Lijf & Lijn alle pijlers

Voor iedereen die kilo's kwijt wil versie zomer 2014

19-07-2014 14:40 1624 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw vers topic om verder te strijden tegen de extra kilo's. Iedereen blijft van harte welkom.



Ben je trots op jouw eetlijstje? Wil je wat extra motivatie? Loopt jouw eetgedrag de spuigaten uit? Wil je pronken met jouw gewichtsverlies / sportprestatie? Of wil je gewoon gezellig kletsen over alles en nog wat? Hier moet je zijn!





Op vrijdag geven we ons gewicht door:

afgevallen deze week:

huidig gewicht:

afgevallen totaal:



Geef je jouw gewicht driemaal niet door? Dan verdwijn je uit de tabel. Laat me weten wanneer je jouw gewicht niet kan melden.



Veel schrijfplezier!



naamlengtestartstreefhuidigafgevallenStrawberry1,67766675,8-0,2Marisje1,65957092,1-2,9Twilight1,7588,77581,7-7Pamplemoes1,631106573,6-36,4Konijn-tje1,67696064,2-4,8Mootje1,70817075-6Lionne1,5867,26062,5-4,7Lisss1,8075,86575,6-0,2
Alle reacties Link kopieren
Mooie lijstjes zie ik weer!



O: 90 gr bruin brood met abrikozenjam

T: kwark met verse perzik

L: ovenschotel met aardappel, courgette, paprika, ui, look, olijven, olijfolie, kipdrumstick en ras-el-hanout, daarna meloen

T: koffie, nestea, aardbeien

D: verse pompoensoep, 90 gr volkoren brood met Philadelphia, kipfilet, wortel en komkommer

T: sojapudding of crackers (weet het nog niet helemaal)
Alle reacties Link kopieren
Goed dat de Yes op is Twilight ;) suiker he..



Marisje: mooi lijstje. Lijkt me lastig, nachtdienst. Zodra het donker word krijg ik zin in chocola enzo



Lijstje:

O: speltcracker met rundvlees

T: whey shake

L: fruitsalade: 1 banaan, 1/4 galia meloen, 1 mandarijn

T: rijstwafel met kaas

A: groentepoffer tomaat + speltcracker met 1/2 avocado

T: magere yoghurt, stukje meloen, radler

* 35 min hardlopen



Niet echt variatie ofzo vandaag. Speltcrackers moesten op.. Morgen ben ik ook druk maar heb als het goed is wel tijd om gewoon goed te ontbijten en lunchen. Bijna vakantie....nog even knallen qua goed afvallen.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Pfft, ff zin om te schransen hier. Het gaat niet zo goed tussen vriend en mij... Vind het moeilijk op momenten zoals deze . Heb net klein chocolaatje op, als 'troost'.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamplemoes schreef op dinsdag 29 juli 2014 22:20 Pfft, ff zin om te schransen hier. Het gaat niet zo goed tussen vriend en mij... Vind het moeilijk op momenten zoals deze . Heb net klein chocolaatje op, als 'troost'.



Ahhh wat kut zeg, sterkte....



Onthou dat chocola niet helpt. Nooit.

Ga een stukje wandelen (beetje laat, maar zat mensen met honden buiten), bel een vriendin, download een stomme app (2048 of dots bijvoorbeeld, heel dom spelletje maar wel verslavend)
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Ja, kut is het wel!



Ik weet dat eten niet helpt en laat het ook daarbij, want dan zou ik me nog slechter voelen.



Ga straks in bed wat series op de laptop kijken. Pft, we hebben binnenkort samen verlof en gaan we op reis (citytrip). En ik zat er al aan te denken of ik dat nu moet annuleren of moet laten doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
Ai, das wel een serieus probleem he :(

Wonen jullie samen?

Kun je een paar daagjes weg? Even op adem komen ergens anders ofzo..



Citytrip weet ik natuurlijk niet.. Je kunt altijd ervoor kiezen om een vriendin mee te nemen en een leuke tijd te hebben.



Slaaplekker!
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Neen, we waren wel aan het kijken om samen te wonen. Vriendin gaat niet lukken, want allemaal zelf op reis of geen tijd. Sowieso nog eens goed praten met mijn vriend...



Slaap lekker.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Daar ben ik weer, drukke dagen gehad qua werk & slaap inhalen :)!

@Pamplemoes; wat vervelend dat het niet zo lekker loopt tussen jou en je vriend. Ik herken het dat ik in dat soort momenten ook vaak giga behoefte krijg om te gaan schransen. Het helpt idd vaak maar even. Ik heb pas gelezen dat het helpt om voor dat soort momenten af te spreken hoeveel je dan mag schransen. Klinkt een beetje gek maar stel dat het niet lukt om je in te houden dan heb je iig nog een houvast ;). Ik hoop dat je ondertussen een goed/fijn gesprek met hem hebt kunnen hebben. Hoe lang zijn jullie samen?



@kimmynmgn: Het gaat heus goedkomen; ik heb altijd geleerd dat je je lichaam minimaal 9 maanden de tijd moet/mag geven om te herstellen van een zwangerschap!



@twilight84: Die veldsla met mango, wortel en sinaasappeldressing klinkt goed! Heb je de dressing zelf gemaakt?



Over mijn lijstje van maandag was ik best tevreden:

O: havermout met amandelmelk, rozijnen, halve appel, kokosrasp, kaneel, chiazaad.

T: 1 rijstewafel met (pure) notenpasta en 1 rijstewafel met (koudgeslingerde) honing

L: Smoothie van 1 banaan, 1 sinaasappel, halve appel, hand spinazie

D: Patat en een kipkorn (ik at op mijn werk en moet dan eten wat de pot schaft...)

T: 1 chocolaatje



Mijn lijstje van gisteren is iets minder :(; ik heb madag op didag heel weinig geslapen, didagmorgen nog even gewerkt en daarna een middagdutje gedaan.

O: 1 volkoren boterham met kaas

L: schaaltje yoghurt met kellogs

D: macaroni

T1: Een chocoladetoetje na het eten

T2: 3 mini snickers



Bij weinig slaap en/of een slecht ritme gaat het al snel fout :S. Vandaag weer een nieuwe dag. Ik heb vanmorgen al stiekem op de weegschaal gekeken en er was nu wel al iets af...!



Fijne dag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
@ pamplemoes, wat balen dat het niet zo lekker loopt tussen jullie... Zijn jullie al lang samen?

Ik hoop dat jullie het uit kunnen prAten en gewoon samen kunnen genieten van de citytrip! En 1 chocolaatje vind ik super knap! Bij mij zou het waarschijnlijk meer zijn geweest ?



Mijn lijstje van gister:

O: magere kwark met müsli en honing

T: bAnaan

L: 2 bruine boterhammen met kaas en boterhamworst

T: 2 wilde perziken

D: maaltijdsalade ah

T: magere appeltaart kwark (optimel)



Verder heb ik gister een uur gewandeld.



Vandaag begin ik de dag weer met magere kwark met müsli en honing ?
Alle reacties Link kopieren
@ kuiltje, vind je lijstjes er netjes uit zien hoor!

En ach, niet elke dag kan perfect zijn toch ?

Het klopt idd dat ze zeggen dat je 9 maanden moet ont-zwangeren... Maar ik hoop eigenlijk als ik weer moet gaan werken (15 sept) al een heel eind op weg te zijn...
Alle reacties Link kopieren
@pamplemoes: Sterkte, hoop dat jullie er samen uit kunnen komen!

@kuiltje: de dressing zelf gemaakt inderdaad. Voor het eerst maar was heel lekker! Als je t recept wilt, dan hoor ik het wel.



Gisteren stond in de planning voor de avond een paar worteltjes, maar het zijn 3 flesjes bier en wat nootjes geworden... Nou ja zo lang dat niet elke avond gebeurd :D....
Alle reacties Link kopieren
We zijn al lang samen en gingen nu eindelijk de stap wagen om samen te wonen en eventueel te trouwen in de nabije toekomst. Maar op bepaalde vlakken hebben we heel verschillende visies... We houden wel heel veel van elkaar, maar dat verschil blijft de kop opsteken (nu dus weer). Nu komt het erop aan om een definitieve beslissing te nemen. Gaan we door of zoeken we onze eigen weg?



Heb schrik dat een van de twee zich teveel moet aanpassen aan de ander. Hoort zo niet te zijn. Maar de liefde zit diepgeworteld... We hebben nog geen gesprek gehad en zal hem pas dit weekend terugzien... Is misschien ook maar best.



Ik heb gisteren niet geschranst, dus ben wel een beetje trots op mezelf.



Sorry voor de ego-post!
Alle reacties Link kopieren
Twilight, genoten van je biertjes? Moet kunnen hoor!



Pampelmoes, helemaal niet erg die Posts. Juist goed, want je zet het in dit topic omdat je het relateerde aan emo-eten. En dat is iets waar veel mensen mee te maken hebben! Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.



Kuiltje, dat ga ik ook weer krijgen, eten op mijn werk. Ik ga afwachten wat het ongeveer gaat worden, en anders ga ik zelf eten meenemen. Op mijn vorige werk aten we gezond en luxe (quinoa, salades met veel groente, zalm, biefstuk) maar ging dat ook een beetje van ons salaris af.



Oja: ik heb een baan dames. Echt, nooit verwacht en helemaal niet na alle ellende. Zo blij!



Ps: 66,8 vanochtend. Nu hopen dat dat kreng vrijdag niet weer rond de 70 staat want dan is het een kwestie van de dag!
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Proficiat met je nieuwe baan, Mrsnem. Wow, 66,8. Je gaat hard!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Sorry hoor dat ik de hele week niet heb gereageerd, nu heel veel bij te lezen. Ik heb het best druk op dit moment met werk en kids. Na toch een moeilijke start heb ik nu sinds 2 dagen heel erg goed mijn best gedaan. Hopelijk gaat het nu in de goede flow door. Er zal waarschijnlijk nog niets af zijn maar ik voel me al een stuk lichter, we zullen zien vrijdag.



Het lijstje van vandaag:

O: volle yoghurt met een wasa volkoren cracker

L: twee crackers met 20+ kaas (ik heb een erg lekkere gevonden Twight full taste en nee ik heb geen aandelen daar!) een groot stuk komkommer en een appel

D: een stukje zalm, sla met een klein beetje olijfolie en balsalmico azijn en weer twee crackers en na een stukje fruit, ik weet nog niet wat ik neem.



Zoals jullie zien eet ik dus 3 maaltijden per dag, niets tussendoor, ik kan dit erg goed volhouden en heb geen honger. Ik vervang de koolhydraten door crackers, bv. vitalu volkoren of wasa volkoren.



Welkom alle nieuwen haha ben hier zelf net een week. Pamplemoes jammer dat het niet lekker gaat tussen jou en je vriend, lastig om dan je best te doen! Sommige mensen zouden nu mega afvallen! Maar onder die categorie vallen wij helaas niet. Hopelijk komen jullie eruit en prima om het hier te droppen toch? mrsnem je gaat goed! lekker hoor.

Voor de rest iedereen succes! We wachten vrijdag af. Sorry reageer niet op iedereen persoonlijk, maar moet jullie echt nog even leren "kennen".
Alle reacties Link kopieren
Twilight, ik zou graag het recept van je willen! Klinkt erg lekker!



Hier net wakker na de nachtdienst.



T. Koffie

D. Aardappels, bietjes, schnitzel, ei, water

T. Koffie, schaaltje perzik yoghurt, crystal clear, druiven

Nacht. Koffie, 1 bruin broodje met jam, schaaltje soep, fruitkwarkje, karnemelk, koffie, tomaatjes.

O. Beetje brinta

Slapen,....,...,
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen



Ik heb deze namiddag wat zitten shoppen om mijn gedachten te verzetten... Ik heb wat kledij gekocht ipv te zitten schransen. Beter voor de lijn, maar niet voor mijn portemonnee! Toch een leuk jurkje, schoentjes en leuk handtasje kunnen scoren. Daarna beetje tutmiddeltjes gekocht: voetverzorging en nagellakje.



O: speltbrood met Philadelphia en aardbeien

L: 100 gr zalm uit de oven met mosterd en tijm, erbij gekookte aardappeltjes, tomaat en rucola

T: vers geperst sinaasappelsap

D: verse pompoensoep, meergranen brood met smeerbare geitenkaas, komkommer

T: fruit



@Marisje: nachtdienst is toch pittig éh. Ooit eens gedaan als bijbaan... Was niets voor mij!
Alle reacties Link kopieren
@ pamplemoes, slim om te shoppen ipv te snacken ?

Moet soms kunnen toch!



Ik was vandaag met vriendin en kids in speeltuin, erg leuk! Maar wel slecht gegeten ?



O: magere kwart met müsli en honing

L: friet met kroket

T: ijsje; twister

D: wraps met groente, tomaten puree en gehakt

T: 2 wilde perziken

Verder redelijk wat cola light gedronken.

En natuurlijk water!



Morgen even naar het werk voor een afscheid van een collega. Dan zal er ook wel taart zijn.

Maar eens kijken of we dat kunnen weerstaan ?



Nu eerst lekker slapen, welterusten
Alle reacties Link kopieren
Mooie lijstjes. Kimmy, morgen weer gezond en dan komt het goed



Thanks voor de felicitaties :Imao:



Lijstje:

O: 1/4 meloen, rijstwafel met rundvlees

T: stuk of 7 noten (mix), water

L: 2 eieren geklutst met 1/2ui en kruiden

T: blikje red Bull light

A: rundercarpaccio met klein beetje parmezaan

T: 1/4 meloen, groene thee



Heb nog een 1/2 avocado in de koelkast, hoop dat die morgenochtend nog lekker is! Had AEL wat meer water mogen drinken.. Maargoed je kunt niet alles hebben he
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
alleen ff snel m'n lijstje van vandaag;





Thee

Volkorenboterham met boter & halvajam



Thee

Groene smoothie: snijbiet,banaan,appel,water



Italiaanse bol met boter,sambal,veldsla,30+ kaas,komkommer en Cherrytomaatjes

Thee

Flesje water



Klein Schepje pastaschotel (eten van werk)

Flesje water 2x



2x Volkorenboterham sandwichspread & Cherrytomaatjes

Flesje water 2x



Rijstwafel pure chocolade

Flesje water



Thee 2x

150gr magere kaneel-appel kwark
Alle reacties Link kopieren
@Menn: Lukt het wat beter om meer kcal te eten? Werkt dat voor jou?



Hier ben ik heel tevreden met wat ik op de weegschaal zie. Een lichaam is toch maar vreemd hoor. Ik eet evenveel als vorige week, maar val nu wel af. Ik ga vanmiddag fietsen en wat zwemmen. Verder gaat het wel met me denk ik... Het wordt tijd dat ik mezelf op de eerste plaats zet...



Hopelijk een fijne dag iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@ menn, moet jij meer calorieën eten?

En jij drinkt veel water! Super goed!



@ pampelmoes, goed bezig!



Ik heb vandaag gezondigd (alweer), heb een heerlijk stukje chocolade taart op ?

Was erg lekker!



Tot nu toe:

O: magere kwark met müsli en honing

T: chocoladetaart

L: tosti ham-kaas

6 glazen water



Ga zo naar de speeltuin met zoontje (alweer) neem water en druiven mee, dus moet goed komen..



Dus denk dat de rest er zo uit zal zien

T: druiven

D: vis met sperziebonen salade

T: optimel kwark en een blikje cola zero



Ga zo op de fiets naar speeltuin,

30 minuten fietsen

1 uur sporten (bevallen en opstaan)
Alle reacties Link kopieren
Pamplemoes: ja ik luister nu vooral naar m'n lichaam.. Eet wanneer ik trek krijg dat is ongeveer om de 2/3uur.. en ben nu niet meer aan het tellen, maar in grote lijnen zit ik denk ik tussen de 1500/1700.. Nu kijken wat m'n gewicht hiermee doet!



Kimmy: ik at 1200 om af te vallen, maar kreeg hier behoorlijk snaaibuien van, hier geadviseerd om meer kcal te eten..

Best lastig omdat ik bang ben dat ik dan aankom, maar nu paar dagen bezig met eten waar ik echt trek in heb & luisteren naar m'n lichaam. dit gaat tot nu toe goed en ik voel me lekker!
Alle reacties Link kopieren
Pamplemoes jezelf op de eerste plaats zetten is denk ik geen overbodige luxe!

lekker doen! Vooral even waar jij je goed bij voelt!
Alle reacties Link kopieren
Kimmy, lekker chocoladetaart!



Ik vanavond na een aantal weken indonesisch halen! Kijk er al 2 dagen naar uit!

1 vrije dag in m'n 7daagse werkweek,vanmorgen het huis schoongemaakt & was gedaan... dus als ik zo gesport heb, ga ik languit & zet ik mezelf ook even op nummer 1.. Heerlijk!



Veel plezier in de speeltuin!

1 uur sporten, bevallen en opstaan?! Hoe moet ik dat lezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven