Beinvloedt het vivaforum je kijk op dingen?

29-07-2014 12:49 330 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. een ander topic kwam de volgende vraag bij me op en in eerste instantie was die alleen voor de mannelijke forummers bedoeld, maar eigenlijk kan je hem breder trekken: In hoeverre heeft het lezen en schrijven hier je denkbeelden over vrouwen, mannen, politiek, maatschappij veranderd?



Ik heb gemerkt dat ik best veel leer hier over de motivatie van mensen, waarom ze dingen doen die ze doen en is mijn blik opener geworden voor andere denkbeelden. Concreet voorbeeld is de hele zwartepietendiscussie. Voorheen vond ik die onzin, maar nu begrijp ik beter de achtergronden.



Hoe zit dat met jullie?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:loquase schreef op 29 juli 2014 @ 22:21:

[...]





Hierdoor bedenk ik me nog iets wat ik geleerd heb: Proberen niet te snel dingen voor een ander in te vullen. Ook i.r.l. merk ik dat ik nu vaker en verder doorvraag.Dit. En dat van een totaal tegengestelde mening ook vaak iets te leren valt.
Dat ik helemaal geen talent heb om forummers te herkennen na een nickchange.
Oooh ja hoor. Ik koop nu véél meer babykleding dan ik zonder het vivaforum zou doen.



Maar even serieus, ja, heb vaak wel veel aan de discussies, m.n. op het gebied van je eigen visie/gedrag eens bekijken. Soms confronterend maar vaak ook prettig en verhelderend.



Ook zoals in de OP staat om een mening bij te stellen, zoals inderdaad de Zwarte Piet discussie.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 22:18:

Ze zijn er wel hoor. Visgleuven zonder eigen leven. Als je namen wilt - PBWaarom krijg ik post van jou met de tekst " BGB " ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 juli 2014 @ 22:16:

[...]





Ja, vind je? Ik vind juist dat de huisvrouwen helemaal niet oververtegenwoordigd zijn. Het zijn merendeel werkende vrouwen, heb ik het idee. Van wie dan bijna niemand naar de meest gekozen vakantiebestemming gaat, niemand die dingen leuk vindt waar de halve stad mee loopt en een hekel heeft aan de meest bekeken programma's, etc.



Als men niet staat te juichen over vreemdgaan en anale fistfuckseks, dan wordt er vaak geroepen dat het hier vol zure, lelijke, gefrustreerde ouwe wijven zit.





Tja, maar de vrouwen hier zijn ook vaak weer zó uitgesproken niet-huisvrouw en non-conformistisch dat ik daar ook mijn twijfels weleens bij heb, hoor.



Als ik weer eens keiharde oordelen lees in de trant van 'ik zie niet in waar jij moe van zou worden, je hebt toch alleen maar je werk en je gezin om voor te zorgen, wat stelt dat nou helemaal voor'. Dan krijg ik altijd de verdenking dat zoiets gezegd wordt door vrouwen die zelf hooguit een bijbaantje hebben en dus geen idee hebben hoe zwaar het dagelijks leven van anderen kan zijn. Of juist door vrouwen die zelf bijna burnout zijn en zichzelf heel hard lopen te overschreeuwen.



En bij de vrouwen die om het hardst roepen dat ze nergens zo van klaarkomen als van harde seks zonder voorspel en met een heule grote pik denk ik stiekem altijd dat er vast een paar maagden met smachtende fantasieën tussen zitten.



Zoals jij zelf dacht ik ooit zei: volgens mij zitten hier aardig wat tutjes-met-een-rietje die in het echt lang niet zo stoer en assertief (en zelfstandig en non-conformstisch) zijn als dat ze zich hier voordoen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Dat we uiteindelijk allemaal maar mensen zijn. Iedereen met zijn eigen problemen en zorgen. En dat vind ik fijn om te weten. Het geeft me hetgevoel dat ik nooot alleen ben. Iedereen heeft zo zijn issues. En eigenlijk maakt dat het leven ook wel mooi.
quote:blijfgewoonbianca schreef op dinsdag 29 juli 2014 22:28 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="sabbaticalmeds in "Beinvloedt het vivaforum je kijk op dingen?"" class="messagelink">sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 22:18</a>:</b>

Ze zijn er wel hoor. Visgleuven zonder eigen leven. Als je namen wilt - PB</div></blockquote>Waarom krijg ik post van jou met de tekst " BGB " ? Crap. die moest naar Dana
Alle reacties Link kopieren
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vooral geleerd dat discussies een stuk leuker zijn om te volgen als je zelf niet meedoet. Maakt het minder emotioneel.

Op andere fora was ik altijd een enorm spamkonijn, maar hier ben ik veranderd in een meelezer
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 29 juli 2014 @ 22:28:

[...]









Zoals jij zelf dacht ik ooit zei: volgens mij zitten hier aardig wat tutjes-met-een-rietje die in het echt lang niet zo stoer en assertief (en zelfstandig en non-conformstisch) zijn als dat ze zich hier voordoen.





Haha, dat was ik, ja.

Ja, dat " ik zou hem er uitschoppen " en " ik zou dat en dat gezegd hebben ", dat geloof ik 9 van de 10 keer niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 juli 2014 @ 22:42:

[...]





Haha, dat was ik, ja.

Ja, dat " ik zou hem er uitschoppen " en " ik zou dat en dat gezegd hebben ", dat geloof ik 9 van de 10 keer niet.Dat is nogal vaak niet. Waarom niet? Projectie?
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 29 juli 2014 @ 22:45:

[...]



Dat is nogal vaak niet. Waarom niet? Projectie?Nee, meid. Mensenkennis en levenservaring.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 juli 2014 @ 22:46:

[...]





Nee, meid. Mensenkennis en levenservaring.Ah, geloofwaardig. En dat op basis van een paar tekstjes. Ik hoop dat ik ook zo scherp word later.
quote:funky2901 schreef op dinsdag 29 juli 2014 22:48 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="blijfgewoonbianca in "Beinvloedt het vivaforum je kijk op dingen?"" class="messagelink">blijfgewoonbianca schreef op 29 juli 2014 @ 22:46</a>:</b>

[...]





Nee, meid. Mensenkennis en levenservaring.</div></blockquote>Ah, geloofwaardig. En dat op basis van een paar tekstjes. Ik hoop dat ik ook zo scherp word later. Denk het niet. BBG is extreem goed
Ik heb hier vooral geleerd dat ikzelf ontzettend blij mag zijn met m'n eigen leven en de manier waarop ik er in sta.
quote:ThunderassMan schreef op dinsdag 29 juli 2014 22:50 Ik heb hier vooral geleerd dat ikzelf ontzettend blij mag zijn met m'n eigen leven en de manier waarop ik er in sta.Ja dat heb ik ook geleerd. Dat jij blij mag zijn met je eigen leven en hoe je daarin staat
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 29 juli 2014 @ 22:48:

[...]



Ah, geloofwaardig. En dat op basis van een paar tekstjes. Ik hoop dat ik ook zo scherp word later.Dat hoop ik ook voor je.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 29 juli 2014 @ 22:48:

[...]



Ah, geloofwaardig. En dat op basis van een paar tekstjes. Ik hoop dat ik ook zo scherp word later.Grappig. Juist jou heb ik de laatste dagen al een paar keer erg snel en kort door de bocht een oordeel zien uitspreken over mensen en omstandigheden die je helemaal niet kent. Misschien waren het net die paar posts die ik van jou gelezen heb, maar je kwam op mij erg veroordelend over op basis van wat in jouw ogen 'normaal' of 'tokkie' zou zijn.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 22:49:

[...]



Denk het niet. BBG is extreem goedKlopt. Ze is 1 van de scherpere messen in de la.
Daarom hoopt ze ook net zo wijs te worden als GGB
quote:Dickens schreef op dinsdag 29 juli 2014 22:56 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="sabbaticalmeds in "Beinvloedt het vivaforum je kijk op dingen?"" class="messagelink">sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 22:49</a>:</b>

[...]



Denk het niet. BBG is extreem goed</div></blockquote>Klopt. Ze is 1 van de scherpere messen in de la. Het uitbeenmes
Wat heb ik hier geleerd: wat rapley is, dat klussen niet altijd met gereedschap gaat, dat sommige vrouwen echt welkom op de rug hebben staan, dat meerdijk de plaats uit een soap is, dat je een topic opent als je keuken in brand staat, dat er hier hele slimme en grappige vrouwen zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 29 juli 2014 @ 22:54:

[...]



Grappig. Juist jou heb ik de laatste dagen al een paar keer erg snel en kort door de bocht een oordeel zien uitspreken over mensen en omstandigheden die je helemaal niet kent. Misschien waren het net die paar posts die ik van jou gelezen heb, maar je kwam op mij erg veroordelend over op basis van wat in jouw ogen 'normaal' of 'tokkie' zou zijn.Dat kan kloppen. Als iemand van een hele situatie gedetailleerd verslag doet en er komt bijvoorbeeld naar voren dat hij/zij stelselmatig overlast bezorgd, vertoon je in mijn ogen een tokkiegedrag. Dat is iets heel anders dan op basis van een paar tekstjes uitspraken niet geloven omdat je zogenaamd mensenkennis hebt.
quote:funky2901 schreef op dinsdag 29 juli 2014 23:03 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Dana in "Beinvloedt het vivaforum je kijk op dingen?"" class="messagelink">Dana schreef op 29 juli 2014 @ 22:54</a>:</b>

[...]



Grappig. Juist jou heb ik de laatste dagen al een paar keer erg snel en kort door de bocht een oordeel zien uitspreken over mensen en omstandigheden die je helemaal niet kent. Misschien waren het net die paar posts die ik van jou gelezen heb, maar je kwam op mij erg veroordelend over op basis van wat in jouw ogen 'normaal' of 'tokkie' zou zijn.</div></blockquote>Dat kan kloppen. Als iemand van een hele situatie gedetailleerd verslag doet en er komt bijvoorbeeld naar voren dat hij/zij stelselmatig overlast bezorgd, vertoon je in mijn ogen een tokkiegedrag. Dat is iets heel anders dan op basis van een paar tekstjes uitspraken niet geloven omdat je zogenaamd mensenkennis hebt. Hier gloof ik dus niks van
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 22:51:

[...]



Ja dat heb ik ook geleerd. Dat jij blij mag zijn met je eigen leven en hoe je daarin staatFijn hè, dat je toch nog iets hebt kunnen leren op jouw leeftijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven