Geen fris wasgoed, wat nu?

21-07-2014 08:05 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vrij nieuwe wasmachine van 2/3 jaar oud, maar de was ruikt niet fris naar wasmiddel.

wat heb ik al geprobeerd:

-alles schoongemaakt, bakjes ring etc.

-heet water met soda door het zeepbakje gespoeld

-trommelreinigingsprogramma

-heet gewassen

-speciaal wasmachinereinigings poeder de wasmachine leeg mee laten draaien.

-meer wasmiddel verzachter, minder wasmiddel verzachter.

-op 30,40 of 60 graden wassen maakt geen verschil.



ik gebruik robijn vloeibaar en robijn wasverzachter, maar ik heb ook al een paar verschillende soorten geprobeerd ook poeder.



Wie heeft nog een ultieme tip voor heerlijk fris ruikende was?
Exces: zout?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens onder de rubberrand bij de vul opening gekeken? Daar wil zich ook nog wel eens viezigheid ophopen.

Geen vloeibaar wasmiddel meer gebruiken. Als een of twee keer wassen op 90 met soda niet helpt dan met azijn proberen. Daarna met poeder wassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik wasmachine reiniger



2 zakjes voor 1,50 bij de euroland / big Bazar

Een keer in de 3 maanden: water erin, zakje in machine, machine stopzetten en na 2 uur weer aan en 2x laten draaien. Werkt top!
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:lichtbron schreef op 21 juli 2014 @ 12:10:

[...]





Ja,met een lekbak valt het niet mee,maar ik vind toch dat die filter best wat hoger geplaatst mag worden... volgens mij een mannen-uitvinding!



Dat filter zit met opzet zo laag. Water loopt namelijk altijd naar heat laagste punt. Samen met eventuele prut blijft er ook altijd een laagje water onder in de machine staan. En soms als je wasmachine niet goed pomt dan kun je via het filter ook je trommel leeg laten lopen. Dan is het erg fijn dat het filter zo laag zit anders moet je je wasmachine op de kop houden om het water er uit te krijgen.



Laatst ook een wasmachine gezien waar het filter in de deur opening zit. Heel onhandig eant als er dan iets tussen je pomp zit dan kun je nooit het water uit de machine krijgen zonder zelf nat te worden.



Aangezien mijn zoon nog wel eens vergeet dat hij dingen in zijn zakken verstopt heeft (schroeven, soijkers, touwtjes, kikkers, slakken etc) gebeurt het wel eens dat er iets in de pomp blijft hangen.



Om nare luchtjes te voorkomen regelmatig filter schoonmaken en machine ontkalken :-)
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels vast mosterd maar scheut schoonmaakazijn en op 90 graden wassen. Daarna wasje draaien met zowel wasmiddel als schoonmaakazijn. Werkt heel erg goed.



Fles is dertig cent
Alle reacties Link kopieren
Ongelofelijk schoonmaakazijn als wasverzachter gebruikt en ik heb gewoon mega frisse was
Alle reacties Link kopieren
Geen zin om alles te lezen dus misschien mosterd.



Of poeder gebruiken in het bakje of vloeibaar in de trommel (nooit vloeibaar in het bakje, dat koekt aan en gaat meuren).

Niet al je wassen of 30 en 40 draaien maar ook op 60 wassen en eens in de 2 a 3 maanden soda op 90. Na de soda kan je heel makkelijk de rubbers schoonmaken (wel gelijk doen).

Oh ja, wasverzachter gebruik ik nooit en mis ik ook niet.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:mirri29 schreef op 29 juli 2014 @ 10:37:

Ongelofelijk schoonmaakazijn als wasverzachter gebruikt en ik heb gewoon mega frisse was Top, ik gebruik het al jaren en bevalt prima.
Alle reacties Link kopieren
Ook al aan het deurtje gevoeld of de wasmachine warm wordt? Bij mij was het verwarmingselement kapot en had ook last van onfrisse was..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven