reality check - foto reading

29-07-2014 23:32 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Via via een fotoreading over Micks, mijn kater laten doen.



Nu is daar iets naar voren gekomen wat mij niet lekker zit.

Hij zou het buiten zijn missen, niet de kerel kunnen zijn.

Hij vindt alles vies (maar hij vreet zich hier t schompes aan alles wat je voor zet)

Hij vindt mij gelukkig wel lief.



Stresskip die ik ben...moet ik dan voor deze vent een ander huis zoeken? In de buurt van zijn oude huis? Waar dat ook moge zijn?



Micks komt uit het asiel in bakel. Heeft daar ruim 15 maanden gezeten. Is nu een krappe 2 jaar. Toen ik hem haalde was hij een jaar of anderhalf vermoed ik. Heb hem nu een half jaar.



De rede voor de reading is dat hij ziek leek. Diarree, blaasprobleem, kotsen, hijgen, wankel op de voorpoten. Diverse onderzoeken gehad maar niks naar voren gekomen. Toen alles van hem afgetrokken omdat we in een cirkel bleven draaien. Wonder op wonder doet hij nu weer ''normaal''. Alleen het wankelen is gebleven. JE ziet zijn voorpoten soms trillen.





Ik kan niks met de mail die ik gehad heb, maar zit me onbewust druk te maken. FF sparren en een reality check please!
Alle reacties Link kopieren
[...]

Wat een onzin.



TO volgens mij heeft Mickey het getroffen met jou als baasje, maar dat readen is flauwekul maar daar was je zelf ook al achter.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-07-2014 09:31
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens contact opgenomen met het asiel mbt gezondheidsproblemen? Als hij daar 15 maanden is geweest moeten ze toch bekend zijn met enige kwalen als het een auto-immuundefect is. Misschien dat de dierenarts die verbonden is aan het asiel tips heeft.



Die reading negeren. Zo'n open deur intrappen... 'Hij mist de vrijheid' als je waarschijnlijk weet via begeleidende mail/eerdere forumberichten dat het gaat om een binnenkat/kat die lang in het asiel is geweest. En 9 op de 10 eigenaren zoekt enkel contact met dat soort lui als het dier is overleden of ziek is. Dus 'alles is vies' is bij katten ook geen moeilijk te verzinnen iets.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Je geeft duidelijk heel veel om je beestje. Dat is logisch,maar al zou de reading echt zijn; ze gaven geen duidelijk antwoord. Het zou over elke kat kunnen gaan.

Helaas hebben ze misbruik gemaakt van jouw goedheid.

Eet hij gewoon niet teveel " troep" naast wat hij normaal aan brokjes krijgt? Je zegt zelf al dat niks veilig is voor hem?
De omschrijving "reality check" says it all...
Alle reacties Link kopieren
Contact met asiel heb ik al gehad toen met zijn gebit. Niks wijzer geworden. Nooit wat terug gehoord. Ook de advocaat niet. Heb het toen maar gelaten. Ze hebben hem toen verkocht als gezond. Kon hem in komen ruilen en dat was dat.



Teveel zooi, dat geloof ik niet. Ben heel bewust met wat ik laat liggen en laat eigenlijk niet iets onbeheerd achter. Keuken sinds een ruime poos op slot zodat daar ook niet van de vaat gesnaaid kan worden.

Verder gewoon hoogwaardige brok gegeven altijd. RC.

Nu even op One van Purina. En daar doet hij het goed op nu. Wil even niet te veel rotzooien in de brokken op het moment. Komt hem ook niet ten goede. Eerdaags maar is kijken naar wat zijn voer gaat worden en blijven.
quote:little_angel89 schreef op woensdag 30 juli 2014 00:06 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="sabbaticalmeds in "reality check - foto reading"" class="messagelink">sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 23:56</a>:</b>

wat voor ellende bedoel je precies?</div></blockquote>



Ziek zijn.



met 3 dagen hier hem naar de dierenarts gebracht. Hijgen en een knalrode bek. Ontstekingen van hier tot en met. Kiesje en wat tandjes getrokken. Speciaal voer.



Op gegeven moment wilde ik over op onbeperkte brok. Dus neer gezet. Ze hebben zich rond gegeten. 150 gr op de dag ipv de gebruikelijke 75. Schijnt normaal te zijn, dus laten gaan.

Ze zijn aan de diarree geraakt. Fleur stopte daar weer mee na paar dagen. Mickey bleef aan de gang.

Na een week dierenarts opgezocht. Tabletten gekregen om de darmen rustiger te krijgen. Dat mocht niet baten. Even aangekeken.



Mickey bleef ondertussen hijgen bij de minste inspanningen en je blijft hem zien wankelen. Plus die diarree er dus bij.



Bloedonderzoek en foto's. Er is 1 waarde wat verhoogd. Dat duidt op een allergie of een auto immuunsysteem probleem.

Dat auto immuunsysteem zou in lijn kunnen staan met die tanden van eerder.



Prednisonkuurtje gehad, dat ging goed, tot ik moest afbouwen. Terug bij af. Prednison verhoogd en hypoallergeen voer van de dierenarts. Het ging weer de goede kant op. Na een week de pred weer afbouwen. Bleef even oke gaan. Gestopt met de pred na een week (wel weer af en toe wat dunnig, maar dat voer. Mocht niet ontevreden zijn). Toen ging die aan zijn blaas. Problemen met plassen. Eigenlijk gelijk na het stoppen met de prednison. Antibiotica en pijnstillers gehad. Wederom terug aan de diarree en hij begon flink te kotsen.



Na overleg met de dierenarts besloten om de pijnstiller te staken. Die kreeg hij toch al amper binnen, want het was gelijk kotsen.

De antibiotica was een langwerkende spuit, moest uitwerken.



Inmiddels zijn we een week, anderhalf verder. Geen meds, geen dieetvoer en hij krabbelt op. Ik zie hem niet hijgen. Drollen zijn weer netjes compact.



Die reading is dus ergens in die tussentijd gevraagd. Vanavond pas net het antwoord gekregen.



Mickey is een Bourgondiër. Eet graag, veel en lekker. Hij kan ook alles eten wat ie te pakken krijgt. Laat dus ook niks slingeren, want het is van hem. Het kan zijn dat er wel wat is maar dat de DA nig niet gevonden heeft. Het kan zijn dat hij chronische niesziekte of astma heeft. Niet ongebruikelijk bij zwervers. Hij is niet in levensgevaar zegt je DA. Dus vertrouw daar op. Wees bedacht op FIP. Dat kan niet getest wirden helaas maar dan zal de kat wel verslechteren. Meer kan je niet doen.
Een kat die 3 dagen na het asiel zo vol ontstekingen zit had ik linea recta terug gebracht naar het asiel. Reality check? Voel eens aan je voorhoofd.
quote:little_angel89 schreef op 29 juli 2014 @ 23:41:

zeg toch, reality check nodig ffkes.

Nee ga er niet in mee, maar onbewust zit zich wat te knagen. Terwijl ik er helemaal niks in kan vinden waar ik mee eens ben zeg maar.



Nee heb er niet voor betaaldGratis of niet waarom zou je je bezig houden met zulke onzin??? En Dan je zorgen maken ook daarna over zoiets belachelijks. Koekkoek!
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 30 juli 2014 @ 09:22:

[...]





Gratis of niet waarom zou je je bezig houden met zulke onzin??? En Dan je zorgen maken ook daarna over zoiets belachelijks. Koekkoek!Ik was nogal wanhopig, kwam niks uit reguliere onderzoeken en wilde weten wat mijn kater mankeert. Het werd aangeboden, afgewezen en uiteindelijk toch aangenomen. Ik moest toch iets?! Wie weet zou het helpen...Niet dus
Alle reacties Link kopieren
quote:little_angel89 schreef op 30 juli 2014 @ 09:33:

[...]





Ik was nogal wanhopig, kwam niks uit reguliere onderzoeken en wilde weten wat mijn kater mankeert. Het werd aangeboden, afgewezen en uiteindelijk toch aangenomen. Ik moest toch iets?! Wie weet zou het helpen...Niet dusDat lijkt me ook naar, want je geeft enorm veel om zo'n beestje. Ik hoop dat het vanaf nu beter gaat met hem.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven