Ben ik echt lesbisch?!

28-07-2014 21:12 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai meiden!

ik ben nieuw op dit forum, ik twijfelde of ik een account zou aanmaken maar toch gedaan want zit met een probleem. Ben ik lesbisch? want voel me emotioneel aangetrokken door leraressen en volwassen vrouwen/actrices/bekende Nederlanders (denk aan angela schijf, chantal janzen, enz...) en ben verliefd op mn beste vriendin (al meer dan 2 jaar). Maar het lukt me niet om het van mezelf te accepteren, om uit de kast komen, en het mijn vriendin uiteindelijk te gaan vertellen.

oja misschien handig om te weten, ik ben 20 jaar en heb nog nooit een relatie gehad (druk met school, ouders, en omdat ik moest uizoeken ´wat´ ik was/ben.

Maar wat zal k doen? en val ik echt op vrouwen?

zit best in de knoop met mezelf en wil weer van m´n leven gaan genieten ^^

thankss! nog een fijne avond!
Just dance ~ live your life!
Alle reacties Link kopieren
een vriendin van mij heeft jarenlang elk weekend het bed met mannen gedeeld voordat ze het toegaf.

ze praatte er nooit over, maar ik had allang in de gaten dat ze lesbisch was.



die stap is enorm, om dat te erkennen.



ik heb nogal wat homo vrienden, wat mij wel opvalt de laatste tijd is dat de homo haat groter wordt.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Je zou eerst kunnen gaan experimenteren met jongens en ervaren dat is.
Alle reacties Link kopieren
Ga lekker experimenteren, met meiden maar ook met jongens
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 29 juli 2014 @ 13:29:

een vriendin van mij heeft jarenlang elk weekend het bed met mannen gedeeld voordat ze het toegaf.

ze praatte er nooit over, maar ik had allang in de gaten dat ze lesbisch was.



die stap is enorm, om dat te erkennen.



ik heb nogal wat homo vrienden, wat mij wel opvalt de laatste tijd is dat de homo haat groter wordt.Is dan vooral de stap naar de buitenwereld groter geworden, of ook naar vrienden en familie?
quote:angelinaballerina schreef op 29 juli 2014 @ 10:08:

Maar waarom gaat het dan allemaal zo moeilijk? Hetero's weten het toch ook gelijk? Dat ze niet op hetzelfde geslacht vallenMaar waarom is het dan zo belangrijk voor je om te weten of je lesbisch bent?
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik geen rust kan vinden. Ik ben er zo mee bezig, terwijl ik het stiekem wel weet.. Maar ik kan het niet accepteren. Maar wil het gewoon zeker weten. Zodat ik het m'n vriendin kan vertellen en uit de kast kan komen voor m'n familie etc. Want zit niet lekker in m'n vel op dit moment, en het lijkt steeds erger te worden.
Just dance ~ live your life!
Alle reacties Link kopieren
Oke ik heb de hele avond alles op elkaar afgewogen.. En alle voor en nadelen opgeschreven. En kom tot de conclusie dar ik het m'n vriendin ( waar ik al 2 jaar verliefd op ben) ga vertellen. Ik ga moren voor 2 weken naar Italië en wil er daar niet mee rond lopen, en in die twee weken hb ik waarschijnlijk geen contact met haar ivm slechte of geen wifi. En dan heeft zij de tijd om rustig na te denken en het te laten bezinken.. Wat denken jullie een goed plan??? En hoe zal ik het haar vertellen? Morgenvroeg snel een brief schrijven en op de bus doen.. (Voor 6 uur sochtends want half 7 gaan we rijden) of bellen of appen? En hoe zal ik het gesprek beginnen?
Just dance ~ live your life!
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie elkaar niet iets te vertellen?

Zij wil het haar vriendin vertellen voordat haar vriendin op vakantie gaat.

En jij wil het je vriendin vertellen voordat je zelf op vakantie gaat.

Uit de kast komen



Het zou wel een heel mooie forum love story zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bellen, dat is toch persoonlijk en je hoeft haar niet aan te kijken, al weet ik niet of je dat nu om 7:00 uur in de ochtend moet gaan doen. Anders zou ik appen. Maar een brief heeft ook wel weer wat Alternatief: een mailtje sturen, dan je evt. morgenvroeg nog wel doen.



Ik zou vooral benadrukken dat je zelf heel erg in de war bent, over wat je A. überhaupt voelt en B. voor haar voelt. En dat je nu op een punt bent dat je niet meer weet wat je moet, maar dat je het toch heel graag wilt vertellen omdat het je enorm in de weg zit. Ik zou laten weten dat je niet direct iets van haar verwacht, en dat je het fijn vind als ze je een berichtje stuurt als ze het heeft gelezen.



Ik vind het enorm stoer van je dat je het gaat vertellen!! Ik weet uit mijn eigen ervaringen dat het doodeng is, maar, dat het ook enorm oplucht. Je loopt nl al heel lang met een geheim rond tegen over je beste vriendin. Weet je zeker dat je het dan 2 weken los kan laten, of ga je nu de hele vakantie naar je telefoon zitten staren
Alle reacties Link kopieren
quote:loquase schreef op 30 juli 2014 @ 00:14:

Hebben jullie elkaar niet iets te vertellen?

Zij wil het haar vriendin vertellen voordat haar vriendin op vakantie gaat.

En jij wil het je vriendin vertellen voordat je zelf op vakantie gaat.

Uit de kast komen



Het zou wel een heel mooie forum love story zijn. En in beide topics is het vakantieland Italië
Alle reacties Link kopieren
Haha, scherp!
Wat naar dat je leven zo in het teken staat van wel/niet lesbisch, wel/niet vertellen, en indien vertellen: hoe vertellen. En dan nog met die vakanties tussendoor = tijdsdruk = nog meer stress.



Ook ben ik het met een voorgaande reactie eens dat er wellicht ook overdrachtsgevoelens spelen.

Je wilt graag getroost worden, haar aandacht. En dat kan uiteraard ook in combinatie met verliefd zijn En je fysiek tot iemand aangetrokken voelen. Maar ik heb het idee dat je óók een beetje met jezelf in de knoop zit.



Hoe is de verstandhouding met je ouders? Kun je daar mee praten? En met wie ga je op vakantie? Wellicht kun je op een goed en ontspannen moment de situatie met diegene(n) bespreken.



Als ik jou was zou ik proberen om het echt even los te laten. Want je maakt het steeds groter en groter en dat is niet nodig.

Misschien is het een idee om bij een organisatie als het COC met iemand te gaan praten of zijn er groepen voor jongeren die met hetzelfde worstelen. Want dat je ermee worstelt dat is duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 30 juli 2014 @ 02:19:

Haha, scherp!



Het is wel heel grappig. Lizzess is verliefd op haar beste vriendin en maakt zich erg druk hoe en wanneer het te vertellen. Angelinaballerina heeft hetzelfde probleem. Beide hebben ze sowieso moeite met uit de kast komen. Al maanden piekeren ze zich suf en draaien ze om de hete brij heen. En dan nog die vakantie naar Italië, waar in beide topics over gesproken wordt. Stel dat de schrijfsters van deze topics het over elkaar hebben... Het lijkt waarachtig wel een romantische komedie.



Hopelijk komen ze nog terug om te vertellen hoe het er nu voor staat.
quote:loquase schreef op 30 juli 2014 @ 18:45:

[...]



Het is wel heel grappig. Lizzess is verliefd op haar beste vriendin en maakt zich erg druk hoe en wanneer het te vertellen. Angelinaballerina heeft hetzelfde probleem. Beide hebben ze sowieso moeite met uit de kast komen. Al maanden piekeren ze zich suf en draaien ze om de hete brij heen. En dan nog die vakantie naar Italië, waar in beide topics over gesproken wordt. Stel dat de schrijfsters van deze topics het over elkaar hebben... Het lijkt waarachtig wel een romantische komedie.



Hopelijk komen ze nog terug om te vertellen hoe het er nu voor staat.



Ik zag de overeenkomsten ook al direct. Maar jouw invalshoek had ik nog gezien.

Het zou wel de leukste versie zijn natuurlijk. En absoluut film-script waardig.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu gegaan TO?

(je bent vast op vakantie al nu, maar ik vraag het toch maar even ;) )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven