Zwanger worden vanaf Augustus 2014

29-07-2014 08:53 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het bijna augustus is en het juli topic al vol is.... Wie gaat er nog meer starten (of is net gestart ?) Wij zijn net gestart Zal ook een tabel maken, wat willen jullie erin?





Naam Leeftijd Start Ovulatie Ronde NOD Kells82 31-28 Augustus 1 18/8 Limoentaartje ? augustus - 1 Pinkie Saraaa Louloutje mei - 3/8 Sproetje 30/30 Juli - 1 11/8 Nijntje 30/29 Juli 1 Spicy1985 28-28 Juli 31-7 1 14-8
anoniem_150350 wijzigde dit bericht op 30-07-2014 08:13
Reden: Tabel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik merk dat in zwanger vanaf het najaar dat het te druk is, paar memsen reageren op elkaar en ik kan het niet meer volgen.



Nou past die topic ook niet meer bij mij.



Tabel geen ervaring hier en via mobiel volgens mij ook niet te doen.



@Saaraa Nod vind ik niet erg maar Klussen kom op hert gewoon sex hihi
Alle reacties Link kopieren
@saraaa--, hier nog iemand die allergisch is voor het woord klussen. Haha



Ik heb geen ervaring met het maken van een tabel. @spicy1985, wat voor gegevens heb je nodig voor in de tabel?
Alle reacties Link kopieren
We kunnen inderdaad een tabel 'pikken' uit andere onderwerpen en dat tabel aanhouden..? Gelijk ook overzichtelijk!



En we kunnen kijken hoe 'groot' het hier moet worden. Inderdaad zonde dat je uit een onderwerp gaat omdat er een aantal alleen op elkaar reageren (snap je? )
Alle reacties Link kopieren
Die woorden, daar maak ik me niet druk om. Zelf gebruik ik ze ook niet, maar wie dat wel wil doen moet dat vooral doen. Op het viva forum zitten veel mierenneukers vind ik. Jullie niet hoor! Maar je ziet vaak dat iemand een topic opent en dat het vervolgens alleen nog maar gaat over 1 woord wat de TO gebruikt of over verkeerde spelling en dergelijke, en ze vergeten dan waar heel het onderwerp eigenlijk over ging. Dan lees ik meestal al niet verder. Ik houd niet zo van dat gedoe. Niet iedereen is goed in spelling en sommigen voelen zich niet prettig bij woorden als seks. Nou prima toch, ik kan me daar niet druk om maken.

Ik schrijf ook mee op het forum op zwangerschapspagina.nl. Daar staat het helemáál bomvol van de klussers en woorden als manlief/zoonlief/dochterlief en allerlei andere zwangerschapsgerelateerde afkortingen. Misschien ben ik inmiddels immuun .

Waar ik hier ook niet zo van houd, is als iemand een topic opent of ze misschien zwanger zou kunnen zijn en iedereen valt er meteen over dat ze moeten testen en geen glazen bol hebben en geld in de pot voor een of ander topic enz. Terwijl iemand waarschijnlijk oprecht onzeker is. Of dat je graag wil testen, terwijl je nog voor je NOD zit, dan roept iedereen hier meteen dat je dat niet moet doen en dat het onzin is enzo. Tja, misschien, maar dat hebben wij niet voor iemand anders te bepalen. Op zwangerschapspagina mogen ze dan 'vreemd' taalgebruik hebben, maar daar word je niet zo afgebrand als hier. Daar zitten ze allemaal in hetzelfde schuitje en meestal leeft iedereen erg mee.

Maar, het is daar erg druk dus ik vind het hier ook wel fijn om een klein overzichtelijk groepje te hebben.

Tja, ik ben gewoon forum verslaafd denk ik, tenminste, nu het op zwanger zijn aankomt . Ik heb ook vakantie. Na de vakantie zal het wel weer wat minder worden.
Alle reacties Link kopieren
@prulletje, bedankt voor je tip van het andere forum. Ik ga daar ook eens een kijkje nemen.

Ik voel mezelf nog erg newbie op het gebied van zwanger raken, maar dat zal op gegeven moment wel minder worden denk ik.



Ik vind het zelf wel leuk om met een kleiner groepje te schrijven omdat ik anders het overzicht kwijtraak als ik teveel verschillende namen voorbij zie komen.

Ik lees ook wel eens wat over besloten Facebook groepen, ik vind dat ook wel idee over wellicht een tijdje.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het zo prulletje! Goed gezegd!

Laten we zeggen dat we de tabel op ongeveer 10/15 mensen houden? Is wat intiemer en ook lekker overzichtelijk. Als ik sommige andere topics zie... Veel te druk, haha!



Hier ook vakantiemodus. Dus ben er weer veel mee bezig merk ik wel..



En woorden als klussen etc; ik heb er geen moeite mee. Gebruik lekker wat je zelf fijn vindt.
Alle reacties Link kopieren
Als ik nu ga tellen zitten we al op 13 schrijvers dacht ik zo.... Kan het mis hebben (telefoon is niet altijd handig) dus als we een tabel maken met 15 rijen dan kan iedereen van ons er in.



@prulletje ik dacht jouw plaatje ergens van te kennen. Ik lees Mee op zwangerschapspagina.nl
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel fijn als het een beetje overzichtelijk blijft, dus 15 dames max. lijkt mij een mooi aantal!



Met een tabel maken heb ik helaas ook 0 ervaring, dus laat ik graag aan jullie over haha!



Verder voel ik mijzelf vandaag een beetje weeïg, beetje vreemd gevoel in mijn buik. Zal ongetwijfeld alleen maar zijn omdat je van alles 'wil' voelen, nog nooit eerder heb ik zo op mijn eigen lijf gelet!
Wat leuk dat je dit topic hebt geopend Spicy. Ik zou ook graag willen meeschrijven!



Wij zijn net gestart en zou het fijn vinden om te kletsen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel ook van alles. Bij elk pijntje denk ik 'oh misschien...?' Best wel irritant



Wie gaat het tabel in elkaar flansen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom morgen uitgebreider terug dames!



Ik ben het wel met je eens hoor prulletje. Die reacties daar z'n inderdaad wel erg heftig!! Ik doe daar ook niet echt aan mee!



15 mensen in tabel lijkt mij top!



Slaap lekker allemaal alvast!



Sara
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie soms ook van die angsten dat het zwanger worden niet lukt, of verkeerd gaat..?

Ik ben zo vreselijk bang dat het niet lukt. Mijn vriend werkt met oplosmiddelen en dan is er een verhoogde kans op minder vruchtbaarheid of onvruchtbaarheid, miskraam, vroeggeboorte, afwijkingen etc. Bluh!
Ja, best herkenbaar Louloutje. Als ik mezelf er op betrap dat ik daar over pieker, dan probeer ik mezelf streng toe te spreken. Want in feite weten we nu nog helemaal niets. Eerst maar even kijken hoe het loopt.

Ik kan me voorstellen dat het beroep van je vriend je wat angstiger maakt maar probeer te relativeren en je niet te laten overheersen door je angsten. Als dat je zelf niet lukt zijn wij er natuurlijk nog om je daar bij te helpen





Welterusten Sara.
Alle reacties Link kopieren
Louloutje, ik denk dat iedereen die angst wel heeft. Ik betrap mezelf er ook steeds op dat ik denk dat het misschien wel nooit gaat lukken(terwijl we al een zoon hebben). Ik probeer er niet teveel over na te denken en er nuchter onder te blijven, maar dat is soms wel moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
voor saraa en prulletje...



De tabel heb ik erin gezet. Ik mis volgens mij nog wel mensen en gegevens maar lastig om alles terug te vinden. Willen jullie als je er iets in wilt of gewijzigd wilt hebben dit even dik gedrukt en schuin in je tekst zetten? Dan kan ik het makkelijk vinden!



Herkenbaar dat je van alles voelt haha... ik ben al vanaf dat we het besloten hebben misselijk terwijl dat natuurlijk helemaal niet kan. Wel spannend hier, voor mn laatste ongesteldheid (die was een beetje raar maar misschien door spanning huwelijk en tijdsverschil met huwelijksreis...) had ik telkens een cyclus van 25/26 dagen, dat zou betekenen dat ik vandaag m'n ovulatie heb!
Alle reacties Link kopieren
Morning dames!



@Spicy: dank voor het maken van een tabel, helemaal super! Misschien moeten we nog een kolom 'bijzonderheden' toevoegen? In andere topics zie ik dat men daar invult wanneer men naar de verloskundige gaat etc. Kan handig zijn!

En fijn, zo'n korte cylcus zeg!



@Louloutje: ik heb dat inderdaad ook hoor! Maar dat heeft iedereen denk ik wel inderdaad. We moeten gewoon allemaal geduld hebben en positief denken!



Mijn ovulatie is 3-8, dus dat kan in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Oh, en misschien moeten we in de tabel ook toevoegen of het je 1e, 2e, 3e etc. kindje is?
Alle reacties Link kopieren
Aan het werk dan maar Spicy



Ik probeer mij ook over mijn angsten heen te zetten. We zijn nog maar zogezegd twee rondes bezig, dus nog niks om zorgen over te maken natuurlijk. De ene keer is het ook erger dan de andere keer.



leeftijd 25-27, ovulatie ?, ronde 2
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



@Louloutje: Volgens mij heeft iedere vrouw dat. En als je dan eenmaal zwanger bent dan ben je als de dood dat het alsnog misgaat. Probeer het los te laten en gewoon rustig af te wachten, want je hebt er echt geen invloed op. Binnen een half jaar is het grootste gedeelte zwanger. En binnen het jaar bijna iedereen. Daar reken ik gewoon op. Toen wij voor onze 1e gingen dacht ik: volgend jaar rond deze tijd hoop ik in ieder geval zwanger te zijn.



@Spicy bedankt voor onze tabel! Mijn gegevens. Leeftijd: 27/31 start: mei, ovulatie: geen idee, ronde 0 na miskraam, NOD: geen idee



Ik kan eigenlijk nu nog niet van de 1e ronde spreken. Volgens de gynaecoloog is het goed mogelijk dat ik straks gewoon een onttrekkingsbloeding krijg, dus dan heb ik helemaal geen eisprong gehad. Daarom voor nu nog even ronde 0 en als ik ongesteld ben geworden dan kom ik met mijn nieuwe gegevens.



Groetjes,



Sara
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
Mijn gegevens:

Leeftijd 30/35

Start juli 2014

Ronde 1

Nod 6-8

Wij gaan voor een tweede kindje
Alle reacties Link kopieren
Spicey wij lopen waarschijnlijk gelijk op. Omdat ik niet weet of mijn lichaam al alles op de rit heeft na het verwijderen van mijn spiraal hou ik een cyclus van 30 Aan en dan zou mijn NOD 15-8 zijn. Mocht ik niet ongesteld worden dan ga ik die zondag waarschijnlijk testen aangezien ik vanaf die maandag weer moet werken. Maar goed dat is erg ver vooruit gedacht. Hihi



Ik wil er niet zo veel mee bezig zijn maar ja gaat vanzelf. Deze week dus mijn vruchtbare dagen en we sexen genoeg. Scheelt een hoop dat ik nog vakantie heb vaak met werken en de kleine die we al hebben s avonds erg moe.......



Wij hebben het ook regelmatig over namen, denken jullie daar ook al over na?
Alle reacties Link kopieren
Ik geef het vanmiddag of vanavond allemaal door. Zit nu in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Vooral ik heb het over namen haha. Mijn vriend is daar niet echt mee bezig. Hij zegt wel of hij het mooi vindt of niet. Ik heb al een lijstje!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte prulletje!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik nog meeschrijven? Wij gaan vanaf augustus voor een tweede kindje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven