Telefoons in huis

28-07-2014 08:17 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer wij thuis zijn met onze dochter leggen we onze telefoons weg en gebruiken deze niet als zij er bij is. Of nouja we gebruiken ze wel maar niet onnodig op Facebook, whatsapp enz, omdat ik dat zo ongezellig en ongeïnteresseerd vind. Ook als er mensen op visite komen zitten we niet met onze telefoon.

Maar nu heb ik steeds vaker dat anderen dat dus wél doen bij ons thuis. Als voorbeeld:

Oma komt oppassen, zit met kind op de grond te spelen maar zit ipv op te letten op haar telefoon. Kind vraagt wat en krijgt geen antwoord.

Of er komen vrienden eten en tijdens het eten wordt er gewoon gesmst/ whatsappt



Ligt het aan mij of ís dit gewoon heel erg onbeleefd? En hebben meer mensen dit? En kan ik vragen om die telefoon weg te leggen of is dat juist onbeleefd?
Waarom moeten die telefoons op tafel? Die kun je toch gewoon in je zak houden?
Alle reacties Link kopieren
Dat helpt dus als mensen hem niet in hun zak houden en maakt dat je als criticus niet de zeikerd bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 28 juli 2014 @ 17:09:

Welnee, telefoons op stil en midden op tafel, daar zit iedereen toch om heen? Kan niks mee gebeuren.Gebeurt toch regelmatig. Daar hebben mensen verschillende trucjes voor. Vooral in het buitenland worden die trucjes vaak gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt, alles kan.
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik mijn telefoon altijd op stil staan en kijk ik dus af en toe of ik een oproep gemist heb oid. Ik ga niet uitgebreid facebooken of via whatsapp een gesprek voeren maar ik moet wel af en toe kunnen kijken of er iets aan de hand is ofzo. En als iemand mij dat gaat verbieden, kom nou. Ik zit niet vastgelijmd aan mijn toestel.
Alle reacties Link kopieren
quote:loquase schreef op 28 juli 2014 @ 14:44:

[...]



Er is natuurlijk wel een verschil tussen zeiken of zeggen dat je iets niet prettig vindt. De halve avond jezelf op zitten vreten van ergenis, is ook niet fijn.

Zelf heb ik het nooit meegemaakt dat iemand maar doorgaat met zijn telefoon en ik me daar aan erger. Als het gebeurt, zou ik denk ik zeggen: Ik hoor het wel wanneer je weer zin hebt om met mij te praten/eten/spelletje doen i.p.v. met je telefoon.

En weggaan, of wat voor mezelf gaan doen.Ja, even wat voor mezelf doen doe ik dan ook vaak. Dan ga ik even achter de laptop zitten ofzo.
.
Zouden jullie het van de partner wel pikken? Denk je 's avonds een lekker glaasje wijn en een fijn gesprek te hebben maar helaas, want hij zit constant te klooien met die mobiel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven