Zwanger worden m.b.v. Clomid MEI 2014

27-05-2014 13:27 393 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste meiden,



Na twee weken ongeveer om de dag naar het ZH te zijn gegaan ben ik gister op advies van de gyn begonnen met Provera, om daarna met Clomid te starten.



Mijn cyclus is dramaaa! Ik hoopte na de bevalling van mijn eerste kindje in mei vorig jaar dat mijn cyclus weer 'normaal' zou zijn... Helaas... Overigens bleek ik zwanger van haar na het slikken van Provera (dit zorgt normaal gesproken voor een menstruatie maar in mijn geval bleef deze GELUKKIG uit)

Nu, met een grote wens voor een tweede kindje, dus beginnen met Clomid 50mg.



Ik heb dus al een kindje, waardoor de stress dit keer ietsje minder is, maar des ondanks vreet het aan me.



Ik kom graag in contact met meiden die zojuist ook starten of al gestart zijn met Clomid.



Groetjes,

Jes

NaamLeeftijdLft partner# kindjeMM hoe/sindsRondeNODbijzonderh.jes8727322estart ZH/med mei 20147e4 decemberPCOSle_24351emei 2014ZWANGER!PCOSAbigail29301ePCOS

sept 2013 startZWANGER!Fliepke26261efebruari 2014ZWANGER!PCOS en IUIJesje91januari 2014PCOS
Alle reacties Link kopieren
@le en jes; ik hou het voor nu bij het forum. Vind de anonimiteit wel fijn.



@loes; laten we hopen dat het deze ronde raak is.



Morgen moet ik weer voor een echo. Ik denk dat er wel een eitje bij mij zit. Ik heb net als vorige een drogere vagina. Maar morgen weet ik het zeker. Vind het zo spannend.
Alle reacties Link kopieren
Kiwiwi, ik heb er een heleboel via 1,2,3, ovulatietest besteld. Achteraf blijkt dat ovulatie testen en Pregnyl spuiten niet echt samen gaan. Heb ze dus waarschijnlijk voor niks.



Loessie, Spannende dag vrijdag!



Abigail, laat je weten of er iets te zien was? Hoop het voor je?



Zijn jullie ook met je voeding bezig? Gezond eten? Gestopt met roken en/of alcohol?

Ik voel me topfit, nergens last van, dat baart me een beetje zorgen. Nog een kleine week voor mn NOD...

De volgende ronde zal binnen mn vakantie vallen. Hoe doen jullie dat? Even een ronde niks of naar het ZH bij je vakantieadres in de buurt?
Alle reacties Link kopieren
NQ, jouw NOD nadert!!! oehhhhh!
Alle reacties Link kopieren
er was geen eitje. Ik moet nu direct provera gaan slikken en dan door naar ronde 3, met 100mg. Baal echt enorm.
Alle reacties Link kopieren
Oooow Abigail wat balen! :( Ze zeggen altijd; 3 keer is scheepsrecht ;) Daar ga ik hier ook maar van uit. Zit nu ook midden in de 3de ronde. Positief blijven hoe moeilijk dat soms ook is! :(



NQ Als ik jou was zou ik niet voor de 100mg gaan. Ik vertel uit ervaring dat overstimulatie niet prettig is (dit had ik al bij de 50mg). Het klinkt erg verleidelijk omdat je graag zwanger wil worden... Maar stel je voor.. Je word zwanger van een drieling.. En bij 20weken gaat het mis.. Dan moet je ook afscheid nemen van 3!!! kindjes.. Dat wil je toch niet? :( Of dat ze te vroeg geboren worden met diverse afwijkingen.. Gewoon rustig afwachten met de 50mg.. Voor jullie komt er ook zeker wel een klein wondertje! Als je trouwens nog wil, we hebben een geheime facebookpagina aangemaakt. Je kan een mailtje sturen (mailadres staat in een andere berichtje). Jes en ik zitten er al op. Erg leuk om er een gezicht bij te hebben :D
4-11 positief getest <3
@jes Ik ben wel bezig met mijn voeding. Probeer zoveel mogelijk suiker te vermijden. Alcohol heb ik de eerste twee maanden laten staan maar dat heb ik opgegeven. Wij gaan maar een weekje op vakantie. Ik denk dat ik die week geen echo's nodig heb maar weet eigenlijk nog niet waar ik mee bezig ga in ronde zeven... naar een ander ziekenhuis lijkt me niets maar een maand over slaan helemaal niet!!



@abigail ach wat balen.. knuffel voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik mn voeding ook voor zoverre aangepast.. moest sowieso eerst 20 kilo afvallen en dat is me gelukt. Nu proberen gezond te eten.. Maar af en toe geniet ik toch echt wel van een pizza ofzo. Roken deed ik alleen op feestjes maar dat heb ik de afgelopen maanden gelaten.. en alcohol dronk ik ook niet meer.. Alleen gisteren weer sinds tijden een drankje gehad.. Maar goed weet nu zeker dat ik toch niet zwanger ben want zit op mn vruchtbare dagen te wachten... Ach soms mag je toch wel ff genieten?
4-11 positief getest <3
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weinig moeten aanpassen aan mijn voeding. Al eet ik nu wel iedere ochtend, dat deed ik vroeger niet iedere ochtend. En ik probeer meer fruit te eten.



Verder rookte ik al niet en drink ik eigenlijk ook niet echt. Heel zelden op een verjaardag of in het weekend, maar dat was zo weinig.



@loes; die had ik nodig. Dankjewel!

@le; laten we het hopen, ook voor jou!
Alle reacties Link kopieren
haay meiden.



@ le_ ja je hebt helemaal gelijk vroeg testen. ik kan het niet laten. dom van me ik weet het.



ik probeer wel zo gezond mogelijk te eten. fruit bij het ontbijt. ik vind avocado met cherry tomaatjes op brood heeerlijk. dus dat eet ik dan ook veel. ik rook niet. en drink eigenlijk nooit. behalve op een etentje ofzo. ojah en vitamines slik ik. slikken jullie ook foliumzuur?



superknap dat je 20 kilo bent afgevallen!



@ abigail balen!! hoop dat je de volgende ronde een mooi ei hebt!



@de andere meiden.. wie zitten er allemaal op Facebook? en betekend dit dat jullie hier dan niet meer komen kletsen?



@ jes87 ja mijn NOD nadert. ik heb verkeerd berekend. ik had 8 juli waarschijnlijk mijn eisprong dus dan zou morgen mijn NOD zijn?



maar... ik heb vanochtend dus al getest.. en zojuist. en de testen zijn beiden POSITIEF! :-D

------------------------------------------------------------------------------------------

ons meisje 05-2013 - nu voor ons 2e wondertje,1e ronde 30 dagen/ 2e ronde clomid 50mg, vandaag cd 35- positieve test!
Alle reacties Link kopieren
Uhm ben je zwanger NQ!!! Waaaaah gefeliciteerd!!! Super coooool!!! Heeeeelemaaal blij voor jullie!!!!



geniet!
@n-q Whaaaaa wat super!! Spannend nu voor jullie zeg. Gefeliciteerd in ieder geval. Ik zei toch dat bloed vaak goed is Die 100 mg is dus ook niet nodig voorlopig. Super zeg!!



Ik schrijf niet mee op Facebook en als t goed is blijft de rest hier ook gezellig kletsen
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel :-) ;-D



ja we zijn superblij...! al ben ik zelf een beetje onzeker.

in het verleden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad

en hoop natuurlijk dat het vruchtje op de juiste plek is ingenesteld!

morgen gelijk de huisarts bellen voor een verwijzing naar de gynaecoloog,



super spannend.

------------------------------------------------------------------------------------------

ons meisje 05-2013 - nu voor ons 2e wondertje,1e ronde 30 dagen/ 2e ronde clomid 50mg, vandaag cd 35-positieve test!
Alle reacties Link kopieren
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaa gefeliciteerd! Wauwwwwww!

Kreeg een berichtje van jes via Facebook. Wij zitten beide op Facebook. Voor de rest (nog) niemand.



Geniet geniet geniet!



Waarom zou je de huisarts bellen? Kan je niet via de ferti poli? Mocht het bij mij zover zijn dan kan ik de poli bellen en krijg ik met 6 weken een echo.



Nogmaals gefeliciteerd! Hopen op zo weinig mogelijk kwaaltjes xx
4-11 positief getest <3
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik NQ, sowieso de eerste 12 weken is wel weer een dingetje.. Heb je aangevoeld dat t raak was? Symptomen?

ik heb helemaal nergens last van, voel me topfit.. Dat baart me in deze situatie zorgen haha...



nog 6 dagen! Pfff!



hoest met de rest van de dames??
Alle reacties Link kopieren
@NQ; Wat geweldig! Ik hoop voor je dat alles goed gaat.

Hou je ons op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
dankje dankje! :-)



@ le. omdat ik niet in behandeling ben bij de fertiliteitsarts. maar bij de huisarts dus heb ik eerst een verwijzing nodig van de huisarts. heel gedoe. maar heb volgende week dinsdag een echo om te kijken of het vruchtje goed is ingenesteld. spannend!!



@ jes. nee niet echt kwaaltjes gehad. niet erg tenminste. ik had wel enorm last van een opgeblazen buik. en rommelde darmen.

daarna dat "strakke " gevoel in me baarmoeder. wat ik bij mijn dochtertje ook had. voor de rest helemaal niks.. ja de bloeding die ik had. nu ben ik wel sneller moe. af en toe duizelig.



ik hou jullie zeker op de hoogte.

--------------------------------------------------------------------------------------

ons meisje 05-2013 - nu voor ons 2e wondertje,1e ronde 30 dagen/ 2e ronde clomid 50mg, cd 35-positieve test!- zwanger !
Alle reacties Link kopieren
@nq wauw super! Gefeliciteerd! De eerste van het groepje hier, ik hoop dat er nog veel mogen volgen!



Ik schrijf ook liever alleen eventjes hier mee!



Ik ben nog aan het wachten, vandaag CD 32, de vorige ronde werd ik op cd 32 ongesteld... Maar ik voel nog helemaal niks, heel spannend dus! (Al weet ik stiekem ook wel dat de kans heel klein is doordat t slijmvlies niet goed was).
Alle reacties Link kopieren
Even een kort vraagje. Sinds ik provera heb geslikt en clomid heb ik ontzettend veel last van jeuk. En als ik dan krab krijg ik allemaal rare bultjes. Heeft iemand hier nog meer last van. Ik denk dat het de hormonen zijn. Ik ga volgende week hiervoor naar de dokter maar dacht ben benieuwd of meer meiden hier last van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Helaas, gisteravond inderdaad ongesteld geworden... Vanochtend maar gelijk gebeld voor een nieuw kuurtje 100mg Clomid, daar begin in zondag mee. Dan op dag 14 terug om te kijken hoe de eitjes gegroeid zijn en dan zullen we wel een datum krijgen voor de IUI.



@abigail: nee, daar heb ik geen last van. Goed dat je toch even een afspraak hebt gemaakt bij de huisarts, misschien inderdaad een reactie op de hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook ongesteld geworden vandaag, denk dat dat t is iig, 4 dagen voor NOD. In tegenstelling tot vorige ronde nu wel even een traantje.. Pfff..



abigail, ik heb daar ook geen last van.



fliepke, daar gaan we weer! Succes meid!
Alle reacties Link kopieren
OOOOOOOOOOW NEEEEEEEE! :( Balen fliepke en jes87! Maar positief blijven.. Het komt echt goed!

Hier rond mn vruchtbare dagen.. Heb enorm last van mn hormonen! Kan wel janken.. Morgen gaan we op vakantie.. Loopt onze jongste hond eergisteren keihard tegen een paaltje aan.. MANK! Juist -_- Lekker begin.. Vandaag naar de dierenarts.. Denkt toch dat het meevalt.. Even een paar dagen aankijken.. Ja uhhh hoe? Ze gaat morgen naar een pension.. Rot gevoel.. Heb vandaag al wel 10x iets laten vallen.. Of kapot.. Of alles lag overal.. Rij ik als klap op de vuurpijl ook nog onze velg van de auto naar de @!#$%^&*&^%$#@!!!!!!!! AAAAAAAAAAAAARRGGGHHHH! Heb eerst ff een potje zitten janken en mezelf even heeeel zielig zitten vinden! Waarom voel ik me nou zo? Heb gewoon helemaal geen zin in mn vakantie.. Blehhh.. Laat mij maar thuis.. Op de bank.. Gordijnen dicht.. Maar helaas... We vertrekken toch morgen echt naar Zweden!
4-11 positief getest <3
@Fliepke aah balen. Maar nu op naar de iui. Super spannend lijkt me dat!



@jes Voor jou ook balen natuurlijk. Maar houdt moed. Het is heel normaal dat het even duurt. Natuurlijk mag je er wel ff flink van balen en daarna Tranen drogen en hoofd omhoog!!



@abi Nee.. ik herken dit ook niet.. vervelend!



@nq Hoe is het??? Bijna dinsdag! Zal wel als een eeuwigheid voelen voor jullie!



@le Wat heerlijk lekker naar Zweden. Ik snap hoe ellendig je je voelt. Toch zal er op uit gaan je juist heel erg goed doen. Dat weet ik zeker. Maak je vooral niet te druk om die vruchtbare dagen. Om de dag is echt wel genoeg! Ik wens jullie een hele fijne vakantie... keep your head up!



Hier morgenvroeg de eerste echo weer... spannend maar denk dat het wel weer goed zit. Hoop dat ik eens wat fatsoenlijk baarmoederslijmvlies heb!



Zo dat was mijn beetje positieve energie voor jullie vanavond!!
Nou daar ben ik weer...



Er waren drie!! Eitjes te zien. Een grote en twee iets minder.. er is even overlegd of we wel door mochten gaan maar met mijn baarmoederslijmvlies van maar 3.9 vond ik zelf de kans dat er drie blijven plakken erg klein. Gelukkig net gebeld en dat vinden ze in het ziekenhuis ook dus we mogen aan de slag. Dat ze alle drie springen is daarbij ook niet zeker. Het is overigens dag 13 en had al een ei van 17 mm. Dat is voor mijn doen heel vroeg! Ik ben er natuurlijk heel blij mee.. ovulatie testen geven nog niks aan dus nu hopen dat mijn baarmoederslijmvlies een sprintje neemt. Wel vreemd dat ik ineens zo heftig reageer. Dan te bedenken dat we erover nadachten om het op te hogen! Ik heb deze maand zoveel mogelijk suiker uit mijn voeding geschrapt. Dit blijkt goed te zijn als je pcos hebt. Misschien dat het daardoor komt. De gynaecoloog weet het niet.. is nog te weinig onderzoek naar gedaan. Ze denkt het niet.



Zo dat was mijn verhaal... op naar een vruchtbaar weekend!



Liefs
Wat een rust... iedereen lekker op vakantie of allemaal op Facebook



Hier nog niet zoveel te melden... nog steeds geen positieve ovulatietest gehad. Wel vreemd, de echo is nu vier dagen geleden. Ach we vrijen gewoon door tot mijn temp. Om hoog gaat!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaah Loessie! Wat een rust haha. Op fb zitten nog steeds alleen ik en Ie_... Dus zal aan de vakanties liggen.

fijn dat je drie eitjes hebt, hoop voor je dat het raak is! En wat betreft de suiker, baat het niet, dan schaadt het niet!

ik duim!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven