Mijn broer, mijn neefje en wat te doen?

29-07-2014 20:40 31 berichten
Mijn broer, die een zoontje heeft, is een jaar over vijf geleden gescheiden omdat hij verliefd was geworden op iemand anders. De relatie met die vrouw heeft ongeveer een jaar geduurd, direct met samenwonen, Zij had ook al een kind, dus was een blij nieuw samengesteld gezin.



Dat ging dus weer uit, en vrij kort daarop leerde hij iemand anders kennen Zij had ook een kind en hop, weer een nieuw blij samengesteld gezin. Na ongeveer een jaar ging het uit.



Vrij kort daarop leerde hij weer iemand anders kennen, zij had twee kinderen, ze gingen niet samenwonen, maar wel direct met z'n allen van alles doen en in full blown relatie stand. Dit heeft een half jaar geduurd en sinds twee weken is het uit.



Vanochtend smste hij me dat hij weer een nieuwe vriendin heeft, dat ik haar binnenkort ga zien, en alles is weer leuk leuk leuk. Zij heeft ook een kind.



Ik vind het helemaal niet erg dat hij fijn om zich heen aan t kijken is, zou ik ook doen als ik n single was, maar ik vind het helemaal niet ok voor mijn neefje.

Hij wordt telkens in allerlei gezinnen gepropt, met telkens nieuwe vrouwen, kinderen, omgevingen.

Ik maak me zorgen dat hij hier later last van gaat krijgen, zijn papa is niet echt een goed voorbeeld van "hoe houdt je een relatie goed".

(hij woont doordeweeks bij zijn moeder trouwens).



Heb weleens aan broer gevraagd hoe neefje omgaat met dit soort dingen en volgens hem kan hij dat prima handelen.



Ik weet het niet zo goed, moet ik er iets mee? Maak ik me zorgen om niets? Wat vinden jullie?
Hij woont doordeweeks bij moeder. Ik zou dit probleem dus bij moeder en broer laten. Hou een oogje in het zeil, maar moeder heeft hierin de leidende rol.
Alle reacties Link kopieren
Slotje, Doreia heeft alles al gezegd.
Ik zou er wat van zeggen deze warboel is schadelijk voor een kind
It takes a community to raise a child. Kijk dus niet weg
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt me niet goed voor het kind. Heb je er al met je broer over gesproken? Goed dat hij doordeweeks bij zijn moeder woont, tenminste als zij ook niet elk jaar een 'nieuw gezinnetje' vormt.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
volledig eens met doreia
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Moeders situatie is wat stabieler, zij is nu aan haar tweede vriendje bezig



Lastig hoor, voor allebei iets te zeggen (aan ouders overlaten, of het 'community' idee).



Doreia, Scamp, oogje in zeil, als in "goed op kind letten en kijken naar ontwikkeling"?
Alle reacties Link kopieren
quote:Piratesse schreef op 29 juli 2014 @ 20:52:

Moeders situatie is wat stabieler, zij is nu aan haar tweede vriendje bezig



Lastig hoor, voor allebei iets te zeggen (aan ouders overlaten, of het 'community' idee).



Doreia, Scamp, oogje in zeil, als in "goed op kind letten en kijken naar ontwikkeling"?

Dat zeker. Dat is altijd goed, bij elk kind. Maar zeker in speciale omstandigheden.



Je gaat ruzie krijgen mocht je het tegen hem zeggen. Hij gaat dan toch in de verdediging waarschijnlijk.

Dus het is goed om het van een afstandje in de gaten te houden.



Mocht je veranderingen in het kind gaan zien, dan kun je er altijd nog een gesprek aan wijden.
Lekker je neefje op visite, leuke dingen doen. Een beetje de vertrouwenspersoon worden naast zijn ouders. Van daaruit hoor, zie en signaleer je heel veel, naast dat het onwijs gezellig is natuurlijk.
Er is niet zoveel nodig om een kind te beschadigen. Van relatie naar relatie en van gezin naar gezin schaadt. Erg dat anderen dit zien maar er voor kiezen broer niet erop aan te spreken. Het gaat niet om

broer en het gaat niet om

jou. Het gaat hier om een kind dat niet voor zichzelf kan opkomen.
Moeder is dus ook niet stabiel
Alle reacties Link kopieren
Heeft het kind ook contact met de vriendjes van moeder? Arm kind.
Life is short. Eat dessert first.
Is die gozer godvergeten helemaal gestoord?



( sorry slechte jeugd gehad, hier word ik boos om)
Als je neefje over twintig jaar aan de deur staat om te vragen waarom er niemand iets deed wat wil je dan antwoorden?
Pfff....ik vind het echt zo moeilijk. Wat Scamp zegt, is waar: het wordt ruzie als ik dit te berde breng. Broer is niet gemakkelijk gebleken met ontvangen van kritiek.

Aan de andere kant, gaat het niet om broer, maar om neefje. Al sext broer met half NL, maakt mij niet uit, maar hij is niet alleen, hij sleurt het kindje er in mee.

Wil ik ruzie met broer vanwege dit?



Ah weet je, ik ga wel met hem praten. Dan maar ruzie. Praten we wel weer uit. Ik kan dit echt niet aanzien zo, nu weer.

Ik laat jullie wel weten hoe het is gegaan. Als nog tips: GRAAG!
En wat wil je voor oplossing aandragen? Dat hij zoontje niet meer meeneemt naar zijn nieuwe vriendin? Oprechte vraag hoor, wat zou voor jou het antwoord zijn van je broer wat je gerust zou stellen? Want het klinkt me niet in de oren alsof hij er kwaad in ziet, het anders zal doen of zich iets van je aan zal trekken.

Wees helder wat je wil voor je het gesprek aangaat.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft toch niet meteen ruzie te maken? Ik zou eerst proberen op een volwassen manier hierover te praten en uit te leggen dat dit niet zo goed is voor zijn zoontje. En dan voorbeelden geven? Dat zoontje zich hecht aan deze vrouwen/kinderen en dan telkens weer afscheid moet nemen. Mss ziet je broer dit ook niet of heeft hij er nog niet bij stilgestaan?



Ik ken je broer natuurlijk niet, dus ik weet niet of zo'n gesprek zinvol is. Als hij alles als kritiek opvat, dan zal er idd mss ruzie uit ontstaan.



Ik vind het echt sneu voor het kind.
Life is short. Eat dessert first.
Probeer niet te verwijten. Vertel hem wat je ziet en hoe dit je neefje beinvloedt. Je broer kan doen wat hij wil, op de dagen dat zijn kind er niet is. Die twee dagen dat kind er wel is kan hij dan papa zijn
Alle reacties Link kopieren
ach dat knulleke...Ik zie het helemaal voor me hoe hij op kijkt en een handje geeft aan weer een nieuwe " stiefmoeder"
Alle reacties Link kopieren
Het gaat je niks aan.

Kind heeft twee ouders niet drie dus hou jij je erbuiten tenzij je om advies wordt gevraagd.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
Alle reacties Link kopieren
Geheel eens met Meds.
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook aankaarten bij je broer, het is schandalig wat hij met zijn kind doet. Wat hierboven ook gezegd wordt: niet op verwijtende toon. Boos wordt hij misschien toch wel, maar wie weet dringt het zo wel tot hem door dat dit gedrag niet gezond voor het kind is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Linaisa schreef op 29 juli 2014 @ 22:11:

Het gaat je niks aan.

Kind heeft twee ouders niet drie dus hou jij je erbuiten tenzij je om advies wordt gevraagd.Tsss... als alle kinderen alleen aan hun ouders zouden worden overgelaten, zouden er heel wat meer heel beschadigde kindjes én volwassenen rondlopen...
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy23 schreef op 29 juli 2014 @ 23:08:

[...]





Tsss... als alle kinderen alleen aan hun ouders zouden worden overgelaten, zouden er heel wat meer heel beschadigde kindjes én volwassenen rondlopen...



Ik vind de situatie niet zo ernstig dat TO er tussen moet gaan staan. Het kind is alleen in t weekend bij de vader en volgens TO doen ze alleen maar leuke dingen.



Een storm in een glas water.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven