Beinvloedt het vivaforum je kijk op dingen?

29-07-2014 12:49 330 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. een ander topic kwam de volgende vraag bij me op en in eerste instantie was die alleen voor de mannelijke forummers bedoeld, maar eigenlijk kan je hem breder trekken: In hoeverre heeft het lezen en schrijven hier je denkbeelden over vrouwen, mannen, politiek, maatschappij veranderd?



Ik heb gemerkt dat ik best veel leer hier over de motivatie van mensen, waarom ze dingen doen die ze doen en is mijn blik opener geworden voor andere denkbeelden. Concreet voorbeeld is de hele zwartepietendiscussie. Voorheen vond ik die onzin, maar nu begrijp ik beter de achtergronden.



Hoe zit dat met jullie?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Miss_Communicatie schreef op 29 juli 2014 @ 17:04:

[...]



Sociale dienstplicht (nick aanmaken en minimaal 50 postings per dag... zoiets)

Volgens mij hebben heel veel middelbare scholieren dat al opdracht voor de zomervakantie meegekregen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vriendinnen gekregen, ik ben (Door Wuiles) heel erg onder mijn kont geschopt toen ik verzoop in liefdes verdriet. Ik heb het trashen tot een kunst verheven. Ik heb Dasty ontdekt, en ik heb goeie reacties gekregen toen de hond besloot mijn ereader op vakantie te verzuipen.



Ik mag wel zegen dat na zo ongeveer 8 jaar forummen het een vaste plek in mijn leven heeft gekregen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ohja.... En ' de beste stuurlui staan aan wal' zoals ook te lezen is in dit topic.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 29 juli 2014 @ 16:58:

Wetmatigheden.. waar een heleboel dan maar in mee gaan. Zonder nadenken.

Let maar op hoe de eerste reactie op een topic vaak leidend is voor de rest van de reacties.



Na 13 jaar hier heb ik ook volgens mij alles wel 30 keer langs zien komen.



13 jaar????????????????????????????????????



En ik maar denken dat Yasmijn de forumoudste was



Edit: ik lees net dat ze al sinds 1999 online zijn....



www.viva.nl/viva-forum/10-jaar-viva-nl- ... -we-vieren
Alle reacties Link kopieren
1999. Mijn god, toen was ik nog geen eens 10 jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op 29 juli 2014 @ 18:01:



[...]







13 jaar????????????????????????????????????



En ik maar denken dat Yasmijn de forumoudste was



Edit: ik lees net dat ze al sinds 1999 online zijn....



www.viva.nl/viva-forum/10-jaar-viva-nl- ... e-vierenIk heb ergens gelezen dat Yasmijn de oerknal was waarmee het forum begon.
Toen de sekspijler nog een serieuze pijler was, heb ik een hele andere kijk gekregen op seks, seksualiteit en relaties. Daar heb ik nog steeds profijt van



Ik heb lotgenoten ontmoet, geleerd, gelachen, gehuild, fouten gemaakt, dingen goed gedaan. En dat alles in 13 jaar.

Ondanks dat het anders is dan 10 jaar geleden, is het nog steeds leuk
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 29 juli 2014 @ 15:56:

[...]





Grappig ik heb juist geleerd dat ik niet altijd tactvol hoef te zijn en alle gevolgen ervan probeer te overzien en nadenken wat een ander hiervan vind. De laatste tijd probeer ik dus ook wat duidelijker mijn mening te geven, ik zoek nog een beetje de juiste balans hierin.Ja, dat heb ik ook! Dan typ ik een reactie en gebruik drieduizend woorden, en dan denk ik: dat kan korter! Ik ben ook zo uitleggerig. Want anders snapt de ander vast niet wat ik bedoel. Misschien denkt ie dan wel het verkeerde en wordt ze boos op mij en dan worden anderen ook boos op mij en kom ik nooit meer op dit forum. Dat zou jammer zijn, dus ik moet het wel goed uitleggen en vooral heel vriendelijk en tactvol naar de ander zijn. etc. etc. etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:loquase schreef op 29 juli 2014 @ 18:04:

[...]

Ik heb ergens gelezen dat Yasmijn de oerknal was waarmee het forum begon.



Na een onbevlekte ontvangenis baarde zij het forum
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 29 juli 2014 @ 17:40:

Dat ik vooral gewoon mezelf moet blijvenEn dat is een pluspunt voor jou BM !
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
quote:Bieb2.0 schreef op 29 juli 2014 @ 16:58:

Wetmatigheden.. waar een heleboel dan maar in mee gaan. Zonder nadenken.

Let maar op hoe de eerste reactie op een topic vaak leidend is voor de rest van de reacties.



Na 13 jaar hier heb ik ook volgens mij alles wel 30 keer langs zien komen.Leuke uitdaging: eerste reactie lezen en dan bedenken hoe je het compleet tegenovergestelde zou kunnen reageren.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben wel wat milder geworden ten opzichte van mensen met kinderen. Ik ben van nature zeer zeker geen kindervriend maar dierbaren van mij hebben kinderen en tegenwoordig begrijp ik wel dat ze er gewoon bij horen en ik probeer wat meer begrip te hebben. Ik ben zelfs aardig tegen kinderen nu (niet dat ik eerst onaardig of gemeen was, ik negeerde ze gewoon compleet). Maar snap ook wel dat dat bij kinderen van dierbaren niet kan. Maar zelf wil ik ze nog steeds niet, haha!



Verder heb ik een stoornis en is het forum ook erg geschikt om mijn geleerde sociale vaardigheden in de praktijk te brengen en wederkerigheid te oefenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 29 juli 2014 @ 18:11:

[...]





Leuke uitdaging: eerste reactie lezen en dan bedenken hoe je het compleet tegenovergestelde zou kunnen reageren. De meeste eerste reacties neem ik niet serieus. Die zijn meer van het "hit and run" soort. Botte opmerking of semi grappig bedoelde reactie neerplempen en snel wegwezen. Het zijn ook vaak die mensen die je in de rest van de discussie niet meer terugziet.
quote:ikeaverslaafde schreef op 29 juli 2014 @ 18:11:

[...]





Leuke uitdaging: eerste reactie lezen en dan bedenken hoe je het compleet tegenovergestelde zou kunnen reageren.

Ik bedenk eerst na de OP wat ik er van vind en of ik het de moeite vind er iets over te zeggen voor ik de rest lees

Maar soms is het ook gewoon lekker om in een dom/onzin/smurfje topic een flauwe opmerking te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 29 juli 2014 @ 17:54:

Ik heb vriendinnen gekregen, ik ben (Door Wuiles) heel erg onder mijn kont geschopt toen ik verzoop in liefdes verdriet. Ik heb het trashen tot een kunst verheven. Ik heb Dasty ontdekt, en ik heb goeie reacties gekregen toen de hond besloot mijn ereader op vakantie te verzuipen.



Ik mag wel zegen dat na zo ongeveer 8 jaar forummen het een vaste plek in mijn leven heeft gekregen Ik vind het oprecht jammer dat Wuiles het VIVA forum vaarwel heeft gezegd. Wat kon zij goed schoppen onder de kont uitdelen met maar één doel: de ander omhoog te helpen en niet toe te staan dat iemand in zijn/haar verdriet verzonk. Koos je wel voor verdrinken in zelfmedelijden dan liet ze je ook met rust. Maar ze gaf altijd haar ongezouten no-nonsense mening met behoud van respect voor de ander (al werd dat niet altijd zo opgevat, maar daar had zij weer maling aan hahaha!)
En idd leuke vrouwen hier leren kennen en vriendinnen gevonden.

Een ervan verblijft as we speak in ons huis en vertroetelt mijn poezels terwijl ik op vakantie ben.

quote:Bieb2.0 schreef op 29 juli 2014 @ 18:24:

En idd leuke vrouwen hier leren kennen en vriendinnen gevonden.

Een ervan verblijft as we speak in ons huis en vertroetelt mijn poezels terwijl ik op vakantie ben.

Wat leuk, zeg! Dat mensen echte vriendschappen opbouwen via dit forum.
Alle reacties Link kopieren
Ook grappig om te zien hoe een topic zich soms ontwikkelt doordat veel mensen niet alles lezen, of verkeerd lezen.



TO vertelt dat ze nooit vlees eet. Een paar berichten verder dat haar man biefstuk bakte, maar zij een vegaburger nam. Dan schrijft iemand dat TO een burger at. Dit wordt klakkeloos overgenomen en zeven pagina's verder heeft TO een halve koe soldaat gemaakt.



Doet me denken aan het fluisterspel, er komt aan het eind vaak totaal iets anders uit.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel geleerd:



-Als mijn meneer me mevrouw gaat noemen, dan moet ik rennen. In alle andere gevallen ook.



-Begin geen klaagtopic. Na ongeveer 20 reacties is het altijd je eigen schuld. Als je buren Tokkies in het kwadraat zijn, dan ga je langs met gebak en bloemen en bied je aan de stroomvoorziening voor hun hennepkwekerij te verzorgen.



-Niet labelen, niet generaliseren. Bijvoorbeeld een topictitel als: Mannen, pfff. En veel mannen blijken autist/narcis te zijn, meestal pas als de relatie over is.



-Geen King Louie en zeker niet gecombineerd met een bakfiets waarin een middelbare vrouw met kort rood haar en een klein rugzakje zit. Niet cool.



-Geen hihi, zeker niet als je je man wilt verassen.



Maar leer veel van al die verschillende reacties! Houd je scherp, dit forum.
ik ben hier 12,5 jaar geleden gekomen na het overlijden van mijn 1e man en heb hier heel wat uurtjes doorgebracht. Veel steun gekregen toen en jarenlang meegeschreven met 1 bepaald topic. Daar vriendinnen aan overgehouden. Uiteindelijk is dat topic een msngroep geworden omdat er mensen herkend waren. Nu is het er niet meer.

Ik ben hier gebleven onder een andere nick. Lees nog steeds veel en reageer ook wel. Zo'n langlopend topic wat voelt als vriendenclub heb ik nooit weer gevonden helaas.



wat ik geleerd heb is dat er niet veel gek is. Dat het altijd erger kan dan bij mij. Dat er hele wijze lieve vrouwen zijn en dat er nog steeds mensen zijn die belangeloos helpen of meeleven. De mening van een aantal forummers heb ik heel hoog en neem ik zeer serieus.

Het is voor mij ook een beetje gluren bij de buren.



Ik ben een behoorlijk eigenheimertje en het lang niet altijd eens met de heersende opinie. Vind die ook vaak veel te hard en inderdaad de beste stuurlui staan aan wal. De laatste jaren is het harder geworden en dat vind ik jammer. Zwart-witter, ongenuanceerder. Soms doe ik daardoor zelf ook heel lomp. maar het blijft altijd trekken. Het is wel mijn verslavingkje.

Soms kan ik nu ook es wat van mijn levenservaring meegeven aan een ander. En zo is het cirkeltje weer rond.
Alle reacties Link kopieren
Ja veel dingen met name over de cultuur in NL ( ben niet hier opgegroeid) en hoe mensen over dingen denken. Bijvoorbeeld dat geboortekaartjes een heel ding zijn. Ik vind het stom om ze te krijgen maar zal ze ooit zelf ook uitsturen al is het om geen rare gezichten te krijgen uit mijn omgeving (wel zwart wit zonder rijmpjes foto's of schattigeheid er op) :p
Alle reacties Link kopieren
quote:loquase schreef op 29 juli 2014 @ 18:28:

Ook grappig om te zien hoe een topic zich soms ontwikkelt doordat veel mensen niet alles lezen, of verkeerd lezen.



TO vertelt dat ze nooit vlees eet. Een paar berichten verder dat haar man biefstuk bakte, maar zij een vegaburger nam. Dan schrijft iemand dat TO een burger at. Dit wordt klakkeloos overgenomen en zeven pagina's verder heeft TO een halve koe soldaat gemaakt.



Doet me denken aan het fluisterspel, er komt aan het eind vaak totaal iets anders uit.Chinese whisper
Alle reacties Link kopieren
In 1999 was ik zwanger van mijn nu middelste zoon en vond ik het vivaforum.

Toen heb ik een poosje intensief meegeschreven en gelezen, dat ging vlot want een klein forum toen. En maar goed ook want je moest nog inbellen op internet.



Daarna een hele tijd alleen zo nu en dan gelezen en weinig geschreven.



Tien jaar later een periode veel geschreven, en mensen leren kennen op het forum. Dankzij die groep vrouwen gedurfd wat ik niet gedacht had.

Ben hen nog elke dag dankbaar dat ik hen toeliet in mijn leven en zo veel heb kunnen leren en delen met hen.



Na al die jaren ben ik er nog steeds, bij vlagen tegenwoordig.

Met een andere nick en vooral meelezend.



Viva forum is voor mij heel belangrijk geweest een paar jaar geleden mijn volgende nick zal misschien Boemerang zijn.

Want ik kom altijd terug.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
Concreet heb ik geleerd:



Het verschil tussen ergeren en irriteren.



En hoe het toch mogelijk is dat je een woord op zoveel verschillende manieren kunt schrijven.

Sowieso
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Heb geleerd dat ik niet raar ben. Want ik herken heel veel in heel veel verhalen.

Want iederéén hier heeft een verhaal.



En ik ben dus niet raar, maar wel bijzonder. Net als iedereen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven