Mijn vriend wil nooit samenwonen

29-07-2014 18:57 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag

fout
anoniem_204627 wijzigde dit bericht op 09-08-2014 08:23
Reden: fout
% gewijzigd
quote:nwdesie schreef op 29 juli 2014 @ 19:33:

de 50 gepasseerd zegt genoegGa toch ergens anders lopen vervelen. En kom maar weer eens terug als je uitgepuberd bent.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 29 juli 2014 @ 20:38:

[...]





Haha dank je wel! Ja in Augustus ga ik over en gisteren is mijn huis zelfs verkocht!Oh IBI, wat goed!!! Heel veel geluk gewenst lieverd!!!
Oh ja, nog even ontopic: sorry hoor, maar met iemand die haar kapper ziet als autoriteit op het gebied van psychodiagnostiek zou ik ook niet willen samenwonen .
Je kunt wel verzinnen dat iemand een autist is, maar je kunt ook beseffen en accepteren dat iemand niet genoeg van je houdt om mee samen te leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 29 juli 2014 @ 22:07:

Je kunt wel verzinnen dat iemand een autist is, maar je kunt ook beseffen en accepteren dat iemand niet genoeg van je houdt om mee samen te leven.Hoeft niet eens perse. Hij kan toch ook gewoon geen fan zijn van samenwonen zonder daar conclusies aan te verbinden over zijn hoeveelheid liefde voor TO?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gillend gek worden als ik zou moeten samenwonen met iemand die geen wijzigen in zijn huishouden accepteert (zo klein als een glas die je op de verkeerde plek laat staan), geen inlevingsvermogen heeft en geen veranderingen in zijn dagritme en -bezigheden wenst. De beste man kent zichzelf en weet dat hij de flexibiliteit mist en dat hij zo niet gelukkig gaat worden.

Jij gaat ook niet gelukkig worden in het samenwonen met hem.

Besluit waar jij het gelukkigst van wordt: blijven latten met deze persoon en zijn onhebbelijkheden voor lief nemen, of een ander persoon zoeken om mee samen te wonen.
Ik zou niet graag samenwonen met

1 iemand die al 50 jaar zijn eigen leven heeft vormgegeven en

2 ook nog eens autistisch is.



Tel je zegeningen.
Alle reacties Link kopieren
quote:honingbijtje schreef op 29 juli 2014 @ 22:34:

Ik zou niet graag samenwonen met

1 iemand die al 50 jaar zijn eigen leven heeft vormgegeven en

2 ook nog eens autistisch is.



Tel je zegeningen.Autistisch volgens de kapper dan he. Niet volgens een psycholoog
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
quote:sinnombre schreef op 29 juli 2014 @ 22:07:

Je kunt wel verzinnen dat iemand een autist is, maar je kunt ook beseffen en accepteren dat iemand niet genoeg van je houdt om mee samen te leven.



Wat is dat nou weer voor een redenering. Hij wil niet samenwonen dus hij houdt niet van haar?

Er zijn nog 100.000 andere redenen hoor... Lekker kort door de bocht...
Ik ben 51, mocht ik een leuke man tegen komen zou ik er niet aan moeten denken om gaan samen te wonen. Vooral als iemand een tic heeft wat betreft glazen recht zetten, dan was ik zo weg.



Je mag je vriend eerder dankbaar zijn, het werkt niet zoals jij het graag wilt zien en hij heeft zijn eigen leven. Hij is misschien geen knuffelaar maar als het echt zo'n zak was die geen empathisch vermogen heeft wat doe je dan nog bij hem?
Alle reacties Link kopieren
Eenzaamheid verdrijf je echt niet door samen te gaan wonen. En ik ben het sommigen eens: ik zou mijn huis niet opgeven alleen maar om fysiek iemand om me heen te hebben die er zelf niet eens open voor staat. Ik zou hem ook dankbaar zijn dat hij niet wil. Dat zou mij aan het denken zetten hoe IK mijn leven vorm wil geven. Blijkbaar heb jij hem nodig om iets van je te leven te maken en hij heeft voor zijn leven jou daar niet bij nodig. Leer er van zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
En dat gelul over autisme en andere labeltjes die je hier om de oren vliegen: het lijkt wel een epidemie. Zijn dit soort labeltjes het nieuw racisme ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:brokenhearted78 schreef op 29 juli 2014 @ 19:17:

Ik geloof ook niet in samenwonen. Het betekend niet dat iemand autisme heeft.



Mijn vriend wil ook niet samenwonen, om meerdere redenen.

Omdat ik in een stad woon, hij in een dorp, hij heeft zijn leven daar, ik heb mijn leven hier, en het is goed zoals het is. En hij is absoluut geen autist! Hij heeft überhaupt helemaal geen beperking of wat ook.



En verder ken ik nog een andere man, heeft ook niks, maar die zweert ook bij een lat-relatie. die heeft een hekel aan hokken.

Want zo als hij zelf zegt, gaat hij zich dan na een poosje irriteren en krijgt hij een stikkend gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ook als je samenwoont kun je nog zoveel vrijheid hebben die je nodig hebt. Alsof samenwonen betekent dat ik geen urenlange wandelingen door de bossen mag maken in mijn uppie.



Maar mijn (lat)relatie blijft nog wel ff zo, omstandigheden die het samenwonen wat lastig maken. Plus het gegeven dat het gevoel van naakt mogen slapen en naakt naar de koelkast kunnen lopen voor een glas koud water is eigenlijk best wel fijn is, zonder het risico een tienerzoon of tienerdochter tegen te komen.
quote:allium-vineale schreef op 31 juli 2014 @ 01:17:

Ook als je samenwoont kun je nog zoveel vrijheid hebben die je nodig hebt. Alsof samenwonen betekent dat ik geen urenlange wandelingen door de bossen mag maken in mijn uppie.Over dat soort vrijheid heb ik 't niet, je kunt er idd nog steeds alleen op uit trekken. Maar 't feit dat je samen in één huis woont, zijn spullen er staan, hij elke nacht in je bed ligt en hij zijn vrienden/familie ook mag uitnodigen, dat zijn de dingen waar ik niet zo tegen kan. En ik hoef er gelukkig ook niet tegen te kunnen, want als ik tegen 'n leuke partner aan loop, dan blijf ik er lekker mee latten!
quote:Tommy_Gun schreef op 29 juli 2014 @ 19:43:

Dat is ook toevallig, mijn vriend zijn therapeut zei laatst dat hij gespleten punten had.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 30 juli 2014 @ 12:30:

Eenzaamheid verdrijf je echt niet door samen te gaan wonen. En ik ben het sommigen eens: ik zou mijn huis niet opgeven alleen maar om fysiek iemand om me heen te hebben die er zelf niet eens open voor staat. Ik zou hem ook dankbaar zijn dat hij niet wil. Dat zou mij aan het denken zetten hoe IK mijn leven vorm wil geven. Blijkbaar heb jij hem nodig om iets van je te leven te maken en hij heeft voor zijn leven jou daar niet bij nodig. Leer er van zou ik zeggen.



Dit is waarom mijn relatie ook is gestrand, vijf weken geleden. Het is alleen niet zo dat ik hem nodig had om wat van mijn leven te maken, maar ik was wel toe aan volgende stappen. We hadden bijna drie jaar iets, en we woonden 2 uur reizen van elkaar. Ik wilde ook best een LAT/relatie, maar dan wel zo dat we die plannen samen maakten. Of samenwonen, en dan ook samen die plannen bespreken. Dat wilde hij niet. Dat zei hij echter niet heel duidelijk: het was iedere keer 'ik weet het nog niet, we moeten maar eens kijken. Of 'ooit een keer.' En hoe klote ik me ook nu voel: ik wil niet met iemand zijn die eigenlijk niet met mij wil zijn.

Sensy, ik vind dat je altijd (vaak) de spijker op z,n kop slaat. Dank! Ik lees je graag.
Ik denk inderdaad dat het beter is om niet samen te gaan wonen. Ik denk dat je het zo, apart van elkaar wonend, leuker hebt dan samen. Die kleine regels (glas links of rechts) gaan jou op den duur erg irriteren ben ik bang...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven