'n leraar ook not done is om met 'n frisdrank of koffie in de klas te gaan zitten terwijl je als leerling alleen water mag?

Dat is zeker niet not done. Ik drink ook gewoon een kop thee in de klas. Fris is nog nooit in me opgekomen, maar er zit geen heftig verbod op.

Radler e.d. zou dus volgens de stellingen hier gewoon mogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 29 juli 2014 @ 16:44:

Dus eigenlijk kan de juf of meester gewoon voor de klas gaan zitten/staan met een Radler in de hand. Niets anders dan frisdrank.Nee, maar ik vind cola of Energy drink ook niet kunnen voor de klas. Daar hoort in mijn ogen koffie of thee bij.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik sta het niet toe. Nee, ik vind niet dat de regering het anders had moeten regelen. Ja, ik weet van de desastreuse gevolgen van alcohol op de hersenen etc. Heus ik ben een goede viva moeder enzo......



Maar



welke mafklapper heeft het bedacht dat een achttienjarige op zijn verjaardag voor het eerst mag drinken én rijden? Dat is pas echt een gevaarlijke combi.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik drink om 10 uur 's ochtends geen frisdrank, dus ook geen 0,0% radler. Maar in de middagpauze op mijn werk doe ik dat rustig ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven