Gezondheid alle pijlers

Consult wrat onder voet: 140 euro graag!

29-07-2014 22:39 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bah! Even klagen hoor!



Ik, die bijna nooit *afkloppen* iets heb ben in oktober vorig jaar naar het ziekenhuis gegaan door een doorverwijzing van mijn huisarts. Ik had een wrat onder mijn voet die na meer dan een jaar nog niet weg was (en trouwens nog steeds niet).



Dokter Pietje (zo heet hij niet echt) kijkt ernaar en zegt. "Ja, dat krijg je. Kun je niks aan doen". Hij pakt een mesje, schraapt het een beetje bij en geeft me de tip om het goed bij te schuren, dan gaat het vanzelf weg. Binnen 10 minuten sta ik weer buiten.



Vandaag krijg ik de rekening. Kosten; 140 euro.. Voor een beetje schrapen aan een wrat! What the F! Ik snap dat een bezoekje aan het ziekenhuis was kost, maar 140 euro voor misschien 7 minuten!



Stel ik me aan? Ik ben echt gewoon boos.

Zo, dat moest ik even kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, Krekeltje, het is het proberen waard. Mijn vriend was ook niet blij met mijn 'knoflookkuur'. Tja, pech voor hem. Hij heeft nu in ieder geval een vriendin die niet meer loopt te zeuren over haar voetwrat of hinkend door het leven gaat, omdat de assistente van de huisarts haar wratten weer eens flink te grazen heeft genomen met stikstof. Kan ik weer fijn de kamer voor hem stofzuigen en zo...
Je moet maar zo denken,je zorgverzekering heb je niet voor die wrat, dat kun jeook zelf betalen .



Bij 3 weken ic en een paar operaties ligt dat voor de meeste anders ... dan is je jaarpremie peaunuts
en cocosmakroon ben jij krankenkasse verzekerd?

want privat is echt veel duurder dan in nl



(ook in dld heb je een soort van dbc)
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben Krankenkasse verzekerd.
dat dacht ik al...



toen ik privat verzekerd was betaalde ik 360 per maand, met een eigen risico van 1000 euro



dus met een beetje pech bijna 5000 euro per jaar.

daar steekt die 1200 van nederland karig tegen af.
Wow wat een geld. Dochter had flinke wrat onder voet. 5* laten aanstippen met geel spul bij ha en veel gezwommen. Na 6 weken weg. Ik zeg weken in een bad.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad veel zeg! Ik ben in Duitsland ook een tijdje privat verzekerd geweest. Dit ging via mijn verzekering in Nederland omdat ik in Nederland werk. Ik was in Nederland particulier verzekerd en betaalde daar de premie. Vervolgens werd ik in Duitsland aangemerkt als privat versicherd. Dit is natuurlijk van voor 2006.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuorrebout schreef op 29 juli 2014 @ 23:20:

Wow wat een geld. Dochter had flinke wrat onder voet. 5* laten aanstippen met geel spul bij ha en veel gezwommen. Na 6 weken weg. Ik zeg weken in een bad.Hoi Tuorrebout, aanstippen heb ik ook erg vaak gedaan. Bij de huisarts een tiental keer met stikstof en bij de drogisterij de hele 'wrattensectie' gehad. Ik denk dat ik de knoflook ga proberen...
quote:elfje08 schreef op 29 juli 2014 @ 23:02:

Ja maar het is ook ontzettend krom ons zorgstelsel.

je betaald maandelijks gemiddeld 100 euro, 1200 euro per jaar. Ik (klop even af) ben al jaren niet bij een arts geweest, geen kosten gemaakt, en dan heb je eens iets en dan moet je de 1e 350 euro zelf betalen. Moet je uitrekenen hoeveel geld er al weg is.

Ik kan mij daar ook ontzetten over opwinden. Maar we kunnen er helaas niets aan doen. :(Dan zeg ik 'dankjewel' tegen jou, ik heb de laatste jaren al tegen een ton aan zorgkosten gehad en daarvan is bijna alles vergoed. Je leert ons zorgstelsel, met solidariteit als beginsel, wel waarderen als je ooit echt iets hebt.
Alle reacties Link kopieren
Je bent me net voor Ericito...



Of Elfje, zou jij, in het geval dat je later een keer ernstig ziek wordt (ik noem maar wat: een hartoperatie, kanker....), liever zelf alle kosten boven de 1200 in een jaar betalen?

(en psstt...het is meer dan 1200 euro, want via de belasting wordt ook nog betaald...)



Ik ben altijd maar blij dat ik meer betaal voor zorg dan dat ik gebruik...
quote:ericito schreef op 29 juli 2014 @ 23:49:

[...]





Dan zeg ik 'dankjewel' tegen jou, ik heb de laatste jaren al tegen een ton aan zorgkosten gehad en daarvan is bijna alles vergoed. Je leert ons zorgstelsel, met solidariteit als beginsel, wel waarderen als je ooit echt iets hebt.



Poeh, zeg.



Ik vond mijn rampjaar (problematische zwangerschap met dito bevalling) al duur met 50.000 euro...
quote:elfje08 schreef op 29 juli 2014 @ 23:02:

Ja maar het is ook ontzettend krom ons zorgstelsel.

je betaald maandelijks gemiddeld 100 euro, 1200 euro per jaar. Ik (klop even af) ben al jaren niet bij een arts geweest, geen kosten gemaakt, en dan heb je eens iets en dan moet je de 1e 350 euro zelf betalen. Moet je uitrekenen hoeveel geld er al weg is.

Ik kan mij daar ook ontzetten over opwinden. Maar we kunnen er helaas niets aan doen.



Dat heeft niks met een krom zorgstelsel te maken, maar het basisprincipe van verzekeren.

Je inboedel- en/of autoverzekering enz betaal je toch ook niet omdat je elk jaar claimt?!
Alle reacties Link kopieren
quote:-teuntje- schreef op 29 juli 2014 @ 23:15:

dat dacht ik al...



toen ik privat verzekerd was betaalde ik 360 per maand, met een eigen risico van 1000 euro



dus met een beetje pech bijna 5000 euro per jaar.

daar steekt die 1200 van nederland karig tegen af.Krankenkasse kan dat overigens ook zijn. Betaal zelf ook elke maand meer dan 300 euro werknemersbijdrage. En mijn werkgever dus ook nog eens zo'n bedrag. Het is inderdaad onzinnig om te beweren dat de duitse gezondheidszorg goedkoper is, daar gaan net zo goed bakken met geld in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven