Entertainment alle pijlers

Feel good literatuur, bestaat dat? Suggesties?

29-07-2014 18:33 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de vakantie ben ik op zoek naar een aantal goeie, maar leuke boeken. Vanmiddag weer even in de bieb gekeken, maar ik zie toch vooral veel zware onderwerpen. Dood, ziekte, oorlog, relatieproblemen, jeugdtrauma's.

In de vakantie hou ik het graag een beetje gezellig .

Vorig jaar een aantal chiklits gelezen, maar dat is toch ook niet mijn ding, das net weer wat te luchtig.

Iemand een idee wat ik bedoel?
The time is now
Alle reacties Link kopieren
quote:Banba schreef op 29 juli 2014 @ 18:48:

@Tonkje: ik heb de meeste films al wel gezien. Is het nog wel leuk om achteraf de boeken te lezen?



Vond ik wel.

Maar ik ben dan ook iemand die bij boekverfilmingen graag het boek wil lezen om te weten hoe het eigenlijk en echt was.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het als ik jou was even na vragen bij de bieb. Wij hebben namelijk een aparte afdeling, waar alle komische/grappige boeken staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 29 juli 2014 @ 19:04:

moet het echt literatuur zijn?



Van die detectives (kan nu even geen schrijvers noemen, vaak Engelse dames geloof ik) vind ik ook wel leuk, toch beetje mee denken over wie het nou heeft gedaan (dus niet dat eeuwige onhandige vrouwtje als hoofd persoon bij chicklits die shopt en twee mannen heeft om uit te kiezen) maar het leest ook nog lekker op een strand.



En anders Bukowski, Gogol.



good old Agatha Christie dus;)



The no 1 ladies' detective agency van Alexander McCall Smith is ook leuk. The Sunday Philosophy Club van dezelfde schrijver.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga gelyncht worden hier, maar ik zeg het toch:



Mijn guilty pleasure is toch echt de Twilight Saga.



Komt u maar met de pek en veren dames!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Boeken van Curtis Sittenfeld: Prep, American Wife en Sisterland zijn alledrie mooi geschreven, best 'diep' en toch niet zwaar. Ook 'a girls guide to hunting and fishing' over een NY redactrice vond ik fijn. Tot slot 'the time travellers wife', ook erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 juli 2014 @ 19:18:

Ik ga gelyncht worden hier, maar ik zeg het toch:



Mijn guilty pleasure is toch echt de Twilight Saga.



Komt u maar met de pek en veren dames!



Heerlijke boeken.

Niks pek en veren.



Eigenlijk is het een soort van bouquetreeks, wat toch ook feel good is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 juli 2014 @ 19:18:

Ik ga gelyncht worden hier, maar ik zeg het toch:



Mijn guilty pleasure is toch echt de Twilight Saga.



Komt u maar met de pek en veren dames! Die heb ik vorig jaar mee op vakantie genomen, in vier dagen alles uitgelezen. I'm not ashamed of it.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.






Alle reacties Link kopieren
Ben net nog even op en neer naar de Bieb geracet Ik heb in ieder geval "Handboek voor de slechte moeder" en het tweede boek van Bridget Jones gescoord. Voor de rest was er vooral veel uitgeleend (iedereen gaat op vakantie natuurlijk :-)). Ik heb in ieder geval een lange lijst voor de komende tijd. Veel dank allemaal, ik het alles opgeschreven.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 juli 2014 @ 19:18:

Ik ga gelyncht worden hier, maar ik zeg het toch:



Mijn guilty pleasure is toch echt de Twilight Saga.



Komt u maar met de pek en veren dames!



Ik heb een allergie voor trollen/vampiers/aliens en andere fantasiefiguren (lord of the rings, harry potter enz. enz. enz)

Daarnaast kan ik ook niet tegen spannende boeken (detectives), daar slaap ik slecht van
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook he-le-maal niet van fantasyboeken, Lord of the Rings en Harry Potter zijn absoluut niet aan mij besteed en tóch vond ik de Twilight-boeken goed. Het eerste boek vond ik sowieso meer lezen als een roman, daarna wordt het wel steeds meer fantasy, maar ik heb ze echt in een ruk uitgelezen. Daarna heb ik samen met mijn man alle films achter elkaar bekeken, we hebben er echt tot diep in de nacht voor opgezeten. Ik wist dan uiteraard al hoe het verhaal ging, maar dan nog.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
De reiziger-serie van Diana Gabaldon . Ik geloof niet dat het echt per se onder een genre valt omdat het fictie en non-fictie is, maar het gaat over een vrouw die als tijdreiziger 200 jaar terug gaat in de tijd. Die hele serie krijg je niet even snel uitgelezen in ieder geval!
quote:Banba schreef op 29 juli 2014 @ 20:12:

Ben net nog even op en neer naar de Bieb geracet Ik heb in ieder geval "Handboek voor de slechte moeder" en het tweede boek van Bridget Jones gescoord. Voor de rest was er vooral veel uitgeleend (iedereen gaat op vakantie natuurlijk :-)). Ik heb in ieder geval een lange lijst voor de komende tijd. Veel dank allemaal, ik het alles opgeschreven. Ah gelukkig, het boek is toch vertaald! Ik kon 'm niet vinden op Bol. Veel leesplezier, hoop dat je net zoveel zult lachen als ik!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vreselijk gelachen met Lamb van Christopher Moore, die heel veel van die belachelijk grappige boeken heeft (weet de nederlandstalige titel niet). Ook het eerste deel van de Hitchikers Guide to the Galaxy van Douglas Adams en Good Omens van Terry Pratchet en Neil Gaiman.
Geen literatuur maar korte verhalen,wel enorm grappig

David Sedaris - Van je familie moet je het hebben

quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 juli 2014 @ 19:18:

Ik ga gelyncht worden hier, maar ik zeg het toch:



Mijn guilty pleasure is toch echt de Twilight Saga.



Komt u maar met de pek en veren dames! Naast het zwembad "want ik heb geen zin om naar de kamer te gaan voor een boek en kind had dit nou toch liggen". Harry Potter hebben "de kinderen" ook altijd mee.
Alle reacties Link kopieren
Yvonne Keuls,



Keulsiefjes,

Dochters....



Korte verhalen die zomherkenbaar en grappig zijn!
Follow your heart, but take your brain with you....
Alle reacties Link kopieren
Pogingen iets van het leven te maken, Hendrik Groen



Ik heb vaak hardop gelachen, bijzonder boek!
Alle reacties Link kopieren
Het geheim van de krokodil.

Tranen van de giraffe.

Goede zeden voor mooie meisjes.



Allemaal van Alexander McCall



Leest erg fijn weg, is grappig en luchtig.

Hij heeft meer boeken geschreven maar die heb ik nog niet gelezen.
De boeken van Katherine Pancol: drie delen 1. De gele ogen van de krokodillen, 2. De trage wals van de schildpadden, 3. De eekhoorns huilen op maandag.



Beetje lastig om aan te komen in Nederland, maar erg leuk en zéker feel-good.Alleen geen 'echte' Literatuur met een grote L, wat dat ook moge betekenen.
Smiley van Lotte Boot vind ik echt een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Alleen Op De Wereld vond ik zo mooi!
Alle reacties Link kopieren
Geen literatuur, maar wel betere chicklit: alle boeken van Jennifer Weiner (in her shoes is verfilmd, dat is haar 2e boek). Lekkere boeken, lezen vlot. Verder vind ik heel veel boeken van Rita Mae Brown heel erg leuk. Vrolijk en grappig, grotendeels. En een keukenmeidenroman, heb je die al gelezen?
Alle reacties Link kopieren
De boeken van Van Sambeek laten zich perfect lenen voor een vakantie. Super leuke boeken vond ik!
Nick Hornby - A long way down (De lange weg naar beneden)

Gaat over vier mensen die zelfmoord willen plegen en is desondanks erg grappig. Leest heel makkelijk weg.



Mark Haddon - The curious incident of the dog in the nighttime[ (Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht

Autistische jongen schrijft detective. Grappig, lief, leesbaar.



D.B.C. Pierre - Vernon God Little

Leest iets minder snel weg, maar mooi verhaal met sympathieke hoofdpersoon. Hoop ellende, maar ik beloof dat het goed afloopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven