Beinvloedt het vivaforum je kijk op dingen?

29-07-2014 12:49 330 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. een ander topic kwam de volgende vraag bij me op en in eerste instantie was die alleen voor de mannelijke forummers bedoeld, maar eigenlijk kan je hem breder trekken: In hoeverre heeft het lezen en schrijven hier je denkbeelden over vrouwen, mannen, politiek, maatschappij veranderd?



Ik heb gemerkt dat ik best veel leer hier over de motivatie van mensen, waarom ze dingen doen die ze doen en is mijn blik opener geworden voor andere denkbeelden. Concreet voorbeeld is de hele zwartepietendiscussie. Voorheen vond ik die onzin, maar nu begrijp ik beter de achtergronden.



Hoe zit dat met jullie?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ja want ik ben behoorlijk hardleers
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 22:51:

[...]



Ja dat heb ik ook geleerd. Dat jij blij mag zijn met je eigen leven en hoe je daarin staatLOL
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
😁



Ik geloof het ook niet als ik mijn post lees, eat een fouten staan erin
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 23:10:

Ja want ik ben behoorlijk hardleers+1
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 23:10:

Ja want ik ben behoorlijk hardleersIk dacht dat je alleen harde spieren had, maar ook nog hardleers. Chapeau!
quote:ThunderassMan schreef op dinsdag 29 juli 2014 23:13 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="sabbaticalmeds in "Beinvloedt het vivaforum je kijk op dingen?"" class="messagelink">sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 23:10</a>:</b>

Ja want ik ben behoorlijk hardleers</div></blockquote>+1 Jij ook dus
Grappig zijn de zichzelfbenoemde coaches: vroeger was je leuk maar waarom ben je zo agressief lately.



Welnu vroeger had je smaak nu kan je blijkbaar nergens meer tegen
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 23:17:

Grappig zijn de zichzelfbenoemde coaches: vroeger was je leuk maar waarom ben je zo agressief lately.



Welnu vroeger had je smaak nu kan je blijkbaar nergens meer tegenDat zeggen ze niet over jou toch? Jij vLt me juist zo positief op!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 23:17:

Grappig zijn de zichzelfbenoemde coaches: vroeger was je leuk maar waarom ben je zo agressief lately.



Welnu vroeger had je smaak nu kan je blijkbaar nergens meer tegen





Vandaag vind ik je juist zo heerlijk rustgevend, met uitspraken als: Er is geen goed of slecht.

Ik word er helemaal zen van.
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 23:14:

[...]



Jij ook dusUiteraard, daarom ben ik ook zo blij met mijn leven.
quote:Mydwryl schreef op 29 juli 2014 @ 22:41:

Ik heb vooral geleerd dat discussies een stuk leuker zijn om te volgen als je zelf niet meedoet.

ik lees me juist graag in een topic. zonder mij vind ik ze niet echt boeiend. gelukkig doe ik niet aan veel topics mee, valt er niet zoveel te lezen ook.



en nee, het viva forum heeft geen ivloed op mijn mening.



korte aanvulling, sommige topics lees ik wel graag waar ik niet in meedoe, maar dat komt dan door bepaalde leden die ik leuk vind om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Door het forum:



...weet ik of ik stress heb. Dan vermijd ik de afdeling psyche

...lees ik het minaressentopic met een cynische glimlach als het bouwwerk van leugens instort

...heb ik geleerd dat vrouwen veel te onzeker zijn

...heb ik 2 keer een online ruzie gehad (1x met ff en die andere weet ik niet meer)

...ben ik selectiever geworden in mijn reacties
Alle reacties Link kopieren
Het forum heeft me gesteund in het loskomen van m'n ex en het behouden van m'n eigenwaarde en zelfrespect. Heel veel leer ik van iedereen hier en reacties zetten me aan t denken of geven me net dat extra zetje. Heul fijn ;) Ben een stuk zelfverzekerder en daar heeft dit forum zeker aan meegewerkt! Tnx ladies ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 23:17:

Grappig zijn de zichzelfbenoemde coaches: vroeger was je leuk maar waarom ben je zo agressief lately.



Welnu vroeger had je smaak nu kan je blijkbaar nergens meer tegen

Yup.



En jij bent vast en zeker zo'n zuurgleuf viswijf met een rietje dat de hele dag thuis zit fulltime te werken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:hatsetats schreef op 29 juli 2014 @ 23:22:

[...]



Dat zeggen ze niet over jou toch? Jij vLt me juist zo positief op!Hatsie, jij bent mijn PA, ik betaal jou voor dit soort quatsch
quote:loquase schreef op 29 juli 2014 @ 23:25:

[...]





Vandaag vind ik je juist zo heerlijk rustgevend, met uitspraken als: Er is geen goed of slecht.

Ik word er helemaal zen van. Ja dat vind ik dan in de TAOLET, de TAO voor op je Toilet.
Alle reacties Link kopieren
Oefff.....

Wat een scherpe reacties hier in het laatste deel van dit topic.



Om even terug te komen op de vraag van TO: 'In hoeverre heeft het lezen en schrijven hier je denkbeelden over vrouwen, mannen, politiek, maatschappij veranderd?'



Sinds ik meeschrijf heb ik veel beter geleerd hoe vrouwen denken en doen. En vooral heb ik meer inzicht gekregen. Het verschil bedoel ik dan tussen M/V.



Hoewel dat natuurlijk nooit helemaal voor de volle 100% zal lukken, en er ook tussen mannen en vrouwen onderling ook weer ontzettende verschillen zijn. Geen mens is immers gelijk. Ik hoop nu 'in grote lijnen' een beetje meer inzicht te hebben gekregen hoe vrouwen denken en doen. Dus ja, wat mijzelf betreft, ik vind het leerzaam. En natuurlijk is het ook gewoon leuk en gezellig om op dit forum mee te praten en mee te denken met de problemen die aan de orde komen.
quote:sabbaticalmeds schreef op dinsdag 29 juli 2014 23:17 Grappig zijn de zichzelfbenoemde coaches: vroeger was je leuk maar waarom ben je zo agressief lately.



Welnu vroeger had je smaak nu kan je blijkbaar nergens meer tegen Oh jee, ik voel me aangesproken. Toch weer wat geleerd vandaag!
quote:NummerZoveel schreef op 30 juli 2014 @ 11:01:

[...]





Oh jee, ik voel me aangesproken. Toch weer wat geleerd vandaag!Jij bent toch helemaal niet agressief lately? Iets kort aangebonden misschien, en wat zuriger dan anders, maar verder heel normaal hoor
quote:sabbaticalmeds schreef op woensdag 30 juli 2014 11:06 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "Beinvloedt het vivaforum je kijk op dingen?"" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 30 juli 2014 @ 11:01</a>:</b>

[...]





Oh jee, ik voel me aangesproken. Toch weer wat geleerd vandaag!</div></blockquote>Jij bent toch helemaal niet agressief lately? Iets kort aangebonden misschien, en wat zuriger dan anders, maar verder heel normaal hoor Oh, gelukkig! Tsja, ik wordt ook wat ouder natuurlijk en dan gaat de zuurgraad vanzelfsprekend omhoog. Maar gelukkig maak ik me daar dan toch minder druk om ook
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geleerd dat als het mensen te heet onder de voeten wordt, de hele OP verwijderd wordt. Dat mensen over het algemeen bijval willen voor hun zelfgemaakte ellende en geen oplossingen willen.
Ik heb geleerd dat er eigenlijk maar een paar problemen zijn en dat je ze net als boodschappen allemaal zelf in huis haalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:schattigheid schreef op 30 juli 2014 @ 15:19:

Ik heb geleerd dat er eigenlijk maar een paar problemen zijn en dat je ze net als boodschappen allemaal zelf in huis haalt.Zo waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 30 juli 2014 @ 13:24:

Ik heb geleerd dat als het mensen te heet onder de voeten wordt, de hele OP verwijderd wordt. Dat mensen over het algemeen bijval willen voor hun zelfgemaakte ellende en geen oplossingen willen.

Het is toch niet zo gek dat mensen bijval willen?

Je doet net of mensen zelf geen oplossingen kunnen bedenken. Soms wil je toch ook gewoon even je hart luchten, je verhaal vertellen en wat troost?



Ik snap die drang van veel mensen om per se iets op te moeten lossen niet. Waar komt dat vandaan? Een soort supermancomplex misschien? Dat je het nodig hebt om te denken dat je iemand hebt gered, zodat je jezelf lekker op de borst kunt kloppen en belangrijk voelen of zo?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Net zoiets raars als dat mensen soms heel dwingend vinden dat iemand hun goede raad MOET opvolgen. Zelfs als die raad ongevraagd, kortzichtig of zelfs ronduit ongepast is. Maar het MOET. Je opent een topic dus ik ZAL je mijn raad door je strot duwen en vervolgens geen gelegenheid onbenut laten om je VER naar beneden te trappen als je het waagt om mijn GODDELIJKE tips in de wind te slaan.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven