niet lekker in vel

30-07-2014 03:57 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik zit niet lekker in mijn vel en het lijkt steeds erger te worden. Zonder duidelijke aanleiding ben ik erg somber. Mijn stemming wisselt meerdere keren per dag. Ik ben enorm prikkelbaar. Ik probeer leuke dingen te doen maar ik kan daar eigenlijk niet van genieten. Ik voel me raar.



Ik weet niet waar deze gevoelens vandaan komen.

Momenteel ben ik werkloos. Kortgeleden ben ik mijn baan verloren. Tijdens deze baan heb ik klachten ontwikkeld die gerelateerd zijn aan stress. Ik hoopte dat ik me na het wegvallen van deze bron van stress beter zou voelen. Dit valt erg tegen.



Sinds anderhalf jaar ben ik gestopt met de pil. Niet met het doel om direct zwanger te worden. Na het stoppen met de pil voelde ik me veel beter dan met het slikken van de pil. In de stopweek voelde ik me altijd enorm somber. Het doorslikken tijdens stopweek hielp hier beperkt tegen. Het laatste half jaar heb ik steeds langer voor mijn menstruatie klachten ontwikkeld. Nu heb ik bijna mijn hele cyclus buikpijn, pijn in onderrug, somber e gevoelens en prikkelbaarheid.



Ik ben op zoek naar ervaringen en adviezen. Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen om hier uit te komen. Ik ben op advies van de huisarts gaan sporten ivm de stressklachten.
Nog een keer terug naar de huisarts? Die kan een diagnose stellen, dat kunnen wij niet.



Uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat het soms lang kan duren voordat stressklachten overgaan.
Alle reacties Link kopieren
Je bent bij de huisarts geweest schrijf je. Ik ga er van uit dat hij ook bloed heeft laten prikken? Vit D, schildklier, kan allemaal bij de klachten die je hebt. Als je niet geprikt hebt, zou ik dat nog even verzoeken. Beter uitsluiten dan over het hoofd zien!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik bij de huisarts ben geweest is er geen bloed geprikt. Ik moest op werk praten met werkgever en gaan sporten. Beide heeft niet tot het gewenste resultaat geleid. Jaren geleden heb ik ernstig vitamine d tekort gehad. Ik heb toen aanvulling gehad via een drankje en tabletten. Nu neem ik er niets meer voor. Ik had ook ernstig vitamine b12 tekort. Daar krijg ik elke vier weken nog steeds een injectie voor.
Terug naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Als je een periode van stress heb gehad en daar klachten door heb ontwikkeld, geeft dit aan dat je rust nodig hebt, en die heb je nu begrijp ik. Door het niets doen komen deze klachten naar de oppervlakte en dat klinkt niet leuk, maar geloof me, het is des te beter! Want als je maar door blijft gaan met andere dingen, blijven deze klachten onderdrukt. Deze komen nu dus naar boven en je wilt ze niet, dat is de reden ook waarom je deze TO schrijft. En het geheim van deze toestand is accepteren! Accepteer dat je je even niet zo lekker voelt, herken dat prikkelbaarheid in verband staat met rust willen. Natuurlijk kan je ook altijd nog even naar de huisarts om bloed te prikken, het zekeren voor het onzekere nemen zeg maar.



Mijn mening is dat in onze maatschappij, je niet goed voelen en nergens zin in hebben, niet meer geaccepteerd wordt. We kunnen niet altijd happy de peppy zijn en ook mindere gevoelens horen bij het leven. En als we die hebben gaan die ook niet 123 over, je moet de tijd voor jezelf nemen en dat wordt niet echt meer getolereerd in deze maatschappij,en wij hebben geleerd dat we zo snel mogelijk weer in vorm moeten zijn. Misschien kan je het dus zien dat je nu de kans hebt (werkloos) om de tijd voor jezelf te nemen!? Wees dankbaar daarvoor, klinkt raar maar dankbaarheid is een ook een goede positieve reactie in je systeem

.

Dus accepteer je gevoel van nergens zin in hebben, en doe even helemaal niets. Luister naar je lichaam en probeer tegelijkertijd niet om negatieve gedachten te hebben. Respecteer je gevoelens en accepteer.

Als je niet accepteert, die gevoelens.. gaan de klachten verergeren.



Als je accepteert hoe je je Nu voelt, jezelf helemaal accepteert hoe je bent. Dan doorleef je een gevoel, (waarschijnlijk van verdriet) waardoor het daarna weer de goede kant op kan stromen. Zolang je tegen dit gevoel vecht - je wilt het niet- dan blijft het steeds terugkomen. Accepteer deze periode in je leven en je zal zien dat deze ook weer verdwijnt. Tip, houdt een dagboek bij waarin je alles van je afschrijft, al is het maar 15 minuten per dag.



Hormonaal kan je wat natuurlijke ondersteuning gebruiken voor de menstruatie, http://www.avogel.nl/Indicaties/Menstruatie.php, kijk hier eens op. Daarbij voldoende water drinken, Vitamine D tabletten met Calcium en gemberthee drinken is ook heel goed. Wil je meer weten over natuurgeneeswijze of de kracht van je gedachten en dromen kijk dan op www.ikhebgedroomd.info
anoniem_203505 wijzigde dit bericht op 30-07-2014 16:51
Reden: wat info erbij typen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven