Vriend gaat niet 100% voor mij!? Wat te doen?

29-07-2014 21:41 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poeh, waar te beginnen, ik vind het toch erg spannend dit alles zo op te schrijven.



Ik ben inmiddels een jaar samen met mijn vriend, van dit jaar wonen we een half jaar samen. We werken beiden in de zorg dus werken onregelmatig, dit kan wel eens voor frustraties van beiden kanten zorgen omdat we elkaar al zo weinig zien. Toch zitten me een aantal dingen dwars, ik zal hieronder een lijstje maken.



* Mijn vriend gaat 4 - 5 x in de week naar vrienden, dit zonder nauwelijks te overleggen en vaak op het laatste moment verteld hij dit.

(Tuurlijk kan iets impulsiefs maar het is vaker zo.)



* Mijn vriend heeft 2 weken van te voren gezegd op vakantie met zijn vrienden te gaan, naar het buitenland, hij zou indien hij vrij kon krijgen ook volgende week nog een week met vrienden gaan, allemaal zonder overleg. Over de 2e vakantie heb ik nog niets gehoord, wel een lijstje gevonden wat mee te nemen. Ik heb hem gezegd dat hij er naar toe moet leven dat dit in de toekomst minder wordt, en waarom hij niet van 2 vakanties 1 kan maken, dit wil hij niet, want ik kan dat niet van hem afpakken want dit doen ze al jaren. Overigens gaan wij dit jaar niet op vakantie, misschien in december maar dit is afwachten.



* Hij wil 6 weken naar Thailand, ik heb gezegd dit niet te willen en niet op prijs te stellen, hier viel niet over te ''onderhandelen'', ik moest het er maar mee doen



* Ik mag niet mee naar verjaardagen, feesten van/met vrienden, dit heeft hij zo gezegd, dit omdat hij dat graag eigen wilt houden.



* Hij gaat niet mee naar verjaardagen van mijn vrienden en zussen, hij zegt daar geen behoefte aan te hebben.



* Hij heeft me een maand geleden gezegd dat hij niet wist of hij nog wel van mij hield en met me verder wou, dit alles een aantal dagen later terug genomen en gezegd dat het aan de situatie lag, moe, geïrriteerd, ruzie, drank...



* Wanneer zijn vrienden hier zijn, en ik erbij ben word ik compleet genegeerd, dit omdat als ik een vraag stel, hun en gezamenlijk over praten maar mij eigenlijk geen antwoord geven, dit ook gezegd maar het helpt niet.



* Hij heeft gezegd inderdaad nog niet klaar te zijn voor een relatie, maar veel van mij houd en er alles aan zou doen.



Dit was het wel zo een beetje, momenteel zit ik met mijn handen in mijn haar en weet niet wat te doen, houd heel veel van hem en hoop dat dit veranderd maar ben bang dat dit een beetje in het aard van het beestje zit.



Wat denken jullie?



Groetjes!
Ieder krijgt wat hij vraagt
Alle reacties Link kopieren
We hebben het wel uitgepraat, en toen ik wegging had ik ook inderdaad de hoop dat hij zo zou schrikken, en als ik nu weg zou gaan zou ik met die zelfde gedachtes gaan, zou willen dat ik er aan ander gevoel bij had maar klinkt gek.. het voelt niet klaar. Ik kan dat gevoel niet onderdrukken
Alle reacties Link kopieren
quote:tasteofperfection schreef op 29 juli 2014 @ 22:15:

[...]





Wij zijn beiden moeilijk, ik heb verlatingsangst en ben snel te jaloers, dit kan ik ook wel op een nare manier laten blijken, probleem ligt niet 100% bij hem maar zeker niet 50% bij mij.



Eerlijk antwoord van je.

De 'schuldigheidsquotiteit in percentage'' hij/ik speelt geen rol.

Goed dat je beseft dat je ook issue hebt. (of meerdere).
CARPE DIEM
Alle reacties Link kopieren
Hij is dus totaal niet geschrokken. Wat is daar nu niet duidelijk aan. TO, het is klaar, dat moet jij ook gaan voelen.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat niet zo hard schrikken dat hij verandert hoor of hij verandert hooguit voor een paar dagen. Een stoel verandert ook niet in een tafel wanneer je er een andere kleur op smeert. Je kunt iemand in de kern niet veranderen. Je kunt alleen je eigen keuzes aanpassen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het voelt niet klaar omdat hij niet reageert en niet zal reageren op de manier die jij graag wilt.



Daar kun je wel op gaan zitten wachten en hopen dat hij wel zal gaan doen wat jij zo nodig hebt maar ik acht de kans nul.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het allemaal te snel is gegaan. In de waas van verliefdheid ben je erg snel bij hem gaan wonen en nu denkt hij "Ze is er altijd...". Hij ziet het correct, hij is nog niet toe aan een relatie. En hij is te jong en te schijterig om de knoop door te hakken en het uit te maken. Hij laat het maar een beetje door etteren.



Toen ik mijn eerste relatie na 8 jaar verbrak (waarvan 6 jaar samenwonend), vond ik het ook eng want ik dacht ook "wat moet ik nou in m'n eentje". Maar TO, jullie zijn pas een jaar samen! Jij weet toch nog wel hoe een leven zonder vriend er uit ziet? En over een half jaar heb je een andere vriend, iemand die wel het liefst met jou op vakantie gaat en je niet als vanzelfsprekend beschouwt.

Eén ding is zeker, déze relatie gaat 'm niet worden. Hoe langer je hier in blijft hangen, hoe langer het duurt voordat je gelukkig wordt. Zelf kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Je moet echt voor jezelf kiezen en weggaan! Hier wordt je absoluut niet gelukkig van!! En je denkt dat je hem zult missen maar dat is alleen het idee van hem en hoe je hem graag wilt zien. Na een paar weken zal dit over zijn en er zijn genoeg mannen die je veeeeeel beter behandelen en wel klaar zijn voor een serieuze relatie!
Alle reacties Link kopieren
Heb de rest niet gelezen, maar:

--> ga eerst eens van jezelf houden!!

Dan besef je je dat je het waard ben je niet zo te laten behandelen.
quote:tasteofperfection schreef op dinsdag 29 juli 2014 22:22 We hebben het wel uitgepraat, en toen ik wegging had ik ook inderdaad de hoop dat hij zo zou schrikken, en als ik nu weg zou gaan zou ik met die zelfde gedachtes gaan, zou willen dat ik er aan ander gevoel bij had maar klinkt gek.. het voelt niet klaar. Ik kan dat gevoel niet onderdrukkenDat is angst om alleen te zijn. Je vriend gaat niet voor jou en jij gebruikt hem om je psychische onvolkomenheden te verbloemen
Je bent veel te vroeg gaan samenwonen. Heb je je eigen woning nog aangehouden of wonen jullie in jouw huis samen? Lijkt me 'n hork van 'n vent. Je hebt geen relatie met hem, althans hij niet met jou. Hij gedraagt zich als vrijgezel.
quote:elninjoo schreef op dinsdag 29 juli 2014 22:38 Je bent veel te vroeg gaan samenwonen. Heb je je eigen woning nog aangehouden of wonen jullie in jouw huis samen? Lijkt me 'n hork van 'n vent. Je hebt geen relatie met hem, althans hij niet met jou. Hij gedraagt zich als vrijgezel.Ze is gewoon niet meer weggegaan. ingevreten in zijn leven
jouw aandeel in het geheel is hoogstens dat je je als deurmat laat gebruiken, hij houdt op geen enkele manier rekening met je, hij zegt dat hij niet klaar is voor een relatie en hij laat je ook in zijn gedrag merken dat je niet belangrijk bent voor hem.. hoe duidelijk wil je het dan hebben..??
Alle reacties Link kopieren
Als iemand niet 100% voor jou gaat, moet jij dat ook niet voor hem doen. Je bent meer waard dan dat.
Doe jezelf een plezier en maak het uit. Ik vind dit geen gezellige relatie! Ik snap best dat je je eigen vrienden wil zien, maar er zijn wel grenzen. Je mag niet mee naar verjaardagen enzo? Wil hij niet met je gezien worden?!



Hij ziet zichzelf al als single en ik denk dat jij beter verdiend!
Alle reacties Link kopieren
Ik gok dat TO niet meer gaat reageren. Net als bij haar vorige topic van vorig jaar, waarbij ze óók te horen kreeg dat ze te snel ging...
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 juli 2014 @ 21:57:

Je hebt geen relatie.+1
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Zoals LettieC zegt : werk eerst aan jezelf.

Je geeft aan verlatingsangst te hebben en te kampen met jaloersheid.

Hou eerst van jezelf alvorens je in een relatie te storten.

Je woont amper 6 maand samen en er is al zoveel gedoe.

Met iemand die dan zelf nog zegt niet klaar te zijn voor een relatie.

Investeer niet in hem maar in jezelf.
CARPE DIEM
Dit doet die van mij echt niet!



Hij ging ervan uit dat we samen op vakantie gingen toen we een jaar hadden.

Als hij weg moet/ gaat geeft hij dit ruim van tevoren aan en vraagt me of het kan.

Hij is een keer op vakantie gegaan zonder mij, heb hem maandenlang van tevoren moeten verzekeren dan het echt ok was.



Jij hebt echt geen goede relatie wat dat betreft.



Weet je wat erger is dan een slechte relatie van een jaar uitmaken? Een slechte relatie van anderhalf jaar uitmaken.
Sommige mannen gaan zo ver omdat ze hopen dat de ander het uitmaakt.



Waarom ging je terug TO? vroeg hij je? of ging je gewoon? Net zoals je niet meer wegging en dus zo samenwonen afdwong
Alle reacties Link kopieren
Je bent zijn huishoudster
Love is the meaning of life
quote:elfjetwaalfje schreef op dinsdag 29 juli 2014 23:04 Je bent zijn huishoudsterHij wil haar niet eens over de vloer. TO wurmt zich steeds naar binnen.
Alle reacties Link kopieren
je kan iemand niet van je laten houden als hij dat niet doet.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
quote:tasteofperfection schreef op 29 juli 2014 @ 22:09:

Het erge is dat het idee van bij hem weggaan, zonder hem zijn mij zo beangstigt, en dat is niet omdat ik niet alleen wil zijn maar omdat ik hém echt verschrikkelijk zou missen in mijn leven (klinkt gek)



Klinkt helemaal niet zo gek hoor, loslaten is soms gewoon moeilijk en kut. En misschien is deze gast wel degelijk de ware voor jou, hij is het nog niet nú. Hij is nog lang niet uitgeraasd en uit gefeest, dat blijkt uit alles.

Beste wat je kunt doen is even door de zure appel heen bijten, je spullen pakken en vertrekken. Zoals eerder opgemerkt, je kan nog je hele leven samenwonen, ga het eerst eens fijn alleen proberen.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Je bent beter af zonder hem.

Zo'n vent moet je toch niet willen
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven