Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.



Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:







Oh ja, en we komen van hier .



Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Ik ben ook zo vreselijk moe. Gelukkig slaap ik nu wel redelijk goed. Heb van die valdispert pilletjes gehaald, nacht extra sterk.

Heb een groot hoera bij 21 september op de kalender gezet.

HERFST!!!

Maar we zijn ook blij met 1 september hier he?
Hallo lieve medezonhaters,



Gisteravond was het zowaar een beetje afgekoeld ( Salland) en heb ik redelijk geslapen. Maar gister overdag was een combinatie van heet en benauwd/plakkerig. Op ons ouderwetse kantoor was het niet te harden. Heb lieve zwangere collega buiten in de schaduw gezet met een groot glas water en ik heb gezelschap gehouden. Daar was het beter dan binnen. De fietstocht naar huis was de hel ( 45 min). Ik kijk geen weersvoorspellingen meer want je verheugt je op dingen die toch niet kloppen en ik word bijna agressief van die toevoegingen als heeeerlijk zomerweer grrrr

Sterkte allemaal!!! We peppen elkaar op met dit forum, tof
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook erg slecht als er met dit weer ''prachtig weer'' wordt gezegd. Ten eerste, het is een mening, en geen feit (op het nieuws wordt er ook geen mening gezegd!), en ten tweede, 25 graden is geen ''prachtig weer''. Wat ben ik blij dat het 21 graden is en bewolkt.



Ook bij ons, BellatrixVanDetta. Geen enkel drupje, alleen gisterochtend. Waar woon jij? Ik in Friesland, daar is het al een hele tijd droog. En dan zie ik dat de wegen in Noord-Brabant en Limburg gewoon blank staan..



Ja, ik kijk ook uit naar 1 september! Begint ook telkens weer wat donker te worden. Om half 11 is het al bijna helemaal donkerder!!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
In september kan het ook nog behoorlijk warm zijn , soms zelfs nog in oktober
Alle reacties Link kopieren
In september is het volgens mij normaal als het een paar daagjes meer dan 25 graden is, dus 30 graden ook. In oktober is het amper 25 graden geweest (ff gegooglelt). Dus je hebt gelijk, santaclaus5.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Was het bij jullie ook een stuk koeler vandaag? De hele dag bewolkt en er staat een klein koel windje.



Ik heb gelijk alles ingehaald (boodschappen, apotheek, dierenwinkel) wat ik met de warmere dagen heb uitgesteld, zodat ik weer helemaal bij ben als het straks weer warmer wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:santaclaus5 schreef op 30 juli 2014 @ 11:59:

In september kan het ook nog behoorlijk warm zijn , soms zelfs nog in oktober Ik kan me van twee jaar geleden (volgens mij?) nog herinneren dat ik begin oktober met 25 graden op een verjaardag in de achtertuin zat, in de volle zon.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik lees het toevallig net. In oktober 2011 zijn er temperaturen van 27,2 graden bereikt! (Niet aan denken, niet aan denken, niet...)



Hier niet echt koeler, maar wel af en toe een wolkje voor die fikkende hel-bal de zon. Dat scheelt al iets, al is het maar om het idee he!



Krullenvaer!!!!! Gezellig dat je even komt buurten joh. Ik kan me voorstellen dat je dit nou ook wel even spuugzat bent. Iedereen heeft nou eenmaal een temperatuur waarin hij/zij zich fijn voelt, en het is eigenlijk alleen maar rotter als dat dus zowel een ondergrens als een bovengrens heeft.

Er zijn inderdaad niet zo veel rustige, normale zomerdagen die niet tropisch zijn -of op zijn minst tropisch aanvoelen. Wat dat betreft hou je misschien meer van de lente? (Hoewel deze lente natuurlijk juist wél tropisch was )

En jaaaaa, lekker uitkijken naar december Met bijbehorend snoepgoed!



Oh, en op 1 september wordt er toch zeeeker wel geproost hier Dat hoort een beetje hoor, al is het dan nog bloedverziekend heet; de R zit dan in de maand! Dat is al een fijn idee, evenals het korter worden van de dagen en het (oké, heel langzaam) afnemen van de zonkracht.



Nog even volhouden lieve wintervrienden!
quote:Boomschors schreef op 29 juli 2014 @ 22:06:

[...]





Ik ben ook blij met deze relatieve koelte, maar ben weer verbaasd dat ik op straat mensen met jassen zie lopen, zelfs iemand met een winterjas inclusief bontkraag vandaag. Ik wil juist zoveel "opgeslagen warmte" kwijtraken. Dan slaap ik 's nachts beter.

Het komend weekend ga ik naar Zuid Limburg, ik hoop dat het daar dan ook wat is afgekoeld.Ik heb ze ook gezien. Mensen op de fiets. Ik in mijn niemendalletje, maar anderen in parka. Vreselijk.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 juli 2014 @ 22:11:

Het heeft óveral geregend behalve hier!

Regio 040 nog geen halve millimeter!



Terwijl die arme mensen in Tilburg zoveel overlast hebben.



Nee hoor, hier ook niet. Geen druppel, behalve dan eergisteren een mislukt buitje. En niettegenstaande alle berichten over verkoeling was het hier vandaag nog steeds 25 graden en hebben de kinderen de hele dag in diverse zwembadjes rondgedreven.

Ik wil ook wateroverlast, verdimme!
Oh ja, en die mensen in die jassen ja. Het is 25 graden verdulleme, en wat trekken ze aan? Een jas, for god sake!!! Echt, de wereld is helemaal gek geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 30 juli 2014 @ 19:51:

Oh ja, en die mensen in die jassen ja. Het is 25 graden verdulleme, en wat trekken ze aan? Een jas, for god sake!!! Echt, de wereld is helemaal gek geworden.





Vanmorgen om 8.00 uur naar de supermarkt in harembroek, slippers en jurkje zonder mouwtje. Zon scheen al vol sinds opkomst en ff in de auto, parkeergarage en dan in de lekker koele AH.



Na betaling met karretje door de deur naar garage (alweer benauwd en plakkerig daar) en loop bijna aan tegen hip meisje in skinny jeans, uggs, truitje met lange mouwen én een sjaal!

Een sjaal!!!!!



De wereld is, inderdaad, helemaal gek geworden
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Knet-ter-gek
Alle reacties Link kopieren
Hier trouwens ook alleen maandagochtend een bui en sinds die ochtend weer kurkdroog... Niks geen noodweer en zéker geen regenachtige dagen.



Ik hoorde na het nieuws dat het 'weer warm' gaat worden..koekoek!!! Het is verdorie sinds maart al snikheet, hoezo weer warm? Of is het ergens in NL wel koel geweest de afgelopen weken?
Alle reacties Link kopieren
quote:yesss schreef op 28 juli 2014 @ 14:40:

[...]



Ja dat heb ik dus ook! Wat ik nu vaak draag zijn lange rokken, is dat geen optie? Het zit heerlijk en je kunt er alles mee combineren.



Dat vind ik ook zo fijn aan de winter, heerlijk weer de trui jurkjes uit de kast met maillot en hoge laarzen.

Ik las dat iemand schreef dat ze er in de Winter leuker uitzag, dat heb ik dus ook! Elke zomer weer die struggle met kleding.....



Ik vind het ook zo lastig! Daar komt nog bij dat ik bepaalde dingen echt niet vind kunnen in het openbaar en zeker niet op het werk. Slippers bijvoorbeeld, maar voor mezelf ook een korte broek of mouwloze t-shirts.



Verder baal ik van de warmte, omdat ik allerlei leuke kleding niet aan kan. Ik heb een paar hartstikke leuke witte jasjes, ideaal voor de zomer! Maar dan moet die temperatuur wel naar beneden.... Ook mooie vestjes en sjaaltjes liggen te wachten op betere tijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 29 juli 2014 @ 18:06:

[...]

Mijn huid droogt niet zo snel uit volgens mij en anders heeft mijn huid mooi pech. Ik ben in de zomer heel onzeker over mijn lichaamsgeur. Ik vind dat ik in de zomer sowieso heel snel stink en als het zweet van me afdruipt voel ik me ook gewoon niet meer fris dus dan douche ik, gewoon om het frisse gevoel, al is het dan maar voor even in de zomer.

!



Gelukkig maar. Ik heb een erg gevoelige huid, ik moet dus altijd uitkijken. In de zon, maar ook in de kou, in een ruimte met airco en dus ook met douchen.



Dat gevoel dat je niet meer okselfris bent, ken ik wel. Ik had altijd standaard een deo in mijn tas naar het werk en als ik die vergat, sprintte ik naar de winkel om een nieuwe te halen. En dan in de pauzes even naar de wc om deo op te brengen.



Hoe is het daar, koelt het al wat af? Hier is het buiten redelijk koel, maar ik denk dat de warmte niet eerder uit de woning trekt dan in september of zo....
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 juli 2014 @ 18:27:

Weet je wat het is... elke dag beloven ze op het weerbericht verkoeling.



En het komt maar niet.



Ik loop soms te huilen van teleurstelling, maar daar krijg je het ook weer zo heet van.



Hebben jullie dat ook, dat je ogen en hoofd zo'n pijn gaan doen van dat eeuwige zonlicht?

Daar hebben mijn arme Pa en ik allebei last van.



Wat Lady Voldemort ook al zegt: ik reken er niet op dat het koeler wordt, dan kan het alleen maar meevallen. Zelfs buien die voorspeld worden komen niet (in ieder geval hier niet) dus het weerbericht neem ik met een flinke korrel zout! Ik vind trouwens het lokale weerbericht wel ok, daar zegt men heel neutraal: morgen koelt het af, daarna stijgen de temperaturen weer.



En ja, ik krijg ook hoofdpijn van dat felle licht. Ik draag ook vaak een zonnebril als het bewolkt is - je hebt soms van dat schelle licht dat toch nog door de wolken komt. Sterkte voor jou en papa VanDetta!
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 30 juli 2014 @ 06:20:

Ik ben ook zo vreselijk moe. Gelukkig slaap ik nu wel redelijk goed. Heb van die valdispert pilletjes gehaald, nacht extra sterk.

Heb een groot hoera bij 21 september op de kalender gezet.

HERFST!!!

Maar we zijn ook blij met 1 september hier he? Hoe ging het op je werk met de hitte?
Alle reacties Link kopieren
Een beetje "over the top", maar het gaat om het idee!



quote:LunaLoona schreef op 31 juli 2014 @ 00:15:

[...]





Hoe ging het op je werk met de hitte?



Ik moet zeggen...het ging redelijk. De mensen hadden zelf hun woning beetje door laten tochten.

Maar desondanks was ik drijfnat, wat voel ik me dan vies.
quote:LunaLoona schreef op 31 juli 2014 @ 00:22:

Een beetje "over the top", maar het gaat om het idee!



[img]http://data2.whicdn.com/images/44901033 ... _large.png[/img]Moooooooi! Maar effe nog geen december, dan is het weer zo snel voorjaar.
Alle reacties Link kopieren
Oooh mooi! Lekker over de top ja, maar met kerst mag dat
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezellige foto, LunaLoona!



Eindelijk een lekkere nacht. Beter dan die temperaturen van boven de 15 graden... bah.



Kijken jullie er ook zo naar uit dat het 's avonds steeds koeler wordt? Na het trampoline springen (ja, dat lees je goed..) heb ik het altijd zo benauwd. Bij 10/15 graden heb ik dat niet!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Morgen al 1 augustus. Normaal gesproken de warmste maand.

Ik hoorde vanmorgen alweer slechte berichten dat het warmer wordt..
Zojuist een batterij bouwketen schoongemaakt, van die houten blokkendozen zonder enige vorm van ventilatie. Tel daarbij de overheerlijke geuren op die opstijgen uit de etensresten die de heren daar vrolijk een week in de snoeihitte laten wegrotten, en je kunt je mijn arbeidsvreugde vast wel een beetje indenken . Zometeen maar weer eens lekker onder de douche.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven