Muis in huis - wat te doen?

30-07-2014 01:38 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een appartement op de 3e verdieping. Vanavond zag ik n muis in mijn huis.... Iew iew iew..



Muis zit nu in woonkamer/ keuken. Ik heb mezelf in slaapkamer gebarricadeerd.

Hoe krijg ik dat beest morgen mijn huis uit???



Ik denk dat ie door mijn open balkondeur naar binnen is gewandeld. Hoe komen muizen trouwens op de 3e verdieping?



Ik ben geen fan van gif omdat zo'n beestje dan ergens in mijn huis dood gaat en gaat stinken.



Ik heb zelf al bedacht dat ik morgen de woningstichting ga bellen voor advies en hopelijk sturen ze dan een stoere man of vrouw die dit voor me gaat op lossen. En ik ga morgen een kat bij een van mijn buren lenen.



Iemand van jullie nog een goed advies?? Ik wil dat beest morgen mijn huis uit hebben!
anoniem_198831 wijzigde dit bericht op 14-06-2015 23:16
Reden: spaties
% gewijzigd
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Muizenval kopen.. Ik hopen dat hij daar binnen een aantal dagen in trapt
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
En vooral niet verwachten dat de woningbouw een stoere man of vrouw langs stuurt
Alle reacties Link kopieren
Jammer is dat.. Moet ik t verdorie nog zelf oplossen ook...





Alsik nu mijn balkondeur open doe... Zou ie dan vanzelf weer naar buiten lopen?
never a failure, always a lesson
Misschien, misschien ook niet.
Alsjeblieft niet zo'n nare klem- muizenval, maar koop een diervriendelijke muizenval waarin de muis blijft leven zodat je hen in het park kan uitzetten o.i.d.

Jij blij, muis blij!
Alle reacties Link kopieren
quote:fireandice schreef op woensdag 30 juli 2014 01:59 Jammer is dat.. Moet ik t verdorie nog zelf oplossen ook...





Alsik nu mijn balkondeur open doe... Zou ie dan vanzelf weer naar buiten lopen? Dan nodigt hij al z'n vriendjes uit
De ouderwetse klem met blokje kaas werkt het meest effectief.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden in onze vorige woning (flat 2e etage) ook een tijdje muizen. Ze kunnen goed klimmen, dus hoe hoog je woont maakt niet uit. Maar dit is een probleem dat je zelf moet oplossen, doet de woningbouw niet voor je.



Je kunt gerust gifkorrels kopen, want die zijn zo gemaakt dat de muis helemaal uitdroogt als hij er aan dood gaat. Het gaat dus niet stinken.



Wij bleven ondanks gif last houden, heb toen een bestrijder ingeschakeld. Oplossing bleek heel simpel: er zat een klein gaatje in de muur waardoor ze naar binnen kwamen. Gaatje dicht gemaakt, nooit meer een muis gezien.
Wij hebben wel eens een muis binnen, wonen aan de bosrand en er verdwaalt er nog wel eens een. Meestal zet ik de achterdeur open en dan hoor je even later getrippel en zoeffff daar rent ie naar buiten. Pas als dat niet lukt leg ik wat korrels achter de keuken. Daar kan dochter niet bij. Muis droogt daar van uit en gaat niet stinken op een plek waar je er niet bij kunt.
Wij hebben regelmatig een muis in huis. We zetten een valletje naast de afvalbak, stukje brood met pindakaas erop en meestal hebben we m dan na een dag wel.
quote:Taralina schreef op 30 juli 2014 @ 03:38:

Alsjeblieft niet zo'n nare klem- muizenval, maar koop een diervriendelijke muizenval waarin de muis blijft leven zodat je hen in het park kan uitzetten o.i.d.

Jij blij, muis blij!

Succes daarmee.

( koop gewoon een ouderwetse val, werkt als een tierelier)
Alle reacties Link kopieren
Als er 1 muis is, dan is er vaak wel een vriendinnetje of een heel gezin in de buurt. (Behalve als je in een bos woont)



Ik zou zeker contact opnemen met de wbv en anders de gemeente.

Laat een bestrijder komen en ligt de buren in.



Muizen maken alles kapot, en planten zich razendsnel voort.



Gif had bij ons geen nut trouwens, dat vonden we terug op andere plekken (gehamsterd)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo n rondje bellen, ben net wakker, pas heel laat in slaap gevallen. Wbv bellen zit ik nog over te twijfelen, ongedierte bestrijden is nl voor de huurder. Maar het feit dat zo'n beestje op 3 hoog binnenwandeld... Dat vind ik vreemd, dus daar mag de wbv wat van vinden . Er worden hier nl verl afvalzakken op de galerijen gezet.



Ik ga zo een verdrijfstekker, gif en een val kopen, heb ik besloten. En daarna mijn huis schoonmaken. Het meest vervelende vind ik dat il niet weet waar dat beest nu zit
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Het gif wat je in de winkel kan kopen is niet sterk genoeg.. Ik heb zelf zakelijk gif van OBN staan en zelfs dan duurt het nog een aantal dagen.. Een aantal klemmen neerzetten en daar lekkere hapjes in.. De grootste kans op succes!
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:fireandice schreef op 30 juli 2014 @ 09:50:

Ik ga zo n rondje bellen, ben net wakker, pas heel laat in slaap gevallen. Wbv bellen zit ik nog over te twijfelen, ongedierte bestrijden is nl voor de huurder. Maar het feit dat zo'n beestje op 3 hoog binnenwandeld... Dat vind ik vreemd, dus daar mag de wbv wat van vinden . Er worden hier nl verl afvalzakken op de galerijen gezet.



Ik ga zo een verdrijfstekker, gif en een val kopen, heb ik besloten. En daarna mijn huis schoonmaken. Het meest vervelende vind ik dat il niet weet waar dat beest nu zitIk zou ook even de gemeente bellen, bij ons komen ze voor muizen gratis langs
Alle reacties Link kopieren
Als je een muizenval haalt, haal dan alsjeblieft een diervriendelijke en niet ééntje die hard dichtklapt en het beestje plet. Je hebt namelijk ook een soort vangkooitjes voor muizen, als ze dan op het lekkers afgaan klapt het deurtje dicht. En kan je hem buiten zetten. Naast fijn voor het diertje, ook fijn voor jou. Want je zit niet met een vieze geplette muis die je nog moet weggooien.
Alle reacties Link kopieren
Oke bel echt de bestrijdingsdienst! Ik woon ook op 3 hoog en Ik dacht ah 1 muis kan geen kwaad valletje en dan gaat ie wel dood! Mooi niet met als gevolg week later werd ik s nachts wakker liepen ze op mijn aanrecht en hadden ze me hele voorraad la te pakken gehad hoe smerig ik vond het zo vies , mijn huis is altijd zo schoon. Nadat de bestrijdingsdienst 1x is geweest nergens last meer van gehad!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ja koop inderdaad zo'n val waar bij ze levend blijven. Zit niet te wachten op dode muizen . Gif zet ik buiten op t balkon.
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden hier ook een muis. Er heeft hier een paar weken lang zo'n diervriendelijke muizenval gestaan met allerlei lekkers erin voor de muis, maar hij liep er niet in. Vorige week overwon mijn nesteldrang het van mijn diervriendelijkheid en hebben we zo'n lijmstrip neergelegd. Binnen een uur hadden we de muis. Vriend heeft hem snel een tik op zijn kop gegeven met een hamer en ik heb sindsdien nergens meer muizenkeutels gevonden.
Alle reacties Link kopieren
gemeente moet nog terugbellen,



gif staat binnen en buiten.. Muisvriendelijke vallen hadden ze niet in de winkels waar ik was. Ik heb ook zo'n bestrijdigsstekker, geen idee of dat helpt maar we proberen het gewoon. En ik heb gewone muizenvallen.



Vanavond even afwachten, en morgen kijken of ik nog sporen zie. Ik hoop eigenlijk dat dat beest weer lekker door de balkondeur naar buiten is gelopen.
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Wat doet de bestrjdingsdienst dan, Dance01?
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Update: gisteren de muis niet gezien, gelukkig. Ook geen sporen. Ik hou het gif enz nog een paar dagen.
never a failure, always a lesson
quote:hartenvier schreef op 30 juli 2014 @ 08:29:

Als er 1 muis is, dan is er vaak wel een vriendinnetje of een heel gezin in de buurt. (Behalve als je in een bos woont)



Ik zou zeker contact opnemen met de wbv en anders de gemeente.

Laat een bestrijder komen en ligt de buren in.



Muizen maken alles kapot, en planten zich razendsnel voort.



Gif had bij ons geen nut trouwens, dat vonden we terug op andere plekken (gehamsterd)

Is inligten de nieuwe manier van schrijven?

En dit vind ik wel heel overdreven. Er is 1 muis gezien, die kan ook gewoon verdwaald zijn en bij TO terecht zijn gekomen per ongeluk. Om nou meteen de hele buurt in te lichten en de gemeente te bellen enz.



Je zou even bij de buren na kunnen vragen of die er ook last van hebben. Als dat zo is, kan je altijd nog rigoreuze maatregelen nemen, want dan heb je idd een plaag. Maar voor 1 muisje meteen alles op stelten zetten vind ik erg overdreven. Wel zou je een briefje op het memobord (of op de deur als er geen bord is) van de flat kunnen hangen met de mededeling dat er een muis is gesignaleerd en of iedereen de afvalzakken zo snel mogelijk weg willen brengen. Die zakken is wel iets waar muizen op af komen, of erger...ratten
Alle reacties Link kopieren
update; muis nooit meer gezien, ook geen sporen meer gezien. buren hebben nergens last van.



dus het zal wel een verdwaalde muis zijn geweest.
never a failure, always a lesson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven