vader failliet: rekening op mijn naam

30-07-2014 05:59 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Auto op jouw naam: en wat als je vader de houderschapsbelasting en de (in Nederland verplichte) verzekering niet kan betalen?



Dan komen ze bij jou, alle daaruit voortkomende boetes mag jij betalen.



Als hij erin rijdt, en een bekeuring krijgt, valt die bij jou op de mat. Als hij dan niet betaalt, krijg jij boete na boete van het CJIB.



Uiteindelijk, als alles te lang heeft geduurd wat betreft betalen, wordt jou tijdelijk de rijbevoegdheid ontnomen.



En dan nog wat later, als er nog steeds niet is betaald, wordt de auto geconfisqueerd en openbaar verkocht. Restschuld blijft over voor jou om te betalen....





Ik zeg: slecht idee, wat vindt jezelf?
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Dus je vader manipuleert. Fijn zeg. En dat faillissement komt natuurlijk niet door hemzelf. Niet aan meewerken. Jij krijgt de problemen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En in aanvulling op Naara, je kunt uiteindelijk zelfs opgepakt en vastgezet worden voor het niet betalen van boetes!



Gewoon niet doen dus. Jouw vader gaat echt geen zelfmoord plegen omdat jij dit niet voor hem wil doen. Als hij zichzelf iets aan wil doen, dan gebeurt dat toch wel, ongeacht wat jij wel of niet doet. Dat soort gevoelens zijn veel te sterk om door zoiets klein beïnvloed te worden.



Jouw vader is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen geluk. Als het slecht met hem gaat, geestelijk/financieel/enz, dan moet hij professionele hulp zoeken.



Ik vind het behoorlijk kwalijk dat jouw vader jou op deze manier met zijn problemen belast. Sterker nog, dat hij zelf probeert om jou mede-verantwoordelijk te maken door op jouw schuldgevoel in te spelen! Niet in mee gaan meis, echt niet.
quote:NummerZoveel schreef op 30 juli 2014 @ 06:31:



Ik vind het behoorlijk kwalijk dat jouw vader jou op deze manier met zijn problemen belast. Sterker nog, dat hij zelf probeert om jou mede-verantwoordelijk te maken door op jouw schuldgevoel in te spelen! Niet in mee gaan meis, echt niet.



Dit dus!



Bovendien als jij toeslagen ontvangt en ineens spaargeld hebt of een auto dan heb je kans dat er op die toeslagen wordt gekort.

En mochten ze er achter komen dat je vader geld en goederen heeft weggesluisd omdat hij wist dat er een faillissement aan zat te komen dan wordt jij als medeplichtig gezien en kun je een fikse boete verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties en nogmaals de extra informatie. Ik had wel al het een en ander opgezocht maar hier schrik ik helemaal van.



Ik zie gewoon op tegen het gesprek omdat ik me echt een beetje voor het blok gezet voel. Het klopt dat hij manipuleert, want hij weet dat ik altijd mensen wil helpen en komt met allemaal doemverhalen over zijn faillissement waar ik nogal gevoelig voor ben.



Mijn vader kan ook ineens heel boos worden of gek uit de hoek komen dus denk dat ik daar meer bang voor ben. Hij heeft mij al eerder hard laten vallen toen ik iets deed wat hem niet beviel. Maar hij heeft mij aan de andere kant ook vaak uit de brand geholpen dus ben ook bang dat hij het daar op gaat gooien.



Pff wat een shit situatie. Zit er al dagen over te piekeren terwijl ik wel weet dat ik het niet wil hebben. Ben zelf namelijk wel heel zuinig met mijn eigen verdiende geld.
quote:zinza1989 schreef op 30 juli 2014 @ 06:23:





Ik weet alleen niet hoe ik dit tegen hem kan zeggen zonder dat hij depri wordt en echt zelfmoord pleegt.Kopieer de relevante delen uit dit topic en leg hem die voor. Zou wel een heel slechte vader zijn als hij dan nog steeds op jouw gevoel inspeelt/wil dat jij dit voor hem doet....
Een vader zou zijn kinderen altijd uit de brand moeten helpen. Dat is zijn taak in het leven. Andersom kun je als kind ook je ouders helpen. Maar het plegen van verduistering en faillisementsfraude valt daar echt niet onder! Als jij jouw vader wil helpen, dan kun je hem wijzen op de mogelijkheden voor psychische hulp en hulp bij zijn financiën. En daarna houdt jouw verantwoordelijkheid als dochter echt op. Jij helpt hem echt niet door zelf ook in de problemen te komen!
Wil de vriendin de auto niet op haar naam zetten? Kan me voorstellen dat je vader zijn bezit zoveel mogelijk wil veiligstellen voor het faillissement. En als dochter wil je daar natuurlijk mee helpen. Maar als je zelf van toeslagen afhankelijk bent en risico loopt die kwijt te raken, is het lastiger. Kan je vader je geen contant geld geven met warme hand als voorschot op de erfenis? Dan is dat niet belastbaar en jij kunt eventueel verlies van toeslagen opvangen.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben helemaal gelijk... Als ik hem de volgende keer zie vertel ik wel alles wat ik in dit topic ook gezegd heb en mijn angsten (zelfmoord). Zijn vriendin is wel heel reëel dus zij zal mij wel begrijpen denk ik... Wou dat die dit nooit had gevraagd. Hij weet namelijk heel goed dat ik er dan lang mee rondloop.
quote:elninjoo schreef op 30 juli 2014 @ 06:48:

Wil de vriendin de auto niet op haar naam zetten? Kan me voorstellen dat je vader zijn bezit zoveel mogelijk wil veiligstellen voor het faillissement. En als dochter wil je daar natuurlijk mee helpen. Maar als je zelf van toeslagen afhankelijk bent en risico loopt die kwijt te raken, is het lastiger. Kan je vader je geen contant geld geven met warme hand als voorschot op de erfenis? Dan is dat niet belastbaar en jij kunt eventueel verlies van toeslagen opvangen.

Iemand die op het punt staat failliet te worden verklaard, zal niet echt heel veel geld hebben om met warme hand te schenken.



Soms twijfel ik echt aan je verstandelijke vermogens, EN....
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op woensdag 30 juli 2014 06:48 Wil de vriendin de auto niet op haar naam zetten? Kan me voorstellen dat je vader zijn bezit zoveel mogelijk wil veiligstellen voor het faillissement. En als dochter wil je daar natuurlijk mee helpen. Maar als je zelf van toeslagen afhankelijk bent en risico loopt die kwijt te raken, is het lastiger. Kan je vader je geen contant geld geven met warme hand als voorschot op de erfenis? Dan is dat niet belastbaar en jij kunt eventueel verlies van toeslagen opvangen.Ja daar zat ik nu net ook over te denken waarom zijn vriendin geen rekening voor hem opent of de auto op haar naam zet... Ik ga dat denk ik maar ook vragen tijdens het gesprek. Is toch wel vreemd.
quote:Naara schreef op 30 juli 2014 @ 06:50:

[...]



Iemand die op het punt staat failliet te worden verklaard, zal niet echt heel veel geld hebben om met warme hand te schenken.



Soms twijfel ik echt aan je verstandelijke vermogens, EN....Heb toch enkele faillissementen gezien waarbij de eigenaren er prima uitsprongen. Als je 'n bedrijf op zet, moet je de mazen van de wet door en door kennen en je bezittingen idd niet op eigen naam laten staan. En je zwart geld in de kluis ipv op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de meeste reacties hierboven nogal hard. Op zich hebben de meesten wel gelijk.



Ik wil TO zeggen dat je je vader beter kunt helpen na het faillissement om hem er bovenop te laten komen. Al het geld en transacties die er nu in gestopt worden, gaan waarschijnlijk straks toch weg in de grote bult. Bewaar de gelden en de energie dus voor later om hem weer het licht aan het einde van de tunnel te laten zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:idisrom schreef op woensdag 30 juli 2014 07:04 Ik vind de meeste reacties hierboven nogal hard. Op zich hebben de meesten wel gelijk.



Ik wil TO zeggen dat je je vader beter kunt helpen na het faillissement om hem er bovenop te laten komen. Al het geld en transacties die er nu in gestopt worden, gaan waarschijnlijk straks toch weg in de grote bult. Bewaar de gelden en de energie dus voor later om hem weer het licht aan het einde van de tunnel te laten zien. Ja dat is ook zo. Vind het bijvoorbeeld geen probleem om boodschapjes voor hem te doen als het faillissement komt of om vaker op bezoek te gaan om hem op te vrolijken. Dit moet ik ook maar tegen hem zeggen.
Meis, het is echt heel slecht dat jouw vader jou deze vraag stelt terwijl hij weet dat jij daar mee zit! Hij manipuleert je.



Geef hem daar niet nog meer kansen voor. Zeg gewoon "Pap, ik heb er nog eens goed over nagedacht, maar er zitten voor mij teveel risico's aan als ik jouw auto op mijn naam zet en ik heb daarom besloten om het niet te doen. Sorry." en dan klaar. Geen vragen stellen waarom hij het niet anders oplost, daarmee geef je hem alleen maar meer ruimte om toch weer op jouw gevoel in te spelen. En als hij boos wordt of blijft proberen, dan kun je zeggen "Ik vind het heel erg dat jij mij als dochter zo voor het blok probeert te zetten, terwijl je weet dat ik daardoor in de problemen kan komen. Ik wil dat je daar mee ophoudt." Niet in discussie gaan, gewoon duidelijk jouw grenzen aangeven!
Alle reacties Link kopieren
Als je het gevoel hebt dat je iets moet doen voor hem, zou ik veel eerder aanbieden na het faillissement met hem te kijken hoe hij zijn leven weer op orde kan krijgen. Of concrete dingen, zoals hem af en toe van een maaltijd voorzien. Maar geen auto overnemen met alle risico's van dien.
quote:elninjoo schreef op 30 juli 2014 @ 06:55:

[...]



Heb toch enkele faillissementen gezien waarbij de eigenaren er prima uitsprongen. Als je 'n bedrijf op zet, moet je de mazen van de wet door en door kennen en je bezittingen idd niet op eigen naam laten staan. En je zwart geld in de kluis ipv op de bank.Een eigenaar ok, maar dit gaat om een persoonlijk faillissement. Dus EN, effe nadenken voor je wat roeptoetert...
Alle reacties Link kopieren
Was het maar zo simpel. Maar ze gaan echt wel alles goed nakijken. Goh meneer, u had een auto, wat is daar mee gebeurd? Wanneer er een faillissement eraan komt mag je niet zo maar dingen weg geven.



Bij grotere bedragen of goederen, beschouwd de belastingdienst dit als een gift. En boven een bepaald bedrag moet daar belasting over betaald worden.



Je vader zit niet voor niets in deze situatie. Wanneer blijkt dat hij niet eerlijk is, dan bestaat de kans dat hij niet failliet verklaard wordt. En als nog als zijn schuldeisers moet af betalen.



Heeft hij verder hulp bij zijn depressie?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Als je de auto op jouw naam laat zetten, pleeg je faillissementsfraude. Je bent namelijk niet van plan om de auto te kopen en er een redelijke prijs voor te betalen.



De curator zal eerst vriendelijk vragen om alsnog een redelijke koopprijs te betalen of de auto alsnog bij hem/haar af te leveren. Zo niet, wordt de politie ingeschakeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op woensdag 30 juli 2014 07:46 Was het maar zo simpel. Maar ze gaan echt wel alles goed nakijken. Goh meneer, u had een auto, wat is daar mee gebeurd? Wanneer er een faillissement eraan komt mag je niet zo maar dingen weg geven.



Bij grotere bedragen of goederen, beschouwd de belastingdienst dit als een gift. En boven een bepaald bedrag moet daar belasting over betaald worden.



Je vader zit niet voor niets in deze situatie. Wanneer blijkt dat hij niet eerlijk is, dan bestaat de kans dat hij niet failliet verklaard wordt. En als nog als zijn schuldeisers moet af betalen.



Heeft hij verder hulp bij zijn depressie? Euh hamerhaai, hij moet zowiezo z'n schuldeisers afbetalen. Al dan niet met regelingen. Als vader van TO de wsnp in gaat en niet werkt verder, dan moet ie z'n auto inleveren. Maar hij mag z'n auto voor die tijd gewoon weggeven, ze gaan echt niet onderzoeken waar die auto is. Helaas ken ik mensen (direct) die ook auto's op naam kinderen hebben. Maar die hebben ook wel veel geregeld voor hun volwassen kinderen, zodat zij in elk geval konden blijven studeren etc.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 30 juli 2014 @ 07:46:

Was het maar zo simpel. Maar ze gaan echt wel alles goed nakijken. Goh meneer, u had een auto, wat is daar mee gebeurd? Wanneer er een faillissement eraan komt mag je niet zo maar dingen weg geven.



Bij grotere bedragen of goederen, beschouwd de belastingdienst dit als een gift. En boven een bepaald bedrag moet daar belasting over betaald worden.



Je vader zit niet voor niets in deze situatie. Wanneer blijkt dat hij niet eerlijk is, dan bestaat de kans dat hij niet failliet verklaard wordt. En als nog als zijn schuldeisers moet af betalen.



Heeft hij verder hulp bij zijn depressie?Na afloop van het faillissement moet vader alsnog betalen. Een faillissement heft niet de schulden op.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 30 juli 2014 @ 07:55:

[...]





Euh hamerhaai, hij moet zowiezo z'n schuldeisers afbetalen. Al dan niet met regelingen. Als vader van TO de wsnp in gaat en niet werkt verder, dan moet ie z'n auto inleveren. Maar hij mag z'n auto voor die tijd gewoon weggeven, ze gaan echt niet onderzoeken waar die auto is. Helaas ken ik mensen (direct) die ook auto's op naam kinderen hebben. Maar die hebben ook wel veel geregeld voor hun volwassen kinderen, zodat zij in elk geval konden blijven studeren etc.De auto mag NIET worden weggegeven, alleen verkocht voor een redelijke prijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me ook gelijk af waarom z'n vriendin dit niet voor 'm doet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven