vader failliet: rekening op mijn naam

30-07-2014 05:59 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Er is sprake van paulianeus handelen wanneer je vader zijn auto om niet naar jou overdraagt, want hij benadeelt hiermee andere schuldeisers. Dat is strafbaar en gaat je sowieso problemen met de curator opleveren.



Ik zou je steun ook vooral aanbieden in het houden van gezelschap, het langs brengen van eten en dergelijke. Zijn plannen zijn niet zulke goede ideeën.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Je werkt mee aan fraude indien je geld wegsluist en indien je een (extra) auto bezit dan moet je daar mogelijk ook allerlei belasting over betalen. Of betaalt je vader die, ik denk het niet want hij heeft geen geld.



Verwijs hem naar maatschappelijk werk, de gemeentelijke krediet bank, ....etc.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met NummerZoveel!



En laat je even weten hoe het gesprek gegaan is?
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Wat een stel gemene manipulators, jouw vader en zijn vriendin. Trap hier niet in. Je vader heeft al bewezen dat hij niet met geld om kan gaan, dus zal hij zich ook niet verantwoordelijk voelen voor de dingen die jij op jouw naam laat zetten. Dat is dan jouw verantwoordelijkheid als het erop aankomt. En die vriendin moeten ze een rotschop verkopen. Jou een beetje op voorhand al een complex aanpraten over de mogelijke zelfmoord van je vader als jij hem niet helpt. Walgelijk individu!
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
quote:NummerZoveel schreef op 30 juli 2014 @ 07:11:

Meis, het is echt heel slecht dat jouw vader jou deze vraag stelt terwijl hij weet dat jij daar mee zit! Hij manipuleert je.



Geef hem daar niet nog meer kansen voor. Zeg gewoon "Pap, ik heb er nog eens goed over nagedacht, maar er zitten voor mij teveel risico's aan als ik jouw auto op mijn naam zet en ik heb daarom besloten om het niet te doen. Sorry." en dan klaar. Geen vragen stellen waarom hij het niet anders oplost, daarmee geef je hem alleen maar meer ruimte om toch weer op jouw gevoel in te spelen. En als hij boos wordt of blijft proberen, dan kun je zeggen "Ik vind het heel erg dat jij mij als dochter zo voor het blok probeert te zetten, terwijl je weet dat ik daardoor in de problemen kan komen. Ik wil dat je daar mee ophoudt." Niet in discussie gaan, gewoon duidelijk jouw grenzen aangeven!dit is het beste.
quote:GarciaCM schreef op 30 juli 2014 @ 08:22:

Wat een stel gemene manipulators, jouw vader en zijn vriendin. Trap hier niet in. Je vader heeft al bewezen dat hij niet met geld om kan gaan, dus zal hij zich ook niet verantwoordelijk voelen voor de dingen die jij op jouw naam laat zetten. Dat is dan jouw verantwoordelijkheid als het erop aankomt. En die vriendin moeten ze een rotschop verkopen. Jou een beetje op voorhand al een complex aanpraten over de mogelijke zelfmoord van je vader als jij hem niet helpt. Walgelijk individu!mee eens.
To, ik vind het heel naar voor je. Het is nogal wat, failliet gaan en het leven niet meer zien zitten. Je kunt hem best proberen te steunen nu.

Door hem aandacht te geven, voor hem te koken dat soort dingen.

Niet door dingen te doen waar je zelf schade door gaat krijgen. Ik ken je vader niet noch zijn vriendin, maar je schrijft dat eigenlijk dat hij onberekenbaar is, hij helpt je soms maar heeft je ook laten vallen en wordt soms zomaar boos en doet gek.

Daar word je als kind heel onzeker van als je ouder zo doet. En daar spelen hij en zijn vriendin nu weer handig op in, al dan niet bewust.

ga er niet in mee vrouw. wat nummerzoveel schreef is het beste. Kort en duidelijk aangeven dat je het niet doet en niet mee gaan in discussies en manipulaties. Als het een emotionele toestand wordt ga je weg.

Jij bent niet verantwoordelijk voor je vader. Je kunt misschien bijdragen aan zijn geluk maar ook daar ben je niet verantwoordelijk voor.

Sterkte.
En mocht hij echt zelfmoord plegen: dan is dat zijn eigen verantwoordelijkheid. Zijn leven, zijn keuze.



Laat je niet verleiden tot zaken waar je niet 100% achter staat.
Je kan hem niet helpen. Schandalig dat hij jou hierin wil betrekken en je chanteert met zijn zelfmoordgedachten
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 30 juli 2014 @ 06:48:

Kan me voorstellen dat je vader zijn bezit zoveel mogelijk wil veiligstellen voor het faillissement.



Dat is wettelijk verboden. Ik ga ervan uit dat TO de wet niet willens en wetens wil overtreden. Meewerken aan de frauduleuze plannen van haar vader kan voor haar heel veel nare gevolgen hebben. Niet doen dus, TO.



Dat je vader failliet gaat is voor hem natuurlijk heel erg. Maar hij moet daar zelf op een eerlijke en legale manier bovenop zien te komen. Niet door fraude en emotionele chantage van zijn dochter.
Vraag me ook af hoe dat zit met die bankrekening openen, lijkt me ook een risico!
Zie faillissementsfraude: http://www.leerwiki.nl/Ho ... erloopt_het_faillissement
Niet doen dus want dat is strafbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat die bankrekening minder riskant is wanneer je dit goed dicht timmert.



Geen CC mogelijk, geen negatief saldo mogelijk, rekening op naam van TO en vader alleen gemachtigd voor het storten en opnemen van geld.

Dus niet in staat om er alsnog een negatief saldo aan te hangen of een CC aan te vragen..
Niet geschoten is altijd mis
Mijn kinderen hadden ook een vader met zulke streken. Uiteindelijk hebben ze (zonder mijn bemoeienis) met hem gebroken. Sindsdien gaat het veel beter met ze.



Laat je alsjeblieft niet manipuleren!!! Ook niet met zelfmoordneigingen. Ook al doet hij het echt, dan nog ben jij niet, NOOIT, verantwoordelijk. Leef je eigen leven en neem je eigen verantwoordelijkheden. Je vader is een grote jongen en je geeft al aan dat hij niet betrouwbaar is met geld, dus dat moet al een duidelijk antwoord zijn.



Laat je niet manipuleren! Neem eventueel een goede vriend(in) mee om te voorkomen dat hij je onder druk zet.
quote:Bitje93 schreef op 30 juli 2014 @ 10:15:

Ik denk dat die bankrekening minder riskant is wanneer je dit goed dicht timmert.



Geen CC mogelijk, geen negatief saldo mogelijk, rekening op naam van TO en vader alleen gemachtigd voor het storten en opnemen van geld.

Dus niet in staat om er alsnog een negatief saldo aan te hangen of een CC aan te vragen..Beter er ver vandaan blijven. Want TO geeft al aan dat vader niet goed betrouwbaar is en vader is duidelijk goed in manipuleren.
quote:zinza1989 schreef op 30 juli 2014 @ 06:50:

Jullie hebben helemaal gelijk... Als ik hem de volgende keer zie vertel ik wel alles wat ik in dit topic ook gezegd heb en mijn angsten (zelfmoord). Zijn vriendin is wel heel reëel dus zij zal mij wel begrijpen denk ik... Wou dat die dit nooit had gevraagd. Hij weet namelijk heel goed dat ik er dan lang mee rondloop.



Maar zij was toch degene die jou vertelde dat hij dood wilde? Want dan is het niet reëel, dan helpt ze gewoon mee aan de manipulatie.

Niet doen meid, de gevolgen kunnen zo groot zijn.
Ik zou het niet doen, die vriendin kan dat prima doen.

Zolang zij niet getrouwd of iets dergelijks zijn kunnen ze niet aan haar spullen en geld komen.

Ben wel erg benieuwd waarom ze dat aan jou komen vragen, lijkt me al geen zuivere koffie.
Alle reacties Link kopieren
Faillissementspauliana



(Faillissementsrecht) onverplichte rechtshandeling die de schuldenaar kort voor zijn faillissement heeft verricht en waardoor de schuldeisers worden benadeeld.
verba volant, scripta manent.
Je vader is een volwassen man die zijn verantwoordelijkheden moet nemen. Hij heeft (waarschijnlijk als ik het zo hoor?) een zooitje van zijn leven gemaakt en wil nu ook nog fraude plegen en jou in zijn ellende meetrekken. Dat is toch belachelijk en verwerpelijk gedrag van een volwassen man! Laat hem mooi de verantwoordelijkheid voor zijn eigen leven nemen en op de blaren zitten. Dus net als iedereen in een traject met het minimum, geen auto en geen geld achter de hand. Dat faillissement en een schuldhulp traject kosten de maatschappij bakken met geld en dan zou hij lekker verder kunnen gaan met wat hij aan het doen was. Mooie boel. heb ik nou gemist waarom die auto zo strikt noodzakelijk is? Want het verbaast mij dat zoveel mensen vinden dat die auto überhaupt wel op de naam van een ander (vriendin bijvoorbeeld) gezet mag worden om hem buiten het faillissement te houden.



Er is al genoeg gezegd over de risico's en er zijn goede voorbeelden gegeven voor zo een gesprek. Je zorgen en het gevoel dat je wil helpen zijn logisch aangezien het je vader is. Maar hij is ook een volwassen man en hij is verantwoordelijk voor zijn eigen leven, in de breedste zin van het woord. Jij ook en daarom moet je je hier niet in mee laten trekken. Wel een hele rottige situatie voor jou.



Sterkte
Je vader wil zoveel mogelijk redden wat er te redden valt. In een schuldregeling (faillissement of WSNP) mag je geen auto hebben tenzij voor werk of ziekte. Ook mag hij geen stiekeme bankrekeningen hebben, waarop hij (zwart) geld achterover kan drukken wat bestemd is voor schuldeisers.



Ga hierin mee, dan help jij mee aan ontduiken van een zeer milde regeling om binnen afzienbare tijd van zijn schulden te geraken. En mocht het uitkomen, dan mag je vader 10 jaar lang, dus tot 2024 geen gebruik maken van een nieuwe schuldregeling.



Zelf weten, maar ik zou mijn vingers hier niet aan branden.
Als je een auto op je naam hebt staan waarvan jij niet de werkelijke bezitter/gebruiker bent dan ben je een katvanger en strafbaar. Datzelfde geldt ook voor rekeningen bij banken enz.

Niet doen dus en laat ook de vriendin van je vader niet in zo'n strafbare constructie stappen.

Je vader is volwassen, heeft zelf die schulden veroorzaakt en mag dan nu ook zelf de verantwoording nemen voor de bende die hij maakte. Belachelijk dat hij anderen in zijn ellende mee wil sleuren!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel kwalijk van je vader dat hij dit vraagt aan jou als hij weet hoe erg je daar mee zit.



Verder eens met NummerZoveel.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lullig. Maar laat hem dan maar zelfmoord plegen. Je gaat je eigen toch niet in de schulden werken?? Dan kom jij in dezelfde situatie als je vader. Hij kan ook zijn auto verkopen. Waarom iets houden als je geen geld hebt?
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
quote:055199400 schreef op 30 juli 2014 @ 14:33:

Klinkt lullig. Maar laat hem dan maar zelfmoord plegen. Je gaat je eigen toch niet in de schulden werken?? Dan kom jij in dezelfde situatie als je vader. Hij kan ook zijn auto verkopen. Waarom iets houden als je geen geld hebt?

Klinkt inderdaad best lullig.



Ben ik de enige die een man voor ogen heeft die geen uitweg meer ziet in z'n (financiële) leven? Dochter kan toch ook gewoon weigeren, je hòeft je niet te laten manipuleren...



Maar goed, misschien zie ik 't wel verkeerd!
conversation = awareness

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven